Hei naiset,
Olen lähinnä taustalla lueskellut ja mukana elänyt, mutta en ole oikein kova kirjoittelemaan. Omaa taustaa sen verran, että nyt 2.ivf menossa ja punktiopäivä on perjantaina.
Olisi kysymys liittyen irrotuspiikkiin.. Onko kuinka monelle määrätty gonapeptyl irrotukseen ja miksi? Paljonko rakkuloita oli tuolloin kasvamassa? Olen itse hieman hämilläni, kun tämän 2.IVF:n alku näytti niin heikolta, että soluja ei tule kuin muutama ja viikonlopun jälkeen tilanne kääntyikin taas hyperistä varoitteluun ja irrotuspiikiksi määrättiin gonapeptyl. Jäin vain miettimään, että kuinka yleistä on gonapeptylin käyttö verrattaessa pregnylin käyttöön. Luulin, että Pregnyliä käytetään yleensä... Tiedän myös, että Pregnylissä on istukkahormonia, joka voi pahentaa hyperiä ja sen tähden määrätään gonapeptyl. Lähinnä jäin pohtimaan, että onkohan nyt vain "ylireagointia" määrätä tuo lääke varosyistä? Ekassa ivf:ssä oli suurempi saalis tulossa ja silloin päädyttiin gonapeptyliin, eikä tullut tuoresiirtoa.
En tiedä saako kukaan kiinni, mitä yritän tälla kaikella hakea...
Pahoitteluni kaikille surun kohdanneille! Muistakaa, että teillä on lupa surra, eikä kukaan voi tulla sanomaan, milloin sen täytyy päättyä. Kannattaa antaa surun tulla aina kun kokee sen tarpeelliseksi, se on ainoa keino päästää siitä joskus irti. Voimia kovasti, tämä taival on kovin raskas ilman menetyksiäkin!