IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Plussamamma, mä kanssa päädyin siihen, että en ole hoidoista töissä kertonut. On jotenkin helpompaa, ettei siellä tarvitse käydä näitä asioita läpi. Mä olen aina yrittänyt järjestää ultrakäynnit aikaiseen aamuun tai myöhäiseen iltapäivään, tai sitten olen vain sanonut käyväni lääkärissä. Punktion aikoihin tein niin, että ilmoitin töihin olevani sairaana enkä lopulta edes toimittanut sairaslomatodistusta, siinä kun näkyi klinikan nimi. Meillä (kuten kai aika monessa paikassa nykyisin) on luvallista olla 3 päivää poissa töistä ilman lääkärintodistusta. Jollei näin olisi, niin olisin varmaan vaan maininnut epämääräisesti jostain toimenpiteestä.

Mä olisin periaatteessa pystynyt menemään töihin jo punktiota seuraavana päivänä, mutta toipuminen on aina tosi yksilöllistä, ja työn luonnekin tietty vaikuttaa. Tsemppiä pähkäilyihin!
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Aivan ihana sää!!! Toivottavasti kaikki on päässeet siitä nauttimaan! Olettaen että muuallakin on ollut ihana aurinkoinen päivä. :)

Yrittäjä mun ei todellakaan ollut tarkoitus sinua mitenkään syyllistää tai saada huono oloa aikaan kysymykselläni, se oli vaan typerää jaarittelua, anteeksi jos näin kävi. Ja kuten muutkin on sanonut, itsekkin kyllä järjellä sen tietää ettei se vaikuta. Ihan kun ei olisi tullut viimeksi kemiallinen ihan ilman sen kummempaa rasitusta, tai niinkun koskaan aijemmin olis minkään laista lupaustakaan saanut raskaudesta, on sitten liikkunut vähän, enemmän tai ei ollenkaan!!! Munasarjojen kiertymän vaarakin kai
on vaan punktion jälkeen, eli tuoresiirrossa..
Sitten on se kääntöpuoli että jos (ja siis todennäköisestihän kun) raskaus ei taaskaan ala, niin ärsyttää kun on taas jättänyt jotain tekemättä/kokematta hoitojen takia.. No nyt joka tapauksessa itse päätin jättää väliin (ellen tässä muutoman tunnin aikana muuta mieltäni), mutta enemmänkin rahallisesta syystä.. olisi tullut menoja noin 150 e ja kahden viikon loman ym. jälkeen muutenkin tässä koittaa elää vähän säästeliäämmin, kauhee piheys iskenyt. Olen siis yrittäjä ja en saa loma aikaan mistään penniäkään.. Samaisesta syystä mun on "helppo" järkkäillä noita käyntejä kohan vaan tiiä ajoissa etten ota asiakkaita, tähän asti onnistunut ihan ok. Tosin punktio viikothan olen ollut lomalla, kun ei voi tarkkaa päivää tietää, joten aika kalliiks käy ku ei oo tuloja sillon.. minkäs teet..
Mutta siis todellakaan en mitenkään sohvan pohjalla aijo maata, vaan mennä hiihtämään ihan tavallisesti, tai salille jos hiihtokelit loppuu.. Enkä ole ajatellut mahdollisen raskauden aikanakaan liikkumista lopettaa.. jos vaan mahdollista tietysti.
 
Hyvältä näyttää Nenna(y) vahvistumista viivalle :)

Pahoittelut vielä yrittäjälle täältäkin :( toivottavasti pahimman pettymyksen mentyä ohi pystyn näkemään tuon hyvänä merkkinä että yritystä oli jo ekassa siirrossa :) tsemppiä!
Ja kuten muutkin täällä jo todennu niin sitä ei itse kyllä mitenkään pysty "aiheuttamaan"!!

Darnilla tais ainakin olla punktio huomenna- onnea matkaan :) samoin kaikille vielä munimista jatkaville!!

Huomenna (ensimmäinen) tuomionpäivä:unsure: tein tänään digin ja eihän se antanu kun 1-2vkoa mutta To oli sen 32 niin eihän sen vielä välttis "pitäskään" näyttää 2-3 koska eikös se raja ollu jotain 200 luokkaa?? Piti vielä viimonen pc uittaa kans, onneks se oli sentään vahvistunut..tulee kyllä pitkä päivä huomenna:oops:
 
Marille tsemppiä huomiseen, varsinaisessa piinassa kyllä olet!

Juu ei se kiertymän riski ole kuin punktion jälkeen.

Voi vitja, löysin googlella oman oirelistauksen edellisestä raskaudesta ja eiköhän alkanut heti pyöriä mielessä... Onneksi alkio ei ole vielä kiinnittynyt niin ei tarvi alkaa kuvittelemaan mitään.. Ihan viisaasti monet tehneet, että pysyttelevät piinapäivillä täältä pois, niin saa ajatuksia vähän muualle, harkitsen samaa!
 
Domi en ottanut asiaa niin, ei hätää <3 Tosiaan yrittäjien elo ei ole helppoa, vaikka päätösvalta onkin omissa käsissä.

Marille
tsemppiä piinapäivään, vahvistunut viiva kuulostaa niin ihanalta.

Tupsuli
jännäksi käy, peukut pystyssä.

Kiitos kaikille kommentoijille. Ensi kerralla aion silti ottaa vähän rennommin, en ainakaan kiipeile Norjan vuoristossa...

Huomiseen punktioon menijät, Darni ja oliko muita, tsemppiä valtavasti sinnekin! En ole ihan pysynyt kärryillä kaikesta, on tullut tuijotettua vain omaa napaa.

Ähh kurja soittaa huomenna klinikalle etten olekaan raskaana... Toivottavasti mun ei tarvitse mennä verikokeeseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Yrittäjä J tänään vasta pääsin lukemaan uutisesi. Olen pahoillani. Muita sanoja ei oikein ole. :cry:

Mari32 tuloksia jännäten.

Nämä taukokierrot on ankeita. Aika ei kulu millään.
 
Noniin sillälailla, nythän tää mielenkintoiseks taas.. siis just kun viimein kahden välikierron jälkeen 2h päästä siirto, vessa reissulla paperiin jotain tuhrun tyyppistä, valkkaria missä punertavaa!!!! WHAAAT?????? Onko lismis voinut suuttua siitä aikasemmasta pregnylistä? ei kai.. Nyt kun muistelen niin ehkä ollut joskus ennenkin jotain saman tyyppistä, silllon se tais olla jos et ei tuu kohdusta, vaan kohdunsuulla (tai jossain sielläpäin :)) joku herkästi vuotava kohta...josko nytkin vaan jotain sellasta.. :unsure:
 
Noniin sillälailla, nythän tää mielenkintoiseks taas.. siis just kun viimein kahden välikierron jälkeen 2h päästä siirto, vessa reissulla paperiin jotain tuhrun tyyppistä, valkkaria missä punertavaa!!!! WHAAAT?????? Onko lismis voinut suuttua siitä aikasemmasta pregnylistä? ei kai.. Nyt kun muistelen niin ehkä ollut joskus ennenkin jotain saman tyyppistä, silllon se tais olla jos et ei tuu kohdusta, vaan kohdunsuulla (tai jossain sielläpäin :)) joku herkästi vuotava kohta...josko nytkin vaan jotain sellasta.. :unsure:
Laitoitko aamulla jo ekan Lugen? Jos se kohdunsuu olis siitä ärtynyt tms? Ehkä se tulee vaan limakalvoilta! Tsemppiä siirtoon!!!
 
Domi: Tuskin noin pieni vuoto mitään merkkaa ja kohtahan sen jo lääkärikin toteaa, joten no panic.

Itse töissä miesvaltaisella alalla enkä siis todellakaan ole halunnut oikeaa syytä poissaoloille kertoa. Naistenvaivoista ja toimenpiteistä olen puhunut eikä kyllä kenelläkään ole tullut mieleenkään kysellä sen tarkemmin.

Ultrassa tuli käytyä heti aamutuimaan. Edelleen siellä kuusi follia kasvaa hitaasti, mutta varmasti. Olivat nyt kooltaan 11-16 mm, joten punktioon mennään vasta perjantaina. Kyselin siitä kortisonistakin, mutta ei kuulemma ole näyttöä siitä, että olisi ollut pidemmällä aikavälillä apuja. Näin täälä siis...

Darnin ja Marin uutisia odotellen...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Hmm, sanokaa nyt naiset onko punktiopäivä sama kuin hedelmöittymispäivä, vai onko hedelmöittymispäivä seuraava päivä? Aloin katsomaan noita mukaan saatuja papereita ja niissä onkin siirtopäiväksi eli perjantaiksi merkattu 2w0d eli 2+0? Jolloin siis mulle siirrettiin 2-päiväinen alkio... Miten se homma nyt menee?

Mari32, Darni ja Domi: kuulumisia odottelen minäkin (hiljainen päivä töissä...)

(.)pp3 Hirveet nivuskivut! Soitin jo klinikallekin, että onkohan mun munasarja nyt kiertynyt mut kuulemma ei tämmöiset oireet siihen sovi, välillä tuikkii kipeästi punktoituun munasarjaan. Kyseessä ehkä rakkuloiden uudelleen täyttymisestä johtuvaa painetta... Huh!

Nenna81: ihan mahtava viiva, en kyllä itse saanut nuin vahvaa pp10 vielä! Hyvä hcg nousu :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Kyydissä 2 päivänen 4 soluinen top alkio.. ei se siitä "tuhrusta" mitään sanonut, mainitsin sen siinä heti kun menin, mut sit siinä höpistiin miun lomasta ku olin ketarat levällää, ku hoitaja kysy et oonko ollut ulkomailla kun noin ruskaa!!! :) Perjantainen gonapeptyl..
Nennalla tosiaan upean tumman oloinen viiva!!! Onneaonnea!
Nyt töihin.. voin päivittää illala listaa.. Saadaan se Marin plussakin sit jo varmaan sinne!!!! :love:
 
Ny kyllä se minun plussa sinne hitto soikoon saadaan: hcg 190 :love::love: piiiiitkä matka on vielä edessä ja päivä kertallaan eteenpäin..oma panikointi jatkuu mutta sitä en tänne vuodata vaan johonki muualle!!:oops::LOL: Palstalta en kyllä katoa mihinkään :) Varhaisultra 29.3..on tää uskomatonta:cry::barefoot::love: kävi miten kävi niin toivottavasti joku saa tästä toivoa näin niinku pidemmän tahkomisen kannalta..ja rupualkioiden!

Nennaa voi kyllä jo onnitella!!!:)

Onnea Domi kyytiläisestä :)
 
Mari32 täällä palstalla varmaan yksi jos toinen riemuitsee kanssasi! Aivan mahtavaa!

Samoin onnittelut Nennalle!
 
Aivan mahtavaa Mari!! :) Onneks olkoon! Domille hermoja piinailuun! ja peukut pystyssä myös muille punktioon/siirtoon meneville!

Hokasin just et tässä piinailussa ei ole ollut siirron jälkeen kohdunsuulla tuikkimista kuten aiemmin on joka siirrossa ollut. muutoinkin tuntemukset olleet täysin erilaisia. Etominen pysyy kurissa kunhan pistää suuhun tasaiseen tahtiin jotakin. Saas nähdä kuinka käy, pitäis lähtee töihin yövuoroon ja uni loppui jo ennen kuutta aamulla. Nyt väsyttää muttei saa unta.
 
Taukokierrolta pitäisi tässä pikkuhiljaa alkaa palailemaan yritykseen. Edellinen Pas siis oli nega, mutta menkat sen jälkeen jäivät todella niukoiksi ja lyhyiksi. Otin sillon yhteyttä sitten klinikalle ja todettiin, että odotellaan kunnon menkat, ennenkuin yritetään uudelleen. Viikko sitten oli ovulaatio ja siitä asti on nyt tuhruttanut. Viikon päästä pitäisi menkat alkaa ja siitä lähdetään sitten metsästämään sitä THE ovulaatiota johon siirto sitten tehdään. Ihan hyvää teki vähän olla irti koko yrityksestä, vaikka kyllähän se koko ajan pääkopassa taustalla raksuttaa. Oli ihan kiva olla muutama viikko ilman pimppapillereitä ja sitä jännitystä, että tärppääkö vai ei...

Nyt siis huhtikuun tokalle viikolle todennäköisesti osuu ovis ja siirto.

Paljon on näköjään plussia ropissut, Onnea kaikille plussainneille ja tietysti pahoittelut kaikille neganneille.

Viimekertainen yritys meni onneksi todella vähällä stressillä ja pyrkimys olis toimia tällä tulevalla kerralla samoin. Onneksi työt pitää kiireisenä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Isot onnittelut plussanneille, aalto näyttää jatkuvan vielä! Huikeeta!! Ite meen huomenna ultraan ja mietitään sitte tarkempaa ajankohtaa passille. Voi kunpa ennen pääsiäistä ehtisin. Toivoa on!

Yrittäjä. Nuo hitaat alkiot ei aina ole ollenkaan surkeita! Kuulostaa erittäin lupaavalta, että noin piristyi jatkoviljelyssä. Siinä voi hyvinkin olla teiän ihme odottamassa :) Rautaisesti vain eteenpän ja katse uuteen siirtoon!!!
 
Mari32 super paljon onnea!!! Ja onnittelut myös muille plussanneille!

Täällä tuntuu aika matelevan ja megamenkat vähän tyrehtyneet mutta nyt alkaa jo kolmas viikko...tosi kiva...Saapa nähdä kuinka pitkälle pas siirtyy kun nämä ekat menkat on jotkut megamenkat...Sit pitäs odottaa vielä toiset menkat ja sitten ehkä päästään siirtoon. Tylsää mutta ei auta kuin odottaa. No onhan tässä odotettu jo monta vuotta joten onhan tähän jo totuttu!
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Ankkalinna # 09/2012 # toinen # ? / vähän pco:ta / kohtutulehdus/ ikä? # 1.IVF/1PAS
Adelmiina_ #2012 #ensimmäinen "vähän endo/tuhoutunut johdin #2. IVF 5.PAS

Bridge # 5/2015 # ensimmäinen # matala AMH+ikä # 3. IVF
Darni73 # 9/12 # eka yhteinen # simpat # 2.icsi
Domi # 4/ 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 2. PAS
Ellemiinu #2013 #ensimmäinen #pco epäily + endo #1.IVF

epätoivoista yritystä # 10/07 # ensimmäinen # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
# 4/2014 # ensimmäinen # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: # 2015 # ensimmäinen # siittiöt # 2. ICSI
ilo2010
# 2012 # 2. # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Juru27 # 2013 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI
Kiela # ? # toinen (tyttö 2015) # siittiöt # 1.ICSI/6.PAS

Kielon-kukka # 2013 # ensimmäinen yhteinen (7-v aijemmasta suhteesta) # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)
Mamido # n 1,5v # toinen # siittiöt # 1.ICSI
Mar80 # 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI

Nappeus # 2014# ? # PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nempula
# 11/2015 # ensimmäinen # steri # 1.IVF/1.PAS
Nennalii
# 2012 # ensimmäinen #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/3.PAS (ei tuore siirtoa)
Nenna81 # 3/2013 # tuhoutuneet johtimet # 3.(1.yhteinen) # 2.IVF 3.PAS
Pirunpelto # 1/2013 # ensimmäinen # oma ikä + simpat # 1.ICSI
Plussamamma #2014 #ensimmäinen #selittämätön #1.IVF

Pupuska81 #3/ 2013 # ensimmäinen lapsi # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 # ensimmäinen # azoospermia + endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/2012 # ensimmäinen # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI

Reuna # 2013 # ensimmäinen # pco,ovuloimattomuus ja simpat?# 1.IVF
ronja81
# 2007 # toinen # selittämätön # 3.IVF 3 PAS
RooRoo1: #2014 #toinen #PCO #1. IVF

Roxanne # 12/2014 # ensimmäinen # ikä/siittiöt # 1.IVF/ICSI
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/2013 # ensimmäinen yhteinen # selittämätön+endo # 1.IVF 12/2015
Tiituli
# 2014 # ensimmäinen # selittämättömiä/ikä # 2.IVF
Timjami77 # 7/2013 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI73.PAS
Toive* # 7/013 # ensimmäinen # johtimet tukossa # 1.IVF
toive-94 # 2014 # ensimmäinen # lapsena saidastettu syöpä/ alhainen AMH #

Toiveikas81 #hoitoihin 2014 #ensimmäinen #endo + siittiöt # 1. ICSI/1. PAS
Tupsuli # 1/2016 #selittämätön # 4.IVF (1.saanut alkunta 3.IVF:n tuoresiirrosta) #
vipe1986 # 2013 # eka yhteinen (edel.suht. -07 tyttö) # siittiöt # 1.IVF
virvatulia # ? # toinen # siittiöt + pco # 1.ICSI / 4.PAS
Wawwi # 05/2015 # ensimmäinen # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Xesca # 2014 # ensimmäinen #selittämätön/ hormonitasapaino ? # 1.ICSI

Yrittäjä J # 01/2013 # ensimmäinen yhteinen # endo ja selittämätön # 1.IVF/ICSI/1.PAS (huhtikuu)

"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua


Piinailijat::whistle:
Nenna81:
testipv 18.3 (3pv siirretty 4.3)
Tupsuli: testipv 27.3 (2pv/11.3)
Domi testipv. 28.3 (2pv/14.3)

Plussat 2016: :love:
Tammikuu:
Salama T 2.IVF (kkm)
Misericordia 2.IVF/1.PAS
Helmikuu:
JONPA77 1.IVF/1.tuoresiirto
Orapihlaja 1.IVF
Maaliskuu:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI (3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 

Yhteistyössä