IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mulle ensin eka siirtoihin määrättiin luket, mutta en pysty niitä käyttämään ku hajoan kappaleiksi henkisesti. Selitin tämän äsken lääkärille sille ku oli taas eri ja hän sanoi, että sellanen hormoni se lugesteroni on, että mieleen voi joillakin vaikuttaa voimakkaasti. Ei ollu mun elimistö valmis kyllä ottamaan raskautta vastaan siinä mielentilassa, minkä se lääke aiheutti. Jos teillä jollain on siirron jälkeen mieli murskana, niin se ei välttämättä ole vain tilanteen tuomaa toivottomuuden tunnetta, vaan lugesteronin/lutinuksen aiheuttamaa rajua masennusta. Kun älysin tämän, ja piinailin tuolla ed viestissä mainitsemalla koktaililla, niin mikä rauha!!!!!!! Se oli jotain ihanaa! Tietenki sitä hermoilee että miten käy, mutta ei sitä murskaavaa kaiken nielevää ahdistusta ollu ollenkaan! Ja tyttö tuli.
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
Kiela mä oon kyllä huomannut, että mielialat vaihtelee tosi paljon tuon Lugen aikana, mut mä käytin sitä viimeksi viikolle 12 asti, kun mulla on sitä keltarauhasen muodostumisen ongelmaa, sillon se istukka viimestään hoitaa keltsrauhashormonituotannon, vähensin tosin koko aja annosta, lopussa yksi päivässä. Mut onhan se progesteroni joillakin PMS:n aikaankin vahvasti mielialaan vaikuttava hormoni.
 
Harmi Darni73, että solujen kanssa kävi kato :unsure: mutta pitää yrittää ajatella että ne vahvimmat siellä jatkoivat matkaa ja toivotaan että onkin sellaisia sissejä ettei luovutakkaan missään vaiheessa ja kaikki menee hyvin (y)

Salama hienoa, että pääsette PASiin ehkä ne ajatuksetkin siitä selkeentyy PASin myötä :)

Mitäs Reunalle kuuluu? Onkos sulla huomenna se seuraava ultra vai joko se oli?

Täällä tehtiin työtä käskettyä ja otetaan iisisti tänään röhnöttäen sohvalla ja juoden vettä. (y) Ja ihan hyvä niin, koska tänään töissä jo iltapäivällä alkoi tuntumaan pientä pistelyä muniksissa ja kävellessä kotiin hölskyvää paineen tunnetta joka askeleella. Sana valinnat taas huipussaan :D

Moni on täälläkin sanonut, että lugesteronin aiheuttamat oireet ovat sietämättömät. Itselle määrättiin ekassa hoidossa lutinukset ja nyt taas tähän hoitoon. Ja kyselin aikaisemmin jo omalla klinikalla hoitajalta näiden eroa jne. Sain ehkä vähän epämääräisen vastauksen, että ovat samaa tavaraa, mutta lutinus olisi hieman uudempi markkinoilla ja ei aiheuta samalla tavalla näitä oireita. Jos tämä siis pitää paikkaansa, niin miksi lugejo edes määrätään? (n)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: SalamaT ja Darni73
Pirunpelto :D Tiedä vaikka paukahtaisi luomuplussa. Tsemppiä miehellesi (y)
Jos NYT tulis luomuplussa näiden vuosien jälkeen ja ennen ihka ensimmäistä alkionsiirtoa, niin lupaan syödä pikkuhousunsuojan. Ja laittaa kaikki lotot, eurojäkit, kenot vetämään. Ois semmonen pommi että huhhh :eek:(y)

Lienee tämä sitten ihan kevääseen liittyvää juttua, kun ei taida olla muilla ollut samanlaista. En tiedä. Kp18 vasta, menisi aika nyt äkkiä!
 
Onpas icsimama muninut ahkerasti!!(y):) Onnea punktioon!

Voi Darni, tuska tuosta tuntuu tänne asti..toivotaan että nämä ovat sitäkin sinnikkäämpiä <3

Salaman ajatukset kans niin tuttuja ja samoissa oloissa/peloissa vedin pari vkoa sitten..peukkuja hirmuisesti!!!!! :) Ja kielallakin siirto tulossa :)

Mähän olenkin jo todennut että ite heittäny täysin romukoppaan noi alkioiden luokitukset:confused: ite raskautunu aina "huonoilla" alkiolla..tosin eihän niissä hyvim ole käynyt mutta kuitenkin! Ja tämä nyt tarrannut tyyppi oli siis jopa 3-luokkaa palastettaessa -ja siirrettäessä..

Tsempit jokaiselle!
 
Mä olin tänään ultrassa ja tilanne limiksen suhteen on hyvä, Estradotit ovat toimineet hyvin. Limis oli nyt 10mm luokkaa, munikset unilla molemmat.
Pasiin olisi päässyt perjantaina, mutta kun niitä lugeja pitää käyttää kolme päivää ennen siirtoa ja mulla oli aika tänään vasta iltapäivällä... eli tiistaille meni. Maanantaina ainokaisen sulatus ja toivotaan että se on sitkeä tapaus ja ei tule turhaa reissua.
Mulla on koko ajan tunne, että menkat alkavat, kai tää estrogeeni sit vaan vaikuttaa mulla näin, että alaselkää juilii ja vatsassa menkkamaisia oloja. Lisäksi valkovuotoa on. Toivon nyt kovasti, ettei mikään epämääräienn vuoto ala ennen lauantaita, että pääsen silloin aloittamaan Luget.
Tää koko pasiin meno on ihan helvetillistä vuoristorataa. Tässä on niin monta muuttujaa ja niinkuin nähtiin viime kierrossakin jo, lääkkeet, joiden pitäisi toimia miten pitäisi, ei mulla kuitenkaan toimikaan. Oon henkisesti välillä melkoinen hermoraunio, kun jännittää niin kovasti.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Ankkalinna # 09/2012 # toinen # ? / vähän pco:ta / kohtutulehdus/ ikä? # 1.IVF/1PAS
Adelmiina_ #2012 #ensimmäinen "vähän endo/tuhoutunut johdin #2. IVF 5.PAS

Bridge # 5/2015 # ensimmäinen # matala AMH+ikä # 3. IVF
Darni73 # 9/12 # eka yhteinen # simpat # 2.icsi
Domi # 4/ 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 2. PAS
Ellemiinu #2013 #ensimmäinen #pco epäily + endo #1.IVF

epätoivoista yritystä # 10/07 # ensimmäinen # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
# 4/2014 # ensimmäinen # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: # 2015 # ensimmäinen # siittiöt # 2. ICSI
ilo2010
# 2012 # 2. # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Juru27 # 2013 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI
Kiela # ? # toinen (tyttö 2015) # siittiöt # 1.ICSI/6.PAS

Kielon-kukka # 2013 # ensimmäinen yhteinen (7-v aijemmasta suhteesta) # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)
Mamido # n 1,5v # toinen # siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Mar80 # 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI

Nappeus # 2014# ? # PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nempula
# 11/2015 # ensimmäinen # steri # 1.IVF/1.PAS
Nennalii
# 2012 # ensimmäinen #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/3.PAS (ei tuore siirtoa)
Nenna81 # 3/2013 # tuhoutuneet johtimet # 3.(1.yhteinen) # 2.IVF 3.PAS
Pirunpelto # 1/2013 # ensimmäinen # oma ikä + simpat # 1.ICSI
Plussamamma #2014 #ensimmäinen #selittämätön #1.IVF

Pupuska81 #3/ 2013 # ensimmäinen lapsi # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 # ensimmäinen # azoospermia + endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/2012 # ensimmäinen # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI

Reuna # 2013 # ensimmäinen # pco,ovuloimattomuus ja simpat?# 1.IVF
ronja81
# 2007 # toinen # selittämätön # 3.IVF/3 PAS
Roxanne # 12/2014 # ensimmäinen # ikä/siittiöt # 1.IVF/ICSI

SalamaT # 5/14 #mun ensimmäinen#endo+ikä# 2.IVF/1.PAS
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/2013 # ensimmäinen yhteinen # selittämätön+endo # 1.IVF
Tiituli
# 2014 # ensimmäinen # selittämättömiä/ikä # 2.IVF
Timjami77 # 7/2013 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI73.PAS
Toive* # 7/013 # ensimmäinen # johtimet tukossa # 1.IVF
toive-94 # 2014 # ensimmäinen # lapsena saidastettu syöpä/ alhainen AMH #

Toiveikas81 #hoitoihin 2014 #ensimmäinen #endo + siittiöt # 1. ICSI/1. PAS
Tupsuli # 1/2016 #selittämätön # 4.IVF (1.saanut alkunta 3.IVF:n tuoresiirrosta) #
vipe1986 # 2013 # eka yhteinen (edel.suht. -07 tyttö) # siittiöt # 1.IVF
virvatulia # ? # toinen # siittiöt + pco # 1.ICSI / 4.PAS
Wawwi # 05/2015 # ensimmäinen # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Xesca # 2014 # ensimmäinen #selittämätön/ hormonitasapaino ? # 1.ICSI

Yrittäjä J # 01/2013 # ensimmäinen yhteinen # endo ja selittämätön # 1.IVF/ICSI/1.PAS (huhtikuu)

"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua


Piinailijat::whistle:
Nenna81:
testipv 18.3 (3pv siirretty 4.3)
Tupsuli: testipv 27.3 (2pv/11.3)
Domi testipv. 28.3 (2pv/14.3)

Plussat 2016: :love:
Tammikuu:
Salama T 2.IVF (kkm)
Misericordia 2.IVF/1.PAS
Helmikuu:
JONPA77 1.IVF/1.tuoresiirto
Orapihlaja 1.IVF
Maaliskuu:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI (3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Nopee kyssäri! Sanokaa ny, ettei mun ovis oo ohi!? KP 17 eikä hymyä vieläkään? Normaali ovis on ollu 11-15 päivillä, kerran tais venyä KP 16. Oviskivut on ollu hitto maanantaista asti, mutta ei vaan mitään tapahdu. Selkeästi vasenpuoli, mikä kipuilee ja siellä sen johtofollin pitäisikin olla. Tosin se oli pe jo 19.2mm ja limiskin 9.2mm. En halua että tää menee ny ohi! Testejä on tehty kp12:sta asti. Muilla ollut vastaavaa? HURJA PLUSSA-AALTO! :D onnea! Palaan lukemaan ajan kanssa kaikki ohimenneet sivut :)
 
pipa84 minä en osaa vastata jonotus juttuun, kun täällä päin ei sen kummempia jonoja ole ja sen puolesta hoidot etenee ns. kivuttomasti. Toivottavasti pääsette pian aloittamaan.

Darni73 kato varmasti harmittaa, mutta kuten sanottu 3 on kuitenkin 3 ja sehän on 3 enemmän kuin ei mitään! Tsemppiä odotteluun ja peukut pystyssä että pääsette siirtoon..

Kiva SalamaT että pääsitte noinkin nopeasti tositoimiin takaisin! Onnea matkaan!

Hipsunpöpsylläkin taitaa olla aikamoinen tivoli käynnissä!!! :)Jaksamista!!!

Icsi mamakolle onnea huomiseen punktioon. Ja kaikille muille missä tilanteessa onkaan, niin positiivista mieltä ja onnea!

Itsehän en tänään saanut ostettua gonapeptyliä kun oli sähköisessä reseptijärjestelmässä joku katkos! Huomenna en pääse ostamaan kun lähimmässä apteekissa sitä ei ole ja ei oo autoa käytössä. Pe toki vasta pistäminen ja ajalla ei väliä, mutta aijoin pistää ennen töitä, joten parasta olisi sit to töiden jälkeen jommasta kummasta apteekista jotka on auki niin saada! Tai sitten jos mies to päivällä koittas sen metsästää kun on vapaalle, eikös toisen kelakortilla ja jollain valtakirjalla saa ostettua?!!
 
Itsehän en tänään saanut ostettua gonapeptyliä kun oli sähköisessä reseptijärjestelmässä joku katkos! Huomenna en pääse ostamaan kun lähimmässä apteekissa sitä ei ole ja ei oo autoa käytössä. Pe toki vasta pistäminen ja ajalla ei väliä, mutta aijoin pistää ennen töitä, joten parasta olisi sit to töiden jälkeen jommasta kummasta apteekista jotka on auki niin saada! Tai sitten jos mies to päivällä koittas sen metsästää kun on vapaalle, eikös toisen kelakortilla ja jollain valtakirjalla saa ostettua?!!
Mä olen ymmärtänyt että riittää pelkkä kelakorttikin, tai ainakin minulla on riittänyt. Olen oman isäni pyytänyt käymään minun puolesta apteekissa jalkaleikkauksen jälkeen ja se riitti, että oli kelakortti mukana. Toki valtakirjasta tuskimpa on haittaa.

Luin myös tänään, että apteekin pitää antaa tavalla tai toisella lääke asiakkaalle, jos on tosi kyseessä, nyt tämän e-reseptijärjestelmän katkoksen aikana. Ja mietin että itse ainakin koen, että lapsettomuushoidoissa on tosi kyseessä, koska lääkkeet ja niiden ooikea ajoitus on edellytys koko hoidon mahdolliselle onnistumiselle. Ja muutenkin heti eka ajatus oli, että "voi ei, toivottavasti kukaan lapsettomuushoidoissa olevista ei kärsi tästä".
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Tsemppii punktioon icsi mamako(y)
Salama
passiin jee(y)
Ja pirtsillä tulossako erinomanlainen ateria, lupaa vielä videoida se meille:D:LOL::ROFLMAO:
Lupaan!
Oisipas hullun tuuria, jos ihan oikeesti plussais mystisesti nyt ja joutuisin suorittamaan tätä tehtävääni (lupauksia ei rikota!)...Mies tulis kotiin ja kattos mitä helv***, ämmä työntää pikkuhousunsuojaa suuhun ja videoi sitä

Noh joo, onneksi se todennäköisyys on 0.00000001%.

Hipsunhöpsylle nopeita piinapäiviä. Odottaminen on ärsyttävää, arrrgh!

Nennalii, vieläkö kipuilet? Onhan se aika iso folli jos on vielä paikallaan, jos perjantaina on ollut jo 19 ja rapiat mm.
Tietty ei niin mahdottomuuskaan, että omilla ajatuksilla jotenkin häiritsee sitä ovista ja sen takia viivästyy.
Onko nopea ovis mahdollista? Ettei tikku ole kerennyt edes LH-piikkiin reagoida? Mulla se piikki siis on nopee, joudun tekee testit aamuin illoin ja 12h:n päästä munasolu on jo tipotiessään, näin kävi ensimmäisessä ja viimeisessä inssissäkin.

Domi, kelakortilla saa ostettua ilman valtakirjaa. Kortti vaan miehelle/ystävälle mukaan ja mitä pitää tuoda, se on sillä selvä :)
Täällä ei gonapeptyliä sitten saanut ostettua yhtä tai kahta ruiskua (jotkun isommat apteekit suostuvat siis jakamaan pakettia) mutta täällä pienellä paikkakunnalla ei, ja jouduin ostamaan koko 5kpl:n pakkauksen, 140e ja EI kelakorvattava. Kiitti ja näkemiin :mad:o_O
Nooooo, ompahan jäljellä niitä jos tarttee joskus tai sitten annan ne jollekkin tarvitsevalle (y)
 
Aah ok, kiitos tiedosta. Äidillä vaan oli ollut jotain vaikeutta kun oli ystävälleen hakenut jotain.
Joo siis jos olisi ollut tänään tai huomis aamuna pisto niin olisin toki vaatinut. Mutta en nyt viittinyt kohtausta aiheittaa kun kuitenkin kolme päivää aikaa :) Kerranhan mulle kävi inssissä tai jossain niin et oli käsketty illalla viellä tehä ovistesti ja sit pistää jos ei plussa ja sit menin ainooseen apteekkiin joka auki (isoin kylläkin tässä kaupungissa) ja jostain syystä niillä olikin se just sinä päivänä päässyt se loppumaan vaikka yleensä varasto kamaa.. sit jouduin ostaa vastaavan lääkkeen joka oli 10 kertaa kalliimpi ja ei kelakorvattava! Siitä opin et käyn aina ajoissa hankkimassa että kerkii vielä tilata jos ei oo. Lähi apteekista en just siksi saa gonapeptyliä, kun kuulemma menee vähän ja on se iso paketti, miusta siinä on jopa 7 pitäs kai ottaa kaikki sit..
 
Eiku joo niin muuten onkin, 7kpl niitä. Ja pari taisin käyttää eli 5kpl ois jäljellä. Hinta oli tosiaan about 140e. Ja ne ei olleet miellyttäviä millään, ne oli just niitä piikkejä, kun mulla meinas taju lähteä. Kestän muutenkin huonosti piikkejä, mutta ne tuntui tylsältä ja sai ihan oikeesti työntää vatsaan niitä, hyyyyyhhhh :sick:

Mutta hei, hehkutan nyt tännekkin kun innostuin kovasti tuosta cambridge dieetistä, onko täällä kenelläkään for real kokemuksia?
Olen huomenna menossa ravintoterapeutille ja otti puheeks ton dieetin. Lähtis kiloja nopeeta pois (ennen mahdollista PAS:ia) ja sitten opetellaan syömään oikein uudelleen niin, ettei ne läskit tulis takas.
Kovasti innostuin ja toivon, että onnistun, 10kg ois tarkoitus pudottaa painoa (y)
 
Siis hitto mä oon kipee punktion jälkeisen päivän taas, eipä yhtään poikkea edellisestä. No mut huomenna ei enään tunnu missään mikäli sama kaavalla mennään loppuun ku aikaisempi. Joo mut siis ei hitto minkä nauru kohtauksen sain ku luin pirtsin kuvauksen tulevasta (videoinnista), elin lukeman niin todellisesti että eihän naurulle tullu loppua. Vedet valu silmistä ku nauroin ja voitte vaan kuvitella miten tuskalta tuntuu tän turvonneen pinkeen vatsan kanssa räkättää:ROFLMAO: eikä siintä meinannu tulla loppua ku piti uudestaan ja uudestaan käydä tilanne läpi :LOL:
On tää kyl mulle niin korvaamaton tää palsta:love:
 
Viimeksi muokattu:
Pirtsu, joo. Edelleen vasenpuoli. Mulla on kyllä aina jääny noi ovikset kiinni ihan kerta päivään testityylillä. Mutta nyt oon testaillu huvikseni pariakin kertaa. Jospa se huomen aamulla hymyilis. Tosin on kyllä ollu siitä pe alkaen aivan hirvee stressi, joka nyt alkaa olla ohi. Josko se olis viivytellyt. Lekuri meinas sillon perjantaina, että vlopun aikana tulis, viimeistään maanantaina. Eipä tullu ei :p Tarvii varmaan rimputella sinne huomenna.
 
Itse kuulun niihin, jotka ovat kokeilleet kaikenlaista, nutrausta, cambridgeä, xtravaganzaa.. kaikilla kiloja lähtenyt ja aina tullut takaisin. Sen verran täytyy sanoa, että niillä en enää painoa tiputa. Viimeksi pudotin painoa Nutraamalla, kun lääkäri sanoi, ettei lapsettomuushoitoihin ole asiaa ennenkuin BMI on tietyn rajan alle. Minä tein työtä käskettyä ja valitsin nopean tien eli Nutrauksen. Kun paino oli pudonnut reilun 10kg, lääkäri oli hyvin tyytyväinen ja passitti mut verikokeisiin, paastosokeri, kilpparit, mitä lie ja maksa-arvot. Maksa-arvot olivat huipussaan ja lääkäri äimän käkenä. Enhän mä nyt hänelle kertonut, millä olen painoa tiputtanut... Aloin laskemaan 1+1 ja totesin, että vaikka painoa oli lähtenyt (=Alat olis pitänyt parantua eikä suinkaan nousta huimasti) totesin, että painonpudotusmetodi oli väärä. Maksa rasittui todella ja kun jätin niiden tuotteiden käytön kokonaan pois ja aloin syömään mustikkaa, punajuurta ja muuta, mikä on maksalle puhdistavaa- kappas, arvot parantuneet huimasti. Pahimmillaan ALAT oli vähän alle 90, sitten päälle 65 ja viimeksi 26, eli normaali.
Pitäisi vaan saada hyvä ruokailutiheys, ravitsevaa ruokaa, herkut minimiin ja liikuntaa lisää.

Ja tästä ei tarvi kenenkään mieltään pahoittaa, tämä on mun kokemus.
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Nennalii mulla on kokemusta ovulaatiosta kp 14-25... Ja uskon, että voin stressaamalla estää/siirtää ovulaatiota, mulle on tehty 7 inssia ja ovulaatiota oon tikuttanu kerran passiin ja kymmenkunta kertaa huvin vuoksi (...), ja melkein JOKA kerta hymynaama on lauantai-aamuna. Lääkäri epäilee, että mun stressitasojen laskulla perjantai-iltana on joku vaikutus siihen, että ovis tulee AINA lauantai-aamuna oli kierronpäivä mikä hyvänsä. Lisäksi tulee joskus pe-iltana ja la-iltana... Ei oo tieteellistä faktaa, mutta kyllä olis tilastollisesti mahdotonta ellei se olis totta... :LOL: Mulla muuten kasvaa usein follit isoiksi ennenkuin puhkeaa 18-25 mm, kerran oli jopa 27 mm, mikä olis muuten ollut kysta, ellei ultraaja olis nähnyt follin seinässä jonkun granulaatiomassan, jossa munis ilmeisesti lymyilee..

Kannattaa ottaa apteekkiin se viivakoodillinen tuloste, mikä annetaan e-reseptistä, jos tietokannat ei toimi, ne voi antaa sillä lappusella lääkkeet. Ja jos virka-aikaan menee apteekkiin, voi ne soittaa hoitavalle lääkärille ja pyytää puhelinmääräystä. Minä en kyllä lähtis sieltä apteekista ellen sais lääkkeitäni, kyllä h-hoidot on sen verran kalliit systeemit, että ei se nyt voi jumankekka jäädä jostain tietotekniikasta kiinni hoidon onnistuminen.

hipsunhöpsylle ihan hirmuisesti onnea passiin!!

Kiitos hyvistä nauruista Pirtsi :ROFLMAO:
 
Kiitos tsempeistä! Ihmeen hyvä päivä eilisestä sitten tulikin, sitä edellinen kun meni taas itkeskellessä -ystävä, joka on tässä km mainingeissa ollut kyllä myötätuntoinen ja kysellyt vointia jne. kertoi vähän vaikeana, että heille tulee heinäkuussa vauva, kolmas... Niinpä tietysti.

Pirtsi, mulla oli tuota himotusta heti pian km jälkeen. Se oli minusta varsin kummallista ja ristiriitaista!! Ja no joo, eilen pistin Pregnylit ja tiedätte mitä siitä seuraa. Mies työreissussa huomiseen, argh!! Minähän olen ihan sitä mieltä, että jo siltäkin varalta ettei tyyppi selviä sulatuksesta, tämä hyvä Pregnyl-takuuovis pitää hyödyntää. Ja mikä on miehen ensimmäinen ajatus: entä jos tulee kaksoset??? Hei, mikä hirveä kauhuskenaario, ja todennäköisyyskin hipoo pilviä...:ROFLMAO: No, hänellä on toki kokemusta: ensimmäiset 2v kaksosten syntymästä ihan helvettiä valvomisineen ja exänsä :devil: simputuksineen ja kruunuksi ero. Joten sallittakoot sille epäilykset, ei tosin vaikuta toimenpiteisiin...

Miltä Darnin saaliin kehitys näyttää?
 
Nopea päivitys, punktiossa oltu ja jotenkin päällimäisenä on v*tutus. Folleja kauhea määrä, mutta silti vain 10 solua saatiin. Onhan 10 hyvä, mutta tuolla folli määrällä ja meillä kävi ekassa hoidossa kato, joten tietenkin pelko on taas suuri, että saadaanko me yhtään mitään kyytiin tai taas hidas huonolaatuinen yksilö. Itse punktio oli helppo ja kivuton.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Salama huomenna siirto ja sit tietää enemmän, puhelussa en saanut mitään muuta tietoa kun että 3 hedelmöittynyt ja jos eivät tänään soita niin huomenna meen siirtoon.
Icsi mamako samalla saaliilla mennään, siirretäänkö tellä pe vai la? Saatko huomenna tietää hedelmöitymisestä? Hyvä saalishan toi 10 on. Itsekin olin jotenkin tyytyväinen kun edellisessä saatiin "vain" 6, no mut toi kato sitten olikin meillä omaa luokkaansa. Peukut ja varpaat pystyssä että saatte paljon hedelmöittyneitä(y)
 
  • Tykkää
Reactions: icsi mamako
Icsi mamako, harmi tosiaan ettei soluja tullut enempää, mutta kuten Darnikin sanoi, eihän 10 ole mikään huono tulos! Ja voihan se hyvinkin mennä niin, ettei tällä kertaa kato käykään.

Ja mitä noihin "huonolaatuisiin" alkioihin tulee, niin monihan on täällä raskautunut just niillä - joten ainakin itsellä mennyt usko koko luokituksiin, tai siis ainakin siihen, että niillä loppupeleissä juuri väliä olisi.

Nennalii, oletko sä testannut ovista muilla kuin digitestillä? Mä en tässä kierrossa saanut ollenkaan hymynaamaa, mutta liuskatesteillä sain ihan tasavahvat viivat yhtenä iltana, ja silloin oli myös ovistuntemuksia, joten itse päättelin oviksen tulleen silloin kaikesta huolimatta. Mullakin follit saattaa kasvaa reilusti yli 20-millisiksi ennen poksahtamaistaan, joten se ei kai sinällään ole mitenkään tavatonta.
 

Yhteistyössä