IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mulla oli tänään taas "haistapaska" käynti klinikalla. Piti siis vartavasten raahautua tossa järkyssä pakkasessa ja myöhästelevillä junilla sinne ja huomata, että tänhän ois voinu hoitaa ihan hyvin puhelimitse. Lisäksi lääkäri sekoili taas oikein urakalla ja väitti jopa mulle, ettei mulla olis alkioita ollenkaan pakkasessa... vasta kun kipakasti huomautin, että kyllä niitä kolme piti pakkaseen mennä, niin alkoi lyyti kirjoittaa. Käynnin sisältö oli siis se, että lääkäri totesi mulle, että kun menkat alkaa, niin alan tikuttamaan ovista ja varaan ajan ultraan. Siinä se, kiitos hei. Aikaa meni 5min vastaanotolla. Junalla puoltoistatuntia sinne ja tunti takas... Nyt ei naurata taas yhtään.
 
Ja täällä odotellaan edelleen menkkoja..miksei ne nyt voi alkaa että pääsis pisteleen..onko muilla heitelly menkat hoitojen jälkeen? Mulla alko normaalisti menkat sen pipariksi menneen IVF jälkeen mutta nyt sit odotellaan oikein urakalla :eek:
 
Heippa!

Oon taas hetken pysytellyt taka-alalla, yritän olla vellomatta näitä juttuja päivittäin. Ihan hyvin olen siinä onnistunutkin, mutta jää tämä palsta ja ihmisten tilanteet vieraiksi. Pahoittelut siitä!

Mun tilanne meni näin 9.12. pas-siirto, 22.12. hcg vain 13, jouluaattona 24.12. tein pos. raskaustesti ja vielä ma 28.12. pos. raskaustestin. Pääsin vielä hcg:n uudelleen mittaukseen, tulos oli vain 57 eli ei ollut noussut räjähdysmäisesti. Olisikin ollut ihme :) Tämä siis tulkittiin kemialliseksi raskaudeksi/aikaiseksi keskenmenoksi (en tiedä onko termeillä eroa). Kunnon vuoto alkoikin ma 28.12. illalla ja tiputtelu jatkuu edelleen. Tiistaina 5.1. olin verikokeessa hcg oli laskenut, arvo nyt 15.

Osaako joku sanoa kauanko tämä vuoto kestää? Toivoin pääseväni seuraavasta kierrosta taas yrittämään, mutta pitääkö hcg olla ihan nollissa ennen sitä. On ollut kurjaa, kun ivf-hoitajat eivät ole olleet joulutauon aikana kunnolla paikalla, niin on jäänyt moni juttu vaivaamaan.. Ärsyttää tehdä kaksi selvästi positiviista raskaustestiä, ja sinne lopputulos on näin tylsä. (En siis ikinä ole bongannut mitään haamua ja plussaa mistään testistä ikinä).

Pysykää vahvoina naiset, kyllä täällä on sinnikästä ja sisukasta porukkaa! Hyvää uutta vuotta ja toivotaan meille menestystä :)

Sori, kun tuli nyt näin omaan napaa tuijottava kirjoitus, yritän tsempata jatkossa.

Mun kohdalle voi muuten nyt päivittää: Pupuska81 # 3/2013 # ensimmäinen lapsi # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI 2.PAS
 
Timjami77 # 7/2013 # Oma 2, miehelle 3 # selitämätön/ikä/simpat # 5.icsi/3.pas

Täällä teidän juttuja olen seurannut koko syksyn, ja käynyt tykkäilemässä, niin palataan nyt sitten samalla takaisin listoille. Kaksi ja puoli vuotta yritetty, ensin hakattiin päätä kolmella samanlaisella hoidolla Graviditaksella ja nyt kaksi kertaa superihanalla Eero Varialla Dextrassa. Vain Eeron takia tätä jaksaa, se on niin positiivinen. Yksi blasto on pakkasessa, se laitetaan tähän kroppaan kuolemaan ensi kuussa. Mutta on miehen kanssa puhuttu että nyt menee kaikki ylimenevä raha tähän, kaipa sitä 6.icsiin vielä jaksaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Täältä sen verran omanapainen päivitys, etten pääse vieläkään teidän kanssa piinailemaan enkä listalle roikkumaan.

Arvatkaapa mitä?

- Ne unohti meidät jo toisen kerran.

Soitin sinne pohjoisempaan sairaalaan ja ihmettelin, kun ei vieläkään ole mitään kuulunut. Annoin henkkarit puhelimessa ja hoitaja oli hiljaa hetken, anteeksi, mutta meillä ei ole mitään tietoja teistä. Ei yhtään mitään.

Hoitaja oli ihanan empaattinen, purskahdin itkuun puhelimessa kuin mikäkin pikkutyttö. Yritti puhelimessa neuvoa ja tukea minua, selitti mitä nyt pitää tehdä, sillä hoidot alkavat pian ja meillä ei ole ensimmäistäkään käyntiä koko paikassa vielä tehty, eikä lääkkeitäkään.

Soitin nykyseen sairaalaan ja kysyin hoitajalta miksi näin on käynyt, taas. Kiusaako se hirviölääkäri meitä ihan tahallaan? Onko meidän ikä, muoto vaiko naama väärä tähän hommaan? Hoitaja ei osannut sanoa. Pahoitteli ja kysyi, haluanko jutella sen hirviön kanssa.
Sanoin, että juttelen enää tämän lääkärin kanssa vain lakimiehen välityksellä. Otimme uudelleen yhteyttä potilasasiamieheen, hän saa päättää ja kertoa mitä me voidaan enää tehdä.
En uskalla soittaa enää minnekkään, mieli on matala. Me ei päästä hoitoihin koskaan.

Mutta niin sanotaan, että toisen epäonni on toisen onni, joten näillä meidän epäonnistumisilla tästäkin ryhmästä joku saa onnea kyllä niin paljon, että raskausaalto varmasti pyyhkii täältä porukkaa pois :love:

Jos joku ennustaa, on profeetta, tai olkoon vaikka itämaan tietäjä, voisiko joku kertoa, milloin onnemme kääntyy? Miten meille voi käydä näin?
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Brindge # 5/2015 # ensimmäinen # matala AMH # 3. IVF
Darni # 9/12 # eka yhteinen # simpat # 1.icsi
Domi # 4/ 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 1. PAS
epätoivoista yritystä # 10/07 # ensimmäinen # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
Hilippa
# 2.ICSI 1.PAS
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
ilo2010
# 2012 # 2. # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Jasmina20
# 12/2013 # ensimmäinen # siittiöt # 1.ICSI 1.PAS
JONPA77
# 2004 # ensimmäinen (2 sijaislasta on) # selittämätön # 1.IVF
Kielon-kukka # 2013 # ensimmäinen yhteinen (7-v aijemmasta suhteesta) # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)

kiia-s # 11/2011 # ensimmäinen # pcos # 1.IVF
Mamido # n 1,5v # toinen # siittiöt # 1.ICSI
Mar80 # 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI

Mari32 # ensimmäinen # siittiöt &endo # 5.ICSI
Nempula
# 11/2015 # ensimmäinen # steri # 1.IVF
Nennalii
# 2012 # ensimmäinen #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/1.PAS (ei tuore siirtoa)
Nenna81 # 3/2013 # tuhoutuneet johtimet # 3.(1.yhteinen) # 2.IVF 1.PAS
Pupuska81 #3/ 2013 # ensimmäinen lapsi # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 # ensimmäinen # azoospermia + endo # 2.ICSI
Reuna # 2013 # ensimmäinen # pco,ovuloimattomuus ja simpat?# 1.IVF
ronja81
# 2007 # toinen # selittämätön # 3.IVF 3 PAS
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/2013 # ensimmäinen yhteinen # selittämätön+endo # 1.IVF 12/2015
Tiituli
# 2014 # ensimmäinen # selittämättömiä/ikä # 2.IVF
Timjami77 # 7/2013 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI73.PAS

virvatulia # ? # toinen # siittiöt + pco # 1.ICSI / 3.PAS
Wawwi # 05/2015 # ensimmäinen # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Yrittäjä J # 01/2013 # ensimmäinen yhteinen # endo ja selittämätön # 1.IVF/ICSI 01/2016


"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua

Piinailijat::whistle:



Plussanneet 2015::love:

Tammikuu 2015
Deja1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina1.IVF
RiiMini5.ICSI (kemiallinen)
Hertta20151.ÍVF 1.PAS
Tuutunen802.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF (tm)
Hipsunpöpsy 1.IVF (kkm)
Marraskuu 2015
flow 2.IVF
kiisuli80 1.IVF
Kettu81 2.IVF ? PAS
grey83 1.ICSI 3 PAS
epplu 1.IVF 2.PAS
Toiveikas81 1.ICSI
Joulukuu 2015
Suvipilvi 1.IVF
Lottainen 2.IVF
Mari32 5.ICSI (km)
Vilijonkka_ 1.IVF 4.PAS(tm)
frankie 1.IVF
Domi 2. IVF/ICSI 1. PAS (kem)
dimou 1.IVF

Plussat 2016: :love:
Tammikuu:
Salama T 2.IVF


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Pupuska81 jos et lukenut noita vanhempia niin mullahan oli aika samalla aikataululla kemiallinen. Mulla vaan alkoi "normaalisti" tuhruttelu pp12 ja yllätyin täysin plussasta (mullakin elämän eka), mulla ei ollut verikoetta, tikut vahvistui muutoman päivän, mutta samalla vuoto yltyi kokoajan ja pp16 lähti haalistumaan.. Noin viikon päästä sit oli nega. Vuosin noin viikon, vähän taisi tuhruttaa vielä ylikin, mutta ei mitenkään reilusti enempää vuotanut kun tavan meinkoissa, eikä kyllä ollut kipujakaan. Sama ärsytys polin kiinniolosta. Mulla nyt ainakin tuli ton tauton takia välikierto, en tiedä olisiko tullut jokatapauksessa. Tai ei mulla kyllä vieläkään ovista ole ollut et sinällään... ma aukee poli..

Täällä siis kp19 ei ovista vieläkään, ei kyllä mitenkään ennenkuulumatonta minulle.. olen joskus tainnut vasta kp21 saada plussan ja nyt oli se kemiallinen tai mikä lie joten voi varmaan sotkea, vaikka viime kiertohan periaatteessa oli ihan "normaalin" mittanen plussasta huolimatta. Tänään kyllä oli alamahalla ihan pinkeallä ja urheillessa huomasin ns. tärähdys kipua/painetta, mitä en kyllä muista huomanneeni kun vaan ennen punktiota, eli kai siellä jotain tapahtunee.

Pahoittelut Bridgelle tm-kokemuskesta ja parempaa onnea tulevaan hoitoon. Tervetuloa myös Timjami77.

Ja Pirunpelto mitä helvettiä, eihän tuo ole enää mahdollista!!! Mitä nyt sit.. sanoiko se hoitaja siellä missä ryssiivät et laittaa asiaa eteenpäin vai mitä?!

Oliko kellään mitään "aktiivista" nyt meneillään?!!
 
Tuo on kyllä turhauttavaa Nempula, oon itsekin jostain käynnistä miettinyt että olikohan tämä nyt aivan tarpeellista, en tosin nyt enää yksityisellä käynnin aikoihin. Ja toisaalta mulle on aika sama vaikka ravaisin klinikalla nyt joka arkipäivä, kun työt on kyllä luvattoman vähän mielessä ja töistä ei klinikalle kovin pitkä matka ole :).
Ja Pirunpellolle ekstratsempit! Tuo on kyllä jo luvattoman huonoa tuuria! Vai olikohan tuurilla kuitenkaan tekemistä. Toivotaan hurjasti että pääsisitte nyt kuitenkin pian alkuun!
Tuli muuten mieleen nyt että multa ei missään vaiheessa oo otettu hormoniverikokeita. Syytä en tiedä, enkä ole niitä kyllä osannut kysyäkään. Täytyy pitää mielessä että kysyy jossain vaiheessa.
Eilen pistin Elonvan. Aika hurjalta tuntuu että vaikutus kestää viikon, toisaalta kiva ettei nyt tarvitse jarrua ennen piikitellä mitään, mutta toisaalta myös että tapahtuukohan siellä munasarjoissa yhden piikin ansiosta yhtään mitään, ainakaan mitään oireita en oo huomannu. No, keskiviikon ultrassa se sitten selviää.
 
Tsemppiä mar80 kasvatteluihin. Itsellä ei kokemusta kyseisestä lääkkeestä, mutta eiköhän ne lääkärit osaa ;) ei toki aina.. :)
Ajattelin muuten jos seuraavan kerran kun listaa päivittää niin lyhentäis vähän tuota plussanneitten rimpsua? Vaikka 3kk alusta veks, ne alkaa jo olla syntyneetkin... vai onko jollain jotain vastaan?!
 
Pirunpelto: ei oo enää todellista! Toivottavasti nyt sitte hoituu nopsaa jatkossa! Kerro sitte miten etenee sen potilasasiamiehen kans! Ja tsemppiä <3
Pupuska: olen pahoillani keskenmenosta/kemiallisesta..en osaa kyllä sanoa mäkään voiko niitä erottaa tuossa vaiheessa? Toivottavasti arvot laskevat pian!!

Täällä pakollinen negatesti tehty ennen lääkkeiden hakua. Nyt siis lääkearsenaali valmiina kun vain menkat alkais. Nyt dpo 14 toivottavasti pian pääsen tositoimiin. Alotan puregonilla ja sitten orgalutra mukaan.
Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Siis mä en pysy nahoissani ku luen pirtsin kuulumisia. Järkyttävää sontaa, kyllä vetää vakavaks. Kiehuuu :mad:

Mä kävin punktiossa ja klinikalta tuli perästä puhelu. Tulos 6 munarakkulaa 2 hedelmöitys kelpoisia joista yksi hedelmöittynyt. Maanantaina selviää ainokaisen laatu. Siirto on siis maanantaina. Elikkäs mitään ei saada pakkaseen, mutta oon kuitenkin ilonen yhdestä hedelmöittyneestä :)
 
Kiitos tsempeistä, Domi, hoitaja ei sanonut mitään miksi näin tapahtui taas ja mitä tästä eteenpäin. Sanoi vaan, että faksaavat lähetteen heti eteenpäin (pyykivät varmasti persettään sillä).
Kysyin vaivihkaa, että eikö kellekkään muulle ole sattunut näin tai eikö kukaan ole aiemmin tästä lääkäristä valittanut niin vastasi vain ettei hän voi kommentoida asiaa. Noh, ymmärrän.
voisin soittaa maanantaina, onko se lähete tullut vaiko ei mutta en ihan oikeasti taida uskaltaa. Mennään sietokyvyn rajoilla tän asian kanssa.
Ilmoittelen kyllä, mitä jatkossa tapahtuu tai kuuluuko mitään mistään!

Toivon Darnille tsemppiä maanantaille, se on sitten se A-luokan yksilö joka tarraa kiinni lujaa ja saat pitää sen loppuun saakka (y):love:
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Mä luulen Pirunpelto, että asiat lähtee nyt rullaamaan. Peukkuja Darni maanantaille :)

Täällä 1,5vk jatkunut tiputtelu on muuttunut lähes kunnon vuodoksi. Vielä en laskisi kp ykköseksi, mutta ehkäpä jo huomenna. Saapa nähdä mitä hoitaja sanoo, kun menkat alkoikin melkein viikon etuajassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Rohkenen pitkän mietiskelyn jälkeen itsekin liittymään tälle palstalle. Meillä yritystä takana n. 2,5 vuotta. Hoitoihin jouduttiin mieheni sairauden takia, mikä todennäköisesti on aiheuttanut katoa siittiöissä. Ensimmäistä lasta yritetään.

Elokuussa 2015 oli 1. ICSI hoito. Lyhyen kaavan mukaan mentiin puregon, orgalutran, pregnyl ja luget lääkityksellä. Saldona 10 munasolua, joista 3 hedelmöittynyttä jatkoi jakautumista. Tuoresiirto nega sekä 1.pas myös nega. Yksi ei selvinnyt siirtoon asti sulatuksesta. Fyysisesti hoito meni todella kevyesti, mikä oli positiivinen yllätys. Olin varautunut pahimpaan mutta punktiokin kävi helposti.

Nyt odotetaan 2.ICSI hoitoa, jonka ajankohta varmistunee ensviikolla hoitosuunnitelman mukana. Todennäköisesti päästään jo helmikuussa. Julkisella puolella mennään nämä kaikki mahdolliset 3 hoitoa.

Mukavampi varmaan jännätä täällä samassa tilanteessa olevien kanssa.. :)

Juru27#2013#ensimmäinen#siittiöt#2.ICSI
 
Perjantaina alkoi sitten menkat ja eilen pistin ekan kerran Gonalia..rupesin äsken etsimään lääkekaapista Gonal kynää ja ei löytyny mistään, kyllä munkin tarvii sekanen olla, olin laittanu sen takas jääkaappiin :eek: apua, eikös sen pitäny olla huoneenlämmössä sitten kun ottaa sen käyttöön ekan kerran? Onkohan se nyt jotenkin viottunu? :(
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Brindge # 5/2015 # ensimmäinen # matala AMH # 3. IVF
Darni # 9/12 # eka yhteinen # simpat # 1.icsi
Domi # 4/ 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 1. PAS
epätoivoista yritystä # 10/07 # ensimmäinen # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
Hilippa
# 2.ICSI 1.PAS
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
ilo2010
# 2012 # 2. # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Jasmina20
# 12/2013 # ensimmäinen # siittiöt # 1.ICSI 1.PAS
JONPA77
# 2004 # ensimmäinen (2 sijaislasta on) # selittämätön # 1.IVF
Juru27 # 2013 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI

Kielon-kukka # 2013 # ensimmäinen yhteinen (7-v aijemmasta suhteesta) # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)
kiia-s # 11/2011 # ensimmäinen # pcos # 1.IVF
Mamido # n 1,5v # toinen # siittiöt # 1.ICSI
Mar80 # 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI

Mari32 # ensimmäinen # siittiöt &endo # 5.ICSI
Nempula
# 11/2015 # ensimmäinen # steri # 1.IVF
Nennalii
# 2012 # ensimmäinen #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/1.PAS (ei tuore siirtoa)
Nenna81 # 3/2013 # tuhoutuneet johtimet # 3.(1.yhteinen) # 2.IVF 1.PAS
Pupuska81 #3/ 2013 # ensimmäinen lapsi # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 # ensimmäinen # azoospermia + endo # 2.ICSI
Reuna # 2013 # ensimmäinen # pco,ovuloimattomuus ja simpat?# 1.IVF
ronja81
# 2007 # toinen # selittämätön # 3.IVF 3 PAS
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/2013 # ensimmäinen yhteinen # selittämätön+endo # 1.IVF 12/2015
Tiituli
# 2014 # ensimmäinen # selittämättömiä/ikä # 2.IVF
Timjami77 # 7/2013 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI73.PAS

virvatulia # ? # toinen # siittiöt + pco # 1.ICSI / 3.PAS
Wawwi # 05/2015 # ensimmäinen # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Yrittäjä J # 01/2013 # ensimmäinen yhteinen # endo ja selittämätön # 1.IVF/ICSI 01/2016


"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua

Piinailijat::whistle:



Plussanneet 2015::love:

Tammikuu 2015
Deja1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina1.IVF
RiiMini5.ICSI (kemiallinen)
Hertta20151.ÍVF 1.PAS
Tuutunen802.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF (tm)
Hipsunpöpsy 1.IVF (kkm)
Marraskuu 2015
flow 2.IVF
kiisuli80 1.IVF
Kettu81 2.IVF ? PAS
grey83 1.ICSI 3 PAS
epplu 1.IVF 2.PAS
Toiveikas81 1.ICSI
Joulukuu 2015
Suvipilvi 1.IVF
Lottainen 2.IVF
Mari32 5.ICSI (km)
Vilijonkka_ 1.IVF 4.PAS(tm)
frankie 1.IVF
Domi 2. IVF/ICSI 1. PAS (kem)
dimou 1.IVF

Plussat 2016: :love:
Tammikuu:
Salama T 2.IVF


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Tervetuloa Juru27, rohkeasti mukaan vain, lisäsin sinut listalle.
Darnille onnea huomiselle, toivottavasti saat matkaan sinnikkään kultahipun!
Jonpa77 minulla ei ole kokemusta Gonalista (ja ihan en kyllä tosta sen selosteesta oikeen selvää ottanut kun googlasin).. mutta jotenkin en usko että se säihkähtää kylmässä oloa, jos kerran alunperin kylmässä pidettävä..
 
  • Tykkää
Reactions: JONPA77 ja Darni73
Mulle sanottiin Gonalista että ei tarvitse säilyttää jääkaapissa käyttöönoton jälkeen kunhan pitää valolta suojatussa paikassa eikä siis esim pöydällä vaan jossain laatikossa tai kaapissa.

Tuosta ohjeesta käsittäisin ettei nyt pilalle mee ainakaan jos takasin jääkaappiin sen laittaa.
 
  • Tykkää
Reactions: JONPA77
Kiitos, selosteet on kyllä tosi epäselvät kun niitä kans luin, niistä ei käynyt kyllä ilmi mitään mutta pistin jokatapauksessa..nyt on ruvennut jännittään että jos muniksissa ei ookkaan taas yhtään solua, jos se vika onkin siinä ( viimeksi kun meni käteen koko hoito sen ennenaikaisen ovulaation takia) mutta mies yrittää toppuutella että ei sais miettiä tollasia, mutta minähän tapani mukaan jauhan niitä päässäni kyllästymiseen asti..täytys löytää se positiivisuus taas tähän touhuun (y) torstaina sit kuuleen onko munikset kasvanut toivotulla tavalla
 
Pitkän aikaa olen tätä palstaa seurannut ja nyt rohkenen itsekin esittäytyä. Osa porukasta onkin tuttua tuolta inseminaatio-puolelta mutta osa on ihan uutta itselle. Meillä on nyt takana yritystä kohta pari vuotta. Hoidoissa ollaan oltu viime kesästä lähtien. Minä olen 35-vuotias ja mies 32. Ongelmana meillä on PCO ja miehen hurjasti vaihtelevat simppamäärät. Meillä on nyt takana kolme syksyllä tehtyä inssiä, jotka eivät tuottaneet toivottua tulosta. Nyt on edessä suunnittelukäynti parin viikon päästä TAYS:iin ja mahdollisesti helmikuussa ensimmäinen IVF, mikäli vaan saadaan aikataulut natsaamaan. Jollei niin sitten ensimmäinen ivf vasta huhtikuussa. Kyselisin teiltä, että onko teillä millaista kokemusta D-vitamiinista raskauden alkamiseen. Itse sain juuri viime pe verikokeista tiedon, että oma arvo olisi 18, kun normaalin arvon alaraja on 50. Lisäksi onko teillä tietoa, otetaanko D-vitamiinin taso verikokeissa, jotka otetaan heti ensimmäiseksi hoitojen alkaessa?
 
Nappeus mulla ei hoidoissa ikinä julkisella eikä yksityisellä puhuttu D-vitamiinista tai sen vaikutuksista raskautumiseen. Perusverenkuva, AMH ennen hoitoja julkisella ja monien epäonnistuneiden siirtojen jälkeen ottivat kyllä vielä keliakian ja kilpparit kun ne suoranaisesti ainakin voi vaikuttaa.
 
Tervetuloa uusille, ainakin siis Nappeus ja Juru27! Ja Nappeus, mullakaan ei ole koskaan otettu D-vitamiiniarvoja missään...

Mulla takana 14 päivää Synarelaa ja keskiviikkona ultraa Naikkarille. Sitten toivottavasti alkaa piikittelyt ja homma taas etenee.

Olot aika normaalit. Päänsärkyä on ollut ja vähän alakuloa, mutta en tiedä johtuuko lääkkeestä vai jostain muusta. Menkatkin tulivat ajallaan, yhden päivän vaan myöhässä ja olivat ihan normaalit.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti :)
 
Ei mullakaan koskaan mitään vitamiiniarvoja oo tutkittu, aikoinaan Taysissa alkututkimuksissa katottiin progesteroni, ja sit vaan johdinten aukiolo, ovulaatio ja limakalvo uä:llä.. AMH:kin vasta vuosia myöhemmin yksityisellä. Jossain vaiheessa vaadin ite kilpirauhastestit (minkä perusteella sit sainkin lääkkeen) ja kr-vasta-aineet. Ne tais muutaman negan jälkeen ehdottaa kans keliakia ja hyytymistekijä testejä.
 

Yhteistyössä