IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Täällä myös Ovis ilmeisesti ollut tänään, yleensä ollut kyllä kovat oviskivut, mutta nyt ei mitään... Odottelin vasta tonne ensiviikon puolelle, mutta näköjään aamusta tiputti verta. Muutenkin outoja kohtutuntemuksia ollut tässä pari päivää... täytyy vaan toivoa, ettei mitään tulehdusta kehitä.
 
Ja mitä noihin viivanpaikkoihin tulee, niin kyllä minä saan sellaisen. Ja näyttäs siltä, että moni muukin. Joskus haaleamman ja joskus tummemman. Testissä on paikka viivalle, joka värjäytyy ainakin mun pissasta. Pikkasen vahvemmat haamuviivat on sitten asia erikseen.
 
Kielon-Kukka
Mites SalamaT, täälä odottelee innolla :ROFLMAO:

Olenpas tässä vlopun aikana miettinyt 2 asiaa.
Minulla kun ei ole mitään hajua mun kierrosta kun olen syönyt jatkuvana pillereitä 1,5v, tietenkin hoitojen aikana ne on jäänyt pois, niin kuiha hullu homma tuo ois olla syömättä nyt pillereitä seuraaviin hoitoihin asti ja vähä kartottaa omat ovikset ja vuodot. Tietenkin onhan se aika riski kun endoa sairastan että kuinka ärhäkästi se sitten leviää.

Toinen on tämä minulle ihan outo hedelmöityshoitomuoto IVM (in vitro maturaatio, joku sellanen)
Endon lisäksi minulla on pco ja joikaisen hoidon aikana hyperi ollut joko lievästi tai isommin läsnä. Rakkuloita tulee kymmeniä mutta soluja ei sitten ole kuin se kork. 3kpl. Tiedän suunnilleen miten se hoitomuoto menee mut onko täällä kokemuksia kenelläkään tai osaisko joku ohjata minut oikeille keskustelupalstoille jossa olis tuoreimpia asioita tästä?
Maanantain mietteitä kun en päässyt puhelintunnilla läpi hoitajalle o_O
 
Kielon-kukka, onko sulle stimulaatio aina tehty pelkillä pistoksilla? Mulla oli tiedossa iso hyperin riski, joten alkukierron söin letrotsolia ja vasta sen jälkeen aloitin pistelyn ja pistin ainoastaan kuutena päivänä minimiannoksella. Letrojen tarkoitus oli ikään kuin varovasti herätellä muniksia, saada vain se kymmenkunta follia valikoitumaan kasvuun ja pitää kasvutahti maltillisena, että laatu olisi parempi.
 
Kielon-Kukka, muistelen että tuolla matalan AMH:n ketjussa on ollut jotain juttua IVM:stä. Ja muistakin vaihtoehtoisista stimulaatiotavoista, esim. mitä dimou tossa mainitsi.

Kiitos kaikille onnitteluista, kyllä se verikoetuloskin on positiivinen, 149 oli arvo. Testihän oli aika aikaisin, 15 päivää punktiosta, pp13 2-päiväisellä alkiolla. On kyllä pari päivää ollut sellainen varsin iloisen häkeltynyt fiilis ja aika varovaisesti varmaan tästä eteenkin päin... Tsemppiä kovasti kaikille, hoidot pääsee taas vauhtiin joulutauon jälkeen. Käyn kyllä varmasti seuraamassa missä meette!
 
Koska vuoto yltyi "kuin härän kurkusta"-maiseksi, päätin olla aloittamatta Primoluteja. Vuodon mukana tuli roippeita, limistä ja mitä lie muuta. Ihan siis kunnon menkat. En soittanut polille vaan tein itsenäisesti maalaisjärkeä käyttäen tuon ratkaisun. Aloitan uuden kierron laskemisen siis tuosta viime perjantaista, kun vuoto kunnolla alkoi.
Tänään soitin klinikalle kun mielessä siinsi se, onko mulla joku tulehdus vai mitä, mistä tuo vuoto johtuu. Hoitaja meinasi, että koska mulla on ollut tuo pari viikkoa vuodotonta aikaa tuossa välissä, kyseessä ei ole ainakaan tapaus, jossa kohdussa olisi jotain roippeita raskaudesta, sillä silloin vuotaisin koko ajan, minulla olisi kuumetta ja kummallisia kipuja- sekä haisevaa vuotoa.
Tuosta hajusta muuten puheenollen, (kiinnostaa varmaan kiviäkin- älä lue jos ällöttää) - jouluna söin aika paljon kalaa ja käsittelin sitä myös- eräänä päivänä menin vessaan ja musta housuissakin haisi kala! Siis ihan yhtenä päivänä vaan ja oli aika paljon märkää vuotoa- valkkaria siis. Kutisi myös. Hain apteekista Vagisan-puikkoja ja käytin niitä neljänä päivänä, kunnes tuo vuoto alkoi, jätin ne pois.
Toivon vaan, että tämän ihme sekoilun voisi kroppani jättää tältä vuodelta, olisiko liikaa pyydetty?

Ja muuten, noi Alwaysin siteet, missä on se jokin tuoksu (estää muka menkkavuotoa haisemasta, ei mulla ainakaan haise koskaan!) ovat aivan järkyttäviä, huomasin eilen, minkälaisen kutinan sain niistä aikaiseksi, olen yölläkin kynsinyt itseäni aivan mahdottomasti. Heitän kyllä roskiin noi, ihan varmasti. Laitoin yöksi luomupuuvillasta valmistetun kestositeen ja kyllä olo parani. Mitä lie myrkkyjä sisältää nuokin Alwaysit!
 
Hipsunpöpsy, suna varmaan kävisin kuitenkin varmuuden vuoks tarkistaan tilanteen ultralla, ei mullakaan mitään jatkuvia vuotoja ollu, kierrot oli näennäisen normaalit (kuukautiset vaan normaalia hiukan runsaammat), kuumetta ei ollu edes tulehdusvaiheessa, eikä ab-kuurin jälkeen enää hajua, epätavallisia kipuja tms.. silti siellä se pala vaan oli. Ei sitä voi kuitenkaan ilman ultraa tietää mitenkään onko vai ei.. mut toivottavasti sulla kaikki ois kunnossa! (y)
 
Onnittelut salama!

Tääl kp7, ultra käyty ja löyty vaivaset 4 munista ja muutama kuulemma mitättömän pieni lisäksi jotka ei perjantaihin tod.näk kerkee kasvaa. Perjantaina siis keräys ja maanantaina siirto(jos siirrettävää). Limis on kuulemma ohut enkä edes tajunnu kysyy miten ohut :(
huomenna Gonal f ja Orgalutran piikit ja keskiviikkona viel Ovitrelle irrotuspiikki. Ei äärettömän hyvät fiilikset nyt mutta toivottavasti perjantaina paremmat :)
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
Kielon-Kukka
Kielon-kukka, onko sulle stimulaatio aina tehty pelkillä pistoksilla? Mulla oli tiedossa iso hyperin riski, joten alkukierron söin letrotsolia ja vasta sen jälkeen aloitin pistelyn ja pistin ainoastaan kuutena päivänä minimiannoksella. Letrojen tarkoitus oli ikään kuin varovasti herätellä muniksia, saada vain se kymmenkunta follia valikoitumaan kasvuun ja pitää kasvutahti maltillisena, että laatu olisi parempi.
On kaikki stimulaatiot tehty pelkillä pistoksilla. Eka ivf käytiin pitkän kaavan läpi, toka lyhyellä ja kolmas lyhyellä icsi:llä. Alkoinki miettimään et mun kohdallani ei paljon ole vaihdettu mitään lääke merkkejä, aina Gonalilla, orgalutranilla ja lopuksi gonapeptylillä. On vain lääke annostusta pienennety ja pistos aikoja pidennetty hyperin takia. Pitäis vissiin koittaa saada huomenna lääkärille puh aikaa ja kysellä et onko hänellä tässä ollut jokin "pakko tarkotus" mun kohdalla et näin on toimittu.
Mietin jo sitäkin että kun ollaan taas jonoissa julkiselle et soittaisko ajan yksityiselle ja kävisi siellä keskusteleen mitä vaihtoehtoja heillä olisi tarjota meille. Tuleepa sitä kyllä pyöritettyä taas ksikkea mahdollista ajatusta ja asiaa päässä. Aivot solmussa :confused::Do_O
 
Hei! Yritystä takana vuodesta 2012. Nyt on ensimmäinen PAS siirto takana ja negaa pukkaa. Menkat alkoi tänään, labrat halusivat julkisella jokatapauksessa ja niistä tulokset huomenna. Punktiosta saatiin hurja määrä munasoluja, rakkuloita tyhjennettiin 55 joista 37:ssä oli munasolu. Korkean hyperriskin vuoksi tuoresiirtoon ei päästy. ICSI:llä pakkasen saldo 12 top-alkiota, jäljellä siis vielä 11. Kovasti siis olis vielä toivoa, pää vaan ei varmasti kestä yhtä montaa pettymystä kuin mahdollisuuksia olisi. Toivotaan siis että tärppää mahdollisimman pian. Tämä nega ei tullut yllätyksenä, jotenkin osasin odottaa mutta olihan se äärettömän suuri pettymys varautumisesta huolimatta. Alusta asti meillä on hoitojen suhteen mennyt kaikki niin mallikkaasti, että olisi ollut jo outoa jos tämäkin olisi mennyt nappiin. Meillä siis syynä selvittämätön lapsettomuus, ja siittiöiden vaihteleva laatu. Välillä pukkaa priimaa tavaraa ja välillä 10 x huonompaa. Minut saa siis lisätä johonkin pinkkaan ☺huomenna lisää tietoa, kun saadaan soittoa polilta. Uusi siirto siis tulossa, ajankohdasta ei tietoa. Olen äärettömän onnellinen teidän kaikkien plussanneiden puolesta, toivon kaikkea hyvää raskausaikaanne <3 tsemppiä kaikille muillekin, ketkä ovat vielä matkalla kohti plussatuulia. Vielä me sellainen saadaan! :)
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Darni # 9/12 # eka yhteinen # simpat # 1.icsi
Domi
# 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 1. PAS
epätoivoista yritystä
# 10/07 # ensimmäinen # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
Hilippa
# 2.ICSI 1.PAS
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
ilo2010
# 2012 # 2. # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Jasmina20
# 12/2013 # ensimmäinen # siittiöt # 1.ICSI 1.PAS
JONPA77
# 2004 # ensimmäinen (2 sijaislasta on) # selittämätön # 1.IVF
Kielon-kukka # 2013 # ensimmäinen yhteinen (7-v aijemmasta suhteesta) # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)

kiia-s # 11/2011 # ensimmäinen # pcos # 1.IVF
Mamido # n 1,5v # toinen # siittiöt # 1.ICSI
Mar80 # 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI

Mari32 # ensimmäinen # siittiöt &endo # 5.ICSI
Nempula
# 11/2015 # ensimmäinen # steri # 1.IVF
Nennalii
# 2012 # ensimmäinen #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/1.PAS (ei tuore siirtoa)
Nenna81
# 3/2013 # tuhoutuneet johtimet # 3.(1.yhteinen) # 2.IVF 1.PAS
Pupuska81 # 2013 # ensimmäinen lapsi # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI
Pussipiru
# 2012 # ensimmäinen # azoospermia + endo # 2.ICSI
Reuna
# 2013 # ensimmäinen # pco,ovuloimattomuus ja simpat?# 1.IVF
ronja81
# 2007 # toinen # selittämätön # 3.IVF 3 PAS
Saaga76# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/2013 # ensimmäinen yhteinen # selittämätön+endo # 1.IVF 12/2015
Tiituli
# 2014 # ensimmäinen # selittämättömiä/ikä # 2.IVF
virvatulia # ? # toinen # siittiöt + pco # 1.ICSI / 3.PAS
Wawwi
# 05/2015 # ensimmäinen # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Yrittäjä J
# 01/2013 # ensimmäinen yhteinen # endo ja selittämätön # 1.IVF/ICSI 01/2016


"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua

Piinailijat::whistle:



Plussanneet 2015::love:

Tammikuu 2015
Deja1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina1.IVF
RiiMini5.ICSI (kemiallinen)
Hertta20151.ÍVF 1.PAS
Tuutunen802.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF (tm)
Hipsunpöpsy 1.IVF (kkm)
Marraskuu 2015
flow 2.IVF
kiisuli80 1.IVF
Kettu81 2.IVF ? PAS
grey83 1.ICSI 3 PAS
epplu 1.IVF 2.PAS
Toiveikas81 1.ICSI
Joulukuu 2015
Suvipilvi 1.IVF
Lottainen 2.IVF
Mari32 5.ICSI (km)
Vilijonkka_ 1.IVF 4.PAS
frankie 1.IVF
Domi 2. IVF/ICSI 1. PAS (kem)
dimou 1.IVF

Plussat 2016: :love:
Tammikuu 2016
Salama T 2.IVF


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Jess, onnea Salamalle viellä plussan virallistumisesta, nyt on tämänkin vuoden plussatili auki!!!
Tervetuloa Nennalii, ompa teillä tosiaan hyvä saalis viellä pakkasessa (vaikka ei se negan kohdalla lohduta) Laitoin listalle että ekaa lasta yritätte, kun et muuta maininnut, korjataan jos väärin?
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
Darni tsemppiä! Minähän vedin täällä ranteita auki niillä kolmella follillani ennen punktiota ja tässä ollaan -ei se määrä aina ratkaise. Vaikka tiedän että siinä epävarmuudessa nää jutut ei välttämättä paljoa auta.

Nennalii, hieno saalis! Monta hyvää mahdollisuutta, vaikka nyt pettymys tietysti painaa mieltä.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Mulle vois päivittää tuulimunan (tm) plussan perään. Eli tänään kävin varhaisultrassa ja todettiin ettei sikiökaikua. Nyt vaan toivon että vuoto alkaa lääkkeiden lopettamisen myötä, ettei tarvis ottaa cytotec-lääkkeitä viikonloppuna.

Nyt siirryn taka-alalle parantamaan haavoja, katsotaan jaksetaan lähteä toiseen IVFfiin ja jos jaksetaan, niin milloin... Nyt en tiedä, pitää jotenkin saada pää ja kroppa ensin kuntoon.

Kaikille tasapuolisesti tsemppiä hoitoihin ja mukavaa alkanutta vuotta.
 
Pahoittelut Vilijonkalle TM:stä :( voin vain aavistella miten rikki olet. Meillä siis yrityksessä ensimmäinen yhteinen lapsi. Uuteen PAS-siirtoon päästään jo todennäköisesti tästä kierrosta. Jos nyt ei satu käymään niin, että viikonloppu sekoittaisi siirtoa. Saatiin kyllä hurja määrä pakkaseen ja hyvä niin. Punktion jälkeen olin niin kipeä, etten juuri liikkumaan pystynyt. Eipähän tarvitse ainakaan ihan heti uudestaan siihen rumbaan lähteä. Tietääköhän kukaan teistä, tehdäänkö Helsingin hormonipolilla alkiokuoren avauksia ennen ennen siirtoa? Olen ollut tosi tyytyväinen meidän hoitoon siellä, lähes kaikki meidän toiveet on huomioitu. Mm tuo ICSI sekä punktiota edeltävä lääkitys pitkän kaavan mukaan (en nyt saa sanaa päähäni, millä niitä munasoluja kehitettiin :p ) esitin siis toiveen tuosta alkiokuoren avauksesta tähän kiertoon.
 
Täällä ei ole enää tänään ollut sitä kummallista "ovisvuotoa" ja ylihuomenna olis sit klinikkakäynti ja sen jälkeen tiedetään taas vähän aikataulusta ja etenemisestä. Eniten nyt jännittää, ettei vaan ultrassa näy mitään mikä estäisi PASsin ja että limakalvot olis hyvässä kunnossa... Toivottavasti sitä jaksaa olla siellä lääkärillä iloisella mielellä, vaikka tekis mieli marmattaa tää ärsytys niiden niskaan....
 

Yhteistyössä