IVF heinä-elokuussa

Lääkärissä käyty. Huomenna aamulla menen vasta-ainekokeita varten verikokeeseen. Tulos pitäis tulla ennen pas hoidon alkua. Passin jälkeen sitten mennään molemmat kromosomitesteihin. Jos ja kun siis pas myös epäonnistuu. :ashamed: tiedän, olen pessimisti...
Pitäis myös sossuun adoptioneuvontaan soitella. Josko pääsis sen aloittamaan...
Lääkäri oli aikalailla sitä mieltä, että alkioissa vikaa, ei kiinnittymisessä. Saa nyt sitten nähdä selviääkö näistä kokeista mitään syytä tälle epäonnelle...Sais sit jonkun varmistuksen tälle lapsettomuudelle ja vois kääntää uuden sivun..Väsyneitä ollaan hoitoihin, mutta kyllä se on vaan niin, että nyt käydään nää hoidot ja sit unohdetaan koko homma. Ajatuksissa on jo vahvasti se suklaasilmäinen pikkuprinssi tai prinsessa :)
 
Minäkin ilmoittaudun mukaan! Meillä tulossa ensimmäinen IVF elokuussa. Vaikea sanoa tarkkaan milloin kun kuukautisten tulosta ei ikään tiedä, vaikka syön nyt teroja. Viimeisen terolutin otan nyt perjantaina. Edellisessä kierrossa kesti 12 päivää viimeisestä terolutista ennenkuin menkat alko.

Taustaa sen verran et mulla on todettu lievä PCO ja FSH arvo on korkeahko, sekä miehellä alentunut hedelmöittämiskyky. Olen kolme kiertoa syönyt clomeja tuloksetta. Kesäkuussa olisi pitänyt olla eka inssi, mutta johtavaa follia ei sillon löytynyt. Pyydettiin heti tämän jälkeen pääsyä IVF-hoitoihin. Menkat tulikin viikolla 27, mutta klinikka oli suljettu joten jouduttiin odottamaan seuraavaa kiertoa. Ollaan Tampereella AVA-klinikalla hoidossa.

Tässä nyt vaan odottelen että hoidot alkais, ja odotellessa lueskelen muiden kuulumisia :D
 
Uusi ilmoittautuu!

Olen menossa ensimmäiseen ivf:ään viikolla 34. Inseminaatioissa olen ollut keväällä viidesti. Nyt on kesähoitotauko kun paikka on kesälomalla.

Nyt sunnuntaina pitää aloittaa jotkut tabletit... ja siitä se sitten alkaa. Ihan kivaa että pääsee taas eteenpäin. Mutta on kesäloma tehnyt hyvää. Olen saannut nollattua ajatukset. Toisaalta nyt alkaa nostaa päätä myös pelko. Ja tämä on aikas ikävää. Pelottaa jos en raskaudukaan...

Lotta
 
No niin, hoidot etenee täälläkin. Tänään oli lääkäri, sumuttelu oli tehnyt tehtävänsä ja pistoshoito alkaa tänään illalla, puregonia massuun 150 IU päivässä. Ensi tiistaina labraan ja ensi viikon perjantaina taas ultrataan. Sumuttelusta ei aluksi tullut mitään oireita, mutta nyt on pari päivää särkenyt päätä ja olen aika äkäinen... tulee miehelle ja pojalle kiukuteltua ihan turhasta, mutta onneksi ainakin mies ymmärtää, kun on tämän kerran aiemmin jo kokenut ;)
 
Uusille kovasti tervetuloa!! :flower:

Angela77:n kanssa mennään edelleen samoissa aikatauluissa!

Oma napa: Tänään oli se lääkäri ja uä ja illalla saan alotella Puregonin pistelyn mulla annos on 125ky. Maanantaina on labra + ylimääränen ultra jossa katotaan onko kasvua.Viime kerralla kun ei kasvua ollut ja se huomattiin liian myöhään joten punktiota ei voitu tehdä ja kahdella ekalla kerralla kasvua on ollut liiaksikin asti joten siksi ylimääränen ultra. Muuten vointi ok.

Merikeiju: Jaksamista :hug:
 
Tervetuloa Lotta ja Miimi! :) :)

Täällähän on jo täys rähinä päällä. Kiva, että kohta alkaa tässäkin pinossa piinailut. Jos se nyt sitten on kauheen kivaa... :LOL: Toivotaan, että Angelalla ja Alexandrialla munistehtaat käynnistyvät ja saatte oikein monta kaunista alkioo. :heart:

Ittellä alkaa tänään pistelyt 150 IUI:llä. Ens perjantaina ois sitten ultra. Tällä hetkellä on ihanan rento ja seesteinen olotila. Reissu ja irtautuminen arjesta teki enemmän kuin hyvää! B) Voi olla, ettei noi hormonit tee kauheen hyvää tälle rentoudelle, mutta se riski on otettava. :kieh:

Vielä ois ihanat kaks pitkää viikkoo kesälomaa jäljellä! Viikonloppuja! :heart:
 
Hanneli-78:Tervetuloa takaisin Suomeen ja toivotellaan sullekin hyviä muniksia kun niitä olet nyt kanssa päässyt kasvattelemaan!

Mustaruusu: Sullahan on huomenna jännät paikat...Testipäivä!Kauheasti pidän sulle peukkuja täällä ja toivotaan että se on plussa! :hug: Tulethan kertomaan kuinka kävi?

Oma napa: 5 päivä Puregonin kanssa menossa ja eipä ole tuntemuksia ollut.Hirmuisesti väsyttää mutta se johtuu töistä varmaankin eikä Puregonista. Huomenna mulla on siis labra ja ultra, tulen kertomaan huomenillalla mitä ultrassa sanottiin!
 
Niinkuin sanoin... ikään ei tiedä millon menkat tulee. Tällä kertaa ne tuli jo päivää ennen viimeistä Terolutia. Eli eilen masuun eka Puregon (100 IU) :kieh: Punktio vko 32. Meitä onkin useampi menossa silloin :LOL:
 
Hienoa Miimi78 kun pääset samaan "junaan"! Meitä on tosiaan aika monta ensi viikolla punktiossa! :D

Mä olin tänään siellä lääkärissä ja paljon oli pieniä follikkeleita joten jatketaan vielä Puregonia samalla annoksella(125 iu). Perjantaina on sitten taas ultra.Alustavasti ne sano klinikalta että punktio olis ens viikon keskiviikkona eli 6.8 mutta saas nähdä mitä perjantainen ultra näyttää...Onko edes punktoitavaa... :|
 
Moikka,

liityn mukaan joukkoon. 2. IVF toivottavasti tulossa viikolla 35. 4 inssiä ja yks IVF + 1 PAS siis takana. Tausta: ikää 38, kaikki elimellisesti kunnossa sekä miehellä että minulla, tiedä sitten, että missä vika. Yritystä takana 3 v. Eka IVF mentiin pitkällä kaavalla. Nyt suunnitelmissa lyhyt kaava, saas nähdä tuleeko kunnon sato elokorjuun kunniaksi. Tässä kuukautisia odotellessa ajattelin hakea henkistä tukea kanssakulkijoista.
 
Negahan se tulos oli, ihan niin kuin odotinkin. En uskonutkaan niin hyvään tuuriin että heti toisen kerran peräkkäin tulisi plussa (edellisestä hoidostani siis plussa, mutta km viikolla 12).

Nyt me pidetään ainakin parin kuukauden tauko hoidoissa, ja kerätään rahaa ja voimia. Tämän vuoden puolella kuitenkin kannattaa viides ICSI tehdä, koska lääkekatto on nyt täynnä. Eli ehkä joskus loka-marraskuussa sitten jatketaan.

Parempaa plussaonnea muille!
 
MUSTARUUSU: pahoittelut negasta. tauko tekee moneti hyvää..

).( Siskon 8v poika soitti aamulla, ettei hänestä tulekaan isoveljeä. Äitinsä vauva tuli kuulema pois kesken tallinnaan menoreissun helsingin metroasemalla, suuren verenpurkauksen muodossa... Rv oli jotain 15-20 en tiedä tarkkaan... Kyllä on tämä aamu menny ihan itkuksi...itse 3 alkuraskauden keskenmenoa kokeneena en osaa kuvitellakan miltä tuntuu noin pitkäänkin kestäneen raskauden menetys...

Itsellä alkais huomenna sumut... 7. ICSIn pitäisi alkaa... tuntuu vaan nin turhalta... miksi yrittääkään kun aina käy näin

Tyyne :'(
 
Mustaruusu: :hug: pahoittelut. Toivotaan että syksyn hoito toisi kaivatun tuloksen.

Tyyne73: Sullakin on rankkaa, puhumattakaan siskostasi. :hug: Toivottavasti tämä hoito nyt toisi auringonpaisteen "risukasaan" :)

Oma napa: Puregonin pistely on alkanut ilmeisesti jotenkin tuottamaan tulosta, koska maha on kipeä. Istumaan pitää mennä varovasti ettei vihlase ja kaikki töyssyt tuntuu pahalta. Huomenna on sitten taas ultra. Todennäkösesti siellä on paljon rakkuloita mutta kaikki pieniä ja huonoja...
 
Pahoittelut Mustaruusu :hug:

ja voimia Tyyne73!! :heart: :heart:

).( Eka ultra oli tänään (kp 7) ja follikkeleita oli noin 21... 20 kappaletta oli 7-9 mm ja yksi oli jo 22 mm. Puregoni jatkuu samalla annostuksella ja Orgalutranin sain aloittaa tänään. Maanantaina sitten uusi ultra. Mulla kans tänään alkanu ottaan kipeetä ku menee istumaan ja kaikki töyssyt kans... vissiin "normaalia".
 


[color=Green3]Mukana menossa perjantaina 01.08.2008:[/color]

Angela77: 2.IVF, punktio 5.8, siirto 7.8 pp --

Hanneli-78: 2.ICSI punktio vko 32, siirto ?? pp--

Alexandria: 3.IVF punktio 6.8, siirto ?? pp--

Matilda2008: 2.IVF punktio 32-33. siirto ??. pp--

Miimi78: 1.IVF punktio vko 32 siirto ?? pp--

Puoli-enkeli: 1.PAS vko 33-34, siirto ?? pp--

lotta08: 1.IVF punktio vko 34 siirto ?? pp--

Merikeiju: 2.IVF 1.PAS siirto vko 34? pp--

Kaarina69: 2.IVF punktio vko 35 siirto ??. pp--

Tyyne73: 7.ICSI punktio vko 35-36. siirto ??. pp--

Sini 78: 1.IVF punktio ??. siirto ?? pp--

Tannu: 1.IVF punktio ??. siirto ??. pp--


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]

Mustaruusu
 
Laittelenpa kuulumisia ultran jäljiltä: elikkäs, 12 follikkelia kasvamassa, 6 molemminpuolin. Kokoa 11-17 mm. Lääkärin mielestä ihan hyvältä näyttää. Sovittiin punktiopäiväksi ensi viikon tiistai, 5.8. ja alkion siirto on sitten torstaina 7.8. jos vaan sinne asti päästään, toivottavasti! Vielä tänään ja huomenna pistän puregonia massuun ja sunnuntaina irroituspiikki illalla.

Olotila ihan ok, vähän tuntemuksia masussa, varsinkin jos reippaammin kävelee tai nostelee jotakin. Muuten ei mitään vaikutuksia, olo sangen normaali masun turvotusta ja jomotusta lukuunottamatta. Onneksi on tällä kertaa mennyt näin helposti :)

 
Mä oon aina ihmetelly tätä kun muut saa lääkärissä tietää muniksiensa määrät.Mä en saa koskaan.Lääkäri vaan sanoo että kyllä täällä jotakin on ja sitten punktion jälkeen saan tietää.Tosin vaikuttaiskohan se mun pco tähän asiaan.Niitä rakkuloita kun on siellä paljon jo ihan normaali tilanteessakin... :headwall: Ni kai se on vaikea laskea sitten hyvien määrä?

Angela77:n munis määrä kuulostaa hyvältä!Toivottavasti saatte myös pakkaseen hyviä! :heart:

Oma napa: Tänään lääkärissä ja tosiaan paljon oli muniksia ja muutama iso ilmeisesti.Mutta niin pieniä vielä että punktio on sitten 6.8 elikkä viikonloppu vielä kasvatellaan ja maanantai iltana on sitten irrotuspiikki. :D Vihdoinkin!On tätä odotettukin! Toivon mukaan tulee paaaaljoooon pakkaseen koska tää on meidän viimenen hoito... :|
 
Täällä odottelen kuukautisia alkavaksi tänään tai huomenna, sitten pääsisin pistelemään Conal-kynällä, hieman jo jännittää. Punktio ajoittunee viikolle 34. Meillä alkamassa toinen IVF ja ekasta hoidosta on 1,5 vuotias poika. Hoito tehdään miehen puolelta lahjasoluilla, kuten ensimmäinenkin. Meillä ikää 35 v. Kirjoittelin viimeksi PAS toukokuussa palstalle ja tuosta 1. IVF PAS:n negasta ollaan nyt pidetty kesätaukoa. Nyt siis nokka kohti uutta hoitoa.

Lotta08: Meillekin tehtiin viisi inseminaatiota, eikä onnistunut, mutta heti ekalla IVF:llä raskauduin. Tsemppiä!
 
Mustaruusu syvimmät pahoitteluni negasta. :hug: Kyllä se aina sattuu, vaikka olit siihen henkisesti valmistautunutkin. Anna ajan parantaa haavat ja sitten tilannearvon jälkeen kohti uutta. :heart:

tyyne pahoitteluni myös sinulle perhettäsi kohdanneen menetyksen johdosta. :hug:

Monella onkin täällä mukavasti muniksia tulossa ja loppukiri vielä edessä. Upeaa, että meidänkin ketjussa on tiedossa todella hienot saaliit.

[/b]Alexandria meillä on punktio samana päivänä ja Angela ottaa startin päivää ennen. Ihanaa saada piinailuseuraa. Nyt vaan plussat kehiin.

Omaa napaa: Perjantaina ultrassa näytti olevan n. 20 munista oikein hyvää vauhtia kasvamassa. Maanantaina sitten irrotuspiikki ja keskivikkona punktio. Meillä saattaa alkioiden laadusta riippuen olla tiedossa pitkäviljely, joten siirto ois vasta ma 11.8. Kattellaan, mitä tapahtuu...

Sydämellisesti tervetuloa kaikille uusille. :heart:
 


[color=Green3]Mukana menossa maanantaina 04.08.2008:[/color]

Angela77: 2.IVF, punktio 5.8, siirto 7.8 pp --

Hanneli-78: 2.ICSI punktio 6.8, siirto 11.8? pp--

Alexandria: 3.IVF punktio 6.8, siirto ?? pp--

Miimi78: 1.IVF punktio 6.8 siirto 8.8 pp--

Matilda2008: 2.IVF punktio 32-33. siirto ??. pp--

Puoli-enkeli: 1.PAS vko 33-34, siirto ?? pp--

lotta08: 1.IVF punktio vko 34 siirto ?? pp--

Merikeiju: 2.IVF 1.PAS siirto vko 34? pp--

Hopebaby: 2.IVF punktio vko 34 siirto ?? pp--

Kaarina69: 2.IVF punktio vko 35 siirto ??. pp--

Tyyne73: 7.ICSI punktio vko 35-36. siirto ??. pp--

Sini 78: 1.IVF punktio ??. siirto ?? pp--

Tannu: 1.IVF punktio ??. siirto ??. pp--


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]

Mustaruusu
 

Yhteistyössä