Itsensätutkijat..k.nipukasta..

ja viellä yksi kysymys tunnetteko miten selvästi se kolon siinä nipukan päässä. vai onko mulla se jo niin auki kun tunnen sen ihan selvästi..hitsi kun meidän talossa ei ole kortsuja joilla voisin tehdä tutkimuksia..mulla ihan varmasti on kohta tulehdus kun en millään malta olla tutkimatta.
 
Hi hih...nyt oli mullakin pakko alkaa tutkiskelemaan :LOL: kiertopäivä on 30/28-30 tätiä ei edelleenkään näy enkä tee testiä kyllä vielä. Minä en löytänyt sitä nipukkaa sängyllä maaten...sormi ei riittäny tarpeeksi syvälle mutta valkkaria oli vaikka muille jakaa...hmmm...mitähän johtopäätöksiä tästä pitäs tehä
 
on se kyllä lohdullista tietää että muutkin kopeloivat itseään :D Mutta musta tuntuu et tää mun kopelointi alkaa mennä liian pitkälle :LOL: Mää kun en saa millään selville että ollakko auki vaikko eikö olla kun välillä t´untuu et ihan selvästi on auki ja välillä se tuntuu olevan kiinni....hulluksi tää tämmönen tekee..ja nytten otin viellä muutaman vapaa päivän niin johan on aikaa koplata itseään :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mimosa81:
Oioioi... Onpas mukavaa luettavaa minulle :) Napukasta tuli pienenpieni tippa verta kp 24/31, ja jo samana päivänä se muuttui kovaksi ja nousi hieman. Napukka on edelleen kova (kp 28/31). Eilen pamahti lisäksi vasempaan poskeen ja leuan alle hillitön määrä ihon värisiä hormoninäppyjä. Onneksi eivät ole kaikki finnejä - ainakaan vielä! Tämmöset näppylät on mulle ihan uusia, ei yleensä liity normaalikiertoon. Onko muilla kokemuksia???
Onnea Nasuliini, ja kiitos kuvauksestasi!
Eli siis tommosilla oireilla alko tuhruvuoto pari päivä aiemmin, kun tädin piti tulla, ja heitin jo kirveen kaivoon, mutta vuotoa kesti pari päivää, ja se oli todella niukkaa. Tällä viikolla taas parina päivänä tuhrua, mutta ei sen kummempaa, vaikka menkkakivut kokoajan. Napukka kova ja ylhäällä, ja eilen sit tuli plussa!

 
pytyllä istuen. Ainakin itsellä nipukka löytyi näin kaikkein parhaiten ja yltyin hyvin koittamaan sitä.
Olen aiemminkin tänne vastannut,eli mulla nipukka oli menkkojen alkupäivänä ja muutama pvä ennen kun olis pitäny alkaa, niin kova ja kiinni. Nipukka nousi myös koko ajan ylemmäs mitä lähempänä oli kuukautisten alkamispvä ja siitäkin jo päättelin et raskaana ollaan,vaikka se oli eka ainoa kierto missä ehdin kyseistä asiaa tutkia.

Mamitre rv 14+4
 
Mun napukka taitaa elellä ihan omaa elämäänsä. :D Mä en tajua siitä mitään vaikka yritän seurailla! Millon kova, millon pehmeä, tuntuu että melkeinpä päivittäin vaihtelee. Nyt on kova ja hiukan auki. Menkat tulossa (verta näkyvissä jo..). Ihmettelen vaan että se on kova?! Eikö sen pitäis olla pehmeä..??? :eek:
 
Kaa
En ota minäkään mitään selvää tuosta kropanosasta... se taitaa olla aina kovanpuoleinen, ei koskaan pehmeä. Myöskään tuossa suuaukossa ei ole mitään koonmuutoksia. Ainoa, mitä voin havaita on kn:n paikka. Välillä se on matalampana, välillä kauempana. Pyh! Ota siitä nyt selvää.

Nyt on kp 28/28, napukka on takana, kaukana. Ei vielä ainakaan havaittavissa verta. Mitäs tää nyt sit kertoo? Testi (Aconin herkkä) oli perjantaina vielä ainakin nega. :/
 
Täytyypä osallistua tähänkin keskusteluun. Mulla tuo nipukka oli pari päivää sitten alhaalla, pehmeä ja auki. Oisko ollut ovis ajoissa. Nyt se on kiinni ja kova. kp taitaa olla nyt 14/28. Sellaista veristä limaa tuli eilen. Nyt ei mitään ihmeempää. Tietty sitä toivoo että olis kiinnittymisestä, mutta pitkään yrittäneenä ei kuitenkaan voi uskoa muuta kun että kroppa taas keksii uusia oireita. Esim. ovikseen liittyvää vuotoa. Mutta seuraillaan nipukoita... :D
 
No, mullakin kyseisellä osalla taitaa olla ihan oma elämä. Oviksen jälkeen koko napukka katosi! Palasi kyllä takasinkin reissultaan, oli melko ylhäällä ja aika pehmeä, en tuntenut että olisi ollut mitenkään auki. Välillä pehmeämpänä ja välillä ihan kovana on nyt n. viikon verran siirtynyt alemmas pikkuhiljaa, eilen oli jo tosi alhaalla. Nyt kp 29/30 ja huitelee jossain niin ylhäällä, ettei siihen yltä... Eli enpä osaa tulkita...
 
ja taas löyty kehon osa jota en luullut minulla oleva! :eek:

arvatkaa kuka aloitaa kömpelöt kopeloyritykset heti tänään :D
kirjaa kalenteriin joka päivä missä ja minkälainen se on... jos se löytyy siis... tästä voi olla jopa hyötyä :)
 
jatkanpa tähän ketjuun, kun liippaa niin aiheeseen. Itsekin tuota napukkaa on tullut tutkailtua :whistle: Eli mites on AIEMMIN SYNNYTTÄNEILLÄ tuon kohdunnapukan laita, sulkeutuuko se ollenkaan?!!

Itsellä höröttää auki koko kierron ajan, ja alkaa mennä jo toiveet tärpistä kun ovulaatio on jo mennyt ja sormi mahtuu napukasta sisään :eek: eikös se pitäisi mennä kiinni oviksen jälkeen? Nyt menossa kp 25/28-29 ja vahvan ovisplussan tikutin kp16 ja clomit siis käytössä 2tablua kp 5-9.

onko kukaan raskautunut tällaisella "lörppähuulella" ?:LOL:
 
miulla on kierto 17/34..
Mie menin tekee jonkin ovulaatiolaskurin, jossa piti täyttää kolmen kierron tiedot..

Mulle tuli tuloksex että keskimääräinen kierto ois 27 päivää.. ja sitten arvioitu kuukautisten alkamispäivä ois 16.9.

Nyt on pari päivää ollut tällaiset oltavat:

Aamulla herään ennen kellon soittoa.. Odotan itse asiassa, että rupeis soimaan.. Mutta sitten jonkin ajan päästä alkaa mieletön väsymys.
Ja sit kuumeinen olo.. Mitä lie merkitsee.. Kipeeksiköhän tässä on tulossa?

Itellä kn oli eilen pehmeä ja vähä auki (?). tai ainakin siltä se tuntui..
 
Red Dragon[/b] onko sulla siis ovulaatio jo ohi?

Missäköhän vaiheessa sen napukan pitäisi sitten sulkeutua, jos siis on raskaana? Heti ovulaation jälkeen? Alkion kiinnittymisen jälkeen? Vasta lähempänä kuukautisia? Apua, hermohan tässä menee :headwall:

Ihanku olis raskausoireitakin, mutta napukka edelleen höröttää auki
 
tuo kn on kyllä aika yksillöninen juttu, mun oli pakko yhden kerran viel kokeilla, se todella korkeella ja kivikova...sormi just ja just osui siihen,,,

mulla on kyllä raskaus oireita, lämpö korkeella, pääkipeä,alavatsaa nippailee,todella väsy...
 
Minnee en tiiä.. Ku tuo kierto on mitä on.. Viime kuukautisten kierto oli 21 päivää.. Mut sitten odottelinkin tätiä.. Ja kerkesin 3 kertaa testaillakin! 2 apteekin testiä ja yksi veritesti.. Ja täti tuli sit kp 34.. :headwall:

Mut toisaalta ois ihan kuin valkkarii ois tullut jo eilisestä lähtien, tai aina kun pyyhkii, ni on mielettömän limaista (?).. Sorry tällaiset kirjoittelut..

Ihmettelen kyl, mitä oikein on.. Eilenkin kn oli samanlainen ku toissa päivänä. Yletti siihen ihan ok, mutta oli jonkin verran auki ja vähän pehmeä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miiku81:
Nostetaanpas vähän tätä. Etenkin raskautuneilta kaivattaisiin lisää havaintoja napukan tilasta. :)
Jep,eli minä omalta osaltani kumoan tämän "kiinni ja kova raskautuessa".
Eli silloin tällöin olen napukkaa kopeloinut,ja kp 25/27 se oli alhaalla,vähän aukinainen ja pehmeä.Tästä lannistuneena ajattelin että ei tästäkään kierrosta tärpännyt,seuraavana päivänä kuitenkin selkeä plussa tuli,ja napukka oli edelleen pehmeä,alhaalla ja raollaan.

Tänään vielä kokeilin,ja muutosta ei ole juurikaan tapahtunut,ehkä hieman ylemmäs noussut,mutta edelleen pehmeä ja raollaan.Nyt rv 5+5.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
tuo kn on kyllä aika yksillöninen juttu, mun oli pakko yhden kerran viel kokeilla, se todella korkeella ja kivikova...sormi just ja just osui siihen,,,

mulla on kyllä raskaus oireita, lämpö korkeella, pääkipeä,alavatsaa nippailee,todella väsy...
aamullahan se napukka on korkeemmalla ku illal. et siks suositellaan illalla kokeilua.

itekin käyny nyt taas itteä ronklaamas ja aamulla ei ees oikeestaan yletä siihen ja illal ku yletän ni ihan kiinni ja kova. siis verrattuna viime kiertoon.
ja paleltaa ihan huolella. oon kotonakin sormikkaat kädessä :D
 
Mä kans haluisin tietää tosta jo synnyttäneiden meiningistä. Eli mulla nyt kp24/29 ja kn pehmeä ja auki, sormi mahtuis sisään. Eilen aivan hillittömiä toispuoleisia vatsakipuja ja tänään jomottanu vatsaa ja selkää koko päivän. Olikohan mulla siis eilen vasta ovis vai voiko tuo salaperäinen napukka siis todella olla synnyttäneillä AINA auki? Synnytin vasta puol vuotta sitte, eli sikäli vois kuvitellakki, ettei ihan ennallaan vielä paikat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja syliapina:
aamullahan se napukka on korkeemmalla ku illal. et siks suositellaan illalla kokeilua.
Mulla on päin vastoin! Usein aamuisin tuntuu alempana kuin illalla. Paitsi tänä aamuna tosi kaukana, samoin illalla. Mutta merkitseekö se lähestyvää tätiä kun napukka pienenee? Tietääkö kukaan...


 
Hei, kaksi synnytystä takana ja silti tuntuu että tuo napukka elää omaa elämäänsä :ashamed: Mutta sen verran on siitä sanottava, että kyllä se höröttää auki ainakin sormen verran aina, eroa on siinä onko se kova vai ei. Eli kyllähän se synnytys ainakin mun kohdalla on tehnyt sen että se on auki vähän aina. Nyt oviksen aikana se oli ihan pehmeä ja nyt on ihan kova ja ja vajaa viikko siihen päivään kun tätin tuloa voi odotella. Tosin kolmatta kuumeillaan ja tätin tulo ei ole kovin toivottavaa!
 

Yhteistyössä