Itsensätutkijat..k.nipukasta..

Muakin huvittas kuvia nähdä jos jollain on linkkejä. Omaa värkkiä ei tietenkään tarvi alkaa kuvaamaan.. :LOL:

Nyt ois kp 29/30 ja ainakin vielä se on ihan kova ja tosi kaukana takana. Yleensä 30/30 alkaa jo tuhrua tulemaan. Ainakin kaks edellistä kiertoa on alkanu.. :/
 
Mäkin oon muutaman kerran yrittänyt "tunnustella" tota mun nipukkaa ja nyt huomasinkin että se on paljon kovempi kuin aiemmin ja aika kaukana.
Osaako joku sanoa että kuinka pian raskautuessa menee että siitä tulee Kova??
 
synnyttämättömillä naisilla kohdun suu eli napukka on emättimessä oleva "uloke" jonka keskellä on yleensä pyöreä reikä, ja taas synnyttäneillä naisilla se muuttuu hymynaaman muotoiseksi, ei siis ole enää pyöreä kolo vaan ) muotoinen.
ite kun raskauduin niin mulla oli se alhaalla monta päivää kun odotin kuukautisia, nyt en ole akoihin uskaltanut koskea koska mulla oli kohdunkaulan tulehdus!!!!! vaikka joka kerta vielä desinfioin käteni ennen tunnustelua, mutta kynsien alle vissiin jäänyt bakteereita. tai jostan se joka tapauksessa tuli. eikä mulla mun mielestä ollut mitenkään erityisen kovakaan silloin, en oikein muista enää vaikka on vasta reili 8 vkoa täynnä!!! :D
 
ovis on luultavasti mennyt jo, kaikki ainakin kuulostaa siltä.
itselleen voi aiheuttaa tulehduksen kun kovin koittelee, mutta gyne sanoi mulle että se on myöskin todella yleistä, siis kohdunkaulan tulehdus.
 
Julianna eikös se munasolu tuu sieltä munanjohtimesta?! ;) Ja munanjohdin menee kohtuun. Sit vasta kun vauva syntyy se tulee kohdun ulkopuolelle. :D Ei voi siis vetää munasolua pois. =)
Enkä mä usko, että jos puhtailla käsillä kokeilee napukkaa siitä tule mitään tulehdusta. Ainakaan kovin helposti. Kyllä meillä aika usein, ku hommaillaan, niin mies sormilla "alottaa"... :ashamed: Että kyllähän sekin sinne koskee.
Mä en muista ainakaan, et oisin kokeillu napukkaa esikoisen yrityksen aikoihin. Mutta nyt, kun oon synnyttänyt, niin se on aikalailla koko ajan suht pehmee ja ainakin vähän auki. Oviksen aikaan on ihan alhaalla ja tosi auki. Nyt on mun mielestä suht kova ja ylhäällä. Ei oo mun mielestä ollut aikasemmissa kierroissa tällänen, nyt kp19/28-29. Pitää taas seurailla loppukierron ajan, miten se käyttäytyy. En oo aikasemmin osannu siitä ennustaa, et menkat ois alkamassa.
 
joo ei todellakaan pysty vahingoittamaan mahdollista alkavaa raskautta kun kokeilee kohdun napukkaa. se ei ole niin auki muuten kuin synnytyksessä että sormet mahtuisi sisään. ja muutenkin onhan siitä matkaa vielä kohtuun ja varsinkin munasarjoihin. munasoluhan menee ovulaatiossa vatsaonteloon josta se siirtyy munanjohtimeen. jne...
itse en uskalla enää kokeilla, juuri ton tulehduksen takia. mulla se aiheutti runsasta valkovuotoa ja kovaa kipua alaselkään ja jonkin verran vatsaan. selkäsärky oli kuitenkin pahin.
 
Raakel
Jotenkin en nyt enää tiiä missä se olis..tässä edes vai takana :snotty: ?
Mulla kaikki jotenkin kovaa tms. tolla alavärkis..Mut aina alaalla jokseenkin olleet kaik :saint:
 
No nyt mullekkin tuli vimma etsiskellä nipukkaa, eikä sit hajuakaan että missä sen pitäis olla ja miltä tuntua. Jotain erittäin pehmeää tunsin siellä perällä, mutta kuinkas syvälle se sitten pitäisi laittaa? *tyhmänä* Ja kuinka iso sen pitäisi olla kooltaan??
Itse olen huomannut että ilmeisesti se on menkkojen aikaan aika alhaalla, koska silloin yhdyntä sattuu, tai tuntuu siis siltä, kun pituus ei enää emättimessä riittäis :whistle: Ja sit menkkojen jälkeen on yleensä taas normaali.
 
mä en taida enään luottaa koko nipukkaan.kaikki sanoo että jos on raskautunut niin se on kova ja takana.olen kokeillut tän koko kierron ja aikaisemminkin tota nipukkaa,yleensä kun kuukautiset alkaa se on alhaalla ja pehmeä.nyt se oli oviksen jälkeen koko ajan takana ja kova,silti mulla alkoi menkat tosin muutaman päivän myöhässä ja se on edelleenkin takana ja kova??? :|
 
Löysin suht hyvän selostuksen+kuvasetin tuosta munasarja-munanjohdin-kohtu -hässäkästä jossa ilmeisesti siis näkyy myös napukkakin, eikös kyseessä ole ulompi kohdunsuu ennen kohdun kaulaa? Vai oonko ihan pihalla? :eek:
http://www.hedelmallisyys.fi/finland/concern/Understanding_Fertility/Ovulation.jsp
 
Tässä kierrossa olen huomannut muutoksen napukan käytöksessä: eilen ja tänään se on ollut ulkonevampi, isompi ja kovempi kuin koskaan ennen. :eek: Mitä ihmettä!?

Muuten en osaa sitä tulkita yhtään, muuttuu koko ajan. Viime kierrossakin oli ylhäällä ja kova, ja niin vaan menkat tuli. Joku oli lukenut, että napukasta ei voi päätellä onko raskaana vai ei..tiedä sitten.
 
LUOMUNEITO
kieltämättä oli ällöttävän näkösiä nuo kuvat :x

kokeilin eilen KN ja se oli aika takana ja kova.. en kyllä luota ennään oikein mihinkään, ko testit näyttää negaa ja silti kaikki muu viittaa raskauteen :/
 
mä huomasin iteltäni, et kierron puolivälissä kohdunnapukka tosi alhaalla, melkein roikkuu ja pehmeä ja toi iso..eilen tosi ylhäällä, takana, pieni ja kova...menkat alkoi illalla...meillä ehkäisy käytössä..koska mies ei ole vielä "sulanut" vauva ajatukselle...
 
Nyt harmittaa. Löysin vasta nyt sen kohdunnapukan 100%:n varmuudella. On todella ylhäällä, kova ja pikkuisen auki. Sain sormella kokeiltua siitä kohtaa mistä on auki, ja tuli sen normaalin eritteen lisäksi hieman verta. Tarkoittaako tää nyt sit sitä, että mulla on alkamassa menkat? :'( Kp 24/28-30. Mä en enää jaksa jos ei taaskaan tärppää.
 

Yhteistyössä