Itsensätutkijat..k.nipukasta..

Sitruu, Emilija ja muut jotka samaa ovat kyselleet. Mulla viisi synnytystä takana ja eipä se napukka kiinni mene. Seillä se lepattaa auki mennen tullen kun hymynaama :kieh: Reunat kyllä kovettuu ja nousee sekä laskee, mutta tuos piti itekkin käydä kopeloimassa ja hämmästykseksini se alhaalla lepatteleva pehemeä kasa olikin lähes tavoittamattomissa ja kova kuin kivi. Aikani siinä etseskeltyä havaitsin, että aukko on tallella eikä kokonaan kyllä kiinni ole. Kova tosin kuin mikä. Oviksen aikaan oli alhaalla ja kuin tunneli. Varmaan sormelle auki, ainakin siltä tuntui.

Arvatkaapa vain, lisäsikö tuo jännitystä, kun viimeiset pari päivää on nippaillut tuota alavattaa ja väsyttää:) Joskos vihdoinkin, puol vuotta eka tjottailtiin ja sit kovaa yritystä ja nyt sitäkin 11 kiertoo takana... Haaveissa siis toinen yhteinen.

Nyt annan tädeille ja sen kavereille ehdottoman kiellon vierailuun ja suljen kaikki ovet seuraaviksi pariksi viikoksi.

Tätä ketjua on ollut hauska lukea uutena tulokkaana täällä, kun sai huomata, että muutkin ronklaavat tuota nipukkaa. Ne kertakäyttöiset silikonihanskat mitä saa siivoushyllystä marketeista on käteviä. Miksei luonnonkumisetkin niille joilla ei ole lateksiallergiaa. Tulee halvemmaks kun kortsut eikä jää sitä "kivaa" hajua käsiin. Hyvin tuntee nipukan liikkeet niidenkin läpi. Jos ahdistaa hanskan kulku perille, niin ihoöljyä tai likuvoidetta kehiin niin johan kulkee:)

Plussaonnea ja antoisaa nipukkatutkimusta kaikille. Seuraillaan tilanteita :)
 
olipas mukava kuulla, että muillakin synnyttäneillä siis höröttää auki :LOL: ajattelin jo olevani epänormaali, kun ei siellä mitään nuppineulanpään pienuista koloa ole vaan tosiaan sormelle auki. Tarkkailempa tästä oppineena enemmänkin siis napukan kovuutta.

kiitoksia arvokkaista tiedoista! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
ja taas löyty kehon osa jota en luullut minulla oleva! :eek:

arvatkaa kuka aloitaa kömpelöt kopeloyritykset heti tänään :D
kirjaa kalenteriin joka päivä missä ja minkälainen se on... jos se löytyy siis... tästä voi olla jopa hyötyä :)
Niin uusi juttu minullekin! Ikinä ollut kuullutkaan, että tällaistakin itsestään voi tutkia!

 
ja kuinkahan nopeasti se kovettuu jos raskaaksi tulee... hmm...?? ite ennakoin myös kun ekaani oottelin viikoilla 34 että kohtu oli jopa kahdelle sormelle auki. eikä menny ku viikko nii likka syntyi..
 
Tämähän oli mielenkiintoinen ketju! Ei ole tullut napukkaa kokeiltua muulloin kuin menkkojen aikaan, kun k-kuppia käyttäessa pitää välillä napukka etsiä, että saa sen kupin sisään. Yksi päivä petipuuhissa taisi napukka olla aika alhaalla, kun ei meinannut tunnelin pituus riittää ja tuntui aika kummalliselta. Joten jospa olisi ollut aika oikea ;) Taidanpa syöksyä heti vessaan tutkimaan tilannetta! :kieh:
 
Empä ole mensujen aikaan nipukkaa ronkkinu, mutta nyt ainakin on niin kaukana, etten todella yllä siihen ellen venksaa itteeni liki solmuun :LOL: Kp on nyt 28/28-32 ja täti on ainakin vielä poissa. apukka tuntui olevan kova sen verran mitä siihen ylsin. Raskaana ollessa lääkärikin sanoi, että ompa korkealla ja takana, kun ei tahtonut saada kokeiltua ja vielä synnytyksen aikanakin oli vaikea laittaa pinni pikkuisen päähän, kun kohdunsuu oli jossain järjettömän kaukana. Täs nyt odottelen mitä tuleman pitää. Pysyis nyt vaan täti pois, niin pääsis testaamaan. Yhden hätäisesti tehdyn negan oon tästä kierrosta testannu, mutta se oli täysin malttamattoman puuhia. Joten, suklaalevyn ja hyvin nukutun yön jälkeen toiveet palas takasi plussasta.
 
Mulla oli tossa tuhru menkkojen ( yleensä kunnon vuoto ) ajan k.napukka kovana ja kiinni ( ihmettelee ) vaikka se yleensä on ollu auki ja vähän pehmeekin. Oli se myös ylhäällä. Olin jo toiveissa että olis tärpänny noitten oireitten mukaan mutta EI.... :'(
 
Mä en kyllä oikeen ymmärrä, onko mulla kans joku omaa elämäänsä elävä napukka. Eilen plussasin ja koko ajan on napukka ollut alhaalla ja pehmeä, eli ei tainnu mun tapauksessa tuo tutkiskelu auttaa milläänlailla :kieh: Olin jo aivan varma, että alkaa menkat, mutta lisääntyikin valkovuoto ja sitte tuliki se plussa :)
 
Paljon onnea MissMaisa :heart: :flower:

Mulla ja koko ajan ollu oviksen jälkee toi kn tossa aika alhaalla, eikä mikään kovin kova. Kiinni on kyllä tiukasti, vaikka jo yksi lapsi takana. Mutta saapi nähä. Päätin tästä kierrosta, etten testaa kun vasta sitten kun täti on reilusti viikon myöhässä. =)
 
Minä olen synnyttänyt kaks kertaa, toisen lapsen jälkeen olen tutkiskellut napukkaa eikä siitä ota mitään selkoa :/

Joinakin kiertoina koko ajan auki, joinakin auki ovikseen asti ja sitten sulkeutuu. Oviksen aikana mielestäni korkeammalla kuin muulloin, ja tädin tulon ajankohtaa en pysty siitä yleensä päättelemään; melko kova edellisenä iltana ja seuraavana yönä alkaa menkat. Joskus kipannut itsensä ennen tätiä ihan kallelleenkin, ja tämä ollut aivan äimänä =)
 
Musta ja alkaa tuntuu, etten voi päätellä mitään tosta kn:stä. :LOL:

Toisissa kierroissa koko ajan ylhäällä ja kovana. Nyt oviksessa aivan auki ja löysä ja oviksen jälkeen kiinni mut löysä. Nyt pari päivää pientä tiputteluu, mut kn edelleen kiinni? :headwall: :LOL:

Se elää aivan omaa elämää niinku haluaa :heart:
 
En oo tätä tullu koskaan ajateltua.. piti käydä heti kokeilemas ku luin et muutki testailee :LOL:
ittellä se ei ollu kaukana, mutta kovahan se oli.. en sitä useesti kokeile mut ennen ollu pehmoonen ja "muljunu" sormella kokeillessa :D ja pikkaanen kolo siin oli..
saapi nähä mitä enteilee.. raskausoireita on kyllä :) tai sitten on luulosairautta :ashamed:
 
Lissee juttuja, onko joku ketjussa kirjotellut kenties plussannut?

Oviksen jälkeen taas laskeutui tuo kn, oisko eilen ollut niin kokeillessa tuli ihan hitusen verta kuten tuolla muutama sivu aiemminkin näytti käyneen joillain.. Tosin en kyllä usko raskauden mahdollisuuteen.. :/
 
Mä en tajua tota nipukkajuttua nyt enää ollenkaan. Mulla on menossa nyt kp29/27 ja inssi tehtiin 16 päivää sitten. Nipukka on ollut kyllä koko ajan aika ylhäällä, mutta välillä se on vähän pehmeä sitten taas aika kova. Myöskin välillä nipukka on ihan kiinni ja saattaa sitten taas vähän avautua. Mun napukka taitaa elää ihan omaa elämäänsä.. Tänään aamulla testasin negan, mutta vielä en aio luovuttaa koska oireet on niin vahvoina ja erilaiset kuin muissa kierroissa. Ja siis tädistä ei ole tietoakaan..
 
Bee
Mulla kn oli oviksesta lähtien kaukana ja kova. Mitä lähemmäs tuli menkkojen alkamispäivä, sitä kauemmas nipukka katosi. Ihmettelin kun alkoi tuhrut ja "menkat" (olivat valesellaiset) että miksei nipukka laskeudu ja avaudu.. Syy löytyi kun kuulin nyt keskiviikkona että raskaana ollaan. =)
 
Onko kenelläkään liikutteluarkuutta kohdunnapukassa? Mulla epäilyttää et onkohan joku sairaus kyseessä kun näin on :(

Taas vaihtelee ihan oudosti tuo tilanne, kiinni on, melko alhaalla ja sellainen "verevä", siis tuntuu turpealta :LOL: Ihanaa kertoa näistä osista tälleen julkisesti :x
 
Heipsistä!

Oon vähän yli viikon nyt tuota nipukkaa ronkalillu ja parin viime päivän aikana sitä on ollu jo tosi vaikeaa löytää. On ylhäällä vähän kuin mutkan takana ja todella kova. Kp on nyt 35/28-30. Koskaan ei oo ollu menkat näin paljon myöhässä ja mulla on sellanen tunne että ei ne nyt oo ihan heti ees tulossa. Hämmentää kovin tämä juttu. Tein kuitenkin negan perjantaina ja taas tänään mammaksi -testillä. Täytynee kai kohta soittaa lääkärille jos menkkoja ei kuulu.
 
Nyt sitten kn on ollu oviksesta lähtien kiinni ja meni sitten vielä kiinnimmä eli ihan supisuppuun,ettei meinaa suuta tuntua ( norm. silleen kiinni että vähän sormelle tuntuu)...kovana on :LOL:
Vaikka eihän nää oireet mitään varmoja ole mut toivossa on hyvä elää :whistle:
 
Sarah85 jopas kuulostaa samanlaiselta! Mulla kans nyt kp 35 ja pe tein negan, joka olikin sitten roskishaamu, tänään testiaikana tulleen hailakan haamun herkällä testillä. En tajua miten näin myöhäisillä kp:llä voi olla noin hailakka herkällä testillä. Ovis olisi pitänyt olla niiiiiin myöhään ettei tosikaan... Niin ja napukka on kova. En tiedä mitä tässä oikein ajattelisi :headwall:
 
Bee
Alkuperäinen kirjoittaja emilija:
Bee ihan uskomatonta. Jännäiltiin samaan aikaan tuolla viikon 37 pinossa. Onnea ihan mielettömästi. Aivan ihanaa. Ihan sydän hyppäs kurkkuun, kun luin ton sun viestin. Onnea onnea onnea.
Kiitos vaan, vaikkei se onni kauaa kestänytkään. Perjantaina Hcg oli jo rankasti laskenut, eli kesken meni. :/
 
kävin nyt sit minäki kokeilemas(ensimmäistä kertaa)oli tosi korkeella,enkä meinannut ylettyä,kova se mielestäni on,mutten oo varma.niin kokeilen seisaaltani niin että toinen jalka oli korkeella,olisko ollu parempi kokeilla jotenkin muulla lailla.
nyt kp 25/31,oireina on nyt jatkuva näläntunne vaikka olisi juuri syönyt,
TOSI RUNSAS JA VETINEN VALKOVUOTO on pistänyt silmään,ei ole ollut kuivaa kautta ollenkaan,napukkaakin kokeillessa tuli oikein kunnolla limaa sormiin.
päänsärky-kohtaus(kesti siis 3 päivää) oli muutama päivä oviksen jälkeen.
pientä kurkku-karheutta on kestänyt nyt pian viikon,ja nenä tukossa,vaikkei siis räkää eikä mitään,mutta sellainen tukkoisen oloinen

toivottavasti nää olis nyt oireita pysyvästä plussasta
 
Miekin tänne itteni työnnän mut itsekkin viime kierrosta tuota kohdun nipukkaa tutkin ja se oli kivikova ja ylhäällä mutta silti menkat alkoi kaksi päivää etuajassa mutta nyt kokeilin (nyt kp 27/26-28) ni kohdun nipukka on ylhäällä,pikkasen auki,turpeen tuntunen ja muljuaa mutta kuitenkin kova ja pikkasen kosketus arka...et mitäköhän toi nyt on??hanskat tai kortsu on ollu kun olen kokeillu mut oisko kuitenkin joku tulehdus...olisko jollain kokemusta?
 

Yhteistyössä