Itku vaan tulee...

orpo
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja orpo:
Äitini kuoli neljä vuotta sitten. Onnekseen joutui vain 7 viikkoa sairaalassa olemaan. Siskoni kanssa vuorottelimme viimeiset päivät ja yöt, minulle sattui viimeinen vuoro;(
Jaksuja sinne toivon.
Kiitos.minä haluaisin olla isäni vierellä silloin kun sen aika on, mutta kuolemahan ei kysy lupaa eikä aikaa

Isäni kuoli niin äkkiä aikoinaan ettei kukaan kerennyt luokseen. Kolme tuntia aikaisemmin olin katsomassa ja ruokaa söi vielä. Kotia ajaessa tuli tunne, että pitäisikö mennä uudelleen ja juuri silloin suunnilleen kuoli.
Toisaalta hyvä potilaalle itselleen nopea lähtö, ettei tarvitse kuukausia kitua. Äitini toimeliaana aina toivoi, ettei joutuisi vuodepotilaaksi. Se melkein toteutui.
Jotenkin sen vanhojen kohdalla ymmärtää kuoleman paremmin, pitkä elämä jo takana. Äitini oli 83 mutta isäni vain 62.

Blue
:'(

Itku tuli, jotenkin tosi herkkänä tänään ja tämä kosketti. Paljon voimia koko teidän perheelle. Muistakaa että elämä jatkuu ja vaikka tilanne on surullisuudessaan musertava on teidän vietävä omaa elämäänne eteenpäin. :hug:

Jatka päivittämistä vaan. Mukana ollaan. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
:'(

Itku tuli, jotenkin tosi herkkänä tänään ja tämä kosketti. Paljon voimia koko teidän perheelle. Muistakaa että elämä jatkuu ja vaikka tilanne on surullisuudessaan musertava on teidän vietävä omaa elämäänne eteenpäin. :hug:

Jatka päivittämistä vaan. Mukana ollaan. :heart:
:hug:

elvi
Voi Rakas pieni! halauksia ja voimia sinulle!luin kirjoituksesi ja se kaikki oli kuin isäpuoleni(oli minulle isä 29v) sairastelusta olisit kirjoittanut.Hän kuoli pian 2v sitten erittäin harvinaiseen syöpään...3vuotta diagnoosista alkoi alamäki...veriarvot oli päin prinkkalaa,laihtui luurangoksi,yskitti,ei pysytyny kunnolla puhumaan,hb oli 52...heinäkuussa v.2008 tasan 4vuotta diagnoosista lääkäri antoi tuomion;ei mitään enää tehtävissä.siihen romahti meidän maailma.puhuttiin päivistä,viikoista,kuukausista...isäpuoleni kunto romahti lopullisesti,aina työteliäs mies,ikänsä terveellisesti elänyt,töitä paiskinut,ollut riippumaton kaikista,makasi kotona sohvan pohjalla luurankona,vaipat jalassa,kääntyminen oli tuskaa,täynnä kipua...pää toimi kuin partaveitsi,tajusi oman tilansa,joka oli rankkaa katsottavaa...kyseli välillä,miksi eläimille annetaan lopetuspiikki,mutta hänen tarvitsee kokea tämä kipu ja tuska...neljää päivää ennen kuolemaansa sanoi äidilleni aamulla,että hän heräsi yöllä,joku silitti häntä olkapäästä.olen varma,ettei se voinut olla kukaan muu kuin enkeli,joka houkutteli hänet matkaansa.Sinä päivänä isäpuoleni pyysi päästä saattohoitoon sairaalaan .vuorokautta ennen kuolemaansa,sanoi että huone oli ollut täynnä ihmisiä yöllä...nyt oli aika luovuttaa,isäpuoleni nukkui pois seuraavana yönä.tuli helpottunut olo,nyt se on ohi,taistelu jota ei toivoisi kenellekkään,suru tuli myöhemmin...myös ne itse syytökset,koska en pystynyt olemaan tukena enää loppuvaiheessa.olin niin väsynyt,peloissani,että oman terveyteni vuoksi,minun oli pakko jättäytyä taka-alalle...syytin itseäni kauan...suru ei häviä koskaan,se muuttaa vaan muotoaan...

Paljon jaksamista sinulle,olet vahva ihana ihminen!

orpo
Osanottoni minultakin. Olihan hänellä kuitenkin jo ikää ja nyt hyvä olla.
Oliko siellä kukaan luonaan silloin? Minun vuoroni sattui juuri äidin kuolemaan. Kauniisti läksi.

Oliko siellä kukaan luonaan silloin? Minun vuoroni sattui juuri äidin kuolemaan. Kauniisti läksi.
Puin hoitajien kanssa isäni.Olimme paikalla lähes viimeiseen hengenvetoon.Käytiin kotona pieni hetki lepäämässä ja soitto tuli 4.30.
Hautajaiset on jo ensi viikolla ja kreikkaan lähdetään.Se oli isänkin toive.Saadaan asioille piste ja voidaan surra rauhassa

Puin hoitajien kanssa isäni.Olimme paikalla lähes viimeiseen hengenvetoon.Käytiin kotona pieni hetki lepäämässä ja soitto tuli 4.30.
Hautajaiset on jo ensi viikolla ja kreikkaan lähdetään.Se oli isänkin toive.Saadaan asioille piste ja voidaan surra rauhassa
Otan osaa sydämeni pohjasta. Oma isäni kuoli helmikuussa, lähti todellakin saappaat jalassa kotonaan, niin kuin halusikin. Ihan yllättäen vaikka sairauksia hänellä olikin. Vessaan oli ilmeisesti menossa.. Ikää oli himpun päälle 60 v. :'( Toivonb mukaan joskus saamme tietää, mikä kuoleman lopulta aiheutti.

Taas kerran olen saanut huomata kuinka upeita ystäviä saan omistaa ja kuinka ihania työkavereita minulla on.Kaikki ovat olleet valtavana tukena ... Päivä kerrallaan eteenpäin.Suru varmasti muuttaa muotoaan ja monia eri vaiheita vielä käydään läpi.Äitini on ollut täällä ja ollaan saatu yhdessä asioita jakaa ja hoitaa asioita ja äitini ei tarvitse nyt olla tyhjässä kodissa yksin.

Taas kerran olen saanut huomata kuinka upeita ystäviä saan omistaa ja kuinka ihania työkavereita minulla on.Kaikki ovat olleet valtavana tukena ... Päivä kerrallaan eteenpäin.Suru varmasti muuttaa muotoaan ja monia eri vaiheita vielä käydään läpi.Äitini on ollut täällä ja ollaan saatu yhdessä asioita jakaa ja hoitaa asioita ja äitini ei tarvitse nyt olla tyhjässä kodissa yksin.
Lämmin osanottoni sinulle :hug: :hug:

Itku silmässä luin tätä avaustasi, kuinka läheisesti se minua koskettikaan.
Voimia teille tuleviin päiviin. Voimia kaikenlaisten tunteiden läpikäymiseen.
Kykyä surra, ja antaa surun tulla.
:hug: :hug: :hug:

Yhteistyössä