Itkettää, mies sekosi ja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
suuttui illalla meidän lapsille (7v ja 9v) ja käyttäytyi väkivaltaisesti lapsia kohtaan, tönäisi maahan ja toisen oven reunaan... mustelmia ja pahaa mieltä... olen ihan shokissa. Tämä ei ollut eka kerta ja hän on käynyt juttelemassa psykologin kanssa asiasta ja jotenkin luulin sen auttaneen, mutta ei. Petyin varmaan rankimmin kuin koskaan, en voi kyllä koskaan luottaa mieheen ja en ymmärrä miten pystyy satuttamaan omia lapsiaan. Olen ollut kahden vaiheilla, että lähdenkö lasten kanssa yöksi pois, mutta meillä ei ole mitään paikkaa, ei sukulaisia lähellä. Mies oli ulkona kävelyllä rauhoittumassa. Lapsiin sattui ja hekin itkivät ja nyt nukun heidän kanssaan samassa huoneessa, lupasin heille selvittää asian huomenna. Me ollaan ulkoisesti tosi onnellinen perhe, aika ironista. Olen jo lähdössä avioliitosta pois, suunnittelen käytännön juttuja. Mies tuli kotiin ja oli heti täyttänyt avioeropaperit... hetken kuluttua kysyi jos haluan jutella, että hän on ehkä ollut liian hätäinen, mutta sanoin etten nyt jaksa, että miettikööt asiaa huomiseen. Me oltiin vaan jotenkin just saatu kaikki kuntoon, kun taas kaikki vaan hajoaa, tosi rankkaa ja surullista. Mutta mulle on tärkeintä lasten hyvinvointi, miten saan itselleni yksinhuoltajuuden? En halua mieheni tapaavan lapsia, kun on tuollainen höyrypää... Sanoi uhkailujuttuja kiukuspäissään. En olisi uskonut!! Olen varmaan ollut naiivi.

Menet sinne turvakotiin ja siellä neuvotaan sinua tarkemmin miten toimit. Tärkeää olisi tehdä rikosilmoitus ja käyttää lapset lääkärissä, että heidät tutkitaan ja mustelmista saadaan todisteet. Helpottaa sitten sitä yksinhuoltajuuden saamista. Jos mies lähettelee uhkaavia viestejä niin säästät ne myös.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
Oikeesti et voi kyllä jäädä tuohon. Olisi hyvä jos pääsisit turvakotiin, sitä kautta saisit todisteita tuosta ja he osaisivat siellä neuvoa sua pitääkö esim. tehdä rikosilmoitus sitä yksinhuoltajuutta ajatellen jne. Kamalaa, voimia sulle!

http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/tyomuodot/vakivaltatyo/turvakodit/

Turvakoteihin saa mennä KOSKA TAHANSA. Öisin on aivan normaali ajankohta.

NYT EIKÄ ENS VIIKOLLA! ihan oikeesti.
jos et itses takia niin lasten. varmasti lapsilla jo syntynyt trauma joten nyt apua ja heti eikä kohta!

Kiitos teille vastauksista ja turvakotia olen myös miettinyt, olen vaan jotenkin niin shokissa tapahtuneesta. Olisi sitten edes satuttanut mua eikä lapsia!! Otan kuvat ja lapset on jo sen verran isoja että osaavat itse kertoa tapahtuneita ja en uskoisi miehen itse valehtevankaan. Hän sanoi illan aikana ettei jaksa enää tätä perhettä, kaipaa varmasti omaa elämää, kun on aina niin tuskainen joutuessaan viettämään meidän kanssa aikaa. Olen ollut vielä lasten kanssa kotona ja syksyllä olen menossa töihin eli olen täysin taloudellisesti riippuvainen miehestäni. Nuorimmainen lapsemme on 3v.

Erotilanne on kriittinen vaihe ja ihminen voi käyttätyä arvaamattomasti silloin. Jos tilanne pahenee on sinun syytä tosiaankin lähteä pois kotoasi lasten kanssa. Jos muita vaihtoehtoja ei ole niin kannattaa mennä vaikka hotelliin yöaikana.

Nämä on just näitä. Mies on väkivaltainen ja höyryää, käy käsiksi, sitten puhutaan illalla avioerosta ja sen päälle mennään nukkumaan ja sen jälkeen mies jää miettimään asioita yksinään, ei saakkaan unta, ahdistuu ja pistää koko perheen pilkkeiksi. Näissä perhesurmakuvioissa tulee usein mieleen, että eikö teillä naisilla ole ollenkaan itsesuojeluvaistoa? Sori vaan. Kenelle tulee mieleen jäädä tuossa tilanteessa lasten kanssa nukkumaan samaan asuntoon miehen kanssa. Olen itse ollut samanlaisessa tilanteessa miehen kanssa, vaikka lapiakaan ei ole ollut, enkä uskaltanut silmällistäkään nukkua ennenkuin aamu sarasti ja pääsin pois saman katon alta. Viimeisen kerran lähdin saman tien. Ovatko nämä perhesurmien vaimot kuitenkin vähän sellaisia pullamössmulleeivoisattuamitäänvaimoja? Mikä ihme ajaa teidät pysymään uhkaaavien/psykoottisten/väkivaltaisten/narsististen miestenne kanssa ja vielä oikein provosoimaan ahdistusta eropuheilla ja syyttelyllä?

Nyt on paras aika lähteä kun mies ei oo kotona. Mene. Tai soita poliisit niin pääset lähtemään turvallisesti. Nyt ei kannata miettiä mitään kulisseja tai "onks vähän noloo jos joku saa tietää". AJATTELE LAPSIASI. Se on SUN vastuulla nyt suojella heitä ennekuin pahempaa tapahtuu.

Mä kyllä ajattelen, että mies joka koskee väkivaltaisesti LAPSIINSA ei todellakaan ole kaukana perhesurmaajasta. Jos on niin pimeä että tönii lapsiaan niin voi vaikka tappaa koko perheen. Ap, oikeesti nyt sun pitää päästä jonnekin pois sieltä!!

Nyt olisi aika lähteä.

Ja sun velvollisuuskin on lähteä, viedä lapset pois sieltä.

Etkä jumankauta palaa takaisin miehen luo, vaikka se miten katuisi ja lupaisi muuttua.

Turvakodit on juuri tällaista varten. Ja ne osaa siellä neuvoa myös asunnon hankkimisessa ja taloudellisissa jutuissa. Ja hankkia lapsille jotain apua, sillä tuollainen jättää muuten pahat jäljet sieluun.

• Tykkää
Reactions: Jätkä ja Tepadj
Samantien turvakotiin, todellakin.
Unohda nyt kaikki muu ja ajattele lapsiasi, mitä he ovat joutuneet kokemaan ja mitä voi vielä olla tulossa. Kamat kassiin ja menoksi, niin huomenaamuna heräätte ihan uuteen elämään. Olen itse sen kokenut ja oli todella paras päätös ikinä!

[QUOTE="väsynyt";26121695]Kiitos teille vastauksista ja turvakotia olen myös miettinyt, olen vaan jotenkin niin shokissa tapahtuneesta. Olisi sitten edes satuttanut mua eikä lapsia!! Otan kuvat ja lapset on jo sen verran isoja että osaavat itse kertoa tapahtuneita ja en uskoisi miehen itse valehtevankaan. Hän sanoi illan aikana ettei jaksa enää tätä perhettä, kaipaa varmasti omaa elämää, kun on aina niin tuskainen joutuessaan viettämään meidän kanssa aikaa. Olen ollut vielä lasten kanssa kotona ja syksyllä olen menossa töihin eli olen täysin taloudellisesti riippuvainen miehestäni. Nuorimmainen lapsemme on 3v.[/QUOTE]

Niin. Mies aiheuttaa lapsille ja sinulle suuren vaaran. Olet itse vastuussa kun et ole jo vienyt lapsia turvaan.

Yhteistyössä