Itkettää ja pa**a olo!!!! ;(((((((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa taas pitkästä aikaa, ei ole paljon ehtiny netissä surffailla kun pikkumies vie niin paljon aikaa.. =) Exä tapasi lapset (eli 2 vanhinta) joku kolmisen viikkoa sitten, tivolissa olivat kuluttaneet 3 tuntia.. Ja tasan kerran on vauvan nähnyt ja pidellyt sylissä pari minuuttia! Lastenvalvoja soitti tänään, että exä on nyt 2 kertaa jättänyt menemättä sinne isyydenselvitykseen, vaikka olivat ihan puhelimitse sopineet ainakin toisesta käynnistä. Sanoi että laittaa nyt kirjeen menemään missä on vielä yksi aika, ja huomautus siitä että jos jättää saapumatta paikalle, asia viedään oikeuteen. Saa nähdä pitääkö se sitten väkipakolla sinne isyystestiin raahata!! Ja mulle exä on tekstiviestillä (yllätys yllätys) kertonut että vaikka olisikin hänen lapsensa, niin lapsi ei tule millään tavalla kuulumaan hänen elämäänsä. Että hänellä on vain nuo 2 vanhinta lasta! Tässä nyt on vähän kaikenlaista ollut taas viime kuukauden aikana, mutta yritän nyt nopeasti kirjoittaa ne mitä tähän hätään muistan.. Pariin otteeseen on lähettäny mulle jonkun viestin ja olen siihen vastannut jotain ja lopuksi on vielä sanonut ettei halua kuulla musta ikinä mitään. Ja sitten on taas parin viikon päästä valittanut tekstiviestillä milloin olen mitäkin tehnyt tai sanonut.. Mm. siitä tuli tappelu kun olin lastenvalvojalle sanonut että hän on lapsen isä. Alkoi vaan vänkäämään että mehän sovittiin että tehdään se testi. Yritin sitten selittää että niin sovittiin ja että sanoin sen myös sille lastenvalvojalle, mutta en nyt voi alkaa valehtelemaankaan siellä kun kysytään kuka lapsen isä on, etten sitä tietäisi. Sitten oli kuullut että meinasin antaa vauvalle nimen joka exän isän puolen suvussa on ollut tapana antaa pojille ja joka myös meidän vanhemmalla pojalla on nimessä. Sanoi vain etten saa antaa sitä vauvalle ja vastasin viestiin että asia selvä. Siis että olin ymmärtänyt hänen kantansa asiasta mutta en todellakaan sitä etten aikoisi nimeä antaa. Olin nimittäin jo monta viikkoa aiemmin kysynyt hänen isältään voinko antaa sen nimen vauvalle, ja isoisähän siitä vain ilahtui! Ristiäiset oli sitten viime lauantaina klo 14 ja ennen puolta päivää sain exältä viesti että älä ota häneen yhteyttä enää ikinä. Että häntä ei kiinnosta! Ja muista mitä sanoi siitä nimestä.. Olin taas suu auki että mitä hittoa, minähän en ole häneen aikapäiviin ottanut yhteyttä.. En siihen sitten vastannut mitään. Kotiin päin kun oltiin ristiäisten jälkeen menossa, katsoin puhelimesta että neljän jälkeen oli heti tullut viesti että nyt menin tekemään viimeisen tekoni ja että sanoiko siitä nimestä jotain.. ja hel**tti että olen vaikea ja nyt mä sitten vein vanhemmilta lapsilta isän pois taas pitkäksi aikaa. Vastasin sitten vain kylmän rauhallisesti ja kiltisti että olin isäs kanssa nimestä sopinu jo aikoja sitten ja että se oli vain iloinen siitä että tulee vauvan nimeksi. Siihen tuli vastaus että sanoin et asia selvä kun asiasta sanoi. Ja että kai hänen isänsäki tajus kuinka säälittävä tapaus olen ja luulenko saavani pisteitä tosta mitä taas tein. Ja että hän sanoi ettei ota niitä muuton keskelle mutta nyt minä veinkin niiltä isän sitten kokonaan.
Että sellaista.. Katotaan koska se seuraavan kerran alkaa taas rähisemään jostain!! Varmaan sitten kun saa lastenvalvojan kirjeen. Tai sitten jos mainitsenkin äidillensä jotain tosta lastenvalvoja-hommasta..
Ei voi ymmärtää miten tää tilanne on tähän menny!?!?? Ja mikä sen miehen päähän on menny?!??! Ennen se oli kuitenki suhtkoht kunnollinen ja vastuuntuntoinen mies...

:hug: Voi että tuo sun ex on lapsellinen ihminen, oikeasti en osannut kuvitella että noin lapsellsia ihmisä löytyykään. Taisin sanoa jo aiemminkin, että koeta jättää nuo sen purkaukset ja oikkuilut omaan arvoonsa. Tiedän että se on vaikeaa, mutta hänellä ei selvästikään ole kaikki kunnossa, ja koettaa myös kaikin tavaoin saada sinut pahalla tuulelle. Ja kun se ei onnistu, niin sekös häntä harmittaa vielä enemmän. Hän selvästi haluaisi kontrolloida sinua, ja myös omia vanhempiaan, onneksi he vaikuttavat kutakuinkin fiksuilta aikuisilta. Elä sinä omaa elämääsi, ja koeta ettei lapsesi huomaisi noita asioita ollenkaan. Kyllä he vielä joku päivä saavat jonkun mukavan ja fiksun miehenmallin, ja sinä MIEHEN.

Kiva kuulla pitkästä aikaa ja arkikin on ruvennut rullaamaan, paljon voimia :hug: .
Antaa ajan kulua ja särmien hioutua niin hänkin huomaa kuinka typerästi on käyttäytynyt. Olen samaa mieltä 'ölömölön' kanssa että hän yrittää kontrolloida kaikkea.
Tärkeää että pidätte lapset riitojen ulkopuolella

Aina välillä on pakko tulla katsomaan mitä sinulle kuuluu ap, olen seurannut tarinaasi. Olet kyllä hieno nainen, tämän kaiken keskellä jaksat pitää lapsistasi huolen. Muista että joku päivä sinä olet se joka kerää hedelmät tästä vaikeasta ajasta, tulet löytämään arvoisesi miehen jonka kanssa voitte yhdessä kasvattaa lapset, nykyiset ja ehkä tulevat.
Exäsi tulee jäämään tyhjän päälle, lapset eivät enää jossain vaiheessa jaksa välittää jos ei isäkään välitä, se "uusi onni" ei takuulla tule kestämään.

Vaikutat tosi fiksulta ihmiseltä, joten anna tyttelin viestitellä, mutta älä vastaa niihin. Sinä saat varmasti asiasi kuntoon, tavalla tai toisella. Toivottavasti saat lasten kanssa hyvän ja rauhallisen joulun. Tsemppiä sinulle tulevaisuuteen.

Täällä ollaan =) Ihan hyvin meillä menee, lasten kanssa kotona mennään pää kolmantena jalkana =) Exän taholta on ollu aika rauhallista pari kuukautta jo.. On tässä vissiin pari kertaa lapsia tavannut sinä aikana, eikä mitään haistattelu-viestejä kuulunut.. Joulukortin laittoi lapsille (siis kahdelle vanhemmalle) ja aattona viettää heidän kanssaan muutaman tunnin.. Nyt eilen käytiin exän isän luona, ja oli tästä kuullut että aioittiin mennä sinne niin laittoin vain viestin että mitä hyötyä siitä on et mennään sinne kun lapset kuitenkin näkee ne aattona! Vastasin vaan että tämä nuorinkin on olemassa.. Kyllähän ne isovanhemmat häntäkin haluaa nähdä!! Ja isoisä sanoi moneen otteeseen että tosi kiva että tultiin käymään (en ole siis lasten kanssa käynyt siellä eron jälkeen) ja että kyllähän me voidaan olla väleissä eron jälkeen. Muutenkin kyseli että minkälaiset välit mulla ja exällä on, sanoin ihan suoraan ettei oikein minkäänlaisia, ettei olla tekemisissä.. Lasten tapaamisesta kysyi ja tästä nuorimmaisesta, vastasin sitten rehellisesti, lyhyesti kylläkin kun en viitsinyt kovin yksityiskohtaisesti puhua noista asioista sillä hetkellä.. Mutta tietävät sielläkin tilanteen suurin piirtein, niin kuin aiemmin olivat ilmeisesti miettineetkin.. Nuorimmaisen isyyden selvitys on edelleen kesken. Me käytiin antamassa näytteet jo aikoja sitten, mutta exästä en sitten tiedä onko käynyt tai edes vielä menossa.. Täytyy sitäkin kysellä, kun soittelen lastenvalvojalle kun exä ilmoitti että hän oli ollut tähän yhteydessä elatusmaksuista, että ei maksa ens kuussa niitä ollenkaan vaan mun pitää hakea ne rahat kaupungilta.. Sanoi vaan että kysy lastenvalvojalta, se varmaan tietää miten toimia.. Tuossa ne kuulumiset taisi ollakin, en nyt muista oliko mitään muuta, mutta tuossa lyhyesti.. Täällä lasten kanssa odotellaan kovasti joulua..

Niin ja exä on 24-vuotias kun joku sitä kysyi.. Isänpäivänä ku oli tulossa hakemaan lapsia, laittoi viestiä että aikovat kertoa lapsille silloin että saavat siskon tai veljen!! Ei sitten ilmeisesti kertonut, koska ei lapset mitään sellaista puhuneet.. Nopeeta toimintaa!!

Onneksi ne elarit saa sitten takautuvasti vaikka isyyden tunnustaminen venyisikin.
Ei muuta kun tsemppiä ja kiva kun jaksat kertoa kuulumisia välillä, haleja ja sympatiaa sinne =) !!!

Ihan hyvää meille kuuluu.. Täällä tätä arkea elellään lasten kanssa :) Joulu ja uusvuos juhlittiin vanhempieni luona, siskon perheen ja isovanhempiemme kanssa niin kuin meille on perinteeksi tullut! Exän taholta on tätä samaa, välillä on hiljaista pidemmän aikaa ja välillä tulee noita viestejä milloin mitäkin olen tehnyt väärin tai sanonut väärin.. Kaupunki maksaa tukea nuorimmaisesta, saa nyt nähdä kauanko tässä vielä menee että exä menee testeihin! Mutta nyt alkuvuodesta se pitäisi hoitaa.. Kahdesta muustakin lapsesta hain tälle kuulle kaupungilta elatustukea kun exä ilmoitti ettei pysty sitä tässä kuussa maksamaan.. Toivottavasti se lähtee ens kuusta lähtien pyörimään normaalisti, ja saa tämän kuun tuet takautuvasti. Kiitokset haleista!! :)

Juu, muutama viikko vielä niin on puoli vuotta täynnä! :) Äkkiä se aika menee... Ja muutama kuukausi niin siitä on vuosi kun koko jupakka alkoi.. Ihme miten sitä ihminen kaikesta selviääkin! :)

Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
Juu, muutama viikko vielä niin on puoli vuotta täynnä! :) Äkkiä se aika menee... Ja muutama kuukausi niin siitä on vuosi kun koko jupakka alkoi.. Ihme miten sitä ihminen kaikesta selviääkin! :)

Hieno juttu, että voitte hyvin! Haleja!

No niin, nyt sitten tapahtui jotain todella yllättävää!! Exä kävi lauantaina meillä kotona tapaamassa tätä meidän nuorinta,eikä vain käynyt vaan tunnin tuossa viihtyi! Ensi alkuun pikkuinen vähän ihmetteli että kukas tuo nyt sitten on, mutta viihtyi isänsä sylissä kuitenkin melkein koko ajan. Otti vanhemmat lapset sitten mukaansa ja menivät äidilleen käymään. Lapsia takaisin tuodessa moikkasi vielä tätä nuorinta ja sanoi että ilmoittelee koska tulee taas, jos se vaan sopii...

Yhteistyössä