ISYYSTESTIT!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jokuäippä2x
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Hanski:
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
Alkuperäinen kirjoittaja jokuäippä2x:
entäs jos isäehdokkaalla on alkoholi melkein joka päivä käytössä?

No voi siltikin vaatia isyyden selvityksen. Mutta en usko että yhteishuoltoa annetaan sellaiselle.. tai mistäs minä tiedän.
Olen vaan käsittänyt että jos äiti ja isä eivät pysty yhdessä sopimaan asioista ja olemaan väleissä niin silloin ei yhteishuoltajuutta anneta. Ja varsinkin jos äiti on jo valmiiksi yh,niin tuskin sitä helpolla muuttamaan lähdetään.

Mun mies aikanaan eron päätteks tuli siihen tulokseen ettei ole pojan isä, ei tahtonut maksaa elatusmaksuja. Testit tehtiin mutta minun luvalla;) ei muuten... Vastaus oli 99,999999999 varmasti on pojan isä. Ja sen tiesinkin. No ei sit sen jäkeen oo poikaa kuiten ottanu. Pakko ei oo äidin suostua..

Toi ei oo yhtään sama tilanne, kun on JO VAHVISTETTU isäksi ja haluaa perua sen. Sillon ei oo pakko suostua, koska lapsen etu ei sitä vaadi koska hänellä on isä.

Jos lapsella EI OLE isää on äidin pakko suostua testiin, paitsi jos on naimisissa jonkun muun kanssa.

Eli pähkinänkuoressa, jos mies on isyytensä tunnustanut ei äidillä ole velvollisuutta suostua selvittelemään asiaa. Ennen kun on tunnustettu on pakko.

Tätä just tarkotin, mut huonosti näköjään selitin ku eräille täytyy koko perhetausta selvittää... KIITOS SULLE!!

No millanen se mun tilanne sitte on ku Tiedät ja voitko sanoa koska sitte nää asiat on tapahtunu ku tilanne ei vieläkään sinun mielestä meidän perheessä oo tavanomainen????????

no eikö ole aika epätavallista, että isukki PERUU isyydentunnustuksensa niin kuin teidän tapauksessanne? lapsen etuhan se on, että testit on tehty. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hanski:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Pakko ei oo äidin suostua..

Äidin on suostuttava testeihin, joko vapaaehtoisesti tai oikeuden määräyksellä..

No niin minulle oikeusavustaja lakikirjastaan luki..... Ei mulle mistään oikeudesta kukaan sanonu edes lastenvalvoja. Noi testit tuli kustantaan usean satasen jonka isä makso kiltisti omasta pussistaan

Niin olikos tässä teidän tapauksessa isyys jo kertaalleen vahvistettu? ON nimittäin TÄYSIN ERIASIA silloin!!!

Jos isyyttä ei ole selvitetty on äidin pakko suostua tai sitten virka-apuna poliisi toimittaa testiin ja testit on ILMAISET. Jos isyys on kertaalleen selvitetty perustuu kaikki vapaaehtoisuuteen ja silloin maksaa itse!

siis oltiin jo siellä kun kysyi..oisko pitäny lähteä juhlista jotka ei ollut samalla paikkakunnalla missä asumme vain että isä saa tytärtään tavata..ja olin nykyisen mieheni äidin luona...en siis lapseni isän äidin luona....

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja hanski:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Pakko ei oo äidin suostua..

Äidin on suostuttava testeihin, joko vapaaehtoisesti tai oikeuden määräyksellä..

No niin minulle oikeusavustaja lakikirjastaan luki..... Ei mulle mistään oikeudesta kukaan sanonu edes lastenvalvoja. Noi testit tuli kustantaan usean satasen jonka isä makso kiltisti omasta pussistaan

Niin olikos tässä teidän tapauksessa isyys jo kertaalleen vahvistettu? ON nimittäin TÄYSIN ERIASIA silloin!!!

Jos isyyttä ei ole selvitetty on äidin pakko suostua tai sitten virka-apuna poliisi toimittaa testiin ja testit on ILMAISET. Jos isyys on kertaalleen selvitetty perustuu kaikki vapaaehtoisuuteen ja silloin maksaa itse!

Juu näinhän, mut huonosti selitin.... Isä maksoi itse. Myöhemmin oli selitelly et vittu ku meni vaatiin testin rahaa meni hukkaan kersan elarit ku pitää lisäks maksaa... Juu ei oo verenluovutus...;)

kuka sen isyystestin maksaa jos isyyttä ei ole tunnustettu??paljon mahtaa maksaa??

ennen isyyden tunnustusta se ei käsittääkseni maksa mitään. ainakaan 5 vuotta sitten.
jälkeenpäin se on jotain 300? ja se maksaa joka sen haluaa.
netistä saa myös testejä tilattua.

miksi testeihin pitää mennä?
vaatiiko isä tätä?

miksei sun nykyinen mies tunnusta lasta omakseen?
huono vinkki mutta sillähän siitä pääsee..

Mun nykyinen mies EI ole lapseni isä....ja lapseni isän sisko selitti että aikovat vaatia isyystestiä...mutta isä ei ole tälläistä puhunut ainakaan vielä minulle..

siis oltiin jo siellä kun kysyi..oisko pitäny lähteä juhlista jotka ei ollut samalla paikkakunnalla missä asumme vain että isä saa tytärtään tavata..ja olin nykyisen mieheni äidin luona...en siis lapseni isän äidin luona....

Ai VAIN että isä saa tytärtään tavata?

Mut ihanaa että oot jo löytäny nykyisen miehen, kun laps on 2 kk ja vierailet jo sen äidin luona viikon. Kiva sulle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jälkeenpäin se on jotain 300? ja se maksaa joka sen haluaa.
netistä saa myös testejä tilattua.

Nettitestit eivät taida päteä oikeudessa... Jos asia on toisin, kaipaisin sitten linkkiä aiheesta.

Ja tuo hinta: se on jotakin alle 300 per henkilö, eli suunnilleen 800 koko porukalta.

Ilmaiset on nämä ensimmäiset testit. ÄLÄ hyvä ihminen ainakaan siihen leikkiin lähde että nykyinen miehesi tunnustaa lapsen, siitä voikin sitten tulla likainen "sota". Ja koska et ole nykyisen miehesi kanssa naimisissa ei sekään estä isyystestien määräämistä oikeusteitse.

jos oikea isä haluaa isyyden tunnustaa/selvittää niin helpoimmalla pääset kun menette yhdessä tai vuorotellen sinne lastenvalvojalle ja suostut testeihin. Siitä kun et pääse mihinkään jos isä päättää isyyden selvityttää...

ollaan oltu jo nykyisen mieheni kanssa ihan raskauden alusta saakka...eli hän on tukenu mua koko raskausajan ja oli synnytyksessä mukana...ja nykyinen mieheni ei kyllä tähän asiaan liity..eikä liity myöskään tuo miksi en ole voinut juuri sinä päivänä antaa isän tavata tytärtään...

ollaan oltu jo nykyisen mieheni kanssa ihan raskauden alusta saakka...eli hän on tukenu mua koko raskausajan ja oli synnytyksessä mukana...ja nykyinen mieheni ei kyllä tähän asiaan liity..eikä liity myöskään tuo miksi en ole voinut juuri sinä päivänä antaa isän tavata tytärtään...

Raskauden alusta asti olette olleet yhdessä nykyisen miehesi kanssa? :laugh:

Jos tämä isä tietää olevansa isä niin ei siinä silloin mitään testejä tarvita vaan riittää että mies tunnustaa isyyden ja sinä sen myönnät. Vai etkö meinaa myöntää? Vai mitä oikein tällä aloituksella ajetaan takaa?

jos isä haluaa isyyden tunnustaa niin myönnän sen..mutta sillon kun oli aika lastenvalvojalle niin isä ei päässyt tulemaan...en tiedä miksi..ja ei ole sen jälkeen kysellyt asiasta..ja tänään kun kysyin asiasta ei kuulemma muista asiasta yhtään mitään...anteeks...taisin sit kirjottaa väärin...olin noin 10-12 raskausviikolla ku ruvettiin seurustelemaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Jees:

Ai VAIN että isä saa tytärtään tavata?

Mut ihanaa että oot jo löytäny nykyisen miehen, kun laps on 2 kk ja vierailet jo sen äidin luona viikon. Kiva sulle.

turha siellä alkaa "VAIN" kärjistämään. mun lapsen isä alkoi kanssa alusta lähtien tollasen pelleilyn: nähdä halusi lapsensa aina kymmenen minuutin varoitusajalla, muuten ei tapaamisista ollut innokas sopimaan. mä en tohon pompotteluun lähtenyt mukaan, kyllä on ihan tervettä vetää myös ne omat rajat asialle. muuten olen kyllä kannustanut lasta tapaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja fee:

Raskauden alusta asti olette olleet yhdessä nykyisen miehesi kanssa? :laugh:

kyllä jotkut jaksaa nu**ia pilkkua. olisko ap:n pitänyt kirjottaa, että tapas nykyisen juuri kun sai tietää olevansa raskaana tms. vai voisitteko ymmärtää ihan rautalangasta vääntämättä? :)

ja kyllä saa tytärtään tavata niin paljon kuin haluaa mutta eipä näytä olevan kiinnostusta...ja muutenki,pitäiskö mun olla joka päivä kotona odottaen sitä vietiä että nyt vois tytärtään nähdä..on mullakin oma elämä...ja muutenki näyttää tuon viinan olevan tärkeämpi kuin oma tytär..

Yhteistyössä