Isyyspäiväraha, osaisiko joku auttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja

Vieras
Osaisiko joku kertoa, kuinka meidän tapauksessa määräytyy isyyspäiväraha, mies on ollut töissä 4 kuukautta kun olisi tarkoitus jäädä isyysvapaalle. Aiemmin hän on ollut opiskelija. Kuinka isyyspäiväraha määräytyy? tuleeko se palkkatulojen mukaan vai sen vuoden 2006 verotuksen mukaan, kun kelan sivuilla lukee näin:
Isyysrahan määrä lasketaan yleensä verotuksessa vahvistettujen työtulojen mukaan, ei tämänhetkisten työtulojen mukaan.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/Docs/160701134915EH oisko tosta apua?

Määräaikaisen tai muun lyhytaikaisen työn tulot

Työtulo voidaan arvioida vuosityötuloksi (=12 kuukauden tuloksi) myös vähintään kuukauden työtulon perusteella edellyttäen, että hakija tekee määräaikasta työtä (pätkätyötä) ja esittää työnantajan todistuksen (esim. työsopimus) tai muun luotettavan selvityksen (esim. selvitys hakijan työhistoriasta) siitä, että työssäolo olisi jatkunut vähintään kuusi kuukautta, ellei hakijan oikeus vanhempainpäivärahaan olisi alkanut.

Mun mies oli ollut 2 kuukautta töissä kun poika syntyi,työnantaja kirjoitti todistuksen,että työt tulevat jatkumaan ainakin vuoden verran ja miehelle laskettiin yhden kuukauden palkkakuitista vuositulot ja sen mukaan isyysraha,aika paljon parempi kuin minimi jonka opiskelija olisi saanut.Hän siis valmistui juuri vähän ennen pojan syntymää.

Se lasketaan tämän hetkisten tulojen mukaan,jos ne ovat korkeammat kuin verotuksen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Osaisiko joku vielä kertyä kertyykö lomapävitä normaalisti siltä kuulta, jolla pitää 18päivää isyysvapaata?

Kertyy mun mielestä..Joo,kyllä mun mies ainakin piti seuraavana kesänä sen verran lomapäiviä kuin mitä niinä kuukausina oli tullut vaikka olikin yhdestä puolet poissa.

Yhteistyössä