Istumaan oppiminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onerva76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onerva76

Vieras
Minkä ikäisenä teidän vauvanne ovat oppineet istumaan ilman tukea? Meidän 7kk tyttö ei meinaa millään pysyä istuma-asennossa edes pientä hetkeä. Kupsahtaa heti nurin. Syöttötuolissa istuminen kyllä sujuu, mutta ilman tukea ei. Olenko liian hätäinen tässä asiassa?

Meillä pysyi istumassa 8kk iästä lähtien. Kun laittoi siis istumaan. Itse alkoi nousta vasta 10kk iässä. Syöttötuolissa istui syöttöjen ajan 6kk iästä alkaen. Muutenkin on aika rauhallinen eikä vielä (1v) kävele. 7kk ikäisenä ei pysynyt istuvassa asennossa vielä ollenkaan vaikka selkä olikin suora.

Esikoinen sitten taas nousi itse istumaan 7kk iässä ja 7,5kk iässä istui ilman tukea. Ei istutettu ollenkaan ennen kuin alkoi nousta. Lähti kävelemään 10kk iässä.

Erot on suuria. Hätäisiä siis taidatte (ap ja Mira) olla ;) Luulisin että hyvin monet oppivat istumaan "vasta" 8kk iän jälkeen kun tasapaino alkaa olla hallussa. Eli nou hätä =)

n. 7 kk ikäisenä,istuttiin potassa pari kertaa.Sit laitoin huvikseni lattialle,pysyikin pystyssä ilman tukia!Nyt 8 kk ja rupeaa itse istumaan!Hauskan näköistä kun vähän väliä jossain istua tököttää.Ryömii esim.keittiöön ja siellä istuskelee :)

Meillä ei istuta vielä itse, vaikka poika on jo vuoden. Eilen juuri käytiin fysioterapeutilla ja hän sanoikin, että saa istuttaa vain syöttötuolissa tai kantorepussa, joissa jalat roikkuu 90asteen kulmassa. lattialle ei saa laittaa istumaan ellei lapsi itse nouse siihen istumaan.

Yhteistyössä