isovanhemmat

hei, miten muilla, meidän isovanhemmat on aina lomat, joulut ym mökillään joka on aika kaukana lasten ja heidän omasta kodistaankin. mua vähän harmittaa, olisi kiva joskus olla enemmän heidän kanssaan lomilla ja jouluina. isovanhemmat ovat jo itse eläkkeellä. ottakaa kantaa. miten kertoisin loukkaamatta heitä että harmittaa kun he ovat aina "poissa"
 
Meillä isovanhemmat asuvat toisella paikkakunnalla ja tapaavat lapsenlapsiaan harvemmin. Silloinkin kun tapaavat tuntuvat välillä väsähtävän lasten meteliin. Poislähtiessä on aina tunne että hyvä kun lähdette, mutta sitten soitellaan että koska tulette käymään. Pidempiä tapaamisia ei voi ajatellakaan. Eivät lomilla ota lapsenlapsiaan luokseen. Isovanhemmilla on aina niin paljon omia juttuja.
 
Voisitteko kutsua isovanhemmat teille? Pyytäisitte olemaan vaikka joulun yli? Ja kerro ihmeessä että te haluaisitte viettää enemmän aikaa yhdessä. Turha silloin mainita heidän etäisyyttä, vaan sen että olisi kiva olla yhdessä.
 
Kyllä minä ihan vaan pyytäisin kylään useammin ja toteaisin, että olisi hurjan hauska nähdä myös juhlapyhinä ja lomilla. Ei sen pitäisi ketään loukata - kertoo vain sen, että ovat tervetulleita ja pidettyjä ihmisiä.

Omat vanhempani kyläilevät meillä melkein kerran viikossa ja tuovat aina jotain ruokaa tai lapsille "ylläreitä" mukanaan (huoh). Ehkä kerran kuussa ottavat koko lauman luokseen, jotta päästään miehen kanssa huilimaan. Joulut ollaan lähes aina oltu yhdessä, mutta muutoin lomilla ei mitenkään erityisen tiiviisti, kun heilläkin on omat menonsa. Ovat myöskin vielä työelämässä.

Miehen vanhemmat asuvat Ruotsissa ja vieläpä erillään, joten heitä emme tapaa usein. Lasten farmor käy meillä ehkä pari kertaa vuodessa (3-7 pv) ja me sitten Ruotsissa 2-3 krt vuodessa. Farfaria tapaamme pari krt vuodessa.
 
JackTimberjohn
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2005 klo 13:05 Lari kirjoitti:
Voisitteko kutsua isovanhemmat teille? Pyytäisitte olemaan vaikka joulun yli? Ja kerro ihmeessä että te haluaisitte viettää enemmän aikaa yhdessä. Turha silloin mainita heidän etäisyyttä, vaan sen että olisi kiva olla yhdessä.Me tehtiin näin toissa jouluna kun mun vanhemmat asuu kaukana,ja meillä oli oikein ihanaa,tuli ne omat lapsuuden joulut mieleen ja mieskin tykkäs kun saivat appiukon kans kaydä salaa meiltä emänniltä paukuilla pihalla
:LOL: :LOL: vaikka ei se viina mitenkään erityisesti kuulu meillä jouluperinteisiin ;) Ja yhdessä tehtiin lumilyhtyjä ulos ja aattona tietenkin pukkikin kävi lahjat tuomassa!Voisinpa pyytää tänäkin jouluna jos äiti vaan jaksaisi matkustaa :( :xmas:
 
Meillä isovanhemmat hoitaa muksuja mielellään, mutta miehen puolelta ärsyttää se, että hänen vanhempansa olettavat, että meidän pitäisi aina mennä heille. Ihan niinkuin kahden aikuisen ei olisi helpompaa tulla meillepäin, kun matkakin on niinpäin ihan yhtä pitkä...
 
Minun vanhemmat muuttivat pidemmälle, kun veljeni sai lapsia. Eivät ole innokkaita hoitamaan lapsia ja sanoivat haluavansa olla omassa rauhassa. No eipä sitä sitten usein tavata, kun heillä ei ole edes autoa. Olisivat eläkkeellä, joten aikaa heillä kyllä olisi.
Appivanhemmat asuvat vielä kauempana, mutta he ovat aina auttamassa ja anoppi on tosi mukava. Olemme viettäneet joka toisen joulun kotona, ennen minun vanhempien kanssa ja joka toisen miehen vanhempien luona. Minun isovanhemmat (isän puolelta) käyvät usein lapsia katsomassa ja voivat pari tuntia hoitaakin, jos minulla jokin meno. Heillä on kyllä jo ikää, mutta pitävät lapsista.
 
Meillä kyllä isovanhemmat auttaa vähän liikaakin, kun appivanhemmat asuvat naapurissa ja minun vanhempani haluavat nähdä lasta kahden viikon välein vähintään ! On molempien ainokainen lapsenlapsi ja sen kyllä huomaa.. Välillä tuntuu, ettei me vanhemmat saada tarpeeksi hoitaa tai päättää lapsemme asioista, kun kahden mummon "neuvoja" pitää kuunnella joka viikko !!! Etenkin oma äitini on TOSI rasittava hössöttäjä !!! \|O
 
jekun mamma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2005 klo 19:05 MammaK kirjoitti:
Meillä kyllä isovanhemmat auttaa vähän liikaakin, kun appivanhemmat asuvat naapurissa ja minun vanhempani haluavat nähdä lasta kahden viikon välein vähintään ! On molempien ainokainen lapsenlapsi ja sen kyllä huomaa.. Välillä tuntuu, ettei me vanhemmat saada tarpeeksi hoitaa tai päättää lapsemme asioista, kun kahden mummon "neuvoja" pitää kuunnella joka viikko !!! Etenkin oma äitini on TOSI rasittava hössöttäjä !!! \|O
mutta jos olisikin toisin päin niinkuin meillä kun isovanhempia ei voisi vähempää kiinnostaa lapsen lapsi ? toiselta puolelta ainokainen ? olisi kuule ihanaa jos mummu tai vaari veisi vaikka uimahalliin uimaan välillä. huoh kaikkea ei voi saada joten ole tyytyväinen :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2005 klo 11:32 pinja kirjoitti:
hei, miten muilla, meidän isovanhemmat on aina lomat, joulut ym mökillään joka on aika kaukana lasten ja heidän omasta kodistaankin. mua vähän harmittaa, olisi kiva joskus olla enemmän heidän kanssaan lomilla ja jouluina. isovanhemmat ovat jo itse eläkkeellä. ottakaa kantaa. miten kertoisin loukkaamatta heitä että harmittaa kun he ovat aina "poissa"
Vietämme joulut ja lomat omassa kodissamme ja isovanhemmat viettävät omassaan. Hyvin sujuu. Pidän kiinni oman kotimme tavoista, anopilla on niin erilaiset tavat.

Kai isovanhempanne saavat viettää lomansa ja joulunsa missä itse haluavat? Miksi aikuisten lasten perheineen pitäisi viettää perhejuhlansa isovanhempien kanssa?

Kärsitkö läheisriippuvuudesta?
 
Meillä isovanhemmat ovat vielä työelämässä. Lasten lomilla ainakin mummi koittaa järjestellä työvuorojaan niin, että muksut voivat mennä edes muutamaksi päiväksi sinne (yli 120km matkaa) tai mummin kanssa mökille.
Aika harvoin tavataan nykyään koulujen ym takia, mutta välit kuitenkin on ihan ok!

Suoraan puhuminen on paras keino, jos haluat että asia menee perille. Isovanhemilla on kuitenkin oikeus omaan aikaan.
 
Omat vanhempani olisivat aina valmiita auttamaan ja asuivatkin ihan lähellä, mutta nyt ovat jo molemmat kuolleet :'( .Appivanhemmiltakin saa kyllä apua, jos se heille sopii.Jouluna tahtovat meidän olevan heillä yökylässä.Asuvat melko lähellä ja niiden kesämökki on vajaan kilometrin päässä meiltä.Ovat vieläkin KESÄmökillä. :whistle:
 

Yhteistyössä