ISOmpaa pesuetta haaveilevat 31

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Titti*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Maanantaihuomenia.

Maisalle onnea plussasta :} toivottavasti kaikki sujuu toivotusti! Joku minua ahkerampi voisi päivittää Maisan plussanneisiin?

Täällä ollaan ymmärretty pikkuhiljaa mitä Haidi tarkoittaa sillä että clomeilla menee sisuskalut sekaisin. Jep, täällä myös.

Yhden aikaan ois muniksien ultrailu, pidelkää peukkuja, että siellä olisi kasvanut potentiaalinen munasolu ja saataisi vihreää valoa peuhailuun....eniten mua kai pelottaa ajatus siitä, että clomit ei saisikaan ovista aikaan :/

LISTA
Haidi 33v, poika-91 ,tyttö-94, tyttö-97...km 2/01, 5/03, 11/04
joox3 kaksospojat -98, tyttö -03, ukko -68, talo -77 ;O)
Ohdakkeenkukka -80, t -98, p -00 ja -03, mies -71 + vknloppulapsoset t -98 ja p -96
*Kirsikka78, km -98, tyttö -99, km x 3.-06, poika -07
Maisa 34V. Pojat -97, -99, -05 , tyttö syntyi 8.2007
Marjuli, lapset tytöt -98, -00, poika -03, ja poika syntyi 23.01.2008

(Papu 32v, lapset poika -94, poika -00, tyttö -04, km 09/06 )
(Mirella76, mies72 ja -97-03-05 syntyneet lapset, km 08/08 )

Plussanneet :

Mipsa tyttö -02, poika -04, tyttö -06 la 24.5.09
Safiiri 36v, poika -00, poika -03,tm 05/04, tyttö -05, km 05/06, 01/07, tyttö -08, la 24.8.09
ÄssÄ 30v, tytöt -00 ja -02, km11/06, tyttö -07, tm11/08, La 10.10.09

Jo vauvan saaneet :

Tehotyttö 36v., lapset poika -96, tyttö -98, poika -05, km 10/06, Tyttö syntyi 25.10.2007
Mirkku 33v, lapset poika -00, poika -02, tyttö -04 , Tyttö 05/08
Vieläkö yksi v,lapset poika -96, tyttö -98, poika -01 Poika syntyi 31.5.08
Titti 38 v, t -97, t -99, p -05, enkelityttö 01/08, mies -64, sen lapset -89, -91, -93/Poika syntyi 3.12.08
Aurora Vee 29, mies 28, t-05, p-06, Poika syntyi 18.2.09

Päivittelin omalta osalta, ÄrrÄn syntymävuosi oli lipsahtanu pitkäks ;O) ja lisäsin nää viime "käänteet"

Maisallahan täällä hyviä uutisia! Onnea kovasti!

Mä olinkin viime viikolla pari päivää keikkahommissa tossa lähellä, herääminen tuntu pikkasen oudolta... varsinkin kun mulla menee yötkin syödessä... xD on vaan yksinkertasesti ihan kamala nälkä. Tämmönen sillontällön töiden tekeminen kyllä sopii mun kropalle!

Tänään mennään sovitulle kontrollikäynnille omalle gynelle, Jos masussa on kaikki ok. niin varailen sitten aikaa neuvolaan. oksetus on ainakin 24/7 läsnä. palailen myöhemmin kertomaan kuulumisia.

Pulkkamäet on saaneet ainakin isompien pesueitten sakeilta kyytiä! =O)

Flunssia on vissiin joka puolella liikkeellä kovasti, mekin oltiin eilen serkulla kylässä jossa nuorimmalla yskää&nuhaa. Aattelin että tulee se sit jostain siwan kassalta kuitenkin jos on tullakseen, ja mentiin kylään.

vilkutukset kaikille, nyt tarvii mennä kehittään ÄrrÄlle jotain sellasta ruokaa mikä ei ällötä mua..

ÄssÄ 8+2

Heipat kaikille!

Lomakiireitä ja ties mitä. Kävin kyllä kurkkimassa täällä josko olisi Auroran synnytys kuulumisia ja sitten tuli taas taukoa. Viikonloppuna kävin täällä, mutta en ehtinyt mitään kirjoitella. Joten vasta nyt ehdin onnittelemaan Auroraa. Oikein paljon onnea koko perheelle!!!! Meni sitten minun veikkaukseni metsään. Ilmeisesti arki on lähtenyt hyvin rullaamaan?

Mitäs kaikkea pitikään muistaa kommentoida. Höh. Minulla on aivot jossain vajaa käytössä. Tai ehkä tämä on sittenkin ihan normaalia.
Maisalla ainakin ihania uutisia! ONNEA onnea!!! Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Vai meinasitte tehdä minusta haaveilijan?! ;-) No kun nyt ensin selviäisi kunnialla tästä pallosta. Ja luulenpa, että meidän haaveilut on haaveiltu. Mies jopa heitti eilen, että josko hän varaisi ajan lääkärille.
Nyt viikkoja 28+ jotain. Raskaana ollaan ja tanakasti. Olo ihan ok. On tämä silti paljon rankempaa kuin aikaisemmissa raskauksissa. Sokerirasituksesta selvisin kunnialla. Ei siis sekään välttämättä aina uusiudu. Luulin, että on lähes 100varmaa, että saa sen uudelleen, jos on kerran ollut. Tosin viimeksi se taisi olla hyvin lievä tapaus, olisko ollut yksi arvo yli sallitun.

Ohdikselle peukkuja!

Toivottavasti hurtan ulkoiluttaminen oli antoisampaa kun mun ultraus.

En nyt tiedä menikö ihan reisille vai mitä, lääkäri vaan harmitteli että ei ole toivottu tulos..kp 11, oikeassa torvessa johtofollikkeli 13 mm, pienempi vieressä. Vasemmassa torvessa ei mitään. Limiksen paksuus 5mm.

Oikea torvi oli aiemman (sama yksityinen joka ei löytänyt mun pco:ta) lääkärin arvion mukaan todennäköisesti tukossa koska oli paljon kiinnikkeitä, toivottavasti ei pidä paikkaansa :(

Hoitava lääkärimme totesi että jos tulee ovulaatio niin se tulee viikonloppuna, ylihuomisesta alkaen pitäisi ruveta tikuttamaan.
Jos kuukautisia ei kuulu sitten ajallaan, mutta en ole raskaana, en ole ovuloinut. Sitten teroja ja uusi kierto clomeja, uusi seurantaultra yms..

Jotenkin masensi niin toi käynti että alan henkisesti valmistautumaan jo siihen seuraavaan kiertoon...vaikka voihan tässä tietysti käydä niinkin että saan sen plussan tikkuun ja oikea torvi toimii sittenkin. On vaan nuo ihmeet olleet pikkasen vähissä viime aikoina, nyt sellaisen kyllä ottaisin vastaan ilolla..

Olio kärsii kovista selkäkivuista, kyllä se riemastuu kun meen kotia ja muistutan että lääkärisetä käski pöllyyttämään peittoja joka toinen ilta ;)

ÄssÄlle tsemppiä ällötyksiin ja ja peukut ultraan!
Tulehan sitten kuulumisia kertomaan.

Ja Ohdiksen munisultraan (hieno sana!) myös peukkuja!

Onpas Mipsalla viikkoja kasassa, hups. Vaikka viime viikolla vasta haaveilit, heheh :-)

Ehkäisy. Nii-i. Mitähän sitä kehittelisi? Pöh. Gyneaikaa pitäis tässä varata siksi, kun seuraavat menkat on suunnilleen ohi.
Hormoneja en haluaisi, mutta ei tuo kumittelukaan oikein inspaa.. PÖH. Piuhoja ei katkaista kummaltakaan, se on varma. Never. (Paitsi että never say never again -tyypillä näin tullee käymään..) Koskaan kun ei tiedä mitä elämä tuo tullessaan. On tässä ystäväpiirissäkin taas elävä esimerkki siitä..

Ai niin, täytyy taas paasata. Monirakkulavaivaan edelleenkin taitaa kovasti auttaa tuo sokeriton dieetti! Olen ollut nyt taas kaksi kuukautta ihan muista syistä ja kierto pelaa hyvin. Siis muutenhan ne venyy ihan uskomattoman pitkiksi... Ei ne lyhyitä ole nytkään, lähellä 40vrk, onneksi. Menkat pitkät, eikä yritystä, niin näin on hyvä. Aikoinaan vaan ne kierrot oli ihan eri kymmenluvuilla.
Sokeri ja valkoinen vilja pois. Hyvä olo. En taida tästä nyt luopua pitkääääään aikaan.

Paasaaja lähtee taas..
Tehis

No voih Ohdis, haleja.
Resepti olikin tuossa edellisessä viestissä :-)
Kokeile ihmeessä, jos et ole kokeillut. Mulle silloin gyne sanoi, että ennen mitään lääkkeitä kokeillaan tuota dieettiä. Ja se tulos (1v 4kk) nukkuu juuri päikkäreitään tuolla vaunuissa :-)

Mitäs se sun gynes nyt oikei meinaa sua oikein masentelee...jos vasta kp11 ja munis 13mm niin sehän on ihan hyvä kiertoon nähden...siis sullahan on megapitkä kierto takana. Juu ja tuo limakalvo sekä munis ehtii kasvaa vielä. Munis voi kasvaa rajustikin kun clomitkin on napsittu. Itella joskus ultrassa kp14 johtofollikkeli oli 15mm ja kahden päivän päästä inssiin mennessä se olikin jo 24mm, että ei vielä kirvestä kaivoon.
Jos noilla clomeilla selvästi munis kasvaa, mutta jää silti irtoomatta, eli ovis tapahtumatta siihenkin vaivaan on lääke. Johtofollikkelin voi irroittaa piikillä. Näitä noissa insseissä ja kotonakin käytetään. Ultralla varmistellaan munispalleron koko ja kun se on sopivan kokoinen nakataan piikki mahaan...inssiin mennessä yleensä edellisenä iltana.
Mulla on yksi tuttava joka onnistui clomi-irrotuspiikki (Pregnyl) koktaililla ihan kotioloissa, ilman inssiä. Tuo piikki ei ole etes kallis muistaakseni 8€ kieppeillä ja sen voi itsekin pistää.

Kävinkin heti tekemässä myyräntyötä ja tarkistamassa puhuinko läpiä päähäni ja löysinkin tallenteen salaisista vauvatiedostoistani tuosta piikistä josta puhuin...kopsaan sen tähän.

Pregnyl
Vaikuttavat aineet:
Ihmisen istukkagonadotropiini (gonado-tropiini).

Käyttötarkoitus:
Lääkettä käytetään naisilla hedelmättömyyden hoitoon kypsyttämään munarakkulaa ja irrottamaan munasolua, sekä hedelmöityshoitoon liittyvän punktion helpottamiseen. Miehillä valmistetta käytetään sukurauhasten vajaatoimintaan, sukurauhasten vajaatoiminnasta johtuvaan viivästyneeseen murrosikään sekä piilokiveksisyyden korjaamiseen tietyissä tapauksissa.

Vaikutustapa:
Lääke on hormonivalmiste, joka korjaa sekä miehen että naisen häiriintynyttä omaa hormonituotantoa.

Annostus:
Lääkäri määrää annostuksen.

Lääkkeen ottaminen:
Lääke pistetään ihon alle, tai joskus lihakseen. Ihon alle lääkkeen voi pistää itse, jos on saanut siihen opetusta.

Tuli joskus näitä juttuja tallenneltua kun mietittiin mitä meille tehdään ja mitä mömmöjä käytetään:)

Täällä yksi joka pahoittelee Ohdiksen muniksen pienuutta...
MUTTA se tosiaan saattaa aikas vauhdilla kasvaa jätiksi,
ja toi Pregnyl on koittamisen arvoista....
nimimerkillä 3 kertaa käyttänyt ( vaikkei silloin tulosta saatukaan ...)
Joten ei siis masennuta vielä, ei ei !

Ja anna sen selkävaivaisen olion maata vaan,
hoida homma kotiin omatoimisesti... se saattaa tykätä ;o)

Tääl on peukut kipsattu jo pystyasentoon kaikille yhteisesti !!!!
Siis ainakin Ohdis, Maisa ja Haidi on peukutussäteiden maalina,
ja jos muutkii tarvii niin säädetään lähetin sinnepäin :0)

Jaa-a, ukkelit kotiutui koulusta, läksyntekoa valvomaan ----

Kiitoksia tsemppailuista!

Tehis, mä olen pitkään karppaillut..joskus enempi ja joskus vähempi. Valkonen jauho ja sokerit on mulla aika niukilla ollut jo jonkun vuoden (okei, JOSKUS mäkin herkuttelen!) sen jälkeen kun olen ollut atkinsilla.

Haidi, tosiaankin uutta tietoa että munis voi kasvaa noin paljon hetkessä :O
Eikös clomittomana munis kasva jotain max. pari mm vuorokaudessa?

Jotenkin oli vaan niin harmistuneen olonen lääkäri kun se sitä selitteli, että eipä oo tapahtunut paljoakaan ja ei ole tosiaan eloa saatu aikaan..noh, nyt mä nimitän Haidin mun omalääkäriksi ja uskon mielummin sitä koska noita juttuja on paljon miellyttävämpi lukea ;D

Josko mä sitten loppuviikosta oikeen pinnistelen ja ponnistelen että saan palleron irti. Ja kyllähän se Olio selällään pysyy kun ei karkuunkaan parka kykene... ;D

Hyvä hyvä, täällä on paljon parempi omalääkäri Ohdikselle :-D
Eipä heitetä kirvestä kaivoon vielä ollenkaan kaivoon, jos se lekuri olikin vaan ihan maanantaimasiksen kourissa! ;-)

Totaalikieltäytymisellä tuo dieetti mulla ainakin toimii.. Kokonaan siis EI sokerille ja valkoiselle viljalle. On muuten paljon paljon helpompaa, mitä moni aluksi varmaan pelkää. Sokerinhimo katoaa tosi nopsasti... Viikon verran rusinoita ja sitten ei tarvii enää mitään :-) LÄhtee nopsasti ne löllöt vyötäröltä, mitä joulukuussa tulee hankittua.

Ohdikselle siis iiiiisot peukut!!!!!!!!

Meillä on kanssa karppailtu aina välillä, nyt mietinkin että onnistuukohan se imetysaikana?!? Onkos teillä tiatoo??? Toisaalta kesällä on mukavampi karppailla kun vihannekset on halvempia ja on kiva grillailla lihaa. Mä en ole ollut alkua enempää totaalikarppauksella vaan lisännyt tummia viljoja vähän mukaan. Sopii mulle paremmin niin.

Nyt just ei kyllä ole hirveesti tarvetta, paino jatkaa putoamista jostain syystä, enää 1,5 kg lähtöpainoon. Omituista, mul ei yleensä imetysaikana laske paino. Mut ei haittaa!! ; )

Meillä muuten vaavi kääntyi vattalleen tänään ekan kerran, ja ikäähän oli huomenna 3 kk!! Aikainen tyyppi.. ; )

Jaaha, hulina alkaa...

Kiitos Ohdis, mutta pysykööt tohtorit lesissään...en mä halua olla lääkäri en nyt enkä ikinä. Clomiannostuskin voi vielä olla pielessä...milläs aloitit? Minä oon nimittäin joskus vetänyt 3 nappiakin vrk. Viimekskin mentiin 2 ja sitä ennen yhdellä. Vähän lääkärikohtainen tuo annostus. Luulisi, että isolla ihmisellä enemmän kun pienellä mutta ei se mee niin...kropastahan se on kiinni mitä siellä milläkin annoksella tapahtuu. Tää lääkäri laittaa nyt vastaanoton kiinni tältä päivältä ja lähtee kauppaan ja ruokaa laittaa. Sit on olion läksytyksen aika...se peijooni on mennyt tilaamaan etelänmatkan, vaikka ei oo varaa. Siitä on puhuttu jo vuosia ja pojan kanssa olis lähdössä. Nyt se sit yks päivä sano matkan tilanneen ja minä luulin, että se vedättää, kunnes tänään kohahti matkatoimiston kirje postissa. mitäs muuta se sisältää kun varausmaksun...perkele sanon minä. Kyllä tällaisista pitäisi yhdessä sopia. Varmaan se on viel niin pöllö, että on varannut sen matkan silloin kun pojalla ei ole lomaa. Olio ei tajua, että ammattikoulusta ei saa lomaa, kurssit jää kesken jos viikon on poissa koulusta...muuuurrrrrrrrrr!!!!

Pikana kertoilen kuulumisia, on meinaan niin huono olo että kohta pääsen juokseen veskiin... Ja syyhän siihen tietty on se ihanainen 19mm kuopus joka itketti äitiä liikkumalla niin nätisti ultrassa! Ultrauskone antoi la 9.10 että kaippa se tarvii siihen uskoa.

nyt meen öllöileen tonne sohvalle onnesta mykyriäisilläni =O)

ÄssÄ 8+4

Onnea vielä kerran ÄssÄ!!!! Voi, pieni toukka... ; )

Sitä vaan piti tulla kertomaan että Auroralle hoitopuolelta Milla Maqialta terveiset ja onnittelut!!!!!! Tule poikkeamaan siellä joskus...

Huomenta.

Ässän pahoinvointi sai liikutuksen aikaan, teille siis tulee pieni vaaka :}

Haidi, yhtä clomia syön kierron 3.-7. päivä ja toivon todella että annostusta ei tarttis nostaa tai saikkupäivien määrä nousee :/

Hööh, mulla oli jotain asiaakin mutta se näköjään meni jo.....

Pikahuomenet!

Voi ihanaa Ässä, mitkä kuulumiset <3
Niin, onkos tuo nyt varma vaaka :-) Meillä tytskän laskettu aika oli 14.10., mutta hän päätti syntyä skorpparina äipän syndelahjaksi...
Sulla ei tosin ole tainnut mennä rutkasti yli lasketun vai mites se olikaan?

Olen muuten ihan oikeasti päässyt eroon vauvakuumeilusta. Nyt ovis parhaillaan ihan näinä hetkinä, enkä edes tiedä minkä kuun vauvoja nyt "tehdään" :-) Siis en edes ajatuksissani mieti, että laskettu aika olisi silloin tai tällöin..
Gynelle loppukuusta (aika varattu) ja silloin pitäisi olla jokin ajatus ehkäisystä.
Oliko jollain siitä renkaasta kokemuksia, hyviä tai huonoja?

Tehis

1 9 m m ;ò} Voi ihanaa !
oisin mäkin onnesta mykkyrällä öllöillyt vaan ... ONNEA
ultranäkymistä ÄssÄ :lle !!

Ja Tittin pikkumies lähtee jo liikenteeseen ... kohta et pysy enää perässä,
saa mami kuntoilua ainakin ;o)

Ohdis, aika vähillä clomeilla sulla toimii ,oikein hyvä juttu !
Silloin muinoin mulla mentiin maximi-annostuksilla
sitten kun se kuukausien kokeilulla löytyi, oikee annostelu.

Jaahans, tehiksellä päätöksen paikka... en osaa tosta renkaasta sanoa,
mutta e-laastaria koitin ennen hormonikierukkaa - juu
nou thanks kummallekin värkille !
Sekin vähä, mitä noista hormonia tulee, niin oli tappoannos mulle....
hilluin ja huusin ku mikäkin monsteri ... lisäksi laastarin liima söi nahkan ruvelle
aina siitä kohin, missä se oli :o(

---Ja kuinka hemmetissä joku voi elää ilman SOKERIA ja valkoista jauhoa ??
Kiinnostais kokeilla kyllä, mut meillä syödään kyllä paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaljon pastaa joka siis on valkoista jauhoa, eli mitens lie onnistuis moinen....

Olen taas kade teille joilla selkärankaa moiseen löytyy !

Vieläkö Yksi ; What is the situation with olio`s operation ??
(?? menix toi oikein ?...ameriikan mestari kyselee =) Mutta kun teikäläisestä ei kuultu
eilenä, niin voisitkos hiukan valaista ?
Ja sitten annat vinkkilöi, miten onnistuis meilläkin....Kiitos. Tai ei...tai..siis,ehkä...

Pahoittelut Ohdikselle! Mutta ehkäpä vielä ei kannata luopua toivosta. Vaikka ihan täysin hepreaa nuo teidän tekstit. Täytyy sanoa, että itse on ollut todella onnekas, että on suht helposti kaikki onnistunut. Sen soisin kaikille haaveilijoille.

Ässällä ihania ultra kuulumisia. Ja voimia pahoinvoinnin keskelle.

Tehis: Ihan pikkuisen kadehdin sua. Olet päässyt vauvakuumeesta eroon. Onko se tosiaan mahdollista?! On varmaan aika vapauttavaa.
Tuo ehkäisy kysymys on vaikea. Mitään hormoneita minä en enää halua, joten piuhat vaan poikki. Ja onneksi mies on siihen suostuvainen. Itse en varmaan kuitenkaan saisi sitä tehtyä. Eikä nyt johdu siitä, että ajattelisin, että josko vielä joskus, jos vaikka mies menee vaihtoon.

Eikö aika tosiaan lennä?! Vasta haaveilija ja nyt jo kohta viimeisiä viikkoja viedään. Heh

Joox, mun eka reaktio aikoinaan oli gynen dieettireseptiin: "Et ole tosissasi" :-D Se tuntui aivan kammottavalta ajatukselta. Ilman pastaa ja herkkuja. Aivan järkkyä!!!
Kun vauhtiin pääsi, se olo kyllä vei mukanaan. Sen jälkeen olen saman homman tehnyt siis ihan omasta vapaasta tahdostani jo useamman kerran.

Titti, minä olin dieetillä kyllä imettäessäkin, viime kesänä. Mutta en kylläkään karpannut täysillä.. Söin kuitenkin tummaa viljaa eli ei ne hiilarit kokonaan pois olleet.
Nyt imetyksen jälkeen olin ensin vähän tiukemmalla eli myös riisi, peruna ja tumma pasta pois. Ruisleipää kyllä söin vähän. Kuukauden verran olin tällä tiukalla ja nyt siis jatkunut sen jälkeen vähän höllempi dieetti taas. Sokeriin en ole koskenut, en edes kylässä :-) Pasta meillä syödään täysjyvänä. Kummasti sitä oppii, vaikka ensin olin sitä mieltä, ettei se ole pastaa lainkaan ;-) Hedelmiä syön kuitenkin ja niillä saa ihan makeannälän tyydytettyä.

Nyt vaatteet niskaan ja ulkoilutreffeille.

Mipsa, kyllä tämä murkku-esimurkku-uhmis-taapero -coctail kaikessa ihanuudessaan (...karmeudessaan...hih..) lisähöysteenä yksi aikuinen holhottava kummasti sitä vauvakuumetta saa haihdutettua. Ja vielä kun mulla ei edes varsinaista vauvakuumetta koskaan ole ennen vauvan syntymää.. Minä poden vieläyksipersoonaperheeseenkuumetta, jos jotain :-D Ja tuntuu näitä persoonia olevan nyt suht riittävästi tällä hetkellä.
Ja vielä lisäksi se, että meidän perheelle on tulossa muita suuria muutoksia tässä lähitulevaisuudessa.

Huomenta!!

Tehiksen jutut kuulostaa tutulta... Todellakin on vapauttava tunne kun ei tarvi enää haaveilla!! Taisin siitä jo aiemminkin mainita... Olin ihan varma että mun vauvahaaveet ei ikinä lopu mutta nyt tuntuu todella helpottavalta ettei tarvi enää miettiä, nää tuntuu nyt olevan tässä. Joitain asioita tietty miettii, kuinka ihana oli katsoa se plussa tikussa, ekat liikkeet jne mutta silti on tosi hyvä mieli nyt, aikansa kutakin. Tämä fiilis yllätti mut ihan täysin! = )

Huoh, vieläkin kurkku kipee... Ja luntakin tulee ihan sikana, mä jo kevättä odotan kuin hullu!! Pitkä odotus näköjään tulee...

Joox, näyttäisi joo pikkumies olevan kiireinen liikkumaan, aikaisin kaikista näistä mun muksuista. Jouskarit kuulemma on sellaisia, toi mun esikko on vaan joku poikkeus. Aamulla napero veti tuolla lattialla jo ympyrää, siis selällään teki puoliympyrän niin että jalat oli kohta siinä paikassa missä pää oli aiemmin. Toivotaan että vähän malttia tulis sille, kolmonen oli jo niin aikainen kun alle 7-kuisena jo nousi ylös, voi niitä muhkujen määrää...

Joo jatkan taas matkaa...

Yhteistyössä