ISOmpaa pesuetta haaveilevat 29

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joox3 kirjautumati
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta!!

Taas yksi viikonloppu takana ja joulukuu lähempänä. Koriksen parissa meni aika täysin koko vkl, ei siis saatu muuttoa yhtään eteenpäin. Toisaalta ihan hyvä, supparit on lisääntyneet koko ajan ja muuttuneen tosi napakoiksi jo välillä. No eipä tässä olisikaan kun kolmisen viikkoa h-hetkeen, saapi jo jotain tapahtuakin!! Keskiviikkona neuvolalääkäri, katotaan mitä siellä sanotaan.

Kiitoksia Senoralle neuvosta, uusi Explorer kyllä on mutta ei onnistu, täytyy miettiä jos sen Firefoxin lataisin että saa sit nyytistä edes kuvia suljetulle... Läppärillä kyllä saa vielä kuvia mutta se kun on yleensä miehellä töissä niin ei ole aina käytettävissä. Ja kiitos tsempeistä!!!

Meillä kävi uskomaton juttu lauantaiaamuna exän suhteen. Se kävi henkilökohtaisesti pyytämässä anteeksi!!!! Vähän kyllä koko juttu meni nyt ojasta allikkoon mutta en silti olisi niitä sanoja ikinä uskonut kuulevani tai että se edes mitään muuttaisi. Mutta hän nyt sanoi ymmärtäneensä että meidän pienempi likka on vähän huijaillut siellä ja täällä ja liioitellut juttuja ja hän on uskonut ihan kaiken. No, mä en ole uskonut ihan varauksetta kaikkea, lasten jutut on aina lasten juttuja... Kyllä mä oon niitä juttuja kuullut monilta muiltakin mitä ne on tehnyt enkä ikinä tule uskomaan että ne on ihan mukavia ja viattomia ihmisiä. No mut jos tilanne nyt vähän rauhoittuisi ainakin lasten osalta, likka tuli kyllä kotiin lauantai-iltana kun oli kaksi päivää vaan itkenyt. Ei sekään ole sit hauskaa että suurin piirtein maailman nälänhätäkin menee sen piikkiin. Kyllä aikuisten pitää osata ottaa vastuu ihan omista tekemisistään. Nih.

Jaha, puhelin kilisee, pitäisi lähtee tuttavan kanssa kaffelle... Palaillaan!!!

Titti 36+5 (hui!)

Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Tai siltä se ainakin tuntuu. Olen kyllä käynyt täällä lukemassa teidän juttuja ja myötäelänyt niin suruissa kuin iloissakin. Mutta en tiedä miten olen ollut niin saamaton. Tai sitten on tuntunut siltä, että ei vaan jotenkin ole mitään sanottavaa.
Eilen mietiskelin jotain lähes parin kuukauden takaista juttua ja ei sitten mitään muistikuvaa. Jotenkin kai sumussa mennyt tämä syksy ja on mekaanisesti toiminut, kun ei edes muista mitä on tehnyt.

No kai tämä tästä ja nyt alkaa se mukava vaihe. Pahoinvointi on lähes kadonnut, enää ihan jotain pientä. Eikä tuo väsymyskään enää ihan mega kokoa ole. En ole vieläkään kertonut raskaudesta oikeastaan paljon kenellekkään. Pelottaa vähän reaktiot ja en ikinä juuri sillä hetkellä osaa sanoa mitään nasevaa. No kohta sen jo kaikki huomaa, paitsi jos jätesäkissä alan kulkea;-)

Titti: hui tosiaan. Sulla on jo paaaljon viikkoja ja lähtö voi periaatteessa tulla koska vaan. Aika hurjaa tuokin, että supistelee tuolla tavalla. Mulla on aina aikasemmin tullut lähtö siinä vaiheessa, kun supistukset alkaneet. Joten ei mitään kokemusta tuollaisesta supistelusta.
Jospa se tilanne exän kanssa vähän rauhottuisi, kun kävi pyytämässä anteeksi. Aika p tapaukselta kuullostaa, joten toi taisi olla melkoinen myönnytys?! Olishan se kiva, että ei tarvis tuotakin asiaa murehtia koko ajan ja täysillä loppuraskaudesta. Mutta taitas saada aika paljon tapahtua, että vois sen asian unohtaa.

Ja kun edellisistä vaivoista päästy, niin nyt hartiat vaivaa. On jo monen vuoden juttu, aina välillä ilmaantuu kiusaamaan. Täytys varmaan jotain liikuntaakin harrastaa. Menee tämä muuten, mutta kun ei saa nukuttua. Onneksi vielä saan nukuttua mahallaan.

Mutta jotain positiivistakin, ettei mene ihan ruikuttamiseksi - aurinko paistaa täydeltä terältä!

Terve, Mipsa !
Kiva kuulla sustakin jotain sentäs...kyllä tuo sumussa
kulkeminen tosiaan helpottaa aina jossain vaiheessa....milläs viikoilla sä olet jo ?

Safiiri; PiMSsin kourissa täälläkin.Massu kuin ilmapallo,
ensviikonlopulla pitäis ( toivottavasti !! ) tätä tulla.
Seuraavana viikonloppunahan meillä on se parisuhe-syntsä-pikkujoulu-viikonloppu,
enkä ainakaan silloin haluis olla kipee ja vuotaa.
Jaa-a...saas nähä, miten tää mun tuurilla taas menee....GgggggggggrrrrRRRR.

Päivän tuhmis;
Kaks turkkulaist naist men autol (Saabil) siene. > Sopiva ett jos eksyvä toisistas, ni mennä auton tykö ja huutava siäl toisias. > Myähemmi syytettii eräst miäst väkisimmakkaamisest. > Tuamarill miäs selitti: "Kävelin metsässä kun läheiseltä tieltä nainen > kailotti helvetin kovaa: Tuu- tän, saapil-lua, saapil-lua.

Taasen vauhdikkaat vilkutukset kaikille!

Haidille halitukset ja jaksamiset!

Apuuva, Tittillä jakautuminen lähenee! Voi ihanuus, pakko päästä kyllä sit jollain lailla katsomaan vauvakuvia!!!
Olipas merkillistä ja tietty hieno homma (jos vaan pysyy muistissa exällä) käydä pyytämässä anteeksi.

Voihan pöh Joox sun särkyilyä, syy ilmeisesti löytyi, mutta mitäs sille meinaavat?

Ohdiskin oli käynyt, kuule ostappa ukolles tällaista syysvitamiinia... saa siitä mukavasti potkua ;) Eli, mäkikuismaa apteekista!!! Tepsii XD

ÄssÄ;lle vilkutuksia ja *viuh viuh*, ompas nyt kurja homma, että testit vielä moista näyttää!

Tehikselle kanssa vilkutukset *viuh vauh* Mitäs teille kuuluu???????

Huh, kun tuppas naurattamaan Safiirin pimssi murinat, mut joo, ei kyllä viimeviikolla olis naurattanut. Ei mulla helokit enään tehoa, tai tehoais ehkä jos niitä muistais joka päivä nappailla.

Mipsa, mitkäs viikot sulla on menossa?
Mulla kesti sellainen "alku-usva" jotain parisen kuukautta ja olin ihan tööt tööt.. Onneksi se menee ohi.

Vierailut ohi, olipas kamulla vielä pieni ja sievä massu, 26 viikolla hän... Uh, onneksi olen jo tässä vaiheessa!!! Mipsalle sen verran että mulla kolmosenkin kanssa viimeiset viikot supisteli aika paljon mutta aika kivuttomasti että tuttua hommaa on mulle tää. Nyt tosiaan nää on vaan aika paljon piukempia, koko massu on muutenkin ihan tiukka koko ajan, oisko jäbä sit sen verran isompi?? Noh, päivä kerrallaan, kyl tää tästä, ei enää kauaa...

Papulle pitää sit laittaa ihan sähköpostilla kuvia jos et suljetulle enää pääse.. ; )

Pimsiläisiä täällä sankoin joukoin, ei muuta kuin imuri käteen, mulla ainakin auttaa kun saa kiroilla sen vehkeen kanssa ihan kunnolla..

Jaha, meniskö kuorii pottuja keittoon vai jatkaisko smurffailua vielä hetken... XD

Mitähän tosiaan mahtaa neuvolassa lekuri sanoa Tittille, mua ainakin jänskättää =)
Pitäisiköhän laittaa syntymäpäivä veikkauksia pystyyn?! (Ja olis aaaaaivan ihanaa jos voisit sitten lähettää mulla kuvia <3<3 )

Tittin Jäbä syntyy:

Papun veikkaus 26.11

Mulla on muuten oikeesti kerran hajonnut imuri pimssiraivoimuroinnissa....

Oih, toi päivä kelpais oikein mainiosti!! Tilaus on kyllä ens sunnuntaille mut kyllä mä tohon asti jaksan... Kunhan vain ei tulis vika päivä kun se on esikon synttäripäivä! Ja tietty laitan sulle privaattikuvia!! Sää et varmaan siellä Facebookissa oo??? Mehän Safiirin ja Ohdiksen kanssa jo ollaan siellä kamuja. Vinkvink muillekin!!

Tittin poika syntyy perjantaina 28.11 TAI maanantaina 1.12 ,
mä en osannu päättää, kumpaa weiccais ;o)
Mutta siis näistä sen vaavin ois valkattava.
Ja kyllä räppäät tähänkin osoitteeseen kuvaa, eiks ni ?

PeeÄs: jätkät tuli koulusta just;
toisen läksykirjoista puolet on koulussa,sekä hanskat ja hattu.
Toisen reissari myös siellä, josta siis läksyt selviää - eikä pojalla
ole itellään harmainta aavistusta,
mitä ois läksynä.........koita sit näitten kans hillitä verenpaineen nousua, hehheh.
Heleppoo.

Titti ! "mulla ainakin auttaa kun saa kiroilla sen vehkeen kanssa ihan kunnolla.. "
XD ... sieluni silmin näin täskohin ihan jotain muuta ku imurin....Ehhehhheee !!!

Aijuu, Papulle piti sanomani, että juu "syy" löytyi,
ja leikattiinkin jo --- ei vaan auttanu ku hetken.
Tai sit vaan kuvittelin, että auttoi sen 2 viikkoo......
Kävin jo siinä uusintamagneettikuvassa, joten ehkä syy onkin joku muu.
Esim. että oon vanha romu ja kehäraakki ??!? <- = todennäköisempää.

Juu laitan Joox sullekin, kännyllä pystyn jo laitokselta lähettämään kuvan sähköpostina, saat sit laittaa sen suljetulle heti...

Piru vie kun jomottelee massua taas kipeesti, taidan mennä vähän lepäilemään...

Vanhapari istui aamukahvilla. Pappa luki lehteä ja sanoi:

"Se näyttää Mikkosen mammakin kuolleen."

Mummo kysyy: "Mihin se kuoli?"

"Ei oo pantu" sanoi pappa.

"Voiko siihenkin kuolla?'' ihmetteli mummo ja jatkoi: "Se taitaa lähtö olla
lähellä meikäläiselläkin!"

Huomenia kaikille!

Jooxin vitsiin viittaan eli taitaa olla sitten lähtö lähellä täälläkin. Tai heh, eihän tässä nyt vielä kovin montaa kuukautta olla oltu ilman;-) Ja itse aiheutettua tuo sitten on, miestä ei voi syyttää.

Mun veikkaus: Tittin jäbä syntyy 2.12
Hui ollanks me jo niin pitkällä?!!! Siis aika todellakin menee lentämällä.

Minulla viikkoja huimat 13+4, joten vähän vielä matkaa ;-)
Lääkärissä käyty ja ultra on ensi viikolla. Ekoja pikku potkuja/liikkeitä jo kovasti odottelen.
Voipi muuten olla, että tällä kertaa tämä mamma joutuu synnyttämään yksin.

Ihanan seesteinen ja rauhallinen olo on verrattuna eiliseen. Meinas kyllä nuppi räjähtää. Ihan vaan vaikka olin nii tuntu että halkeaa kiukusta. Tänään tullu sitte hiukkasen esimakua tädin tulosta joten tää päivä tai huominen on sitte koopee 1. Mutta ei haittaa. Meininki on tjot.

Mipsa, mää olin kolmosta hakemassa yksin. Onneksi sillon oli paikalla ihana kätilöopiskelija, joka sitte tuli mun avuksi. Meinas kyllä siippaa tulla välillä kova ikävä ;)

Papu, täytyy kattella sua naamakirjasta.

Tittille tsempityksiä viime metreille!!

Muille terkkuja.

Tiedättekös ?
Mä olen nyt niiiiiiiiiiiiin onnellinen ;o)) !
Syy; mun äiti ei muistanu mitenkään poikien 10-päiviä,
vaikka silloin yritin, että lähtis leffaan niiden kanssa, kun ei ole vielä KOSKAAN
tehny mitään näiden ekojen lapsenlastensa kanssa....
Noh, hän ei muka voi, kun ei osaa olla lasten kanssa, ja seliseli....
NYT hän just soitti j aoli kerännyt tän 1,5 kuukautta rohkeutta vaan,
että toteuttaisi tuon leffajutun !!
JIIIIIIIIIIHUUUUUUUUUUU !!
Pojat siis (ehkä) pääsee 1.12 leffaan mumminsa kanssa helsinkiin !!
Ja sitten (ehkä) vielä hampurilaisellekin.........Pienestä ,
vaikkakin mulle isosta - asiasta on Äippä onnellinen XD!

Jaahas, Titti - pitäskö mun valkata jompikumpi päivä muka ??
Sovittiin kyl sen vauvan kanssa, et ihan ite päättää,
kumpi päivä ois kivempi ;o)
Anyway; se lupasi olla syntymättä viikonloppuna silloin.Katotaan, pitääkö.

Huomasittex muuten, et tossa alla on keskusteluja aiheesta,
siinä meidän ketju on mainittu ? Hih !

Voi, Mipsa ! Mä lähen sulle doulaksi, ettei sun ihan yksinään tarvii...
Kohtapian tunnet ne ekat ihanat pikku muksaukset,
ja eihän siitä kauan mene sitten enää,
kun jo toivot, ettei sua kokoajan potkittaisi niin kovasti....

Safiirin kanssa samat vaivat, mutta meilel täti tulee sit viikonlopuks....
sunnuntai-maanantai on yleensä ne päivät, jolloin ilmestyy.
Se käy Safiirilassa siis ( ehkä ) ensin.
Ja voi olla, etten sitä nyt sitten Haidilaan lähetäkään....

Kukas päivittäisi meidän listan ?
.......ääh. gottago !

Ahaa veikkaukset käynnissä synnytyspäiväksi...hmm...kyllä mun täytyy veikata tuota 28.11 sillä se on meidän esikoisen synttäripäivä...hyvä päivä siis. Niin se vaan aika rientää poitsu täyttää jo 17v...apua en voi enää minäkään joka vuosi täyttää 25v...eihän se ole enää uskottavaa:)
Omanapa lähenee kierron loppua kp21 ja tuttuja oireita pitkästäaikaa, muutaman päivän on ollut nännit kipeät ja kunnon aamuyökötykset...eli jotain näköjään välillä sisuksissa tapahtuukin. Nyt vaan nopeesti täti paikalle niin saa aloittaa taas ne seinillähyppimisnapit <---clomit. On ollut senverran hiljaista tässä viimeaikoina tuolla makuukammari puolella, että isäntä tuskin pistää hanttiin jos mamma alkaa taas kalenterin kanssa vaatimaan:))

Kyllä taas sylettää...pojan opintotukipäätös saapui ja sai minut kiroilemaan. Muutama hullu kymppi, niillä saa just bussikortin kuukaudeksi. Miks helvetissä nyt kun koulunkäynti on muuttunut maksulliseksi lapsilisä loppuu kun sitä eniten tarviaisi. Jos opintotuki olisi edes samansuuruinen kun lapsilisä niin ei siinä mitä, mutta kun se on puolet pienempi. Kallista on koulunkäynti juuri nyt kun koulun on aloittanut. Koulukyydit pitää maksaa itse tai siis omavastuu niistä, kirjat, työkalut, työvaatteet, kengät jne. onneksi sentään ruoka tarjotaan ilman maksua. Sitten kun nuori on aktiivinen ja hommaa itselleen töitä koulun ohella siitäkin rangaistaan. Tarkkaan täytyy kirjaa pitää mitä saa hankkia, ettei joudu takaisinmaksajaksi tai, että opintotuki evätään kokonaan. Minusta tuo on ihan typerää, kyllä kaikki pitäisi olla samalla viivalla teki töitä tai ei. Toiset lorvii vapaa-ajallaan ja saa samat tuet ja ne jotka viitsivät jotain muutakin tehdä ovat kyllä eriarvoisessa asemassa.
Vali vali vali...koittakaa kestää...poistun tuonne metsään koiran kanssa päästämään höyryjä pihalle. Sain juuri lähetetyksi opettajalle työharjoittelun tavoitteet niin saa pieneksi hetkeksi huokaista. Yöksi töihin ja sit taas henkäistään pari päivää.

Yhteistyössä