ISOmpaa pesuetta haaveilevat 25

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haidi kirjautumatta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi ei mitä uutisia täällä heti aamusta!!! Kiitos Mirellan mies kun ilmoitit! Voimia teille koko perheelle ja isot halaukset Mirellalle!!! Ja isot pahoittelut!!

Aamukaffetta täällä hörpin ja yritän saada silmiä auki...

Voi ikävyys :-( Kovasti voimia Mirellan perheelle ja paranemisia Mirellalle!

Eilen illalla surffailin vähän kaikkea avoimen yliopiston tarjoamia juttuja.. Nyt se aukes kaikille olioiden kanssa taisteleville. Tietojenkäsittelytieteissä on sellainen osio kuin OLIO-OHJELMOINNIN PERUSTEET :-D Meinasin kyllä revetä, kun tuon luin!
En aio itse siihen nyt lähteä. Itsellä houkuttelis siitä tarjonnasta lähinnä elämänkatsomus- tai terveystieto. Mutta mutta.. Opetushallinto odottaa lukijaansa ja lisurikin vaiheessa, joten tuskin tänä syksynä mitään uutta.

Mukavaa alkanutta viikkoa, vaikka nyt ikävissä kuulumisissa joudutaankin aloittamaan!

Tehis

Voi kurjuus...halaukset Mirellan perheelle...elämä on epäreilua!!!

Täällä ollaan nyt arkileskenä...olio aloitti tänään työt:)
Se tarkoittaa vissiinkin sitä, että on aikaa istua koneella kaiket päivät:))) emme pääse tallille jne. kun ei ole autoa käytössä ennen iltaa. Ilma on taas kylmä ja epävakainen, joten täytyisi keksiä jotain puuhaa...ikkunatkin pitäs taas pestä, mut taitaa olla liian aikaista ennen talvea, ne ehtii vielä likaantua kun piha pölisee...jospa sit joku viikonloppu myöhemmin. Meitin varasto pitäs räjäyttää, mutta en mä sille yksin mitään mahda, siel on autonrengasta ja työkalua, vaikka mitä muuta maan ja taivaan väliltä. Tarviis miehistä nostovoimaa ja sitähän ei nyt ole:( en siis siitäkään saa projektia nyt.
Päätin muuten pitää täysin hormonivapaan kierron, eilen oli kp15 ja periaatteessa olis pitäny terolutit aloittaa, että kierto ei taas mee ihan sekas kun clomit tauolla, mutta jätimpä ottamatta. Täytys viedä se olion näyte tutkittavaks, mut jotenkin olen nyt ollut aikaansaamaton sen suhteen. Taidan odottaa kunnes täti tulee, silloin on helppo pyytää näytettä kun luonnollisesti tulee muutama panttaus päivä, minkä tuo näytteen otto vaatii. Ei kait tässä muutama odottelu viikko lisää elämää kaada. Näytteen vientikin on helpompaa sitten kun itsellä koulu alkaa, labra on samalla tontilla:) oliohan ei sitä mee viemään...sehän pyörtyy kun näkeekin valkotakkiset.
Mun täytys varata itselleni kontrolliaika gynenpolille kolposkopiaan...olis sen helmikuisen leikkauksen jälkitarkastus...toivottavasti solumuutokset kohdunsuulla olisivat pysyneet poissa, ettei uutta leikkausta tarvita. Tätä ajatellen ihan hyvä, että tauko tässä hoitoasiassa tuli, sillä inssien aikana en olisi antanut tehdä yhtään ylimääräistä ronkintaa, mikä altistaa keskenmenoille.
Nyt keksimään jotain äksöniä tähän päivään:)

Haidilla on kieltämättä ihailtava asenne tuon yrityksen suhteen :}
Ehkä sun pitäisi nyt mennä sitten tuonne Tehiksen suosittelemalle Olion-ohjauskurssille, jos kerran on päivästä aikaa..

Täällä odotellaan tätiä, mutta ei vaan näy, vaikka oviksesta on se 2vk. Lauantaina negaa.

Nyt on kyllä pakko kysyä teiltä arvon rouvat, onko kenellekään tuttua tämä tai osaako antaa minkäänlaista selitystä;

Minulla on muutama naispuoleinen tuttava, ovat naimisissa/avoliitossa ja kaikilla heistä on lapsia. Parilla heistä on uusi "vauva-projekti" tekeillä, eli siis yritetään saada uutta pienokaista alulle.
Kuitenkin, lähes poikkeuksetta, kun tulee riitaa siipan kanssa, vaikka lähtöisin jostain pienestä, juttu paisuu, huudetaan solvauksia ja sopimattomuuksia, mennään henkilökohtaisuuksiin ja haukutaan suku siinä sivussa, ja joskus jopa lasten kuullen (tai luullaan ettei ne kuule, kun ne nukkuu). Uhataan erolla, pakataan laukkuja tms.
En näistä tietäisi, jos eivät itse kertoisi.

Minua oudoksuttaa moinen käytös, ja syy miksi teiltä kyselen on kaikessa yksinkertaisuudessa se, etten tiedä millä tapaa noihin suhtautuisin.
Miksi uhataan erolla, jos on perhettäkin jatkaa uudella tulokkaalla?
Miksi kaivetaan aina kaikki vanha uudelleen esiin, joka riidassa?
Mikä saa tappelemaan lasten nähden tai kuullen, ilman sopua?

Ei nyt pidä kenenkään loukkaantua, jos tuntuu että läheltä liippaa. Tarkoitus ei ole moralisoida tms., kunhan kysyn, kun omassa tilanteessani on täysin outoa moinen.
Toki meilläkin riidellään, mutta pysytään asiassa. ja myös sopu tuodaan lastenkin näkyville. Erolla ei uhkailla, eikä laukkuja pakkailla.
Meissä ihmisissä on eroja, ja joidenkin tapa käsitellä asioita poikkeaa varmasti omastani, sen kummemmin kantaa ottamatta, mikä tapa on oikea. Ainoaa sellaista ei varmasti olekaan.
Mutta siis, miten osaisin suhtautua noihin tilanteisiin? Naistuttavat kun minulle usein tulevat murheitaan kertomaan, ja riitatilanteitaan puimaan, enhän voi vain olla ja olkia kohauttaa. Ja syytä riitaan on varmasti molemmissa, yksi ei voi tapella.

Ihan ekana Tosi isot PAhoittelut Mirellalle perheineen ;o(
Jaksamista toipumiseen teille !!

Meillä meni eilinen sängynpohjalla, mitään ei pystytty tekemään
koko päivänä...tyhjennyskuuri oli päällä ihan aamusta iltaan,
mut tänään on jo parempi.
Oliokin pystyi kaffeet juomaan jo, ja sisällä pysyi.
Olipas aikamoiset juhlinnat siis naapureilla,
kun piti vain pikaseen käydä...ei tietoa, milloin on kotiuduttukaan.
Olio kävi lapset laittamassa unille jossain välissä ja palasi juhlimaan.
Öyks.
Taas tietää, miksei sitä usien tule kippoja kallisteltua...hyhhyh.

Tänään kurvasi täti heti aamusta meille,
vaikka se perinteinen formulapäivä oli eilen...sillä on päivät nyt menneet
jotenkin sekaisin. Tissikään ei muuten enää vuoda puristamallakaan ;o)

Mirkun kyselyyn; meillä, vaikka ollaankin 2 skorpionia, riidellään harvoin,
ehkä 2 kertaa vuodessa tulee sanasotaa,
ei uhkaille eroilla tms. kuitenkaan.

Toikin riippuu niin ihmisestä, jonka kanssa riita on.
Mulla on edellisten miesten kans astiat lennelleet ja tavarat pakattu
joka toinen viikko erohankkeiden vuoksi....
Mutta nykyisin asiat ei siihen pisteeseen jotankin edes mene,
ja vaikka lasten kuulleen riidelläänkin, myös sovinto tehdään lasten nähden,
kuten myös suukottelut, halit ja rakkaudentunnustukset.
Meillä ei näitä lapsilta salata, onhan noidne hyvä nähdä kaikkea
että opppivat sitten omaa elämäänsä varten.

Mutta tollaisessa "liitossa" jossa kokoajan riitatilanteita ja erouhkaa,
on tosi painostavaa , ahdistavaa ja vaikeeta elää lastenkin.
Siksipä minä olen eronnut poikien isästä aikanaan.
Omasta lapsuudestani muistan ton saman, kuinka vaikeaa oli kun kokoajan
oli riitoja, huutoa ja tavaroiden paiskomista, poliisitkin vieraili suht usein
selvittämässä vanhempieni riitoja, kun meni vähän överiksi...
Omien lasteni en halua kokevan tota samaa, jos mahdollista on asiaan vaikuttaa
vaan jotenkin. Mieluummin sitten ryhdyinkin Yh:ksi,
vaikka olikin tosi vaikeaa pitkään yksinään lasten kanssa,
pitkät työpäivät ja kävellen ( talvella pulkalla ) viet ja tuot ja haet kaiken,
kun muuten ei päässyt.

Vaikeeta on ainakin mun suhtautua just noihin tilanteisiin,
usein juttu lipsahtaakin tähän omaan kokemukseeni asioista,
vaikka en eroamaan neuvokaan.
Ainakin antaa ajattelemisen aihetta, kun kysyy, että " miten arvelette
ton lapsiin vaikuttavan " ja "oletteko kysyneet, kuinka lapset kokee nämä tilanteet ?...."

jahas, jotain päiväruokaa olis tehtävä katraalle.
En tiedä, pysyykö itellä vielä sisällä mitään.

Niin, vauvan saaminen tuommosiin perheisiin ei varmaankaan ole se
paras vaihtoehto enää,
vauvalla ei voi paikata rikkinäisiä asioita,
päinvastoin, asiat monasti korostuu vaan ja väsyneet vanhemmat tekee
huonompia ratkaisuja kuitenkin.

Hmm...Mirkkupa heitti kyssärin.
Meillä kyllä riidellään näkyvästi ja kuuluvasti (naapuriin saakka) mutta lapset näkevät myös sovinnon. Eroa ollaan puitu monesti myös lasten kuullen, eikä siinä mielestäni ole mitään pahaa, kun lapset näkevät ja kuulevat, että asioista voidaan puhua, sopia ja jatkaa. Ymmärrän kyllä mitä Mirkku ajoi takaa...jos elämä perheissä on pelkkää riitaa, erolla uhkaamista jne. se rasittaa lasta ja lapsen psyyke kärsii pidemmän päälle.
Tietysti tuo riippu paljon lapsen iästä, mitä ymmärtää ja miten asioita käsittelee, mutta ihan yhtälailla teini kuin pienilapsikin vanhempiensa riitoja jatkuvasti kuullessaan kärsii jollain tavalla.

Jaahas Jooxilla ollut tyhjentävät naapuribileet:))) sitä saa mitä tilaa:)))
Toivottavasti voitte jo vähän paremmin.

Tervehdys ex lomalaiselta kaikille! Mirellalle sekä perheelle suurensuuret pahoittelut ja voimahalit!
Pojalla on oma koiravaavi nyt ja tämä ihanuus sitten päätti terrorisoida meidän perheen surffailua netissä ja pureskeli nettipoksin johdot palasiksi. Siksi siis täällä, kun suljetulle en tällä (ah ja voih...) työkoneella pääse.
Kaikennäköistä mietettä ja tyhjyyttä kiertänyt päässä loman aikana, mutta onko sitä viisammaksi jostain asiasta tullut, sitä en tiedä... ;)

Harmillista kerrassaan että olette täällä kaikki (??) vielä, olin ihan varma ja suuresti toivoin että kaikki (!!!!!!) olis plussannut jo.

Tervehtii, Papu XD

Isot vilkutukset Papuseni :-)

Tulin vielä pyytelemään anteeksi tököröä viestiäni. Ei ois pitänyt samaan pahoitteluviestiin tunkea tuota vitsintynkää :-( Oli vaan niin päällimmäisenä mielessä, kun tänne tervehtimään olin tulossa. Kokopäivätaustailijaksi kun tässä on myös vähitellen siirrytty. Näyttää vähän siltä, että me vanhat jäsenet yksitellen häippästään ja annetaan tilaa uusille haaveilijoille. Parempi, etten minäkään ole pelästyttelemässä uusia jäseniä pois :-D
Luen kyllä lähes joka päivä!

Mirkulla paha kyssäri. En nyt ehdi vastailemaan..

Tehis

Papu papu...älä viel katoa...mikä koiruus teillä on tuo uusi hauva? Olen yrittänyt laittaa sulle muutamaan otteeseen sähköpostia siihen osoitteeseen minkä joskus annoit, mutta viesti tulee pumerangina takaisin???

Alkuperäinen kirjoittaja Haidi kirjautumati:
Papu papu...älä viel katoa...mikä koiruus teillä on tuo uusi hauva? Olen yrittänyt laittaa sulle muutamaan otteeseen sähköpostia siihen osoitteeseen minkä joskus annoit, mutta viesti tulee pumerangina takaisin???

Hmm... mikähän osoite tuo on. Prkl, kun en pääse sinne suljetulle nyt laisinkaan. No... nettailijapapu@netti.fi Laittakaa plikat "kiertokirje" rinki pystyyn =)))
Heitä Haidi mulle mailia sinne, niin kerron tuosta koiruudesta lisää, tarvii kyllä sanoa etten olis oikeesti ikinä uskonut moista omistavani... tai no, enhän mä nyt vieläkään omista, tavallaan.. :)

Papu

Terveisiä lomalta! Vauhtia ja vaarallisia tilanteita piisasi, mutta silti oli niiiin ikävä jättää perhe vielä mökille lomailemaan ja palata kotiin yksin.

Mirellalle ja perheelle pahoitteluni, olipa ikäviä uutisia... Toivottavasti jaksat Mirella pian palata tänne, kunhan toivut.

Ja Papulle moikat! :-)

Työt painaa päälle, luin kyllä kaikki viestit mutten nyt ehdi kommentoimaan. Olen hieman hämmentynyt tajuttuani että tästä raskaudesta on kulunut jo neljännes!

AaVee rv 10 tasan

Tiistaihuomenta
Aurinko on taas löytäny meidän taivaalle:))) taitaa jatkua maton pesu meillä...kunhan ensin on käyty kuopuksen kanssa hammashoitajalla ja terveyskeskuksessa näyttämässä polven känsää joka on sinnikäs eikä jäädytyshoidolla lähtenyt pois, vaan kasvaa edelleen. Sitten kotityöt jne. ja varmaan huomaankin taas illan koittaneen, enkä ole rantaan saakka päässyt:))

Olio eilen kiukkusi töistä tullessaan...oli saanut pomoltaan lapun, että pe-aamuna täytyy mennä huumetesteihin...ja tätäkös ei mies sulattanut laisinkaan...hänen mielestään epäluottamusta tuollainen kun koskaan ei ole moisee missään törmännyt.
Koitin rauhotella, että se on ihan nykypäivää, eikä siitä tarvitse nokkaantua. No tietysti se luuli, että neulalla tökitään ja verta otetaan, joten nousi heti vastarintaan. Oliohan pelkää yli kaiken pistämistä, eikä anna itseään pistää, vaikk mikä olis. Se vaan meuhkasi, että hänen työsuhteensa loppuu just siihen paikkaan jos häntä pitää pistää...vähän rauhottui kun sanoin, että virtsanäytteestä yleensä huumetestit tehdään, vaikka kyllähän niitä verestäkin tutkitaan.
Arvatkaa vaan millasta oli viimetalvena kun se veti itseään mattoveitsellä sormeen, vessaremppaa tehdessä. Istui pöntön päällä ja valutti vuotavia sormiaan sanomatta mitään. Sain tehdä töitä pitkään, et mies oli autossa ja päästiin lähtemään tikattavaksi. Mun piti hoitajalle sanoo, et kaikki mahdollinen puudutus ennen piikkiä ja mielellään joku istumaan ukon päälle, ettei se karkaa. Saatiin ne sormet ommeltua, mutta kyllä oli työn ja tuskan takana.

Papu...jos satut tätä lukemaan...sähkistä eilen sulle laitoin, toivottavasti nyt tuli perille. Ainakaan meidän kone ei herjannut mitään:)

Aurora on palautunut, tosiaan neljännes jo sulla takana, aika menee nopsaan! Loppuraskaus kyllä tuntui ikuisuudelta, kun nyt muistelee :D

Haidi, apteekista saa muuten niitä jäädytysjuttuja kotiinkin. Mutta yksi kerta ei riitä mihinkään. Pojan känsää jäädytin joka toinen ilta ja kolmannen jälkeen lähti. Se jäädytyspurkki on riittoisa, joten riittää muillekkin leikki-ikäisille känsäkkäille, jos niikseen tulee :}

Hei, vinkkinä..jos haluaa laittaa sähköpostiosoitteensa tänne, niin laittakaas muodossa nimi [at] diipadaapa.com, eli ei miukumaukun kanssa, koska spämmikoneet osaa sen poimia ja muistaapi sitten roskapostilla.

Mirella on edelleen mielessä, toivottavasti siellä jaksellaan..

Omaa napaa sen verran, että tätiä ei näy eikä kuulu. Negaa taas aamulla. Alavatsaa särkee kyl ja jurppii siihen malliin, että kaipa se sieltä..

Siksi juuri en niitä apteekin jäädytyshoitoja käytä kun ne ei tehoa ja ovat aika hintaviakin. Terveyskeskuksen myrkyt on vähän tehokkaampia, mutta ei tunnu auttavan nekään...kirurginen poisto on edessä...ehkä se on tänään tai huomenna, että ehtii parantua ennen kun koulu alkaa.

Tadaa, kp1! Vitutusta kaadetaan ajattelemalla sitä, että nyt ei tarvitse häissä piilotella mehulasia. Eikä häämatkallakaan tarvitse asiaa sen kummemmin miettiä, vaan saapi vaikkapa nauttia lasin punaviiniä Varsovan torin laidan terassilla =}

Haidi, niin ei se toimikkaan jos käyttää ohjeen mukaan. Siksi olenkin jäädyttänyt prin päivän välein ja toimii :} purkillinen maksoi jotain 8-10e ja sillä nitistetty jo kolme känsää, joten mulle tuli halvemmaksi kun ajella kymmeniä kilsoja lääkärille ;}

Mirellalle voimia tilanteeseesi. En voi sanoa muuta kuin että todella tiedän miltä sinusta tuntuu.

Ohdis: Millon oot lähdössä Varsovaan? Ettei vaan oltaisi samaan aikaan ko. paikassa?=)

No voihan p Ohdis... Mutta positiivisesti ajateltu, häitä ja häämatkaa on kivempi viettää kun ei tarvi ihan kuivin suin olla... Ja olishan sit mukavaa jos häämatkalla saisi joku pieni alkunsa!!

Argh, täällä ihan raihnainen olo, pitkästä aikaa käytiin kävelylenkillä eilen ja nyt on ihan hakattu olo... Kyl makaaminen on kivempaa... ; ) Ja kyllähän me taas vähän maattiinkin olion kanssa, tämähän alkaa jo tulla tavaksi, jopa kahden viikon välein... XD

Alkuperäinen kirjoittaja Titti*:
Ja kyllähän me taas vähän maattiinkin olion kanssa, tämähän alkaa jo tulla tavaksi, jopa kahden viikon välein... XD

Tää repes :D

Kirsikka, olemme häämatkalla 17-23.8. ja käymme koluamassa Viroa, Latviaa, Liettuaa ja Puolaa. Lähdemme omalla autolla ja aikataulua ei ole edes mietitty sen kummemmin. Mennään sinne minne nokka aamulla näyttää :}

Sain neuvolalääkärille ajan kuun loppuun, josko saisi tän mun kiertoni kuriin :}

Prkl tätiä, Ohdis... Mutta samaa mieltä kuin Titti, kiva ettei tarvitse miettiä vauva-asioita häissä ja häämatkallakin on virkeä olo. ;-)

Haidin ukko rähjännyt pissatestistä, heh... :-D

Ajattelin kokeilla tuota känsäjäädytysainetta, kärsin hehkeästä jättisyylästä jalkapohjassa TAAS. 8-vuotiaana leikattiin eka, varhaisteininä ramppasin tk:ssa jäädytettävänä, nyt ajattelin kokeilla kotihoitoa. Jospa kehtaisi antaa miehen hieroa jalkapohjia sitten joskus... Sattuukohan se muuten yhtä paljon kuin "ammattiaineet"?

En tainnut kertoakaan, että mun verestä löytyi taas niitä anti-D-vasta-aineita, eli tuleva vauva on taas rh+ ja meidän veret on ilmeisesti päässeet sekoittumaan kun kehoni reagoi sitä vastaan?! Heti ekasta rutiinitestistä narahdin ja nyt on sit testejä vähintään kuukauden välein. Pelottaa hiukan, kun kuulemma pahenee joka raskaudessa ja kuopushan kellastui ja kärsi matalasta hempasta useamman kuukauden. Kunpa tyyppi sentään pysyisi kyydissä. :-/

Nyt kahville. Tai siis työtovereiden pahanhajuisten kuppien sekaan nieleskelemään...

Yhteistyössä