ISOmpaa pesuetta haaveilevat 19

  • Viestiketjun aloittaja joox3 kirjautumati
  • Ensimmäinen viesti
Titti*
Huomenta!!

Jaaha, tammivauva Tehikselle, jeeeee!!! Siihen junaan onkin jo ruuhkaa tiedossa...

Täällä isoin työpaniikki alkaa jo hellittää, samalla myös kurkkukipu, taisi olla vain stressiperäistä sekin. Ihana ilma ja loistava olo, kevättä rinnoissa ja sillee...

Mut nyt vähän töitä, palataan!!
 
Titti*
Ohdis, tytöistä on mulla ollut pahoinvointia viikolta kuusi lähtien, pojasta ei. Esikkoa ei lasketa mihinkään kun se oli niin erilainen raskaus... ; ) Ensi viikolla jännätään tuleeko huonoa oloa, aamulla kun laitoin keittoa evääksi töihin niin hieman muljahti vatsanpohjassa. Toinen varma tyttömerkki on mulla ollut Finnit!!! Niitä riittää ihan koko ajaksi, niin viimeksikin ja tänä aamuna paukahti mojova patti leukaan... Jaa-a, saas nähdä mitä meinaa..
 
Titti*
Ohdis, sä taidat päästä kuljettajan viereen opastamaan perille!!!

Misäs kaikki tosiaan on?? Jooxilla tietty kompuutteri kettuilee niinku aina... Mutta muut?? Huhuuuuuuuu???

Joo ja töihin.... ; )
 
Aurora Vee
Päevää.

Vetiköhän Katan kirjoitus mietteliääksi, kun palstalla on hiljaista tänään. :-( Tulin vasta kotiin Helsssingistä kirjanhakureissulta, ja piti heti tulla katsomaan josko hän olisi ollut linjoilla. Täällä kovasti odotellaan että kirjoittaisit tuntemuksistasi!

* * *

Omaa napaa:
Meillä oli eilen illalla puhetta mun painosta. Esitin puolivakavissani miehelle haasteen, että voidaan yrittää kolmatta jos laihdutan 20 kiloa. Arvatenkin kuivakan järkevä mies sanoi ettei voi silleen tehdä kun niin moni muukin asia vaikuttaa vauvapäätökseen ja että laihduttamiseen pitäisi löytyä motivaatiota muualtakin... Jep jep. Nevermind.

Selitin kuitenkin, että uusi raskaus olisi liian rankka tämän painoisena ja -kuntoisena, ja kuntokuuri pitäisi aloittaa hyvissä ajoin kun pudotettavaa on niin paljon. Mies sitten yllättäen ymmärsi ajatukseni ja oli samaa mieltä, ja mietimme jo eri taktiikoita painonpudotukseen!

Tärkeintä oli, ettei mies TÄYSIN tyrmännyt perustelua laihduttaa raskauden takia, ja että hän pystyi juttelemaan asiasta rauhallisesti ja esitti jopa oma-aloitteisesti mielipiteitä. HYVIN pientä edistystä, mutta edistystä kuitenkin. :)

Syönkin tästä viimeiset pääsiäissuklaamunat (olivat kaupassa tarjouksessa, emmää muuten) ja ryhdyn kuntoilemaan imuroinnin muodossa. ;-)

Näillä eväillä viikonloppuun, ensi viikkoon! (paitsi että seuraan vielä josko Katasta kuuluisi jotain)
 
joox täällä
Törkee kiire koko päivän,
mutta terkkuja tulin pikasesti laittamana ja tietenkin tarkistamaan +saldot....
Kata...miiiissä sie oot ?

illalla ehdin ehkä lisää, mulla on se lääkäriaika tänään...iiks!
 
Tehotyttö
Sain Katan kiinni. Heillä siellä sairastupaakin nyt.
Perustin vanhempana -puolelle ketjun isohkoille pesueille, jos siellä tuntuisi mukavammalta kirjoitella ainakin osittain...
 
ohdakkeenkukka - töissä
Jahas, Auroran olio on kohta puhunut itsensä pussiin ;}

Tehis, koko porukalta täältä voinee lähettää Katan pesueelle paranemistoivotuksia.

Joox kuvittelee edelleen siivoovansa...?

Käväisin siellä lekurissa, mullon semmonen pieni hengitystietulehdus päällä, ei vasta menny kuin keuhkoputki, poskiontelot ja kumpikin korva.
 
Aurora vee
Juu kyllähän sieltä ukon suusta on alkanut tulemaan semmoisia juttuja, ettei ehkä vauva-ajatus olekaan niin TÄYSIN ei-ajankohtainen (mikä on ajankohtaisen vastakohta?) kuin olen luullut. Mutta täytyy olla tosi varovainen puheissaan, ettei miesparka tunne itseään painostetuksi ja sulkeudu kuin kilpikonna. ;-) Hänen täytyy saada kokea että on itse tehnyt päätökset, heh. Ei vaiskaan, eihän tässä ole kiirettä.

Okukka, ai vasta noi röörit? ;-) Toivottavasti sait linimenttiä, parane pian! Katalle kanssa täältä paranemisterveiset!

Oikeastaan ainoa huono puoli (!) näissä lapsissa on se kun ei saa sairastaa rauhassa. Aina on joku toinenkin kipeänä, ettei itse saa maata sängyn pohjalla passattavana. Meillä menee lisäksi AINA niin että muut sairastuvat ensin ja pahemmin, meikäläinen hoitaa puolikuntoisena ja kyrp... Siis harmistuneena.

En ole vieläkään aloittanut imurointia. Tunti aikaa ennen lasten hakua, ääk! Hihat heilumaan!
 
Joox päivittää...
Perskele !
Ei näkyny ultrassa muuta kuin kivoja pikku muniksia,
tulomatkalla kummassakin röörissä ;o) (höh, kukaan ei siellä vilkuttanut siis )
ja sitten - juukeri, kohtutulehdus ;o/ !!!
Sain 2 eri antibioottia, 10 päivän kuurit.Toista otetaan 2, toista 3 per päivä.
Eikä juopottelus sitten...kiksuttelusta siellä ei mainittu mitään...
kai sitä sitte saa, jos onnistuu kaadossa...

taas mentävä, pojat lähdössä leirille yöksi.

WiikonlopputoiWotukset & huiskutukset kaikille tasapuolisesti *=o} !!

 
Titti*
No hui!!! Jooxilla hurjat eväät ensi viikoksi!! Hoidahan se pesä nyt kuntoon että pystyypi sitten pienokainen sitten siellä asustella loppuvuoden..

Joo jos lähtis kotiin, siellä on kyllä enemmän hommaa kuin täällä, jos jäis vähän ylitöihin... ; )
 
Haidi kirjautumati
Lisää kavereita napin popsintaan...lääkekuurilla moni rouva.
Minä aloitin "vihmeränä" kotiin tultua pullataikinasta...tuolla se liinan alla kohoaa:)
Pitäs vielä jaksaa ne pullat leipoakin. Olio ei nyt ehdi leipomaan, hän kun yleensä meillä sen leipomisen hoitaa. Eilen illalla paistoin kakkupohjan jo valmiiksi. Ruokaa olis kai sitäkin tehtävä, vai eläiskö tän päivän pullalla:)

Kohta on otettava puhelu oliolle ja varovasti kysyttävä menikö meidän "ruostetraktori" katsastuksesta läpi...toivottavasti niin ei olis ukko myrtsinä koko iltaa.
Nyt ruokaa laittamaan...iltamyöhään vois vaikka "jörnästä" ukkoa tässä tätiä odotellessa. Täti saapuu tod.näk. sunnuntaiksi meille synttärijuhliin...kestitän sitä tuttuun tyyliin, mutta kp3 heitänkin sille myrkyt silmille, katotaan lähteekö karkuun heti ekalla kerralla moneks kuukaudeks, vai saanko myrkyttää sen useempaan otteeseen.

Jooxille pikaista paranemista ja muutoin kaikille viikonloput!!!
 
joox kiittää
Kiitos, Kiitos !

Samoin sinne, Haidi...ja muutkin, tietysti ;o) !
Ei oo kellään kivaa olla pipinä - ja varsinkaan jos tosiaan ei saa rauhassa sairastaa yksinää, vaan koko katras sitten on kipeenä...
ja totuushan on, ettei äidit saa sairastaa, ainakaan sillai täysipainoisesti.

Huh! Kauppareissu tehty, aamusta heti
hammaslääkärissä toisen pojan kanssa ja postissa käyty,
ukot viety leirille ja tyttökin jo suostui syömään hiukan,
kuume siis hellittää, mutta tukossahan tuo on.
Phiuuuuuh.
Nyt lääkettä nauttimaan ( pesää hoitamaan kuntoon XD )
ja soffan nurkkaan herkkujen kera olion kainaloon ;o)

Moikkis siis !
 
Aurora Vee
Hui hurjaa, kohtutulehdus! Apua. Onneksi sait lääkettä, joox!

Meikäläisellä hetelmälliset päivät tuloillaan, mutta eipä siitä muuta hyötyä kuin että ehkä tekis mieli... Tuskin muistan milloin viimeksi oltais tehty mitään - ei oo aikaa eikä energiaa, ja kun olis niin on kolmas pyörä (=lapsi tai rakas "tätimme") sängyssä.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Tehotyttö.
Ihan äkkiä viikonlopun toivotuksia ja Jooxillekin paranemisia! Voi hitsiläinen :-(
On muuten käyny mielessä itselläkin tuo, mutta olen törmännyt jotenkin sellaiseen infoon googlatessani, ettei voisi jäädä huomaamatta itseltä tuo tulehdus.
Isäntä kyllä tänään kotiin tullessaan tuumasi, että kylläpäs rouvan silmät kiiluu oudosti. Tästähän olen maininnut täälläkin jo joku aika sitten... Vaan kait sitä testiä uskotaan kuitenkin enemmän ku isännän analyysejä???

Oikein mukavaa viikonloppua ja löytäkäähän kaikki itsenne myös vanhempien palstalle! Kyllä Aurorakin voi listautua sinne, jos siltä tuntuu.. Ei me nyt niin tarkkoja olla tuon lapsiluvun suhteen ;-)

Tehis
 
joox täällä
Jahas, jahas....olio
appiukon kanssa pihamaalla ukin autoa rusnaamassa kuntoon,
tyttö kiljuu alakerrassa, että pyllynsä on liian ISO...!!?
( niin sen lisäksi , että tissitkin on liian pienet..)
Ja Äippä täällä surffaa, kun meinaa hermo mennä heti aamusta....
Joskus ei tiiä, itkeäkö vai nauraa....tää on just niitä päiviä.

Anyway, mun piti tosta kohtutulehduksesta piirustaa tänne:
lääkärikäynti maksoi liki 160 e, halpaa lystiä...huhhuh!
Mutta onneks saatiin tuo selvyys supisteluihin.
Kysyinkin, että oonko mä sekoomassa, kun tuntuu välillä,
et supistelis,niin lääkäri sanoi, et se on juu ihan normaalia kun on kohtutulehus...
no helpotti se mua, kun mietin tosiaan, et sekoonksmä piankin,
mutta hassulta se kyl tuntuu, kun tietää, ettei ainakaan raskaana ole,
ja silti sellasia...outoo.
Eikä siis minkäänlaista mitään vuotoa ollut.
Noh, olen tyytyväinen kyllä että menin suht ajoissa kuitenkin troppia hakemaan,
tää kuulema voi mennä toooosi pahaksikin ihan huomaamati.
Vaik kyllähän mulla oli nuo oireet jo liki viikon,
ois tietenkin aikasemminkin voinut mennä.

Mutta nyt on kaunis ultrakuva kohdusta ja kumpikin munatorvi
näkyy kuvissa hienosti, eivät ole siis tukossa kumpikaan,
vaikka aikanaan kun niitä tutkittiin poikia tehdessä,
oli epäilys tukkeumasta ( jota ei laparoskopiassakaan kyllä mitenkään löytynyt )
kun ei näkynyt missään kuvissa, että ois kumpikin kivasti "auki".
No, nyt näky, se teki hyvän fiiliksen noin vauvantekoa ajatellen...

Saispa tuon olion vaan selätettyä...
pöh ja pah. nyt se vetoaa siihen, et mulla on "siellä" pipi,
ni ei voi harrastaa mitään.

Jaahas, tyttö kolautti päänsä johonki ( siihen isoon pyllyynsä?? )
gottago .......... X)

 
Titti*
Päivää!! Täällähän on kuollutta... Me tultiin juuri tivolista, olipa rankka reissu. Poika nukahti heti autoon ja tytöt vein mummille yökylään, nyt on rauhallista hetken aikaa.

Mä heräilin viime yönä vatsanmyllerrykseen, muutaman päivän on ollut vatsa vähän kuralla ja yöllä piti oikein vessaa herätä miettimään mikä siellä masussa nippailee. Kaipa ne oli sit ne suolet... Tää on kyllä tosi tylsää miettiä jokaista nipistystä että mistä johtuu. Mitenhän mä jaksan koko tän vuoden...

Jos menis pojan viereen köllöttää, vähän vätystää...
 
Haidi kirjautumati
Sunnuntai huomenet
Täti saapui odotetusti tänäaamuna ja ylihuomenna alan sit heitellä kapuloita sen rattaisiin hormonikuuri alkaa:)
Istun tässä vielä yökkärissä ja muutaman tunnin kuluttua tulee tytön synttärivieraita.
Piirakat (raakapakasteet) pitäisi mennä tyrkkäämään uuniin, muut herkut kaikki valmiina. Palaillaan taas juttuun kun arki koittaa...kiire viikko tulossa...jos ei näy ei kuulu, olette ajatuksissani kaikki:)
 
Joox päivittää...
Voi hitsi.
Älytön turbopallomassu laskeutuu pikkuhiljaa,
päänsärky on mahtava kun ferrari saapui aamusta,
vaikka ei ole edes formulapäivä...!

Mutta ihan tyytyväinen olen, 30 pv:n kierrot ois mulle ihan sopivat
noin tärppipäivienkin kannalta, ois hiukan helpompi suunnistaa niiden mukaan...

Tulehduksen tuomat kivut on mahtavat ( yhdistettynä tädin tuomiin kipuihin )
joten antibiootteja,särkylääkkeitä,antibiootteja,särkyl...muuta
ei päivässä ehikään.
Tänään sadepäivä, joten ei sitä muuta kannatakaan puuhata,
makoilee soffanpohjalla ja "nauttii" vaan.

Muille parempaa viikonloppua ;o) !
 
Titti*
Heissan taas!!

Pahoittelut Haidille ja Jooxille tädeistä vaikka oli tiedossakin niiden vierailu. Ja eiku tammivauvan puuhintaan vaan!!! Teille tosiaan tulee ruuhkaa siihen junaan..

Täällä luxusaikaa pari tuntia tiedossa, tytöt on vielä mummilla ja poika lähti isänsä ja veljiensä kanssa Hesaan korismatsiin, mä oon ihan yksin täällä!!! Saa siis surffata ihan rauhassa.. ; )

Täällä olo ihan ennallaan, ei mitään erikoista, tissit vähän enemmän taas turvonnu eikä rynnärit enää meinaa mahtua, täytynee ruveta kaivamaan isompia. Repäisykipuja tulee aina silloin tällöin ja hajuaisti on niiin terävä että haittaa jo elämää kun kaikennäköisiä tuulahduksia koko ajan nokkaan tunkee. Koko viikonlopun nukkunut kuin pieni possu, eilen pojan kanssa parin tunnin päikkärit ja yöllä yli kymmenen tuntia vielä. Olo on aika loistava, ihmeellistä.. No eiköhän se kerkiä vielä muuttua.

Nyt taidan mennä Henkkamaukan sivuille vähän kattelee kesävaatteita. Stau!!
 
Titti*
Minä taas... Varasin juuri kahden viikon päähän ultran, hui!!! Ois kai aikaisemminkin voinut mutta elän nyt virallisten viikkojen mukaan kun aika harvoin ne taitaa kuitenkin niitä muutella ellei ole yli viikkoa eroa, mulla taitaa olla kuitenkin vaan se viisi päivää. Just äsken huomasin ensimmäisen huonon olon!! Yäks...

Joo jos sit lähtis matsiin, tytön vika korismatsi, jännittää ihan!!!
 
ohdakkeenkukka - kotosalla
Ankeaa sunnuntaita. Siis näin sään puolesta..Täti viipyi alle kolme vuorokautta ja ihmettelinkin, että noin kiireellä katosi, mutta täältähän se syykin löytyi. Entäs Papun tilanne?

Titti, uskotaan vahvasti että kaikki sujuu niin kuin pitääkin <3

Joox :D sulla ollu sama fiilis ku mullakin tänään :} meillä kylläkin tyttö valittaa että ne tissitkin on liian isot ( saapi ostaa ekat oikeet rinulit lähiaikoina :/ ) Hyvä että syy selvisi ajoissa, mistä kaikki nuo oireet tuli.

Haidi, mä mietinkin sua tänään. Kattelin sitä greippimehupurkkia ja tajusin että no MÄHÄN OLEN LÄÄKEKUURILLA, en mä voi tätä juoda :D
Pikkasen hidas tajuumaan, näköjään..

Tehis, voihan se isännän analyysi ollakkin...eikös teillä ollu kaato siellä vastikään ;}

Nyt pesueen pariin röhnäämään soffalle.....
 

Yhteistyössä