ISOmpaa pesuetta haaveilevat 19

  • Viestiketjun aloittaja joox3 kirjautumati
  • Ensimmäinen viesti
Haidi kirjautumati
Täällä taas huomenet heittämässä...kummallisen hiljaista on ollut...miua itseäni monta viestiä putkeen:)
Olkaas aktiivisia tänään niin on luettavaa iltapäivällä:))
 
joox täällä
Täällä minä kans- ettet ihan yksin ole, Haidi ;o) !
Pyykit pyörimässä, tiskikone jyllämässä,
talvivaatetta laatikollinen pakattu odottelemaan enstalven kirppiksiä....mitäs muuta ?
Toinen poitsu lähti "jälki-istuntoa" suorittamaan aamusta aikaseen,
( oli TAAS jättäny 5 kertaa läksyt tekemäti !! )
ehtii äippäkin hommia tekemään.

Kyllästyin niin taas ukkojen ( kaikkien noiden ) soheltamisiin
ja passaamiseen, että saavat perskeleet opetella itekseen ihan toimimaan.
Nyt oliki jo toinen aamu kun sain harjoitella pitämään suuni kiinni joka asiasta,
että mitä pitää tehdä ja mitä pukea ja paljon kello on....
vaikeeta on !!
Mutta ajoissa lähti joka ukkeli ovesta ulos.

Ne on päässeet mokomat niin helpolla, kun olen kotosalla ollut,
ei oo tarvinnut itse juuri huolta kantaa aamupalasta tai siitä,
onko herätyskellot soimassa tai mitä päälleen pukee...
nyt jumankeuta tuli toinen ääni kelloon, nih!

Ja varsinkin JOS joskus se vauva saatais, olis nuo hiukka omatoimisempia....
minä se aina paasaan kaikille muille, ettei tarttis aina
niitä poikia passata piloille , vaan opettaa jo pienestä samoin ku tytötkin siivoomaan , kokkaamaan ja pyykkäämään ja hoitamaan omat asiat kuntoon,
että sitte osaavat kotoa muuttaessaan, eikä oo ihan tumpeloita.
Ja arvostelen muita kyllä ( itekseen ) että
" kylläpäs tuoki passaa ja kylläpä tuokii, eikse tajuu tekevänsä karhunpalvelusta...?"
- ja mitä mä ite teen ????!!
samat saakelin hommat....taas saa kattoo peiliin vaan,
ennenku ketään muuta on arvostelemassa..........
Yhtäkkiä kun tajuun, et kaikki hommathan on mulle kasautunut,
ja loppupesue vaan makoilee, lukee aku ankkoja ja katsoo telsuu kun minä raadan,
ni sillon napsahtaa kyllä takaraivossa, prkL #¤%%"&# !! - oma vika.
Nyt se muuttuu.piste.

Juu en oo ollenkaan raivona sillai, totesin vaan, että näin on.
Sais vaan ite pidettyy tosiaan suunsa aamusta kiinni,
ettei ole kokoajan neuvomassa nuita poikasia,
eihän ne muuten opi...

Kylläpä jänskättää tää päivä, kun on se käynnistys....
sormi jo liipasimella, että tilaan heti kukkakimput kättäriltä,
kun uutinen tulee ;o)
( nii, tieteski jos ne suostuu tänään jo tulemaan...)

Olio sanoi jo eilen, ettei voi ollenkaan mua sinne viedä vauvoja katsoon,
kun oon jo niin ylionnellinen etukäteen, että varmaan sekoon,
kun vauvat näen....nii-ih...niin se taitaa ollakin...
mut onhan ne niin sulosia !! :ò)

Pakkaat Papu vaan kamppeet ja lähet tännepäin matkaan,
päästään heti tuoreeltaan pöhlimään vauvantuoksut purkkiin ;o)

Mukavaa tipstaipäivää jokaiselle *=o}

 
ohdakkeenkukka - töissä
Joox ja Haidi on ainakin hereillä, missäs muut?

Haidi, pikkasen nauratti tuo sinun kommentti lasten riidan jälkeen. "Lisää lapsia" :} Jep, meillä oli lauantaina aivan kamala päivä kersojen kanssa. Kaikilla oli pinna kireellä..ja kaupan jonossa kun olin aivan pimahtamispisteessä, vieressä alkoi vauva parkumaan täyttä kurkkua.
Kotona sanoinkin oliolle, että mä meen kohta vetään piuhat poikki ettei vahingossakaan tuu noita lisää :D ja tässä sitä taas laskeskellaan, et millos se ovis olikaan..

Joox, meille sit uutisia vauvoista kans, eiks joo :} oliolla taitaa itellä alkaa oleen tunteet herkässä kun sulle tollasia juttelee. Kuiteskin miettii että ei voi ite mennä kattoon niitä vauvoja ettei vaan muutu mieli ;D
Hatunnosto siitä, että olet itse ajatellut vilkaista peiliin. Meinaan me kaikki syyllistytään toisten arvosteluun ja unohdetaan samalla omat mokat. Joten kaikille on ihan hyväksi joskus vilaista peiliin ja katsoa, mitä sieltä löytyy..

Mulla on edelleen tunteet tosi herkässä, sain aamulla pyyhkiä kyyneleitä jo kun tuli herkkä kipale mankasta. Tätä menoa olen kohta sellainen hormonimonsteri, jota ei kyllä kukaan kestä.
Ah, hormoneista tulikin mieleeni..ei voi olla mahdollista että alkaa jo ovista pukkaamaan? Kananmunavalkuaista bongattu jo eilen (ja tilanne kyllä hyvin hyödynnetty..)
 
Papu75*
HuomentaKukkuuPöö!!!

Ihanaa, täällä ollaan oltu ahkeria!!

OKukka, nyt vaan sitten joka toinen päivä-taktiikalla =) Mitä sitä sen enempää laskeskelemaan ;)))

Kattelikos kukaan täydellisiä naisia eilen? Siinä se Breen tyttö sai vauvan!!! Oih...
Kuka myöntää, ettei edes pikkiriikkinen tippa tule silmäkulmaan jos katselee tuollaisia hetkiä töllöstä??? Mulla kyllä tulee useampikin tippa..

Jos teille vaan passaa, niin pysyn hörisemässä täällä, kävin minäkin tuolla vanhempien osiossa vilasee, mutta tykkään enempi olla täällä.... vaikken olekkaan täysillä yrittäjä ?!!????

Katalle vilkutuksia!!

Mirkulle supparilähetyksiä!!!

Jep, tosi hyvin sanottu Haidi tuo lisää lapsia :) Saitko koneen jo kuntoon? Eikai TosiOlio voi apua pyytää!!!???!!! Heh...
Meillä likalla edelleen jatkuu ollaankokoajan lähekkäin vaihe.... eikä siinäkään mitään, mutta kun se puhua pälättää koko ajan... siis ihan kokoajan!!! Korvissa tinnittää jo...

Aurora, puhutaan vaan kaikesta muustakin! Kävis vissiin vähä tylsäksi jutut jos vaan oltais "mä haluun vauvan, mää haluun vauvan".
Ja... jos nyt isäs sattuis ottamaan sun työnantajaas yhteyttä, niin suoraan vaan kertomaan pomolle, että hän on alkoholisti, älkää noteratko moista. Ei sen teot ole kuitenkaan sun vastuullas.

Joox, mulla on kassi valmiina. Ja iso säkki mihin voin vauvatuoksuja keräillä ;))))
Voi ihanaa, nyt vaan vauvaa olion sylkkyyn!!
Nii'in... se passaaminen... välillä vain pääsee helpomalla kun tekee ite, mikä on pisemmän päälle väärin, tiedetään..
Meillä aloitettiin (taas) laittamaan kaikki valmiiksi illalla, päästään aamulla sitten helpommin liikkeelle. Mutta... kun ne iltahommelitkin ottaa niiiiin aikaa, että vois kyllä aloittaa iltatoimet jo kuudelta... äääähh...
Jus sanoin meidän murkulle, kun häneltä tuli tällainen rakentava kommentti : "aina sä jäkätät", että ehkäpä mulla ei olisi jäkätettävää jos tekisitte niinkuin olen sanonut.... Kuten; laita takki naulakkoon, älä penkille. Korjaa ruokapöydästä jälkesi, äläkä jätä niitä siihen.... Tosi simppeliä ja jäkätykseksi se menee, kun tarvii 10165406540654065338 kertaa sanoa samoista asioista. jäkä jäkä...

Huh... mitäs vielä..
OKukka herkkänä :)

Tehikselle vilkutuksia!!
 
ohdakkeenkukka - töissä
*liimaa Papun penkkiin*
Et sä mihkään pääse, et et et :} ja jossain vaiheessa innostut kuiteski taas haaveilemaan.

Ei meillä vois mennä jtp..siis MÄ voisin mut olio ei kestäisi selkänsä kanssa. Ja sit sillä on oma arvomaailmansa seksin suhteen..koko homma kestää tosiaan jonku aikaa..onneksi mä onnistun joskus kaatamaan sen ennenku se ehtii ees tajuta mitä tapahtuu ;}

Mä olen Papu muuten miettinyt, että äitien kannattaisi hankkia papukaija, niin välttyisi itse siltä toistamiselta ja jankkaamiselta.
 
Papu75*
OKukka XDD

Joo, mä olen joskus miettinyt sellaista äänentoistolaitetta, mistä vois painella vaan nappeja ;)))))

Ei muuta kuin huntutanssit iltaisin, OKukka ;))))) (sit lupaat hoitaa hommat, ettei selkään satu)

 
joox lisää vielä
Miettikääs kuinka meillä käy kun en ole sitten jäkättämässä just noita samoja juttuja
10165406540654065338...ko kertaa se oli ? päivässä,
kunhan siihen laikkaukseen pääsen...
6 viikkoa puhumatta ...siis kuuuus !!
AARGGH jo etukäteen !

Eli siis ; helevetinmoinen treeni tähän alkukesään,
että osaavat sitte jäkätijäkätijäkättämäti....
niin tai sit on luovutettava ja hommattava vanha kunnon mankka.
Saa painella sit nappii sit.
 
ohdakkeenkukka - töissä
Kenenkäs tukkaa täällä aiemmin laikattiin? Kai se sama metodi sopii muuhunkin ;}

Noi puput on niin koomisia :D (olen vaan kateellinen)

6 viikkoa jäkättämättä? Mä räjähtäsin :O
 
Tehotyttö.
Hep, paikalla!

Jaahas, tänäänkö heilutellaan sitten pääministerin palleja vai?
Voi pyhä sylvi noita touhuja.

Täällä ihan samankaltaisia aatoksia tuosta mahdollisesta jatkolisääntymisestä.. Just tänä aamuna, kun tämän katraani kanssa raahauduin Turkuun klo 8.30:ksi noihin DIPP&Teddy -tutkimushommeleihin, niin mietiskelin asiaa.. Eikö tämä perässä laahattava ja ajoittain äärettömän ärsyttävä kakaralauma jo riittäisi! Mun lehmänhermot on ollu kateissa tässä nyt jonkin aikaa. En tiedä minne on kadonnu. Onko joku teista ryövänny??? Heti tunnustaa!
Poislähtiessä isommat siinä ihan aikansa kuluksi alkoivat toisiaan "leikkipotkimaan" ja mr Kolmonen meinasi juosta liukuovista karkuun koko laitoksesta suhteellisen vilkkaalla Turun kadulla. Pikkuneiti rääky verikokeen ottoa pää punaisena jne jne.
Kyllä taas KITARISAT RAIKAS kun autoon päästiin :-D

Sitä välillä miettii, että aika menee ihan liian nopeasti ja lapset kasvavat kauheeta kyytiä. Viimeksi eilen mietiskelin, että voi kun hyppäis muutaman vuoden harppauksen eteenpäin tuon esikoisen kohdalla. Alkaa olla taatusti karmeimmat vuodet edessä (menossa) hänen kohdallaan. 2-3 -vuotiaan uhma on kyllä lastenleikkiä, ei järisytä kauheesti meikäläisen perustuksia nyt kun tietää mitä se näiden isompien kanssa on. Voi elämänkevät ja tähän muka vielä lisää lapsia! Toisaalta jos mä tuon vaativan lapsen murkkuiästä selviän täysjärkisenä, niin mä kestän mitä vaan!

Tsemppiä vaan siis muillekin kanssahiihtäjille ;-)

Tehis

P.S. Täällä siis jo päikkärit menossa, koska HERÄTYS oli tänään pienten toimesta 5.30.
 
Papu75*
Tehis... mitähän tähän sanois.... toi on niin tuttua! Hammasta purren vaan odottaa kun pääsee autoon testaamaan äänieristyksiä, sekä kitarisojen kestävyyttä =XX
Jos (siis todellakin jos) olisin nysvännyt sun lehmänhermot, niin en varmasti tunnustais :) Oliskohan täti saapumassa? (Ihan kuin muuten ei vois ottaa hermolle, kuten moni olio kuvittelee..)
Niin mikä tuo tutkimus hommeli on? Joku vapaaehtoinen juttu?
Ja murkkuiästä, mä toivonrukoilenuskon, että meidän murkulla olis nyt pahin vaihe menossa... on vaan niin verbaalisen lahjakas poika (tulisi todella taitava politiikko ;)), mulla naksahtaa otsalohkossa alta 2 sek. Ja sitten menen äkkiä pois, toiseen huoneeseen tai ulos ennen kuin suuni aukeaa ja sieltä tulee kuormalastillinen sontaa... sitten yritän puhua uudestaan. Oliko sitä itelläkin noin järkyttävän mustavalkoinen maailma murkkuiässä???? En usko. (ehhehehee...)

Sitten.... Joox, mulla on mennyt ihan ohi, tai sitten tämä seepra... eiku delfiini.... eiku dalmis... Mikä leikkaus ja miksi puhumati 6 viikkoa? Eikös sun käsi pitänyt paloitella? Vai käsitinkö (taas) ihan mettään??

Töitä töitä... moro!

Tittille ja masuasukkaalle vilkutukset!!!
 
ohdakkeenkukka - töissä
Tehis, kiitos vaan Vanhasen pallit-ajatuksesta kesken lounasta...mä koitan pitää silmät kii kriittisissä kohdissa koska en todellakaan halua tietää enempää :D

Todellakin, kirkuva 2 vuotias on aika kevyttä kun vertaa vanhempien lasten ongelmiin. Huoh, on täälläkin mietitty että millaista se meno on parin vuoden päästä. Oikein hirvittää. Entäs kun on se kirkuva 2 vuotias, yksi hulivili ala-asteelainen ja neljä teiniä. Jostain kumman (kieroutuneesta) syystä sitä vaan kuitenkin itsensä siihen tilanteeseen laittaa :/

Lehmänhermot :D kun löydät ni mäkin haluun
 
Tehotyttö.
Meillä ihan sama juttu Papu tuo esikoisen sanavalmius. Ja se on niin s**tanan samanlainen suustaan ja luonteeltaan kuin minä. Näsäviisas! Vähillä kyllä ihan hämmästyy sen kypsiä ajatuksia. Ja ne on kyllä koulussakin huomattu ;-) Itse olen ollu aina koulussa sellanen kiltti ja kotona päästelly. Siinä ei tule siis äitiinsä... Hän näyttää todellisen luonteensa myös koulussa, AUTS.
Raivostuttaa myös ihan kympillä, että jätkää kiinnostaa tällä hetkellä paljon enemmän tytöt ja soittaminen kuin koulunkäynti. Päätä olis. Vetelee silti kiitettäviä, vaikkei paljon viitsi satsailla. Ja ikää ensi viikolla 12 vuotta :) Varhainen murkkuikä??? Iskällä on kyllä myös ollu jo tosi aikaisin. Ja niinhän se lääkärikin tosiaan kurkatessaan totes, että hyvällä alullahan tuo on :-D
Mut hei IHAN OIKEASTIKO haluan näitä lisää???
Tosin tuo nti Kakkonenkin on kyllä aivan eri planeetalta, mutta saattaahan se kaikki sitten murkkuna kaatua päälle...

Tuo tutkimus on tosiaan vapaaehtoinen. On siis diabetestutkimuksia... Meillä on siis löytyny nuo korkeat riskigeenit ja siksi ollaan "päästy" mukaan. Pienillä 3kk:n välein ja isoilla 6kk:n välein nuo tutkimuskäynnit.
 
Tehotyttö.
Vielä jäi vähän jutut kesken...

Kiva kun Ohdis piti tuosta pallien heiluttelusta!
Meitin rexi muuten kans aina pelkää tuota pallien heiluttelua.. Usein mainitsee, kun mietiskelee kaikkia pykäliä ja momentteja. Mutta silloin hän ei pelännyt kun vaihtoi pitkäaikaisen pallienheiluttelijavaimonsa hiukan nuorempaan koulukäyntiavustajaan.. Ehkä NIITÄ palleja heilutellaan sitten vähän tiuhempaan, viriili nuorimies (n. 55v) kun on. Sorry, nyt karkas... Mulla vaan tuo esimies PUNAINEN VAATE, YÄK!

Sukulaisnaisesta piti vielä sananen...
Mä en voi käsittää, että se taas porhalsi kaikkiin niihin paikkoihin, jonne sitä ei todellakaan odotettu. Ja kun täällä ois pöytä koreana. Oisin voinu kestitä sitä nyt pitkään ja hartaasti, niin oisitte muut säästyneet. HÖH HÖH HÖH HÖH HÖH!!!!!
Ja tää kireä pinna ei taida valitettavasti siitä johtua tai sitten se tekee tuloaan pitkään ja hartaasti. Sekin tietty mahdollista, kun pitkästä aikaa pölähtää paikalle. Edelleenkin enempi vaan sellanen ovisolo.. Sitä kohtutulehdustakin vielä mietin. Mutta kait siinä nyt kummiskin on kipeä niin, että sen tuntee??? Joox ja Ohdis ainaskin osaa sanoa...
 
joox täällä
Voi Naiset, kun nyt taas on noin paljon asiaa pukattu,
mä vaan pyykkäilen ja välillä ehin kurkkailemaan tännekin.....
huooooooooooooooh...nuo lääkkeet vätystää niin perskeleesti ;-O huooohhoijjaaa...
päikkäreille mun piti, mutta enää en ehi, kun ukkelit tulee koulusta just.

Papu; multa leikataan kaularangasta patti, joka painaa tät käsihermoa.
Mennään kaulan etuosasta sisään,sillei... jotenki....yäk.
Sitten ei pysty kuulema puhumaan ja liikkuminen on niin ja näin tän yläkropan kans.
TOIVON ihan satasella, etten pääsis leikkuriin vielä kesän aikana,
ettei koko kesä me siihen...

Juu, Tehis, ei ollu tulehduksessa ainakaan mulla ovis-oloo...
kohdun"pohja" - eli mulla tuo navan seutu oli ihan helvetin kipiä,
housut painoi pahasti siihen just--> pidettiin siis verkkariviikko !
Sitten tuli niitä supistuksia pitkin päivää...tosihämärä fiilis.
Vatsa oli ihan pallona. Mähän sen viikon ehin miettimään,
et mikäs kumma....mitään vuotoa ei ollu.
Mutta noista suppareista siis tietää heti, että se se on, jos ei oo raskaana...

Mitäs muuta...?
Meillä on toinen pojista ollu kamala uhmis jo 2-vuotiaasta alkaen,
meillä on kamalia huutokilpailuja sen kans, on niin s*tanan jäärä,
ja jos pyydät/käsket, ei tee ku päinvastoin,aina.
Mitkään mun valkkaamat vaatteetkaan ei kelpaa,
hän on aina halunnut pikkarit + sukat ja muun sellasen ite valkata,
ja kauhia sota jos nekin on jotenkin "väärät" jonkun paidan tms.kanssa....

Joku sanoi,e ttä sen kans sit murkkuna ois helpompaa , mut jotenki en sitä usko....
ja sittenhän tuo toinen poika järjestää senkin homman balanssiin,
jos toinen käyttäytyy paremmin.

Meidän 5 v-uhmis/härkä on nyt "parhaimmillaan"; tyttö kunnostautui
tarhassakin jo eilen huutamalla tukat suoriksi kaikilta.
Ei kelvannut joku ulosmeno tai muu tekeminen neidille.
Huusi mulle pää punaisena sunnuntaina, että " miksei joku toinen ois voinu mun
äidiks tulla, ku sä oot NIIIIIIIIIIIIIN tyhmä ??!"
ja "kauanks kestää, et sä muutat meiltä pois, ku mä en susta tykkää? !!?"
...jii-huu...Jesss! Ihanaa olla ÄITI.

Asiasta kukkaruukkuun:
Ihanaa, aurinko paistaa, paikallinen Harrikkakerho surraa meidän pihan ohi....
aaaahhhh...tota ihanaa murinaa...kaipuu entisen elämän prätkäretkiin herää aina tähän aikaan vuodesta...voi,voi...jos menis kupsuttamaan pihaa,
näkis likempää nuokin ;o)

 
Aurora Vee
Mmm, Matin pallit...

Hui, hurja leikkaus sulla tulossa Joox, eikä vähiten siksi että pitäis olla jäkättämättä. Sun täytyy vetäytyä Valamoon hiljaiseen retriittiin.

Lehmän hermot käväisivät meillä viikonloppuna, mutta sitten lähti Ammu niin että kopotus kuului pääkadulla. Eipä ole enää meillä.

Älä VAAN sano Tehis ettei 3-vuotiaan uhma ole mitään teiniin verrattuna, apuaaaa! En halua tietää! *laittaa sormet korviin ja loilottaa* Näinhän se on, onneksi ei voi kuvitellakaan etukäteen millaista elämä lasten kanssa on. Minäkään en tiennyt mitä kaikkea kaksi lasta pienellä ikäerolla tuo mukanaan - onneksi! Nyt en tiedä millaista kolmen kanssa on, siksi kai haluankin päästä kokeilemaan sitä.

Nyt gradun kimppuun kun kerran tiedostokin on tuossa auki odottamassa.
 
Tehotyttö.
Höh, yhden kirjotuksen taas kadotin...

Kiitos Jooxuli vastauksesta! Niin mäkin aattelin, ettei sitä vois olla huomaamatta...
Merkillinen tämä vatsa kyllä silti on! Raskauttakaan en ihan 100%:sti vielä voi poissulkea. Tuosta nelosesta oli aluksi ihan ovisoloa.. Mutta erittäin epätodennäköistä, koska se testikin negaa näytti. (Paitsi se roskishaamu, jota ei siis lasketa!) Ei ole muuten vielä vastattu sieltä lääkefirmasta. Laitoin jo uudelleenkin sen postin...

Hetken mielijohteesta laitoin perunan kiehumaan neitiä varten. Meitin vauveli saa nyt maistaa ekan kerran perunaa. Ensi viikolla tulee siis 6kk täyteen. Jos vähän alettais maistiaisia ottamaan. Nyyh.. Iso tyttö jo tuokin :')

Kylläpäs siellä Jooxilassa kuulostaa temperamenttiselta neidiltä. Äitiin tullut???
EI KAI ;-)
Jos yhtään lohduttaa, niin kaikki onneksi ollaan ihan yhtä typeriä äitejä aina välillä!

Heh, meidän poitsu (2v9kk) huuteli tänään moottoritiellä takapenkiltä: "Voisitko äiti ajaa vähän hiljempaa!" Tämäkin vielä, alle 3-vuotias huuteli ohjeita matkalla :-D
 
Tehotyttö.
Auroran, sehän se juttu onkin; sitä onneksi itse kasvaa niiden lasten mukana :)
Kyllä mullakin oli ihan riittävän vaikeata sillon kahden pienen kanssa; uhmis ja vauva. Tosin kovaa uhmaa ei tällä nykysellä murkulla edes ollu... Nyt mulla on rautaiset hermot tuon uhmaikäisen kanssa, koska se tuntuu niin lepposalta verrattuna niihin kohtauksiin, mitä hra murkkuilija saattaa saada.
Todella ärsyttävää aina välillä huomata, että syy usein on peilissä.. Pitäisi vaan sitä pinnaa venyttää ja muistaa se huumori! Itse välillä äkkipikasuuksissaan vetää Jalostajan purkin sieraimeen samantien ja katastrofihan siitä syntyy. Miten sitä nyt voi rakentua mitään järkevää, jos aikuinen heittäytyy 5-vuotiaan tasolle ja vastapelurina 12-vuotias??? Hah, ja mikähän olikaan äidin koulutus... Voi vinetto! Kyllä vieraiden lasten kasvatus on leikkiä omien kasvatukseen verrattuna ;-)
 
Tehotyttö.
Niin ja peeässänä vielä, että tänään sitten tuli se päivä, kun joudan rupatella.. Tai joudan ja joudan, kyllä täällä olis 506 ikkunaa esimerkiksi pesua vailla ;-)
 

Yhteistyössä