Isompaa pesuetta haaveilevat 15

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirkku32
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vaunupaketti tuli ja kasattukki on....kyl o hianot ja tukevat vaunut :).Samas paketis sellain vauvast vaariin syöttötuoli ja matkarattaat yms muuta pienenpää....kui kummas jaksan kesää odottaa,täytyy vissii koirii lähtä kylille työntelee :D
HYVÄÄ VKONLOPPUA!! ....nyt alko rv 11...

Tuli täs mieleen et "vieläkö yksi" pitäisi muuttaa nimimerkki "vielä yksi" ;}
Oi ihanuutta, teillä on alkanut vauvatarvikkeiden haaliminen.

Papu, on jotain tehty (juhlapaikka, pappi, ruokalistaa...) mut ei vielä olla hätäilty. Hääpukua tässä katsellut....

Ukko tänään myöhempään töissä, hakisko pullon punaviiniä, söis suklaata ja sytyttelisi kynttilöitä..

Tervehdys teille kaikille tasapuolisesti !
Naapurin ja meidän ukot - siis isot ja pienet - meni leffaan
ja me tytöt kokoonnuttiin meille, ja nyt meidän tyttö lähtikin naapuriin,
joten mulla on vihdoin taas omaa aikaa....
käytän sen näin hyödyllisesti, eli norkoilen täällä uusia viestejä tai plussauutisia....
mut eip.
Ihanaa aikaa vieläkö yhdellä , kun kaikkia vauvajuttuja saa hiplata ja kasata ....
aina se on kuin ekaa kertaa ois noi jutut käsillä,
tai musta ainaski niin tuntui.
Muistan fiilikset.

Terkkui siis täältäpäin ;o)

Kamoon hei....missä kaikki on?????
Meillä on 1 lapsi vatsataudissa mun kans kotona.
Kiva, kun on jotain seuraakin välillä...e-he.

Multa löytyi muuten siellä magneettikuvissa kaularangan joku nikaman välipullistuma,
joka painaa oikean käden hermon littuun,
ja siksi vissiin särkee jatkuvasti.
Sain vähän paremman lääkityksen, ja saan jopa yöt nukuttua....
nyt kyllä tuntuu, että nukkuiskin 3 viikkoa putkeen..

MITÄ muille kuuluu...?

Keskeytän Joox sun yksinpuhelus!! =)
TÄällä yks myös kipeenä koululaisista....eilen meinasin ihan revetä kiukusta,bonari tuli taas äidiltään ja kipeenä....=(
Kuinka voi,joka kerta tulla sairaana kotiin??No,oli tuossa yks viikonloppu välissä,silloin oli juur toipunut ja edelliskertana toi kaameen yskä-räkätaudin tuleessaan ja siitä nyt vasta viikko takaperin viimeinen toipu.Nyt taas alkoi uus!!
Jumaliste..
Tiiän ettei ole lapsen vika jos sairastaa,mutta väsynyt oon kun koko ajan jonkun nokka vuotaa ja tuo yskä..
Bonari,mies ja MAisa on pahimmat yskijät.Heillä se kestää ja kestää.
Mikään ei ole harmittavampaa kun yökaudet kuunnella toisten köhinää.No,ei varmaan ole yskijöillekään,omanapaista taas.

Mutta ottaa aivoon todella.

Mitäs Joox,onko leikkaus tiedossa tuohon pinnetilaan?
Kurjia juttuja moiset,kipu kuluttaa hirmusti.

Miehen sisko tuli vanhemmilleen ja otti pienet meiltä karanteeniin jotteivat sairastuis nyt.
ELi mulla vapaata nyt,tosin siivota pitäis.

Meillä viikonloppuna anopin 60 vee bileet ja piti lasten mennä yökylään siitä ja aikuisten jatkaa biletystä,mutta tuo tauti varmasti muuttaa suunnitelmat.Siksikin oon niin äksy,kun joka kerta kun suunnittelee jotain niin taudit tulee ja sotkee suunnitelmat.
Eihän nuo isot niin haittaa kun osaavat sairastaa mutta pienillä menee korviin ja keuhkoihin-kaameeta rumbaa ja heräilyjä ja lääkärissä juoksua..

Nyt kahville ennenkun lietson itteni täällä taas ihan hiileksi!!
heipat!

Kata;
Tuttuja fiilareita !
Meidän piti ensviikonloppuna mennä risteilylle KAKSIN kerrankin,"....LoveBoat".....*tiidiidiidididiiidiiididiii*....;o))

MUTTA; nyt on ipanoilla tota vatsatautia, :o(
eikä sitten saatukaan niitä risteilypaikkoja,
kun meillä on sellaiset liput, joilla jokainen itse maksava menee etusijalle....
plääh ja Blaah....
ne on voimassa vain tän vuoden loppuun, ja pitäis sitten päästä
keskellä viikkoo, jos meinais mennä.
Lapsille ei saada mistään hoitopaikkaa keskellä viikkoa,
joten eipä tarvii mennä, P*Rkl !
Noh, annan liput työkaverille, menee sitte miehensä kans kuturisteilylle....

Ja juu, kipu tosiaan kuluttaa: kaverit sanoo,
että mulle on 10 vuotta tullu naamaan lisää vuodessa.
Sekin vielä !!

TZEMITYSTÄ Katalle; kauhiaa se on tuo räkä-yskä-tautikii

*haukotus*
Huomenta. Mulla alkaa mennä päivät sekaisin, ja ajantaju. En nuku. En pysty. En osaa. Uni ei vain tule. Ajatuksia aivan liikaa. Pää käy kuumana, ohimot on punaisina, lisääntynyt couperosa helottaa. En vain pysty. Ja olen niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin väsynyt. Kaksi viikkoa mennyt noilla unilla, toisinaan kokonaan nukkumatta.
Alkaa näkyä päällekin päin...

Ehtoota
Minä täällä odottelen pesukoneenkorjaajaa...joo joo jokaisen äidin painajainen kävi toteen pesukone hajosi. Toivottavasti se setä antaa laskun kun mies ei ole kotona ja mulla lompsa tyhjä:)))
Ruokaa pitäs olla laittamassa, mutta piti äkkii tulla kurkkaamaan mitä tänne kuuluu. Työharjottelussa pitää niin kiirettä että ei meinaa taas ehtii kissaa sanomaan. Ensiviikolle extraa tiedossa, pääsen piipaan kyytiin päiväksi...kelekkään ei toivois moista kyytiä, mutta salaa toivon, että sattuisi ja tapahtuisi, pääsisi näkemään mitä siihen työhön kuuluu, tilaisuuksia tuskin tulee toisia.
Ei se auta maha huutaa tyhjyyttään, ruokaa on mentyävä laittamaan, terkkuja kaikille.

Aa-Ha, Haidi.....
mä oisin kyllä keksiny, miten maksella koneenkorjaajalle,
jos siis on mies ja vielä jonkunnäköinenkin....
Nojuu, vitzi,vitzi.

Meillä lähtee pojat tänään isälleen ja tyttö mummilaan,
vietetään siis perjantai kaksin vapaapäivää.....
ei olekaan ehditty leikkimään kaksin vähän yli kuukauteen, joten...
( niin varmaan tajusitte, MIX koneenkorjaajalle ois käyny meillä kalpaten )

Missä missä on PAPU ??

No mä voin sun kaa jutella, en kauheasti ole viitsinyt täällä riekkua kun en varsinaisesti haaveilija enää ole...

Täällä olo ihan siedettävä, vaaveli potkiskelee ihan mukavasti ja joulustressi ei ole vielä alkanut. Vähän kaamosmasennusta kai ollut, mulla se helpottaa heti tammikuussa kun kevät on silloin jotenkin jo lähempänä!! Siis täysin kevätihminen olen, nyt vielä tuplaten enemmän. Flunssa on viime viikon vaivannut mut nyt alkaa sekin vähän helpottaa.

Katalta piti täällä sen verran kysyä kun sulla taisi olla niitä mahakipuja kans, helpottiko se missään vaiheessa tai löytyikö siihen mitään "syytä"?? Aiheuttiko se mitään erityistä, kohdunsuun aiempaa pehmenemistä tms?? Mulla ainakin kohtu tosi alhaalla, varmaan sit kai laskeutumaa, sen takia varmaan ainakin kipuilee. Olisi kiva kuulla miten koko raskaus sujui kipujen kanssa.

Joo, kiire viikko töissä, täytyy alkaa pakertamaan...

Plussatuulia teille!!!

Titti 17+4

Täällähän minä. Tervehdys ja mukavaa (ja toivottavasti pian lumisempaakin) joulukuuta kaikille!
Meillä oli nyt sellainen tapahtuma, josta en enempää täällä kerro koska monetkin voisivat tunnistaa, että on vaatinut hieman toipumista, henkistä onneksi.
Ajatukset edelleen hieman hakusessa, mutta kyllä se tästä..

Jouluvalmisteluita en ole nyt kummemmin tehnyt, lahjathan mulla oli jo aikas hyvin kasassa, jotain pikku juttuja vielä. Mitenkäs muilla?
Radiossa sanottiin aamulla että kolme viikkoa on vielä jouluun, KÄÄK! Mä ihan oikeesti luulin että neljä.....

Vielä yhdelle onnittelut ultranäkymistä!!
Ja Mirkulle toivotellaan unijukkaa käymään!

Ja työpöytää raivaamaan..

Moiks!!
Kivuista,mulla ne sijoittui oikeestaan viikoilla 10-13,oli turvotusta ja uskon että se teki kipeetä.Sitten toinen vaihe oli kun masu alkoi kasvamaan eli viikoilla 23-25.
Sellasta vihlovaa ja viiltelevää kipua.

Laskeumaa ei mulla ole,masu pysyi melkoisen ylhäällä koko raskauden ajan,uskon että tuo teki osan että ulospäin alkoi kasvamaan vasta tuolloin 7.kuulla.

Jos painontunnetta ym.ikävää,kannattaa varoa pomppimista tms. ettei pahenna tilannetta.

Mulla oli supisteluja mutta ne eivät sinänsä vaikuttaneet kohdunsuuhun,poikahan ei meinannut tulla ulos millään kun 7 pvää käynnistettiinkin!!=)

Kannattaa sellanen vyö hommata,se tulee ulkopuolelta masua.
Mulla on Anita merkkinen,muutaman kerran käytetty,sillä ei ollut kesäkuumalla mun juttu.
Sen ostin vasta 8.kuulla ja vähän oli turha kapistus mulle.Toiset on sanoneet että tukee hyvin masua.
Kyllähän se napakka olikin,mutta kuumalla ikävä.
koko on xs jos sulla siihen tarvetta,voisin sen myydä.

sulla voi olla noita kasvukipuja nyt noilla viikoilla,eikös sitä sanota että puolenvälin jälkeen alkaa se seesteinen raskauskausi!!=)
TOivotaan niin.

Oltiin viikonloppuna anopin 60 vee juhliss aja oli tosi kivaa.Lapset oli ihan upeita,Maisa hurmasi tanssityttönä kaikki.Miska oli kauniisti ja torkkui välillä siinä sylkissä.
Oli mukava oikein tälläytyä ja muutenkin oli kaikki kaunista.

Nyt siivoilemaan täällä,Miska nukkuu vielä.Moikka!

Kiitos Kata!! Mulla joo alkoi heti plussasta kipuilut, kauhea painon tunne oli alussa ja myöhemmin oikein kunnon kipuja. Mullahan on jo tosi iso maha, ekalla kerralla varmaan viikolla 25 tälläinen maha!! Viimeksi masu kasvoi jotain viikolle 22 ihan hirveesti ja sit tasoittui sen jälkeen. Ehkä tää sit helpottaa, kyl nytkin on jo ollut ihan hyviä päiviä välillä.

Mulla on lähete tukivyöhön jo sairaalassa odottamassa, mullahan todettiin välilevyn repeämä juuri ennen raskautumista, saan sieltä sit vyön kunhan haen vaan, 20. päivä on rakenneultra niin jos samalla siellä kävis. No, sitä odotellessa...

Ah-Haaa...kaikki on siis luuranneet jossain joulujärjestely-hommissa
- tai no, ainaskin sitten töissä, jos ei muuten....
Kiva kuiteskin, että löydyitte ;o) !

Papu; sait kyllä ainaskin MUN uteliaisuuden heräämään,
mutta ei se mid.
Toivottavasti kaikki sujuu parhain päin ja toipuminen on vauhdissa =o}

Tohon massun kipeyteen muuten:
mulla on aina ennen menkkoja, kun neste joteskin kerääntyy vatsaan,
ni sellaista painon tunnetta ja kipuilua,
ei voi juosta, hyppiä tai sellasia juttuja...

Me muuten vietettiin NIIIIIIIIIIN ihana viikonloppu kaksin miehen kans, että....
*~* ( punastuu vieläkin ) - hih!
( kyselin kyllä, että eiks pelota, kun mulla on just oviskin ...
eipä tuo vastannut kummempia, mutta ei kuulema suostu vasektomiaankaan...)
Mulla on taas sellainen vaihe, ettei enää yhtään lasta,
elämä on niin prkleen ( #!#¤ !!) hankalaa näinkin.
Mulla saikku sai taas jatkoa, katsotaan pääsenkö leikkaukseen kaularangan välilevyn pullistuman johdosta...
töihin siis ei ole ikävä, mutta saikkupäivärahat loppuu joulun jälkeen.
Milläs velkoja sitten maksellaan....voi olla muutto edessä...pelottaa niin perskuleesti sekin.
Joulukalluppiin:
Joulukortit on mulla lähettämäti, yhdelle tytölle lahjat hankkimatta,
jouluruokiin ei varmaan ole rahaakaan tänä jouluna,
kun mätkyjä jäi maksettavaksi vielä lähes 700,-
joten käymme kylässä jossakin, että kinkkua saadaan...

Terkkuja massun kasvattajille ja plussatuulia pakkasen ja lumituiskun kera muille !

Oooo, saadaan siis Jooxia jännitellä joko joululahjaksi plussa sinne tärähtäisi...!!! Toivottavasti asiat siitä selkenee ja saat itsesi kuntoon että jaksat sitten pientä ensi syksynä kanniskella... ; ) Mulla peukut heti pystyssä!! Ja muille kans, onkos ketään muita jännitettäviä lähiaikoina???

Mitäh, joko se joulu taas tulee O_o

Jos nyt ollaan ihan rehellisiä, niin meillä on laitettu ulkovalot..siinä kaikki mitä on tehty joulua varten.

Tenavilla ollut aivan ihme kausi menossa, tappelevat ja riehuvat eikä tajua mitään. Koita siinä ny sit selittää ukolle et "mites jos me vielä se yksi laitettas alulle.." huoh, taitaa jäädä haaveeksi tätä menoa.

Ukkoni exä oli myös sitten väläyttänyt....mieheni lapset oli meillä vknlopun ja sanoin tytölle illalla et voi mennä nukkumaan isosiskon viereen. Tyttö vastasi että ei toi ole mun sisko. Kysyin et mistä tollasta oli nyt keksinyt.. "no ku mun äiti sano niin".
Viime aikoina ollut muutenki vaikeeta sen naisen kanssa. Lapset olisivat meille tulossa mielellään mut äitinsä ei päästä vaikka viikonloppuisin on itse töissä ja muksut kahdestaan kotosalla. Kunhan nyt kuulee että ollaan menossa naimisiin niin siitähän se ilo repeää..mieheni kun ei koskaan suostunut tuota naista vihille viemään ;}

Mut hei, tosiaan voipi olla että Jooxille tulee joululahja tolla menolla!

I h a n a a ! Lunta!! Kunhan nyt ei vaan sulais pois, lapsetkin haluaa olla ulkona, eikä ole sitten kurassa varpaista päähän..

Jouluun 20 yötä! Kääkkis!! (Meinaakos joulupaniikki iskeä??? Ei pitäisi....) No, me lähdetään koko perheen voimin joulun jälkeen matkoille (aurinkoon!), se tässä varmaan eniten jänskättää!

Vai olisi Jooxilla jännättävää *hymisee*.... bd bd bd !!!!!!!!!

Hmm... meillä on keittiössä jouluverhot ja sellatteet hillityt tähti valot... jaaa... öh.... yhdet ulkovalot, muttei ne ole mielestäni jouluset, ne on sellaiset siniset valot lyhdyn sisällä. Tyttö kyllä on vongannut jo jonkin aikaa niitä joulukoristeita, mutta kun... äh, en mä niin kauheasti tykkää niistä. Meidän jouluverhotkaan ei muuten ole punaiset vaan sini-hopeiset!

Miten musta tuntuu että joulukuu on ihan älylyhyt??? Mutta hei... arvatkaas mitä!?!
Kuusi ja puoli kuukautta kesälomaan!!!! JEEEE!!!

Papu ; meillä joulu on sini-kulta-hopeaa,
ihan kaikki, myös lautaset ja kuusenkoristeet.
Koska mä INHOAN punaista yli kaiken.....
( tätä siis kukaan naapuri eikä ystävät tajua, kuinka naisihminen voi inhota punaista...)
Mä olen aina sitä inhonnut, siis ihan kirkkaan punaista.
Vaaleanpunainen onkin sitten mun lemppaväri ;o)
Ja mä en todellakaan tajua, miks tonttujenkin pitäis olla punaisissa hatuissa,
siniset kelpaa ihan hyvin meille....
( noh, okei,lapset pitää partion pikkujouluissa punaisia )

Mulla on muuten vielä kaivamatta esiin kaikki joulu/ talvivalot -
kynttilöitä oon sitäkin ahkerammin laittanut ja meillä on ympäri talon noita ulkolyhtyjäkin, joita saan iltaisin sitte hölkätä sammuttelemassa.....
Ja tieteski sisällä sata6 kynttilää....

Vai joululahja meikäläiselle.....
uskaltaiskos edes toivoa..?
huh.
( ukko lupas samanlaista viikonloppua vielä piakkoin...iik! )*~* punastuu hän taas...

Ohdakkeenkukka;
meidän nuppusilla on ihan samanlaista meneillään,
ei mitään uskota, tapellaan ja nahistellaan ja kiukutaan.
Mikään asia ei mene kohilleen, ei millään....
noh, ehkä sitten keväämmällä.....e-he-e-he.

IHANAA että olette havahtuneet horroksesta..... =o}
Muutaman päivän jo luulin, että meidän ketju "kuivuu kokoon",
mutta niin EI SAA KÄYDÄ...eihän?...eihän...?

Njäää, eihän me nyt mihinkään kuivuta! Eikä ruveta rusinoiksi!
Vai "sellatteita" viikonloppuja Jooxilla, hrmp... pitäisiköhän sitä ihan kateeks rupeta... njääh siihenkin, ei sentäs! Sitä on ollut niin tajuttoman väsynyt, ettei sitä olis tajunnut vaikka norsu olis hypännyt meidän sänkyyn! Oliskohan sitten herännyt jos norsu....... ehhehhehehe..... ;)

Meillä on ollut rauhallisempaa kotona, murkulta lähti flunssan mukana ääni!!!! Ette kuule uskokkaan kun olen nauttinut tilanteesta! (Joo, taas olen kamala äiti, toisella kun on flunssa!!) Mutta se äänettömyys ja kuiskinta on "tarttunut" nuorempiinkin, kun ne vastaavat meitin murkulle, myös kuiskien itse ja sitten se kuiskinta on joteskin jäänyt päälle!!!! ihanaa!!! (myydäänköhän jossain flunssapastilleja, käänteisellä merkityksellä?)

Ainiiin, mä unohdin mainita kanssa nuo kynttilät. Niitä riittää, ympärin vuoden, kesällä tietenkin tosi vähän (??) ja kun syyspimeät tulevat, niin johan roihuaa ;)
Saatiin lahjaksi sellaiset turva kynttilätkin jotka toimivat pattereilla, on lyhdyssään ihan aidon näköisiä ja niitä voi pitää missä vain! Siis, no melkein...

Nyt tämä pehmopää tekee taasen töitä..... moikkeliskoikkelis!

MITÄH!? Siis onko muidenkin mukulat ihan ihme tuulella???
Meillä esikko (7v.) viitsii tapella keskimmäisen kanssa (5.5v) ihan mistä vain, ja välillä tönitään ja muksitaan. En tajua. Koskaan ei olla kotona tapeltu vaan vähäistä nahistelua ollut, nyt tällaista. Ei eikun pahnanpohjimmainen säestää vieressä poikien tappelua >:-( (jupisee...myydään tai annetaan muksuja hyvään kotiin...halvalla lähtee!!) Ja vielä tosiaan nelosta odotellaan, huhhuh-.
Nooh, jos se tämä pitkä syksy alkaa verottamaan jo lapsiakin. Onneksi jouluta pidetään kahden viikon loma :o).
Meillä keskimmäinen en enää lainkaan viihdy päiväkodissa, vaan ahdistuu aina kun asia tulee eteen. Ei käyttäydy hyvin siellä, vaan kiukuttelee ja raivoaa. Kunhan jään mammalomalle, jää poju äidin kans kotiin, niinkuin kuopuskin. Rauha maahan kaikille.