ISOmpaa pesuetta haaveilevat 12

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haidi75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmm... Muistaisikohan vielä oireet... Ekan kanssa ei ollut mitään ennen kuin suurin piirtein potkut tuntu jotain vk 20. Toisella kerralla rinnat tuli tosi kipeeksi noin 4+5, tiesin heti siitä raskauden. Kolmannella kerralla hitusen oli aamukuvotusta jotain 3+5 ja seuraavanakin päivänä, ei muuta. Ja nyt sit (taisinkin jo kertoa tuolla aiemmin), rinnat oli tosi kipeet jo 3+3 ja tajuton painontunne alavatsassa ja seuraavana aamuna plussasinkin Clearbluella. Kaipa se helpommin edellisten jälkeen aina kroppa ilmoittaa tulevasta tai sit tuntee sen vaan paremmin, en tiiä... Joo ja mulla ekalla kerralla aavistuksen maha näkyi viikolla 20 mut nyt näkyy jo heti kauhee pömppis!!! ; ) Ja siis 4+2 vasta... = O

Maisalle isosti ONNEEE!!!Ihanaa,ja olipa vauhdikas synnytys!!=)
Nyt pieni prinssessa kotona ja arki saa alkaa vaaleanpunaisena!!

Tehis,voi että sullakin kohta "ajat" käsillä..Niin aika kuluu kaameen nopsaan.Miska täytti 3 kk jo...Iso poju ja NIIN kiltti!!
Itkua ei meillä juurikaan kuulu,naapuri sanoi että kuulostaa kissalta...Njoo,poju vähän naukuu kun on tyytymätön!!

Uusiakin tullut ketjuu,kivaa!!ja plussia kovasti!Mä en kait tähän ketjuun enää tuu,nyyh...Alkanut tässä miettimään ettei enää ikinä plussaa,ei ekaa ultraa,ei potkuja...Eikä syntymää.
Näin unen viime yönä että olin synnärillä ja mietin että miten tää on nyt mahollista,mehän ei tehä enää lapsia...
Mies haluais vieläkin,mutta mä en kyllä voi enää. mulla nyt 5 lasta ja koko perheen lapsluku 6.Vaikka oon vasta 33 niin silti.Mä voin olla mamma jo 5 vuoden päästäkin vaikka!!
Täytyy siihen tuudittautua!!
No,toivottavasti en sentään!!
On kyllä melko haikee olo,täytyy myöntää ja se että mussa "vika" tai siis etten halua enenmpää.
Jotain muutakin,saadaan nä kaks yhteistä nyt isommiks niin sitten on enemmän aikaa muulle kuin vauvajutuille.
Haikeeta mut vaikeeta!

kata ja pesue

Moikka moi!

Nyt kun muistelin synnytyksiä ( joista näin koko viime yön unta...)
niin meillä kans tyttö tuli samoilla ajoilla kuin Maisalla , eli 1 h 45 min...
Oli niin nopeeta toimintaa, että pähkäilin vielä kauan,
että kuis se noin nopeesti meni...?!

Kata; mä oon kans mietiskelly, aika ajoin, et jos ei sittenkään yhtään enää...
mut sitte kuiteski...mutta mieshän on vastaan koko hommaa.
Että enpäs tiiä sitte...ehkäsyä ei kuitenkaan ole käytetty, joten....

Mutta täytyy, hyvät naiset ,ajatella sitä omaakin terveyttään SEKÄ
mielenterveyttään ja jaksamista muuten pienten kans...
Ja varmasti teet oikean ratkaisun, Kata =o} !

Siitä tuli mieleen, että ihmettelin eilen, kuinka mua on närästänyt ihan älyttömästi ja ollu pikkasen lämpöä, väsyttää ihan perskeleesti,alavatsa on turvoksissa ja ollut ajoittainen huono olokin tässä jo 3-4 päivää...
ihmettelin sitä ääneen, ja ukko siihen; " ettei meille vaan odotettais vauvaa...?"
jaa-a. No siitähän sitte ajatukset alkoikin vilkkaana laukkaamaan,
ja siks varmaan synnyttelin koko armaan yön...
oli muuten hiton rankkaa...! ;o)

Mulla ei siis ole ollut tällaisia oireita raskauksien aikana,
mutta eikös ne sano, että jokainen raskaus olis erilainen...?
Tätä nyt kirjoittaessani taas velloo huono olo vatsassa....IIK !!

Mulla pitäis tädin vierailu lähestyä, joten tää voi olla sitäkin...
en tiiä.
En ainakaan aio testata...aionpa...en..aion...en...noh, katotaan .

Huomenta päivää!

OiVoiOih... täällähän on vallan ollut ihania juttuja!!!
ONNEA MAISALLE JA TYTÖLLE! <3 <3 Kävin lukemassa tarkemman selonteon siellä syyskuisissa, kyllä onkin ollut nopea juttu! Voimia ja vielä onnitteluja koko perheelle!!

Joox3;lle jaksuja kotiin päin! Toivottavasti rupeaisi jo helpottamaan käden kanssa! Hermoradatkos siinä vaivas? Sori, tää pää...

Juu, ja syssyimmeisiä minäkin olen, olen aina ollutkin. Nyt tosin tämä äkkiä kylmennyt ilma yllätti, on viime vuosina ollut pitkään sellaisia leutoja syksyjä. Meillä kävi muuten viime yönä ukkonen, ei meinannut uni tulla ollenkaan ja sittenhän piti vähä.... ;)

Joox3 ja Pirullinen, nauroin myös tuota kermavaahtoa... mitenkäs teillä se tarjoillaan?? ;9
Ja tuolle virtsatietulehdus jutullekkin nauroin, en kylläkään vahingonilosta, vaan mulle kävi toissakesänä lähes sama juttu! Lähtein kaverilleni vielä tekstarin, että "ai kun meillä on ihanaa, lapset on mummulla ja miehen kanssa täällä nautiskellaan kevätauringosta..."
No, seuraavana päivänä oli sitten kapulan tynkää ja se virtsis. Sen siitä saa..

Minttukaisalle +++++++ ! Ja eipä minullakaan ole paljoltikaan myöskään noita oireita ollut, väsymys alkaa ehkä siinä 7 viikolla (siis sellainen puolikooma), mutta suuremmilta pahoinvoinneilta olen säästynyt. Nykyään en enään usko mihinkään "oireisiini" , ovat ihan humpuukia!
Liikkeet on myös tuntunut tosi aikaisin, ilman sitä neuvolakorttia en nyt muista tarkkoja viikkoja.

Jahas, tulikohan jo kaikki... tuskin muistan ikänä kaikkea, mutta taasen tarvii mennä!

Ainiin, Katalle ja poitsulle ja toki koko pesueelle terveisiä! Ymmärrän sen että nyt riittää-tunteen, onhan poitsu sitäpaitsi vielä vauva:)

Moikka! Ja P L U S S A A K A I K I L L E !!! +++++++++++++++++++++++++

Plussaa puhistaan täältäkin!!!

Katalle tsemppiä noiden mietintöjen kanssa. Kyllähän se meillä naisilla taitaa olla ikuinen halu lisääntyä VIELÄ ja VIELÄ ja VIELÄ... Ainakin joku alitajuinen halu :-) Sinäkin olet kyllä Kata jo aikas hyvänkokoisen pesueen saanut aikaiseksi!
Ja onhan sulla vielä hedelmällisiä vuosia jäljellä vaikka kuinka ja paljon... Jos sen iltatähden sitten vielä joskus myöhemmin :-)

Täällä myös vähän mietinnässä, että vieläkö sitä haaveilupuolelle takaisin siirrytään vai ei... No, kunhan tämä neljäs tästä nyt syntyy, niin ehkä ne ajatukset selkiytyy. Välillä olen ihan varma, että ne on nyt sitten tässä. Välillä taas en ole ollenkaan varma.
Mulla tuota ikääkin alkaa jo olla, ensi kuussa 36v., joten kauhean montaa vuotta ei voi jahkailla. Yhdessäkin ollaan tätä isännän kanssa välillä pohdiskeltu. Hänellä vähän samanlaista aaltoilevaa. Enimmäkseen on sitä mieltä, että nyt alkaa riittää. Sen pää on kuitenkin helppo kääntää tässä asiassa. Riippuu ihan mun kannasta loppupelissä!

Kyllä iso perhe on kiva! Toki on päiviä, jolloin voisin myydä kaikki alehintaan pois ;-) Mutta pääasiassa perhe-elämä on tosi antoisaa. Ylä- ja alamäet ne kuuluu tähänkin hommaan, kuten kaikkeen muuhunkin.

Tehis rv 34+1

hei nyt on selvitty viikonlopusta ja kauhee flunsa iskeny tähän perheeseen ja hoitolapsiin. et näin viikko alko.
siinä teillä onkin miettimistä mite tarjoilee sen kermavaahdon joskus nätisti pursotettuns kaakao kupin päälle ja joskus johonkin muualle.................... ;)
noh se aisa sikseen nyt on pupuiltu viikonloppuna jos vaikka tärppäis? sitä ei koskaan tiedä!
nyt taas töitä tekee!
plussa tuulia kaikille puuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!

Huomenia!

Plääh iltavuoroon töihin pitä mennä ja huvitus täys nolla!Kaiken lisäksi lapsenvahtia on taas oikein vaikea saada.Hitto.No ens viikkolla kaikki palaa lopultakin puoleksi vuodeksi normaaliin.Yes!

Mä muistelin kanssa viikonloppuna mun raskauksia niin aika pitkälle ne on ollu oireettomia jotain 7-8viikolle asti.No eipä auta kun odotella.Odottavan aika kun sattuu olemaan pitkä..=)Testaamaankaan en pääse ku vasta parin viikon päästä.Mulla kun testi näyttää varmaa plussaa 7:llä viikolla.

Täälläkin flunssa painaa päälle ja paleltaa.Lie kuume iskemässä.Vanhimmalla tytöistä kun on vielä astma niin arvatkaas onko tukossa.

Nyt viel hetkeksi kotihommiin...
PLussa tuulia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Papu; hermot menny...( siis kädessä ;o)..e-he) leikattukin jo kerran,
mutta ei tunnu paranevan...
siihen käsivaivaan sitte syön kipulääkkeitä joka päivä kiitettävän määrän.
Tuli siitä mieleen, että mitäs, jos nyt raskautuisinkin..?
Kuinkahan kävis ? vetäsen aamulla, päivällä ja illalla burana 600:n ja siihen päälle tramal- nimistä kipulääkettä 3-4 päivässä...
aiemmin söin vahvempaa hermokipulääkettä,
mut sitä ei verenpaine eikä vatsa kestäneet.

Kävin muuten eilen jo katsomassa liberon sivuilla raskauskalenteria,
mä oon hullu....
estäkää mua !! Aaargh.

Sorry, tuli vaan omaa ).(

Minttukaisa; meillä on kans lapset pikkuste köhässä, varmaan iskee piakkoin koko pesueelle tautia.
Sulle paranemista ja jaksamista !!

Muille plussatuuliaaaaAAaaaAAaa

Okei, Joox3, nyt niskasta itteäs kiinni ja kerrot mulle millainen se raskauskalenteri oli!! ;) Aikamoisia määriä joudut nappeja syömään :( toivotaan nyt että oikiasti lähtisi siitä tokenemaan!
Tarvii varmaan käydän vilasemassa.
Eilen kaupassa oli taas joku raskauskerho! Kääkkis, siellä minä nassu vihriänä kuljin. Ihaillen katselin RAUHALLISTA perhettä, kolme poikaa (!) ja äitillä iso masu. Vau.

Minttukaisalle ja Pirulliselle jaksuja!!!!

Tehiskin poikennut, mukava kuulla kuulumisia! Sitähän se on, naisen pähkäilyt.. veit kengän suustani! ;)

Missäs muuten mamma maailmalta on? Jokos teillä alkoi myös koulut?

T. nimim. eikö tää kuume ikinä lopu!

Joox, tässä kanssa yks tosi tärkee sivu....

http://terveys.fi.msn.com/do.xsp?objectType=complextype&directoryType=laskuripage&parentOID=1170151001_315_10f5a&complextypeOID=1170319655_652_1527e&viewType=viewinfoview&redirect1=%2Fdo.xsp%3FviewType%3Dviewinfoview%26directoryType%3Dlaskuritcategory%26objectType%3Dcomplextype

Hui, olipas linkki. Kävin vähä vilasee, minä päivänä vois paiskata tuon ukon seinään *virn* .. huhhuh... no, jos pysyis edes illalla hereillä

Se liberon laskuri oli samanlainen kuin noilla sivuilla,
mutta antoi lasketuksi ajaksi 3 päivää aikaisemman kuin nämä....
Siellä on kaikkea juttua, lukekaa ite: www.liberovaipat.fi
myös keskustelupalstan löysin...juu en, EN aio sinne muuttaa jutusteleen!

Kaupasta just tulin, ja siellä oli kans niitä pallomasuja,
mun esimies(nainen) kin odottaa nyt toista vauvaa....Kääks!
Ja mulla jatkuu hienoinen kuvotus,
mut en jaksa uskoo, että oisin... ;o)

Haidi se täällä hymyssä suin peukuttaa jooxille plussaa. Nyt se on mulla vääntö ohi näyttöarviointi takana ja läpi meni että paukkui...sain vielä erikseen kehujakin:)))))))
Aikas myrkkyjä on nuo kipulääkkeet etenkin tuo tramal, siitä on kestettävä kaukana raskausaikana, että minä ainakin miettisin jos olisi sitä tarvis ottaa jos epäilyskin raskaudesta. Niin ja ettei muut unohtuis plussia kaikille muillekkin:)))

Maisalle ja vauvalle vilkutukset...ihanaa että joku onnistuu:)
Tehikselle terkkuja kun on täällä näköjään pyörähtänyt...ei oo sullakaan enää niin hirveesti aikaa tositoimiin.

Mulla alko taas uudet opit kun pääsein tuosta edellisestä näytöstä eroon...nyt ollaankin sitten pintaa syvemmällä ja mielenkiintoisissa asioissa esim. hedelmöitys jne. asiat joilla on solujen kanssa tekemistä:)))
Nyt pitää opiskella tarkkaan ensikevättä varten, että osaan valjastaa omat soluni oikein...heh heh...sitten sen hedelmöityksen hetkellä:))

Ai juu ja tässä teille kiekoista ja laskureista kiinnostuneille hyvä sivu (en kyl oo aikoihin käyny, toivottavasti toimii) www.tekay.fi tuo loppu voi olla kyllä myös com en muista tarkkaan, käykääpä tsekkaamassa. Siellä voi pitää raskauspäiväkirjaa ja laskea jos mitä asioita ja etenkin raskaana oleville aivan ihana sivu josta voi seurailla kaikenlaisia asioita.

4thofjuly13.gif[IMG]

Pikakyssäri: koska testaisitte; minun kierto vaihtelee 28-52 välillä, takana nyt jotain 40pvää.
Olo on ollut pian pari viikkoa oksettava, iho on kosketusarka jokapaikasta, ruoka ei maistu/maistuu, nukuttaa kokoajan. Päänsärkyä ja lihassärkyä.

Särkylääkkeitä yms.troppeja en uskalla ottaa, kun en voi olla 100% varma tilastani.
Joko testiin voisi luottaa, ollakko vaiko eikö? Haluaisin varmistaa tilani, jotta voin ottaa lääkkeitä, jos tulis tyylipuhdas nega.

Ostin jo marketista RFSUn testin, onkohan luotettava? Kehutaan 99.9% varmaksi...

Huomenta.
Nyt en tiedä mitä ajatella.
Tänä aamuna tein kuitenkin testin, aamupissasta.
Kierto ei siis vielä ole lopussa, tai mistäs mä oikeestaan tietäisin, kun se vaihtelee niin kovasti.

Kaks kirkkaanpunaista viivaa.... ei voi olla!

Varovainen onnittelu...voihan se olla:) siis jos kierto heittelee, mikä tahansa on mahdollista, nimimerkillä kokemusta on:) Jos mieltä vaivaa testaa uudelleen muutaman päivän tai viikon (kuka jaksaa odottaa viikkoa) päästä:)))
Se olis taas kohta hilipastava ittensä tuonne 40km päähän koululle...ja kun väsyttää niin pirusti ettei jaksaisi kättänsä heilauttaa.
Mulla kierto taas siinä vaiheessa, että eilen aloitin tädin houkuttelun, eli Primolutnappi aamupalaksi, joten täti tulee 13 päivän päästä...kiva kun tietää sen etukäteen niin voi laittaa tälle vierashuoneen valmiiks:)))))
Laskeskelin, että primoresepti on voimassa juuri ensikevääseen kun ns. oikea yritys saa alkaa, että hyvällä mallilla on asia saada siiheksi kierto passattua ja mahdollisesti toimimaan omillaan, ilman mitään mömmöjä.
Kello kiitää se on poistuttava takavasemmalle, sillä kohta odottaa kyyti pihassa.

Woooouuu! Paljon onnea! Meni ihan kylmät väreet kun luin sun viestis, muistan kun hetki sitten sanoit että nyt saa olla ja .... PUM... pieniin päin sitä nyt ollaan! =)
Itellä on huonoja kokemuksia tosta RFSU;n testistä, mutta en ole ikinä kuullutkaan että antaisi väärän vahvan positiivisen!!
Annan edelleenkin ääneni sille apteekin omalle testille, se on kyllä sellainen totuuden kertoja..

Vau! Huh, tarvii tässä nyt kasata ittensä ja ruveta tekemään töitä. Livistän tänään aikaisemmin töistä ja menen (vihdosta viimein) kampaajalle ja klanitutan tän pääni, nyt meinaan riitti. Jos ottais vielä vaikka raitoja, kattoo nyt kuinka hurjaksi sitä meinaa heittäytyä.

Ei mut hei, tää kuukausi vaikuttais niiiiin lupaavalta, jos se plussajuna olis nyt pysähtynyt tännee! (IIIIIIIIIIKK!)

Hedelmällistä loppupäivää kaikille! ::::))))

Kiitosta vaan!

Vielä on hyvin epäuskoinen olo.
Aion varalta testata vielä ainaki yhdesti, jos ei kahdestikin.

Mutta tää olis looginen selitys tälle väsymykselle, oksetukselle, kosketus-arkuudelle yms.

Saa nähdä. Miehelle soitin heti aamusta töihin. Kerroin että taloa pitää alkaa laajentaan, ku nurkat paukkuu jo tällä porukkamäärällä :))

Empä olis uskonu.
Kuten jo aiemmin kertoilinkin, meillä ajateltiin jättää koko homma jo unholaan, teroja en ole tuon 3kk kuurin jälkeen syöny, ja heti meni kierrot piiiitkkiiiiksi.
Liekö kesäloma-aika ja stressitön elämä tehnyt temput :)
Meillä kun viime kevät ja alkukesä ei muutenkaan niin helppoja ole ollut, kaikenlaista ikävää.

Kuten näkyy, täällä keskittymiskyvytön opintojen parissa tuskaileva. On aikaa täälläkin pyörähdellä :-) Niin, taitaa veri vetää taas kohta tänne, kun alkaa olla tämä homma puikoissa. Heheh!

Vautsi Mirkku! Onnittelut! Se on ny pysähdyksissä tän ketjun kohdalla näköjään. Hypätkääs nyt kaikki kyytiin!
Apteekin oman testin puolesta liputan minäkin. Edullinen ja luotettava. Testaa sillä uudestaan!

Vilautanpas teillekin omaa palloani ;-) Jotta saadaan sitä teidän kuumetta vielä vähän korkeammalle... Kuva otettu tänään rv 34+3.
928186.t.jpg

Terkan arvio eilen neuvolassa oli, että painais jo n. 3,2kg. Iski pieni paniikki, kun mitään valmisteluja ei ollu vielä tehty. Nyt on, nimittäin eilen sauhusin oikein urakalla. Ultran mukaan piti olla pieni tulossa ja siinä uskossa olenkin ollut, että ei se sieltä pitkiiiiin aikoihin tule, kun kasvaa vielä rauhassa. No, siihen nyt ei voi täysin luottaa, vaikkakin edelleen uskon ja toivon, että vatsassa asustaisi muutaman viikon.

Terkkuja ja tsemppejä taas kaikille!

Tehis

Yhteistyössä