Isojen lasten lääkärileikit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
kun olin jotain 10 v, leikin samaa sukupuolta olevan kaverin kanssa "pimppalääkäriä"... nyt jälkeenpäin mietin vain, miten tervettä ja normaalia tuo loppupelissä oli...:/ !

Itsekin muistan "pimppileikit" joskus 10-11 vuotiaana parhaan tyttökaverin kanssa. Ihan hyviä muistoja niistä jäi ja aika normaalilta touhulta se sen ikäisille minusta edelleen tuntuu vaikka vähän hymyssä suin sitä nyt jo muisteleekin. En kyllä tiedä miten olisin suhtautunut jos oman tytön olisin sen ikäisenä yllättänyt.

mua taas inhottaa kun mietin mitä kaikkea sitä on parhaan kaverin kanssa puuhannut... :/

Alkuperäinen kirjoittaja täti:
kun olin jotain 10 v, leikin samaa sukupuolta olevan kaverin kanssa "pimppalääkäriä"... nyt jälkeenpäin mietin vain, miten tervettä ja normaalia tuo loppupelissä oli...:/ !

Itsekin muistan "pimppileikit" joskus 10-11 vuotiaana parhaan tyttökaverin kanssa. Ihan hyviä muistoja niistä jäi ja aika normaalilta touhulta se sen ikäisille minusta edelleen tuntuu vaikka vähän hymyssä suin sitä nyt jo muisteleekin. En kyllä tiedä miten olisin suhtautunut jos oman tytön olisin sen ikäisenä yllättänyt.

välillä vain mietin, olenko nyt bi siksi, että oltiin nenät melkein kiinni toisten värkissä ja sormet siellä... hyvältä se kyllä tuntui, vaikka hämmensikin...

Voihan siinä varmaan niinkin käydä vaikka itsellä ei kyllä toiset tytöt enää sitten murrkuiän alun jälkeen kiinnostanutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttönen:
Sama homma, muistan miten viidennellä luokalla vertailtiin kehitystä parhaan kaverin kanssa ja joskus yökylässä nukuttiinkin vierekkäin ja hiplailtiin toisia. Meillä ei koskaan pienempänä mitään lääkärileikkejä ollutkaan vaan koko juttu alkoi kiinnostaakin vasta siinä vaiheessa kun kehitystä alkoi molemmille tulla. Siinä iässä se ei tuntunut ollenkaan epäluonnolliselta vaikka molemmat oltiin tyttöjä, en usko että poikien kanssa olisin silloin vielä mitään uskaltanut edes tehdä.

mullakin kiinnostus alkoi vasta murrosiässä. ennen sitä ei koko juttu voinut vähempää kiinnostaa mutta joskus 10-11 vuotiaana tuli uteliaisuus. lääkäriä en koskaan leikkinyt mutta halusin aina käydä parhaan kaverin kanssa saunassa kun oli mahdollista ja siellä sitten uteliaana tiirailin. kaverilla alkoi murrosikä jo joskus 10 vuotiaana ja oli jännää kun itsellä ei ollut vielä mitään ja kaverilla jo ihan erilainen kroppa. fantasioin kyllä siitä kaverista ja vaikka mistä mutta rohkeus ei ikinä olisi riittänyt ehdottaa mitään.

Me leikittiin jonkinasteisia lääkärileikkiä kavereiden kesken joskus 11-13-vuotiaina. Ei se mitään seksiä ollut, vaikka siinä tais vähän kiihottuakin.. Jotain sellaista, että kosketeltiin peiton alla toisiamme (vaatteiden päältä tosin)..

Alkuperäinen kirjoittaja **:
En ole huomannut että leikkisivät. Kyllä ne suihkussa ollessaan toisiaan ihmettelevät ja kikattelevat mutta ei sen kummempaa.

8v ja 10v tytöt

Meilläkin nuorempi (10v) on alkanut kiinnostua murrosiästä ja saunassa ja suihkussa usein tiirailee uteliaana isosiskoaan (kohta 13v) jolla murrosikä alkoi reilu vuosi sitten. Aina välillä vertailevatkin ja kikattelevat sitten mutta ei ainakaan tietääkseeni ole mitään sen kummempia leikkejä ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Kahden äiti:
En ole huomannut että leikkisivät. Kyllä ne suihkussa ollessaan toisiaan ihmettelevät ja kikattelevat mutta ei sen kummempaa.

8v ja 10v tytöt

Meilläkin nuorempi (10v) on alkanut kiinnostua murrosiästä ja saunassa ja suihkussa usein tiirailee uteliaana isosiskoaan (kohta 13v) jolla murrosikä alkoi reilu vuosi sitten. Aina välillä vertailevatkin ja kikattelevat sitten mutta ei ainakaan tietääkseeni ole mitään sen kummempia leikkejä ollut.

Mistäs sen tietää mitä leikkivät kun et ole katsomassa. Omat leikit parhaan kaverin kanssa ainakin pidettiin vanhemmilta salassa ja tehtiin niitä vain silloin kun muita ei ollut kotona heti koulun jälkeen tai muuten. Kai nyt kaikki lapset sen verran on fiksuja ettei ensimmäisenä mene äidille kertomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja NaDa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kahden äiti:

8v ja 10v tytöt

Mistäs sen tietää mitä leikkivät kun et ole katsomassa. Omat leikit parhaan kaverin kanssa ainakin pidettiin vanhemmilta salassa ja tehtiin niitä vain silloin kun muita ei ollut kotona heti koulun jälkeen tai muuten. Kai nyt kaikki lapset sen verran on fiksuja ettei ensimmäisenä mene äidille kertomaan.

Tarkennuksena siis meinasin että jos kerran saunassakin vertailevat niin ihme jos ei sitten jossain muualla missä vanhemmat ei ole valvomassa..

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Minkä ikäisenä teidän lapset on vielä leikkineet "lääkärileikkejä"? Meillä kohta 11 vuotta täyttävä tyttö ilmeisesti leikkii vielä vuotta vanhemman parhaan kaverinsa kanssa. Pari kertaa olen vahingossa nähnyt / kuullut heidät itse teossa kun ovat meillä olleet yökylässä. Tytöt eivät kai itse tiedä että olen huomannut enkä ole kehdannut asiaa ottaa puheeksi. Annanko asian olla vai pitäisikö puhua tytöille??

Vaikea sitä on lasten tekemisiä estää. Jos ovat siinä iässä että haluavat toisiaan katsella niin keksivät kuitenkin jonkun keinon vaikka kieltäisit.

Ei se oo lesboutta. Nuoruudessa haluaa kokeilla aina kaikkea mahdollista. Olen itsekkin pussannut besuni kanssa pari kertaa kokeilun vuoksi ja todettu etta kylla ihan heteroita ollaan molemmat. Meidan pitaa saada kokeilla etteivat ne jaa vanhemmalle ialle. Ei heti parista ekasta kerrasta saa tuomita. Ja jos huomaan lapsesi tekevan jotain seksuaalista yksin tai kaverin kanssa, niin ala edes mainitse sita meinaan se on todella kiusallista. Itse olin kerran kasihommissa ja aitink sattui nakemaan. Mainitsi siita sitten minulle ja se oli todella kiusallista. Nyt on todella vaikea puhua aitini kanssa seksuaalisista aiheista ja nolostuttaa jopa menna sanomaan menkoista kun ne alkavat.

Anna olla vaan, ihan normaalia ja ikään kuuluvaa, ei tarvitse aikuisen opastusta. Ehkä voisit aloitella vähän sukupuolivalistusta yleisellä tasolla, sitä aikaa ajatellen kun leikkikaverit voivat olla myös poikia.

Tässä kuusi vuotta myöhässä oleva vastaus. Toivottavasti näet tämän viestin vielä. Eli pienillä lapsilla kiinnostuksen kohteeksi muodostuu juuri intiimialueet ja yms. Kun lapsi tulee kouluikään nämä kiinnostuksen kohteet hiipuvat. Taas murrosiässä alkavat kuitenkin uudestaan.

Minkä ikäisenä teidän lapset on vielä leikkineet "lääkärileikkejä"? Meillä kohta 11 vuotta täyttävä tyttö ilmeisesti leikkii vielä vuotta vanhemman parhaan kaverinsa kanssa. Pari kertaa olen vahingossa nähnyt / kuullut heidät itse teossa kun ovat meillä olleet yökylässä. Tytöt eivät kai itse tiedä että olen huomannut enkä ole kehdannut asiaa ottaa puheeksi. Annanko asian olla vai pitäisikö puhua tytöille??
[Anna vaan olla. Kyllä ne tietää mitä tekee. Parempi, ettet puutu. Kannattanee antaa olla.]

Yhteistyössä