K
Keittiönoita
Vieras
Yksin ei pystykään. Tarvitaan molempia vanhempia. Usein se isä vaan jää altavastaajaksi, koska sekä lapsen äiti että viranomaiset ovat äidin puolella. Eikä sitten haluakaan sopia yhtään mitään, kun vastassa on exä ja kukkahattutätiarmeija.Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:aivan. yksin siihen ei vaan pysty. sen lapsen isänkin on sitä haluttava. toki tässäkin on poikkeuksia.. aina sitä isää ei voi antaa lapsen tavata vaikka onkin isä. tai äiti.
Mun avokkini on puskenut horsmaa jo yli 22 vuota. Tiedän, mitä on kasvattaa lasta ilman isää. Ja vaikka mitä tekisi, niin sitä isää ei vaan lapselleen saa. Mä olen nähnyt sen surun tyttäreni silmissä. Poikani silmissä en sitä surua halua nähdä, ennemmin vaikka nuolen exän eteisen lattian putipuhtaaksi.
Tiedän, että on isejä ja äitejä, joille lasta ei voi turvallisuussyistä antaa. Ja silloin ei tietty annetakaan. Mutta jos lapsen vanhempi ei ole päihdeongelmainen, väkivaltainen, pedofiili eikä terroristi, silloin lähivanhemman pitäisi unohtaa oma kiukkunsa ja ajaa lapsensa etua. Lapsen etu kun ei - vaikka miten toivoisi - aina ole äidin etu.
Mun tuttavapiirissäni ihan jokainen huoltajuustaistelu on ollut juuri tätä minäminäminä-juttua. Kummassakaan vanhemmassa ei ole ollut mitään vikaa, jonka perusteella lapsen huoltajuus olisi määrätty toiselle. Yleensä aina - yhtä poikkeusta lukuunottamatta - huoltajuus on määrätty äidille. Joka jatkaa - vuosien päästäkin - sitä minäminäminä-vinkumistaan.