Isän "oikeudet" ??

Mitkä ovat isän oikeudet suomessa 2010 äitiin verrattuna? Todella minimaaliset. Äiti on lastensuojelun silmissä AINA parempi oli "äiti" sitten juoppo, narkkari tai mieleterveyspotilas. Jos isä ei paluta lasta sovittuna aikana syytetään isää kidnappauksesta!!! Jos äiti ei palauta lasta sovittuna aikana ei kukaan tee mitään!!! Missä vika?? En yhtään ihmettele, että niin pieni määrä isiä hakee oikeuksiaan lastensa kanssa, kun ei niitä todennäköisesti tule saamaan, (ainakaan helposti), ilman todella tarkkaa selvitystä, vanhemmuuden arviointia yms. Äidit kyllä saavat tehdä mitä tahansa lasten kustannuksella. Vai vielä lastenSUOJELU, paremminkin äitien hyysäystoimisto!!!!! Itse olen äiti, joka vierestä katsoo miten puolison lapset joutuvat seuraamaan mielenterveysongelmista, vainoharhaisuudesta ja erittäin pahasta mustasukkaisuudesta (erosta kulunut 3 v!) riivaamaa äitiä joka toinen viikonloppu! Äiti ei palauta lapsia sovittuna aikana, piinaa koko perhettä puhelimitse, kyttäämällä pihalla, leikkipuistossa yms. Vanhin lapsi jo niin peloissaan, että jouduttu turvautumaan koulukuraattorin apuun. Mutta :attn:LASTENSUOJELU ei voi tehdä mitään!!! HMMM jos olisi etävanhempi ISÄ niin kaikki olisi aivan varmasti toisin!!!
 
mmi78 viestistäsi on jo todella pitkän aikaa..vieläköhän vierailet näillä main? minulla olisi tuohon myös sanani sanottavana ja ihmetyttääkin, miten tähän ei ole tullut vastauksia/kommentteja? Sinä perheinesi ja minä vastaavasti emme varmasti ole ainoita ko. asioita havainneita. Vieläköhän tästä nousisi aktiivinen ketju..
 
Ja nyt sitten niihin omiin kokemuksiini..

Sosiaalihuolto tuntuu tosiaan olevan vain äitien hyysäyspaikka. Mieheni lapsesta on jo yli vuosi sitten tehty lastensuojeluilmoitus perheen läheisen jäsenen toimesta(eli tiesi todella mitä tapahtuu). Siitä ei seurannut muuta kuin pari haastattelua ja se oli siinä. Sama meno on jatkunut lapsen äidillä pitkään ja meillä on siitä mieheni kanssa ollut jo epäilyskin. Lapsen satunnaista oudoista kommenteista ja kysymyksistä olemme sen päätelleet. No jokin aika sitten jäi äiti kiinni. Lapsi oltiin viemässä hänelle takaisin ja promilleja oli sen verran, ettei "tavallinen satunnaisesti ottava nainen" saa sellaisia mitenkään. No nyt tästä on mustaa valkoisella poliisien puhallutuksen jälkeen ja uusi lastensuojeluilmoitus tehty. Kovin hitaasti asiat etenevät. Nyt on sitten erinäisiä tapaamisia ollut ja tulossa sossussa ja sieltä vain silti sanotaan "voi, voi kun se -----nyt tajuaisi":mad: Lapsen koulunkäynti kärsii todella. Äiti on niin kovapäinen ettei ota mistään onkeensa. Isä on jo ennen näitä ilmoituksia toivonut enemmän tapaamisaikaa, toivoen sen olevan tasapuolisesti viikko ja viikko. Lapsen äiti sanoo aina, että siihen ei suostu, että mennään vaikka käräjille. Lapsikin on jo ilmaissut halunsa tuohon tapaamissysteemiin, mutta ei! Äidit ne saa jyrätä näissä miten haluaa. Onneksi kai suurin osa tajuaa mikä on lapsen paras.

Itsestä tuntuu aivan hirveältä seurata tätä tilannetta, kun aikuisena minulla on tietysti velvollisuus toimia kasvattajana(olen kyllä ottanut tämän tehtävän vakavasti jo alusta alkaen ja kasvattanut siinä samalla miestä lasten kasvatuksen saralla), mutta oikeuksiahan minulla ei sitten ole kun ei ole omasta lapsesta kyse. Nyt kun meillä on myös yhteinen lapsi, pelkään miten tämä miehen exän jääräpäisyys ja alkoholismi vaikuttaa välillisesti häneen.
 
Joo oman kokemuksen perusteella lastensuojelu on etävanhemman (äidin?) suhteen täysin voimaton mutuen paitsi että antavat lausuntonsa oikeudelle. Ei siinä muu auta kuin mennä oikeuteen tappelemaan, vaikak eihän sinne normaalien ihmisten kanssa kukaan joudu. Meilläkin oli 5 v erosta kun tavattiin ja akka otti niin okkiinsa että on tuhonnut lapsen ihan totaalisesti. Vaatii lisää tapaamisaikaa ja viikko viikko systeemiä vaikka tuli lapsen elämään samaan aikaan kuin allekirjoittanut. Voin sanoa että ennen kuin tiesi olemassaolostani, ei eukkoa näkynyt missään. Oli niin kiiree uusien avioliittojen ja miessuhteiden kanssa ettei lapselle liiennyt aikaa, paitsi nyt kun pitää esittää äitiä. Mikään oikea äitihän tällainen lastaan henkisesti ja fyysisesti pahoinpitelevä tyyppi on, kun uhkailee että jollei lapsi tee niinkuin hän sanoo niin loppuu lapsen tapaaminen.
meitä on moneen junaan ja toiset ei ehdi edes asemalle...
 
Tiedän ihmisen joka luopui huoltajuudestaan suosiolla lopulta, äiti kun päätti kaikesta, heittäytyi hankalaksi ja alkoi valehteleen sossulle lapsen isästä ties mitä. Sekosi päästään ex miehensä löydettyään elämänsä naisen. Tällaista tää joskus valitettavasti on... :( Isällä ei siis varsinaisia oikeuksia, sehän on se hirviö.
 

Yhteistyössä