Inseminaatio

Hei kaikille! :wave: Uusi inssiläinen ilmoittautuu. Huomenna eka inssi, TAYS:issa ollaan hoidossa. Takana lapsettomuutta 2 vuotta, selittämättömästi lapsettomia ollaan. Kiertoa tukemaan tähän 1. inssiin olen saanut clomit ja eilen pistin Pregnylin. Yksi munasolu näkyi ultrassa. Tänään olen potenut hieman etovaa oloa, johtuneeko sitten Pregnylistä...? Jännittää kovasti miten käy. En ole kovin toiveikaskaan, mutta eihän sitä koskaan tiedä...kai sillä inssillä joku joskus onnistuukin. :)
 
Sammale321
Ellu77 Tervetuloa joukkoon :wave:

On: Ultrassa käyty. Taas samalla puolella kasvaa johtofolli, ihmeellistä että se aina päättää samalla puolella olla. Maanantaina inssi. Vituttaa taas rahan hukkaaminen polimaksuihin ja lääkkeisiin ku ei näistä insseistä ole minulle mitään hyötyä. Tämän jälkeen keretään vielä yksi inssi tehdä ennen kesä taukoa.
 
Moikka!

Tervetuloa Ellu77!

Ultrassa käyty ja hyviä uutisia. Kysta on nyt poistunut kokonaan ja munasarjat olivat rauhalliset. Kp 5 lähtien sit taas menopur pistokset ja puolentoitsa viikon päästä ultra. Viimekshän mulla pistos päiviä tuli huikeat 18! Oma lääkäri ei ollut paikalla et maanantaina soittelen vielä et alotanko sen prednisolonin tähän kiertoon..
 
Heips taas!
Tuntuukos se inseminaatio sitten miltä, tekeekö kipeätä, vai..? Tosiaan kun meillä ensimmäinen kierto menossa femarin ja pregnylin avulla, muuten vain peittoja heilutellen:) Ja niin skeptinen kun aina olen, että tuskin tässä kierrossa tärpännyt, joten ens inssiä ajatellen jo, että miltä se tuntuu?

Plussaa tänne näin kaikille, kiitos :heart: :)
 
Sammale321
nöppö eka inssi ei tuntunu mulla yhtään. Ei se katetrin laitto, eikä mikään muukaan, ne esivalmistelut vaan vähän inhottavalta tuntu. Mut sit toka inssi koski aika lailla ja koko loppupäivän oli vatsa hirveen kipeä, kaikki tärinä sattui, eli ei oikein voinut kävelläkään kunnolla. Olin varmaan vähän huonossa asennossa tai jotain kun se katetrin laittokin tuntu ilkeeltä ni varmaan vähän repi paikkoja. Maanantaina sit selviää kuinka kovaa tällä kertaa koskee. Jos ottasin vähän rennommin ni ehkä ois helpompaa.
 
Hyvä tietää! Pidän peukkuja Sammale321! :heart:
Siis nyt! Asiasta kukkaruukkuun..Kävin äsken vessassa ja tuli verituhrua, siis aivan puhdasta verta. En tietenkään saa lääkäriä enään tähän aikaan päivästä kiinni. Mitä sellanen voi meinata? Kuitenkin vasta kp22 (28/30) ?! Tosiaan jos tädistä on kyse, niin näin lyhyttä kiertoa ei koskaan ole ollut.
 
Sammale321 : Luin vähän juttua tuosta kiinnittymisvuodosta, ja tosiaan sekin ois mahdollista..:heart: Mutta nyt en tosiaan uskalla mitään sen kummemmin miettiä kuin että tuleeko täti kylään vai eikö tule.

Onko muilla esiintynyt vastaavaa?
 
nöppö: mulla oli ti eka inssi ja ei tuntunut pahalta!! Ehkä vähä samalta ku papakoetta olis otettu, paitsi et ainaki mua papa sattuu vähä enemmän.
riksu82, sun tarina loi jotenki toiveikkaan fiiliksen =) kaikennäköstä oot/ ootte joutunu kokee, huhhuh!!
pikkumude, mulle lääkäri sano laparoskopian jälkeen, et vaikka mulla ei enää ole vas. puolella munanjohdinta, niin se munasolu voi joskus kulkeutua vastakkaiselle puolelle ja sitä kautta hedelmöittyä.

on: pp2. Fiilikset risteilee laidasta laitaan. . Välillä suunnittelen jo et inssien jälkeen en jää enää jonottaa puolta vuotta että päästään julkisella puolella IVF:n, vaan heti ku seur. kuussa menkat alkaa, ni ottasin yhteyttä johonkin yksityiseen klinikkaan. Välillä mietin, että ehkä sen puolvuotta vois odottaa..Sit mietin, et mitä jos mun "releet" menee jotenki enemmän rikki?? Mitä jos ne lakkaa toimimasta kokonaan??? En tiedä. Kovin on vaikeaa... Ja nyt ymmärrän mix näit päiviä kutsutaa piinapäivix!!! Sitä ne todellakin ovat!!! :kieh:
 
TanZZZku Kiitos tiedosta :) se toi mulle ihan mielettömästi lisää toivoa tähän toiseen inssiin :) Mulla siis huomenna klo 11 inssi.. Jännittää niin etten oo vieläkään saanu unta vaikka yrittäny oon..Luin tuolta jonku kirjotuksesta että jollakin on inssi sattunu kovasti..Eka inssi oli mulle helppo. Se oli epämiellyttävä kokemus, mutta ei sinänsä sattunu ollenkaan..mut jos tää toinen inssi onkin sit kivulias..ääh..alko pelottaan :/ mut mulle on sanottu että jos on aiemmin synnyttänyt niin ei pitäs tuntua pahalta tää toimenpide..pitää toivoa parasta..

varmaan huomenna käyn kertoon lisää kuulumisia inssin jälkeen..mut sittepä me mennäänki sinne kauan odotetulle mökkireissulle rakkaimpani kanssa :D lällällää :D
 
Älä pikkumude huoli, hyvin se menee ;) Kyllä sä kestät sen!!! Muaki jännitti ja nukuin huonosti inssiä edeltävän yön. Mut sitte, se oliki iha pala kakkuu!! :)
Yritin vielä kysyy lääkäriltä et "voisitko tähdätä sinne oikealle, ku mul on vaa siel se munanjohdin tallella?" :D Lääkäriä huvitti ja se alko selittää et 2ku mä vähän tän sokkona laitan nii ei pysty sillee oikee tähtää.." :)
Pakko oli kuitenki kysyy asiasta, olis jääny muuten häiritsee!! :LOL:
Tsemppiä kaikille piinailuun!!! =)
 
Heippa virtuaalijännääjät!

nöppö: sielähän kuulostaa jo hyvältä, jos vaikka se vuoto olisi tuota kiinnittymisvuotoa. Onko vuoto lakannut? Oliko vain se pieni vuoto hetki silloin? Täällä peukutellaan!!
Itselle tehty kaksi inssiä eikä kumpikaan tuntunut missään. Oli ihan helppo pienen pieni operaatio putken kanssa. Hetkeksi jätetään sitten vielä toimenpiteen jälkeen makoilemaan, jotta kaikki varmasti päätyy sinne minne pitääkin :)
pikkumude: Tuleppa kertomaan kuin inssi sujui!!
Sammale321: onnea maanantain inssiin. Toivotaan että plussaat jotta saadaan mielesi muuttumaan inssien suhteen :D

OmaaNapaa:
Täällä plussa vahvistuu! Nyt siis 4+4, rauhallisin mielin ollaan ja katsellaan mitä tuleman pitää. Varhaisultra on varattuna loppu kuuksi, silloin olisi 7+0 jos kaikki menee sinne asti hyvin. Ilmoittelen mitä tuleman pitää! :heart:

Ihanaa viikonloppua kaikille!!
 
Mä olen niiin onnellinen sun puolesta Adalaine! Tuntuu varmasti aivan mielettömälle... :heart:

Vuoto oli eilen vain.. Tuli siis melko kunnolla ihan kirkasta verta ilman mitään hyytymiä pyyhkiessä. Mutta ei sen jälkeen yhtään mitään. Eilen jomotti vasenta munasarjaa, aina kun nousi esim. makuuasennosta ylös :eek: Silti pahoin pelkään, että ne menkat alkaa. Kuitenkin outoa, sillä tosiaan kp23 vasta menossa.
Hyvä tietää vähän etukäteen tuosta inssistä, niin ei ehkä jännitä niin kovasti. Peukkuja pidellään myös täällä kaikille jänskäilijöille!

Ja mukavaa viikonloppua!! :)
 
Ihanaa että täällä on jo näin monta jännääjää,mukavaa kun on kohtalotovereita... :heart:
Tänään pp12 ja en oikein tiedä onko olo että täti tulee vai noup...rinnat arat ja valkkaria tulee,eipä juuri muuta.Ajattelin etten testaa vaan oottelen alkaako vuoto tai toivottavasti ei! :)
 
Sinirusko: pp13 nyt menossa täällä (kello kun on jo yli 12) :) Koska sun kuukautiset pitäis alkaa? Joten taidetaan olla samassa tilanteessa?? Tosiaan "pp13" pistoksesta, kun inssiähän me ei tässä kierrossa tehty ... Mulla on myös rinnat hieman arat, mutta samalla tavalla kuin ennen menkkojen alkua.
 
Eipä näkynyt 7.4. ultrassa, kun 13mm folli, joten jatkettiin pistelyitä ja 9.4. uusi ultra..
No lääkärin mukaan ei mitään muutosta ole folleissa tapahtunut, joten pistelyt jatkuu ja maanataina menen taas ultrattavaksi. Nyt on sentään limis jo 10mm, kun aikasemmin ollut vaan vähän reilu 7mm. Toivottavasti nyt olis follit kasvaneet maanantaihin mennessä ja päästäis ens viikolla inssiin!
Suunnitelmissa on meille 4 inssiä ja sitten IVF jonoon, joten kiirus tulee ton neljännen inssin kanssa ennen kesätaukoa... Olisin kyllä jo nyt valmis jonottamaan ja jättämään tän inssipuuhan kokonaan väliin, kun ei tämä tunnu meille mitään tulosta tuottavan!
Jotenkin tuntuu, että elimistö joutuu vaan tosi koville turhan takia :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkumude:
Mut lääkäri kyl totes että mulla on mahdollisuus raskautua myös oikeen puolen kauttakin vaikka munatorvi poistettu..mä en kyllä tajua et miten :eek:


JOO,TÄÄLLÄ SAMA VIKA, MUTTA TOI ON TODELLA HARVINAISTA JOS TOTTA OLLENKAAN....ETTÄ MUKA SE VASEN MUNATORVI NAPPAIS SEN OIKEANPUOLEISEN MUNIKSEN JA SILLEE ONNISTUS..MUT TOKI ONHAN SIINÄ PIKKU PIKKU MAHIS ;)

Ja meillä Sammale321 näyttäs olevan yhteiset piinailupäivät, paitsi et mulle tehdään inssi jo huomenna. :)
 
et mikäon piikittelyhoito...???
Ku juttelin lekurin kans meidän jatkoista, (joku meille uus) niin se kysy että eikö sulle ole suunniteltu pistelyhoitoa??
:/ Mulle tuli tyhmä olo et ei...... En sit ehtiny siinä sitte kysyä tarkemmin ku olin töissä tauolla..
Onko se, et lääkkeenä on hormoni, ja sitä pistellään, tiettyinä päivinä ja sit sen avulla inssiin..? Ku nyt on ollut clomit käytössä ja ovat iha hyvin toimineet...
 
Meillä nyt sitten olis ensi kierrosta ensimmäinen inssi edessä. Pientä jännitystä kieltämättä ilmassa. Lueskelin teidän juttuja ja kummastelin et meille OYS:n lääkäri sanoi et meille tehdään kaksi inssiä ja jos ei niillä tärppää niin sit jonoon ivf:n. En tiedä et onko syynä se et mulla jo ikää hintsua vaille 34 + meissä molemmissa on häikkää. Vaik Mizzekin näyttäis vuosimallin perusteella olevan jo yli kolmikymppinen ja teillä tehdään kuitenki 4 inssiä. Vai onko tässä eroa et onko julkisella vai yksityisellä puolella hoidossa?
Kuten jo aijemmin kerroin mulla selittämätöntä kuukautiskierron heittoa ja miehellä on niukasti toimivia simppoja spermassa. Meillä on yksi kaksi vuotias lapsi ja häntä voi kai ihmeeksikkin kutsua näillä meidän hedelmällisyyksillä, on nimittäin terolutluomutyttö.

TanZZZku, noi piikittely hoidot (mun alkuvaiheen tiedoilla) ovat siis juuriki niitä kun kiertoa tukemaan pistetään vielä clomien lisäksi piikillä tarvittavia hormoneja. Meillä ei edes koiteta pelkillä clomeilla vaan heti otetaan kehiin myös piikkihoito.

Jännittää ja odotuttaa ja ehkä vähän pelottaakin. Huh. :)
 
Sinirusko: Harmi.. tänään tuli taas aamulla tiputteluvuotoa, aika menkkamaista. Taitaa olla enään ajasta kyse kunnes alkavat :(
Voikohan noi lääkkeet (Femar ja Pregnyl) sekoittaa kuukautiskiertoa? Kun tosiaan normaalisti on 28/30 niin nyt ne mitä todennäköisesti alkamassa kp24. ..

Aurinkoista piinailua kaikille!
:heart:
 
nöppö: Toivotaan että vuoto pysyy poissa!

tanZZZku: Mä en voi oikeesti uskoo et se munasolu vois hypätä toiseen!!! Kuulostaa niin oudolta... Miten lääkäri tätä perusteli?
Piikeistä... Clomit ajaa mielestäni saman asian. Miksi siirtyä piikkeihin jos nekin toimivat :) Itsellä clomit tosiaan aiheutti pahoja haittavaikutuksia, siksi meillä käytössä menopur piikki.

adalaina: Onnea! Oon ihan pikkusen kade :ashamed:

sinirusku: Toivotaan et plussa pärähtää ruutuun!

mizze77: Toivottavasti munasolut ottavat loppukirin :)

Inssien määrät vaihtelee paikkakunnittain ja tietysti myös ikä ja lapsettomuuden syyt vaikuttavat.

Itselläni tänään alkaa taas pistelyt... toivottavasti viimeisen kerran!
 
Matroskin: OYS:ssa tehdään vaan kaksi inssiä ja sitten IVF-jonoon. Mekin ollaan nyt jonossa...
TanZZZku: mulla oli inssien aikaan clomit ja lisäksi piti pistää kahtena päivänä Gonal- piikki.
Nöppö: Jospa se ei olisi enne menkoista vaan jotain ihan muuta positiivista =)
 

Yhteistyössä