Inseminaatio

pikkumude : Ei ole alkaneet ja nyt on jo kp32 ja pp18,täytyy käydä tänään ostamassa uusi testi ja testata aamulla,mikäli menkat ei ole alkaneet.

Ajatukset vaan pyörii koko ajan tämän ympärillä,mistään muusta ei meinaa tulla mitään :ashamed:
 
jospa seuraava testi ei ois rikki ja näyttäis tosiaan ne 2 viivaa..jos vaikka luget ois sekottanu sun systeemin ja pidentäny sun kiertoa..jos vaan yksinkertasesti ei oo vielä raskaushormoniarvot ehtiny nousta tarpeeksi..itellä on myös tosi säännöllinen kierto..kyllä itekin oisin ihmeissäni jos menkat ois myöhässä eikä testit näytä toivottua tulosta..jospa asiat nyt selviäis niin saisit mielenrauhan!! oliko tää sulla inssi vai koeputkihomma?? en jaksa käydä tarkistaan tuolta aiemmista kirjotuksista :) hoitoja taitaa kuitenki olla vielä jäljellä jos nyt huonosti käy?? en osaa nyt muuta kirjottaa ku et elä vielä menetä toivoas..kaikki on mahollista :hug:
 
Sammale321
Katjuska-79 Olikos sulla luget käytössä? Mulla ne viivästytti menkkojen alkua neljä päivää. Olin jo aikeissa soittaa lääkärilleni, että miks menkat ei ole vieläkään alkanu, mut sit ne alkokin ihan itekseen.

On: Täällä vietellään PP8 ja ei mitään oireita mitkä ei lugeista johtuis. Ihan samanlaiset tuntemukset on ku viime kierrossa näilllä piinapäivillä. Eli eipä tainnu tulla plussaa tässäkään kierrossa.
 
mulla pp11 ja tuntemuksia on ollut vaikka kuinka paljon..ei vaan oikeen tiiä että onkohan menkkaoireita vai hormoneista johtuvia vai voisko olla jopa raskausoireita..Eilinen päivä meni sellasissa ajatuksissa, että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä. Selkä tosi kipee ja alamaha myös..just siltä tuntu ku et menkat ois alkamassa. Nyt on sit taas erilainen olo..Mahassa on kummia tuntemuksia ja nipistelyä..Yks uus oire on myös tullu viime päivinä..Oon nimittäin ollu mielettömän herkkis..alkanu parkumaan joka asiasta ja välillä ei oo ollu ees mitään syytä. Eilenkin istuin vaan sohvalla pyykkejä laskostamassa ja aloin itkeen..olin aivan että mitä ihmettä..mutta tää herkkyyskin voi johtua tietty noista hormoneista..ja mua on etonutkin muutamana päivänä mutta SEKIN voi johtua noista lääkkeistä..voi voi..oispa jo perjantai niin vois jo testata..pelottaa..

Ja hei Nöppö :) nyt vasta hokasin uuden tyypin täällä :) tsemppiä sullekin piinapäiviin!!

Ja kuinka aikaisin ootte jo testiä tehneet??siis kuinkahan aikaisin voi jo raskaus näkyä?? taitaa olla vielä liian aikasta saada ees mitään haamua aikaseksi?? siis mulla pp11
 
Eihän siihen testiin sitä plussaa saa vaikka kuinka noituis :x En enää ikinä ota noita lugeja,kun tällaista tekevät. Hulluksihan tässä ihminen tulee :kieh: Nyt on kp33 ja pp19:tänään on limojen väri muuttunu,että eiköhän ne menkat nyt sieltä sitten tulis.

Meidän inssit oli sitten tässä ja seuraavaksi odotellaan,miten sinne OYS:iin päästään IVF-hoitoihin :ashamed:

Onnea teille muille ja plussia kovasti puhaltelen teille :whistle: :whistle:
 
Moi!

Nöppö: Tervetuloa :flower: Toivottavasti vierailusi täällä jää lyhyeksi :)

Katjuska-79: Voi, kun se vielä plussaksi muuttuis!! Anteeksi uteleminen, mutta moneskos inssi teillä oli nyt? Me tehtiin eilen sellainen päätös, lääkärin suosituksesta, että tän juuri tehdyn lisäksi tehdään enää toinen inssi ja sit siirrytään IVF:ään. Ihan uusi maailma se mulle, pitänee alkaa opiskelemaan jo valmiiksi - pessimisti, ei pety - no eipä!!! :'(

pikkumude: Piinispäivät on kyllä pirulliset, kun menkkaoireet ja raskausoireet on niin samanlaiset! Mut hyvältä nuo kyllä sulla kuulostaa - peukutuksia!! Maltahan vielä testailun kanssa :flower:

Sammale321: Älähän nyt vielä heitä kirvestä kaivoon! On nimittäin yhtä todennäköistä, että alkuraskaus on oireeton kuin oireellinen!! Peukutuksia!!

).( Meille tehtiin eilen se inssi. Miehen siittiöt olivat huippuluokkaa ja mulla 1 munis irronnut vasemmalta puolelta. Limakalvokin 9mm, mikä kuulemma hyvä - mitäs muilla on ollut? Pikkuisen verta tuli pikkuhousunsuojaan operaation jälkeen, onko muilla tullut? Aloin sit napsimaan disperiiniä ja torstaina aloita luget. Mieli ei kovinkaan toiveikas tällä hetkellä, enkä haluaisi ajatella koko asiaa ja samalla en voi olla ajattelematta sitä :'(
 
Tänään oli ultra, yksi 17 mm folli vasemmalla. Paikat näytti kuulemma muutenkin lääkärin mukaan "oppikirjan mukaiselta". Limakalvot tosi hyvät ja paljon pieniä folleja kehittymässä. Toiseksi isoin oli 9 mm, mutta ei kuulemma tähän inssiin ehdi millään kehittyä. Torstaina olisi sitte inssi OYS:ssa. Jännittää...
 
Minkä kokoisia folleja muilla ollut ja kuin monta? Onko muilla turvonnut maha hoitojen aikana? Mulla ei mahdu enää housut kiinni. Lääkärin kanssa jännitettiin onko kehittynyt liikaa kun niin turvottaa.. Onneksi ei ollut. Kuulemma pieni kokoni (156 cm ja 48 kg) voi vaikuttaa siihen, että maha pömpöttää kun follit kasvaa.
 
Toivoton88 Onnea inssiin :) Mulla on kans maha turvonnut ja vähän muualtakin löytyy tuota tympeetä turvotusta..johtuu varmaan lääkkeistä aika lailla..ja nälkäkin on kasvanut hirmuisesti..Pitäs vaan olla viisas ja yrittää juoda vettä runsaasti niin vois ehkä pahimman turvotuksen saada pois.

Voi ku malttaiski oottaa testailua..mä kyl alan ihan huvin ja tyhmyyden vuoksi testailla jo huomisesta lähtien, sanokaa mitä sanotte :D on onneksi testejä varastossa useempi :)

Ja mulla tuli sen inssin jälkeen verta vielä iltasellakin pöksyyn, eli uskosin että normaalia on. Mun inssissä oli molemmilla puolilla yhet follit..oikealla puolella oli isompi ja pyöreempi mut siitä tuskin on hyötyä ku mulla ei oikee puoli oo toiminnassa ku munatorvi leikattu..
 
Hei,

Tänään pp1, eilen tehtiin inssi.
Kierrossa oon pistelly Puregonia kp5-13, Pregnyl irrotuspiikki kp14 ja inseminaatio kp15.

Ultrassa tilanne oli kp9; oikealla 3kpl 10-11,5mm munarakkulaa, vasemmalla useita 6-7mm munarakkuloita. Pistelyt jatkui ja toivottiin että vain muutama kasvaisi.

Hyvin kävi, kp12 ultrassa näkyi johtofollikkeli oikealla 1kpl 17mm, muut olivat pieniä eikä nuo kaksi muuta isompaa olleet enää kasvaneet. Jatkettiin vielä tuon munarakkulan kasvattamista Puregonilla.

Inssissa kp15 munarakkula oikealla oli 20mm. Vielä ei ollut irronnut vaikka Pregnyl pistetty edellisenä päivänä 24h ennen inssiä.

Nyt sitten jännäillään, pp1 siis menossa. Ajattelin testailla ensi viikon viikonloppuna jolloin pp12-13. Pidetään peukkuja!

Toivoton88: Yllä varmaan vastauksia noihin follejen kokoihin ja määriin omassa tapauksessa.
MeaMimosa: Meillä taitaa olla samat jännäyspäivät. Ihanaa jännäilyä! Koska testailet?
Katjuska-79: Täällä pidetään peukkuja!!
 
Adalaine: Oho, kylläpäs sattui samaan aikaan meidän jännäilyt :) Pian saadaan alkaa oireita kuulostelemaan oikein yhdessä! Mä oon kehittynyt tässä vuosien varrella aika malttavaiseksi testailijaksi - eli odotan vaan sinnikkäästi :) Nyt aattelin, et jollei menkkoja kuulu niin viikon päästä oletusta alkamispäivästä testaan vasta! Sit olis jo viikko alkuraskauden jännäilystä takana, jos niin onnellisesti kävis, et tärppi olis käynyt. Hyvä tosin tässä vaiheessa kiertoa lupailla, saa nähdä kuinka käy malttamisen kanssa :LOL: Tsemppiä sinne :flower:
 
Sammale321
Mulla tästä toisesta inssistä tuli koko loppupäivän verta. Mutta ihan vaan sellasta tuhrua, että vissiin ihan normaalia oli. Joku kysy turvotuksesta, täällä suunnilla sitä on ja kovasti..menkkojen aikaan ja pari päivää sen jälkeen on vatsa litteä ja sit ku alkaa hormonit niin turvotus alkaa myös. Pistosten aikaan tuntuu eniten turvottavan. Sit niistä folleista, en ees tiedä minkä kokosia ne on ollu inssin aikaan...vikoissa ultrissa ne on yleensä jotain 18mm ja siitä on aina vielä muutama päivä ollu inssiin aikaa. Vissiin aika hitaasti mulla kasvaa.
 
Oletteko pistäneet pregnylin itse? OYS:ssa yleensä pistetään itse 24 h ennen inssiä, onneksi meillä arpaonni osui kohdalleen ja mulle pistetään se vasta inssin yhteydessä. Jaksamisia ja malttamisia kaikille piinailijoille!
 
Sammale321
Kiinnostaako muita tietää, että minkä ikäsiä me ollaan? :wave: Minua kiinnostais..Itse olen 24-vuotias. En mitenkään kauhean vanha (ainakaan omasta mielestä), mutta en ihan tosi nuorikaan..
 
Kyllä tämä oli tässä,"alkumönjiä" tullut tänään,joten odottelen vaan oikeaa vuotoa :ashamed:

Minulle on tehty kaksi inssiä ja joku tuolla kyseli pregnylin pistosta,niin meille ne pisti sen siellä OYS:ssa. Ensimmäisessä oli kaksi johtofolli ja toisessa vaan yksi (kokoja en nyt muista) Minulla tuli ensimmäisen inssin jälkeen hieman verta,mutta toisessa ei mitään. Ja ensimmäisen jälkeen olin tosi kipeä (lähinnä munasarjat eivät tykänneet hormooneista), toisen jälkeen ei olllut mitään kipuja munasarjoissa. Ensimmäisellä kerralla ei ollut lugeja ja toisella oli.

No jopas oli..toivottavasti joku ymmärtää tuota sepostusta... :LOL:

Onnea uusille inssiläisille :flower:
itse en enää varsinaisesti tähän ryhmään kuulu,mutta varmastin taustailen :heart:
 
Ikäni saattaa päätellä nimimerkistäni. Eli olen 21 vuotias, mieheni on 22. Olen kyllä kiitollinen, kun aloitimme nuorina lapsen yrittämisen. Ainahan se on todennäköisempää onnistua mitä nuorempi on. "On aikaa yrittää ", näin sanovat ystävät/lähisuku, joille olen kertonut. Tottahan se on vaikka itse ajattelee niin, että kyllähän sen lapsen olisi jo pitänyt tulla, kun näin nuoriakin ollaan.
 
Heippa virtuaalijännäilijät!

Toivoton88: Tsemiä inssiin, hyvin se menee! Sen jälkeenhän tuo piinailu vasta todenteolla alkaa! Onko miehesi näytteessä ollut jotain erikoista edellisellä kerralla? Anteeksi kysymykseni, mutta olen uusi niin en ole kerinnyt vielä perehtymään.
Pregnyl asiaan: Pistin Pregnyl piikin itse kotona 24h ennen inssiä. On se aikamoista kotikokkihommaa niiden purkkien ja ruiskujen kanssa.
Sammale321: itse 28v ja mies 29v. Meillä esikoispoika 1v3kk, sai alkunsa pistely+inssi hoidolla vuonna 2008. Tuo tuhruttelu on inssin jälkeen normaalia, toimenpiteessä kalvoille voi tulla haavoja.
MeaMimosa: Nostan hattua että jaksat sinnitellä. Se on kyllä parempi kuin tiirailla tikkuja ja nostaa välillä toiveita hyvinkin turhaan! Itse testasin esikoisesta pp11 inssin jälkeen haamun joka vahvistui ja pp13 näytti jo hyvin plussan. Tämän vuoksi ehkä olen hieman aina aikaisin liikkeellä :)

Onko teillä muilla muita lapsia? Itselläni tosiaan 1v3kk esikoinen joka sai näillä samoilla hoidoille heti ekasta alkunsa. Tämän vuoksi en kauhean kauaa odotellut vaan hakeuduimme toisen lapsen saamisen toivossa samaan hoitoon. Nyt nähdään tepsiikö enää ;)

Ihania inssejä ja jännäilyitä!
:heart:
 
Minä oon kohta 26 ja mies 22 :D eli hienoinen ikäero meillä :D Mulla on kaksi lasta. Toinen 6 ja toinen 5 edellisestä suhteesta. Molemmat syntyi luomuna ja raskauduin todella helposti. Siksi onkin niin outoa että ollaan jo pari vuotta yritelty miehen kans eikä mitään tuloksia..miehellä todettiin hieman hitaat simpat jotka jotenki juuttuivat toisiinsa eli liekkö niissäkin vähän aihetta..Oon kuitenkin tullut viime kesänä miehelleni raskaaksi, mutta se meni kesken kuten edellinenkin raskaus..Pelottaa kamalasti, että jos nyt tuun raskaaksi, niin taas käy huonosti..Mut jospa ei ois niin huono mäihä..
 
Sammale321
mariq Vieläkö yritätte inssejä? Eikö ole jo lääkekatto tullut vastaan, siis että olis varaa IVF lääkkeisiin vielä tänä vuonna? Ku ettkös te olleet julkisella hoidossa? Paljon kysymyksiä :whistle:

Katjuska-79 Harmi kun vuoto alkoi :hug: Tsemppiä seuraavaan vaiheeseen! Joko nyt keväällä siirrytte IVFään vai vasta syksyllä?
 
joko tein liian aikasin testin tai en vaan oo raskaana..pahoin pelkään jälkimmäistä :( onko noissa testeissä sellaset valmiit taustaviivat johon se väri sit tarttuu??ku mun testissä näkyy tosi himmee viiva mut onko se vaan joku sellanen mikä on kaikissa testeissä??no perjantaina teen uuden testin..jos sillon sama homma niin sit ainakin tiedän missä mennään..
 
pikkumude: Pahoitteluni aikaisemmista keskenmenoista, ne on aina sellaisia jotka laittavat koko alkuraskauden jännäämään (ehkä myös pidemmällekin). Ystäväni sai 3 keskenmenoa ja on nyt kunnolla raskaana, joten älä huoli kyllä se kunnon takertuminen sinne kohtuun saadaan :) Ja muuten, testeissä ei pitäisi värillistä viivaa tulla. Raskaustestithän reagoi vain HcG hormoniin joka on raskaushormoni jota naisessa ei ole kuin raskautuessa. Toivotaan viivan vahvistumista!! Mitkä kp:t sulla nyt olikaan?
 

Yhteistyössä