Inseminaatio

Heippa taas pitkästä aikaa! :wave: Ja tervetuloa uudet.
Onnea plussanneille! :hug:

O.N.
Kolmas ja viimeinen inssi oli keskiviikkona, nyt pp 2. Mutta ovuloinkohan edes? Menikö ajoitus taas pieleen ja hyväksi putsatut siittiöt (ja 400 ?) hukkaan? Kunpa olis itellä kotona ultralaite, jolla vois vilkuilla, mitä sisällä tapahtuu.
Ultrassa näkyi 24 mm folli ja 11 mm limis. Siitäkin voi kai olla iloinen?

Illalla alkaa lugekuuri. YÖKS. Tuntuu että se tahma tunkee pikkuhousunsuojankin läpi :x
 
kaz
Kaarne Toivottavasti kolmas kerta toden sanoo :heart: Sinulla ainakin iso folli ollut, kun mulla inssit on tehty n. 20 mm folleihin. Mulla folleja tosin melkeen aina ollut sen kolme, mutta silti ei onnista. Minulla oli 2. IUI luget, eikä ollut järin kivaa niiden käyttäminen.

Meillä kokeillaan tämän inssin jälkeen vielä 4. inssiä, ku on yhteen lääkkeet jäljellä, niin sama tehdä. IVF-jonossa ollaan jo odottelemassa kutsua OYS:iin. Tämän inssin tilanne on pp11.
 
onnea mariq inssiin!

Toivottavasti Kaarne saat parin viikon päästä ilouutisia:)

Tsemppiä kaikille muillekkin :hug:

on: toinen inssi jäi sitte tähän kiertoon tekemättä :'( ovista ei näkynyt..harmittaa ihan vietävästi..tulee vielä nyt kaksvuotta yritystä täyteen ja seuraava kierto on "jo" nro30 *huokaus* tuntuu siltä, ku suossa tarpois..
 
Halleberry :hug:

Mariq, toivottavasti inssi onnistui!! :heart: Sun tekstin siivittämänä soitin vielä tänään sairaalaan ja on kuulemma yleinen käytäntö, ettei ultrata jos kaikki on edellisellä kerralla ollut ok...
:/

Mulle ei oo lugeista puhuttu, saa nähdä mitä ens inssin jälkeen. Ei oo kyl keltarauhasarvojakaan ikinä katottu |O . Kaikki vaan pitäis olla kunnossa... Miten teillä keillä luget käytössä inssin jälkeen??

Tänään kp 3 ja eka clomifen aamulla otettu.
 
mariq mahtavaa että vasemmalle oli se follikkeli kasvanut!

HaLLeBeRRy olen todella pahoillani :(

Kävimme tänään klinikalla ja aluksi tämä lääkäri oli sitä mieltä että lugesteron ei pysty pitämään kuukautisvuotoa poissa näin montaa päivää?!? Aikansa laskeskeli päiviä inseminaatiosta ja ultrattuaan totesi että on tainnut kuitenkin niin käydä. Onneksi follikkelit olivat ihan pieniä ja odottelen nyt että vuoto alkaisi että "pääsen" sitten myöhemmin piikittelemään Menopuria.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mariq:
vika inssi oli joo tänään ja ei ole toiveet korkealla, en saanu selvää oliko kummalla puolen johtofolli....no...oviskipuja on ja ootellaan pari viikkoa
Jos ne molemmat olivat isoja niin eikö ne todennäköisesti molemmat irtoa kun irrotuspiikkikin on annettu?
 
Terhi-76 mulla on luget käytössä siksi, että aina ennen menkkoja tulee muutaman päivän ajan tiputteluvuotoa, joskus jopa viikon verran ennen varsinaista vuotoa. Lääkäri arveli sen johtuvan siitä, että limakalvo alkaa rapistua ennen aikojaan, mikä voi vaikeuttaa alkion kiinnittymistä tai siellä kohdussa pysymistä. Ja luget kyllä auttaa siihen, eli ei juuri enää tiputtele ennen menkkoja, kun niitä käyttää. Keltarauhasarvot on multa testattu, ja ne oli normaalit, joskin ehkä hieman alhaiset. Silti luget varmuuden vuoksi apuna.
 
Kaarne, samaa ongelmaa mullakin, en oo vaan tullu maininneeksi nykyisessä hoitopaikassa, kunnei oo erikseen kysytty. Siis nytkin ekan inssin jälkeen alkoi sunnuntaina tulla vähän verta, vaikka vasta keskiviikkona alkoi kunnolla vuoto.

Pitänee mainita asiasta seuraavan inssin yhteydessä! :)
 
J83
Eilen kävin sitten labrassa, soittaessani tuloksista puhelimeen vastannut kätilö ei sitten ollenkaan osannut kertoa mitä ne tulokset kertoo, ei edes osannut selventää että mitä tuossa labrakokeessa katsottiin, osasi vain sanoa että arvo on matalampi kuin mitä viimeksi on ollut. Mitä se sitten ikinä tarkoittaakin, sitä en tiedä mutta toivon mukaan nyt oli sitten se mikä kertoo että ovis on tapahtunut ja että se on oikeasti sitten tapahtunutkin.

PP8 olis menossa ja ens viikko on sitten luultavasti se inhottavin viikko kun koko ajan saa pelätä että alkaako vuotamaan vai ei, hirmusesti tekis mieli testata jo.. :ashamed: Toisaaltaan on jo hiljalleen asennoitunut siihen ettei ole tärpännyt, ei sitten putoa niin korkealta ku vuodot alkaa.. :(
Mitään tuntemuksiakaan ei oikeastaan ole, rinnatkaan ei ole enään yhtä paljoa kipeänä mitä aiemmin viikolla..
Tsemppiä muille piinailijoille :hug:
 
mulla tuhruttaa yleensä sen 5pv ennen menkkoja ja nyt 2 viimistä kiertoa jopa kierron puolessa välissä...ja ei kuulemma ole haittaa raskautumiselle........

olikohan mulla ovis vai ei?lämmöt ei ole nousseet.... :kieh:
 
Joo follit oli tosi hyvän kokoset lääkärinkin mielestä...toivottavasti tärppäis!Nyt siis pp2. Tissit kipeyty jo eilen,mulla kyllä yleensäkin tissit kipeinä oviksesta menkkoihin.Jos mahdollinen hedelmöittyminen ois tapahtunnu,niin milloinkos itse kiinnittyminen tapahtuu? Viikon sisällä vai...?
 
kiitos lohdutuksista!

Kovasti tsemppiä ja onnea inssiä odotteleville ja piinailijoille :hug:

on: täti tuli ja kierto kesti vain 20 päivää..*huokaus* soitin polille ja sanoivat, että ei tarvii enää clomifeniä syödä( JES!!!!!!!!!!!) ja seuraava vaihe on IVF/ICSI. Seuraavat menkat pitää ilmottaa sinne, ni sit alkaa sumuttelut..hui..noin viikolle 19 punktio ja pitkällä kaavalla

Voimia ja jaksamista kaikille! Hyvää kevään odotusta! Mä poistun takavasemmalle :wave:
 
Sammale321
Eka inssi nega. Vituttaa aika paljon...Nyt odotellaan, että vuoto alkais ja päästään uudestaan sama show vetämään..

En ymmärrä miksei inssi voinut onnistua. Toisella puolella oli kaksi johtofollia ja sperma on priimaa, mutta silti ei mitään tulosta. Varmaan sitten munasolut täysin paskoja.
 
HaLLeBeRRy Parempaa onnea seuraavaan vaiheeseen! :hug: Itsekin odotan innolla sitä, että päästäis IVF:ään. Luotan vahvasti, että siitä tulee oikeesti jotain tulosta.

Sammale321 :hug: Pahoittelut negasta! Eihän aina tärppää luomustikaan, vaikka oliskin kaikki edellytykset kunnossa. Mutta kyllähän siinä herää kysymys "miksi ei?". Itse syytän aina huonoa ajoitusta. Jotenkin helpompaa, kun voi edes mielessään nimetä jonkun syyn sille että mitään ei tapahtunut. :)

Sinirusko tsemppiä piinailuun :) Käsittääkseni kiinnittyminen tapahtuu n. 4-7 päivän kuluessa hedelmöittymisestä.

O.N. Tissituntemuksista päätellen mulla oli ovis n. 36-48 h inssin jälkeen. Toivottavasti olis ees muutama sitkeä sissi sinnitellyt hengissä siihen asti...
Seuraavana meilläkin IVF, mutta vasta syksyllä, kun me siirrytään nyt julkiselle puolelle. Ensikäynti Naikkarilla 29.3. Sitä odotellessa...
Ai niin, pp. 5. Voihan se vielä tästäkin tärpätä :D Ehkä siellä onkin parhaillaan pieni propellipäinen köntsä etsimässä itselleen sopivaa laskeutumisalustaa :heart:
 
Sammale321
Kaarne Ajoitus meillä PITI olla just kohdallaan. Ainakin lääkäri näin sanoi ja olikin hyvin toiveikas, kun kaikki oli mennyt juuri niin kuin pitikin.

Me ollaan oltu julkisella koko ajan ja siellä taitaa olla se, että ainakin neljä kertaa pitää inssiä yrittää. En kyllä itse jaksais kun tämän tulevan kerran enää, eli pari kertaa sais riittää näitä inssejä. Ei näistä meille ole mitään hyötyä. Hitto kun on taas masis päällä, niin kuin aina kun r-testi on negatiivinen. Alkais nyt vuoto, että pääsis yrittämään uudestaan.
 
Sammale Meilläkin ihan sama juttu, inssin ajankohta aivan täydellinen. Ultrassa näkyi että ovulaatio oli juuri tapahtunut. Ja niin vai tuli negatiivinen tulos.

Meitä varoitettiin että vuodessa minun ikäiseltäni naiselta irtoaa vain muutama hyvä munasolu vuodessa!! ja siksi pitää jaksaa yrittää useampi kerta.
 
Sammale :hug:

Meillä on ens viikolla toinen inssi, jos kaikki menee hyvin. Mulla piti olla kans molemmin puolin tossa ekassa munasolut irtoamassa, niin kyllähän siinä odotukset oli. Et samoja fiiliksiä on. Mut mä toivon kuitenkin että koitettais se neljä inssikertaa, jos se neljäs kerta vasta vaikka onnistuis! Pelottaa lähteä rankempiin hoitoihin! :(

Syön tosiaan nyt toista clomikuuria ja aamulla heräsin järkyttävään huimaukseen, luulin siis melkein kuolevani! Pelkäsin jo aivoverenkiertohäiriötä clomeista! En tiedä kyl liittyykö niihin, mut mitään vastaavaa ei oo ennen ollut.
 
Sammale321
Mulla on ollu kovia vatsakramppeja tän päivää. Tänään jätin luget pois ni siitä varmaan johtuu, ainakin toivottavasti on menkat alkamassa. Tiiän että tää masis-olo helpottaa kun uusi hoitokerta vaan lähtee rullaamaan. Jännä miten sitä toivo nousee kun alkaa uusi kierto. Ja sitten pudotaan korkeelta ja kovaa, kun r-testi näyttää negaa..
 
Inssiultra käyty ja inssiin mennään sitten torstaina. Oli vaan yksi 14mm folli ja toinen vaan 10mm :/ ,mutta limakalvo(?) olikin 8 joka oli edellisessä vaan 6 :)

Ja nyt pistettiin paperitkin menemään eteenpäin,että jos tämä ei tärppää on edessä seuraavaksi IVF

Tarrasukkia plussanneille ja onnea matkaan meille muille =)
 

Yhteistyössä