Inseminaatio

Moikka taas kaikille!

Pitää tässä välillä tulla itsekin päivittelemään omia kuulumisia...
Maanantaina olin folliultrassa 6 pvää pistelyiden jälkeen ja siellä oli yksi 17-18mm johtofolli ja kohdun limakalvo oli 7,3mm. Sain ohjeeksi vielä pistää sinä iltana puregonin (50IU) ja sitten tiistai iltana Pregnyl (5000IU). Tänään olis inssi nro 2. edessä ja jännittää aivan vietävästi!!
Eilen tuli jatkuvasti vessassa käydessä runsaasti limaa, mitä lie sitten meinaakaan vai meinaako mitään...

Jos ei tämäkään kerta onnistu, niin lääkärin mukaan voidaan kokeilla vielä 1-2 kertaa inssiä näillä hoidoilla ja sen jälkeen siirrytään seuraavaan vaiheeseen..

Plussatuulia kaikille! =)
 
Mizze toivottavasti inssi meni hyvin! ja se lima on sitä superhedelmällistä eli hyvä juttu:)

meillä oli suunnitelmana 2-3 inssiä tässä IVF/ICSI:tä odotellessa ja IVF ois viikolla 19 jos ei tärppää ennen sitä.. nyt toivottavasti maanantaina tulossa toinen inssi..jännitetään mikä päivä o-plussa tulee..toivon, niin kovasti toivon, et ovisplussa tulis sunnuntaina..*huokaus*
 
Taalla odotetaan tatia kylaan mahd pian kun tama kiekka meni puihin liian pienen follin takia, mutta on tati tainnut eksya matkalla. Ei sitten minkaan laisia oireita menkoista vaikka pitaisi alkaa huomenna. ARGH !! :headwall:



 
mulle sanottiin kerran että niin olematon limis jotain 4.3mm ja olis ovis ollut yli viikko sitten ja lääkäri sanoi että ei ole mahdollisuuskia tai sitten vosi vasta tuloillaan..toisin kävi...tärppäs ja oli se limis vain 4.3mm ja ovis oli tosiaan sillon mittauspv ollut jo yli viikko sitten
 
Pääseekö joukkoon? Taustaa: ehkäisy lopetettu 08/08, tutkimuksia odotettu viime kesästä alkaen. Marraskuussa simppanäyte näytti aika heikolta (Väestöliitto, Oulu). Muserruin täysin, ajattelin ettei meistä ole mihinkään. Terveyskeskuslääkäri oli vielä sanonut minulle syksyllä verikokeen perusteella, että vika on niin ilmeinen (vika minussa), ettei miestä tarvitse edes tutkia. Verikokeessa ei siis ollut kohonnut keltarauhashormonipitoisuus, vaikka ovistesti näytti plussaa.Tammikuussa ajateltiin tehdä varalta toinen simppa-analyysi OYS:ssa ennen ensimmäistä OYS:n aikaa, joka oli 16.2.2010. Siellä ilmenikin, että simppanäyte oli parantunut. Nyt lähes normaali lääkärin mukaan. Tuohon mun verikokeeseen sanoi vaan, että se on mitattu aivan liian aikaisin terveyskeskuksessa, eikä todellakaan tarkoita sitä, että ovulaatio puuttuisi. Se oli melko varma siitä, että ovis tapahtuu, kun mulla on kuitenkin säännölliset menkat. Päädyttiin siis inssiin. Seuraavassa kierrossa koitetaan jo ekan kerran, jännittää kovasti. En hirveästi usko mahdollisuuksiin, mutta toivon kovasti plussaa.. Meinannut olla mieli hyvin maassa tämän lapsettomuusongelman takia.. Asiaa pahentaa se, että kaikki parhaimmat kaverit/sukulaiset odottaa tai on just saanut lapsia, eikä oikein osaa olla onnellinen niiden puolesta. Pelottaa, menetänkö välit rakkaisiin ystäviin tämän takia... Ne kyllä tietää meidän ongelmista, mutta en usko, että sellaiset henkilöt täysin ymmärtää lapsettomuusongelmista kärsivien mielentilaa, jotka itse tulee pelkästä seksin ajattelemisestakin paksuksi..
 
J83
Täällä myöskin uusi palstalainen. Takana selittämätöntä lapsettomuutta n. kuusi vuotta ja eilen ensimmäinen inssi. Suuri toive olisi että jo ensimmäisellä kerralla natsaisi vaikka todellisuus taitaa olla ihan jotain muuta. :|
Mukava kuitenkin huomata ettei ole ainut joka on vuosien varrella saanut pettyä useammin kuin kerran ja vielä mukavempi on ollut lukea onnistuneista insseistä, se hieman valaa uskoa näihin päiviin.
 
heippa uudet!!!!

täällä kp11 ja oli viiminen ja 4s piikkipv.
kp12 eli huomenna ultra päätetään inssipv.
jänskää...

ja tämähän on kolmas ja viimeinen ja meidän hoidot loppuu, mennään luomuna niin kauan kuin jaksaa.korkeintaa enään tää vuosi loppuun, sitten olkoot. :(
 
Tervetuloa uudet :wave:

Aloitin tänään toisen kierroksen,kun perjantaina ne menkat sitten alko ja testi näytti negaa. Huomenna pitäisi saada hoitajat langanpäähän,että katsottaisiin uusi aika.

Mariq:ettekö ole suunnitelleet IVF-hoitoja? Minä kyllä nyt pyydän päästä jonoon.
 
Hei! Haluaisin kysyä täältä jo kokeneemmilta "inssiläisiltä" kokemuksia. Eli minulle oli tulossa ensimmäinen inssi nyt helmikuussa. Lääkityksenä oli Femar kp 3-7 ja Menopur-piikitykset 75 iu 8-11 kp. Kp 12 ultrassa todettiin 6 munarakkulaa, joten yhdyntäkielto ja seuraavien kuukautisten odottaminen jatkoksi. Lääkärikin sanoi, että kystiä voi olla odotettavissa ja tuntemusten mukaan kaikki ei ole ihan normaalia. Onko kokemuksia vastaavasta ja miten on jatkot menneet? Kiitos etukäteen vastauksista!!! Ja tsemppiä kaikille tässä lapsen kaipuun suossa tarpoville.

Piita
 
Toivoton88 Meille tehtiin onnistunut inssi marraskuussa Oys:ssa. Lääkäri oli aivan ihana <3 (nainen) Sitä ennen ensimmäisessä inssissä oli mies lääkäri joka höselsi menemään, oli vissiin kiire, eikä ensimmäinen inssi sitten onnistunut.. Toivotaan että teillä olisi onni matkassa <3

Itse entinen toivoton nyt 14+2
 
Moi!

Tammikuun inssissä siis kävi köpelösti!Tuloksena oli biokemiallinen raskaus ja pettymys todella suuri. Nyt ajatukseen jo totuttu ja uusi yritys ensi kuussa. Perjantaina ultrassa näkyi toisessa munasarjassa kystia. Nyt vaan toivotaan että ne lähtee pois muuten uutta inssiä ei voi tehdä.

Lääkäri suunnitteli et samalla hoidolla mennään eli menopurilla, mutta lisäksi hän haluaisi ottaa kortisonin minun keliakian takia! Mua itseeni toi kortisoni vähän pelottaa... Onko teille muilla kokemuksia siitä?
 
kp12 ja ultrassa oikealla tietenkin johto folli 16mm(oikealla ei munatorvea) vasemmalla noin 14mm ja monta muuta
limis oli 8,2mm

kp14 pregnyli irrotus piikki
perjantaina kp16 vasta inssi kl:9 spermapesuun ja kl11 inseminaatio
 
Heippa kaikille!

Perjantaina oli testipäivä ja raskaustesti näytti plussaa (tosin haaleaa). Ja kuinkas sitten kävikään? Tänään alkoi menkat, että se siitä raskaudesta :headwall:

Perjantaina varasin ajan tulevaan varhaisultraan, koska sairaanhoitaja sanoi, että haalea plussakin lasketaan. Avomiehen kanssa ehdittiin jo varovaisesti iloita elämämme ensimmäisestä plussasta :'(

Seuraava eli kolmas inseminaatio on viimeinen ja sitten siirrytään ivf-hoitoon. IVF ei kyllä oikein houkuttele, koska lääkkeisiin menee paljon rahaa ja se on muutenkin kivuliaampaa.
 
J83
Kultapanda, voi ei mitä uutisia. :( Kyllä nuo haaleatkin plussat saisivat suosiolla jäädä ja pysyä plussana.

Itsellä perjantaina tosiaan oli ensimmäinen inssi ja tämä odottaminen on ihan hirveää, vähän väliä tulee mieleen että onko tärpännyt vai ei. Oloa ei helpota ollenkaan sekään että täältä on lukenut että tuloksen pystyisi parhaiten näkemään kahden viikon kuluttua ja siksi päätä hieman sekoittaa se että hoitaja on varannut labran jo tämän viikon perjantaille jolloin inssistä vasta viikko. Kuinka suuri mahdollisuus voi olla että labrakoe näyttäisi jo tuolloin että onko tärpännyt vai ei? :/
 
Viikon päästä olisi sitten toinen ultra ja siitä sitten varmaanki parinpäivän sisällä toinen inssi =)

J83: Meille hoitaja sano inssissä,että se irrotuspiikin aine voi näkyä testissä positiivisena ja tämän vuoksi suositteli testausta vasta kahden viikon päästä.
 
J83: Todennäköisesti sinulta testataan labrassa progestron arvot, niistä nähdään onko ovulaatio varmasti tapahtunut. Itsellä oli inssi viime torstaina ja nyt keskiviikkona pitäs mennä labrassa käymään.. Raskaustestiä kannattaa vasta tehdä sen kahden viikon jälkeen. Ja sen piinan odottelu on ihan helvetillistä, yes I know!

Itsellä on nyt pp5 menossa, eikä ole mitään oireita... Tissit on kipeät ja pinkeät, mutta niin ne oli viime kerrankin jälkeen ( johtuu ilmeisesti Pregnylistä ). Muuten on kyllä inhottavan hiljaista, joten epäilyt heräävät, onnistuiko tälläkään kerralla...
 
J83
Kiitos Mizze77, se se varmaan on. Itse ku ei tosiaan tajunnut kysyä mitä varten tuo labra on kun oli sen verran pää sekaisin kun sai kuulla että inssi onnistuu, meillä kun viime kerralla ajoittui viikonlopulle niin nytkin oli varma että taas menee viikonlopulle eikä inssiä voida tehdä. Eli piinailu jatkuu, tänään taitaa siis olla pp4 jos oikein olen noita lyhenteitä tulkinnut :ashamed:

Päivä päivältä vaan tulee enemmän ja enemmän tunne ettei ole tärpännyt vaikka toive on suuri että olisi. Häiritsee vaan tuo että rinnoissa on sama tunne kuin aina ennen menkkoja, eikä tuosta mahastakaan osaa sanoa mitä se meinaa.. No ensi viikolla sitten ratkeaa miten on käynyt.. :/
 

Yhteistyössä