Inseminaatio

kaz huh miten kalliita onko teille sítten syy selvinnyt että missä vikaa itse toivoisin syyn löytyvän kun tietämättömyydessä vaikeempi elää eikä tiedä mitä hoitaa. nyt on hieman alkanut jännittää että mitä tästä tulee mutta hieman varmenpi olo on kyllä kun viime kerralla
 
[/b]Tinttara83 no tervehdys minulla oli myös torstaina inssi, mutta nyt ei ole sellaisia oireita viime kerralla kyllä oli ja oli etovaa oloa ja maha nippaili tosi paljon nyt on erikoista väsymystä (en koksaan nuku pääivä unia) tänään nukahdin päivällä. en kyllä tiedä mistä johtuu mutta toivotaan että siellä jonkun näköistä elämää olisi kiva kun joku ihan samassa vaiheessa kuin itse. onko muuten kuinka mones inssi menossa, mulla tämä oli toinen ja kovasti odotan vastausta tunne on nyt kyllä aika varma mutta ei pidä nuolaista, ennen kun tipahtaa :hug:
 
Ensimmäinen inssi oli, siksihän tää niin ihmeellistä onkin.... ;) Mä mietin että voisko olla jotain ovulaatioon liittyvää vielä nää "nippailut"? Mulla kun PCO niin en tosta ovulaatiosta juuri tiedä...!!

Mullla kanssa kauhea väsymys, töissäkin kyseltiin että olenko kunnossa kun oon niin nuutuneen näköinen??!! Mitä siihenkin sitten vastaisi... :| Täällä on kanssa vaikka minkälaisia varmoja tunteita, mutta taitaa olla vaan ensikertalaisen kuvitelmia :D
 
Moikka!

Onnea insseihin. Toivottavasti kohta luemme iloisia uutisia.

Meillä to oli se ultra ja vas. oli 3x (isoin 12mm) munarakkulaa ja oikealla 2x pientä. Limakalvo oli 5mm. Piikit jatkuu ja huomenna aloitetaan kyttäämään ovista. Alustavasti ke ois ultra ja to inssi. Toivotaan vaan et päästään inssiin asti ettei tule liian montaa isoa munarakkulaa. Muuten edessä sit taas ivf :(
 
ivf kuiten paaljon paremmat mahikset onnistua.....että jos aattelle positiiviesti niin....sehän on parempi...ja kerran hoito jo menossa niin eikös se ole sama vaihtuuko se ivf vai ei....jos kerran se on mahdollista...täällä jos kasvaa liikaa, hoito keskeytyy, ei ole mahollista muuttaa ivf...menee siis kierto ja lääkkeet hukkaan....että teillä on siellä hyvin asiat.

täällä ovis oli... to-la välillä kuites...mittaukset meni harakoille....tuli valvottua ja huonosti nukuttua....
 
en kyllä sitt ymmärää onko jo toisen kerran sama hoito ja lääkkeet ja aiemmin ollut jo riski että menee ivf hoidoksi...en tajua.....eikös pitäs lääkitystä muuttaa tai nyt antaa kunnon piikit että kasvaa sitt ivf nähden monta munista...outoa....vai rahastusta???
 
tervehys kaikille!!! nyt on p3 ja mieli tekee jo tepposia , laitoin ruokaa ja kun otin ruuan pois uunista niin hirvee äklötys en voinut haistaa edes pitsan hajua ja nippailee oikealle nivusiin tietienin vain jotain ovis jälkeisiä nippailuja. hitsi kun tietäs mitä siellä masussa tapahtuu tää 2 vk tuntuu ikuisuudelta masentaa :headwall: :'(
 
mariq: hormooneiden käyttöönhän nyt aina liittyy se et kasvaa useampia munasoluja! Ja eri lääkkeet on nyt käytössä kuin viime kerralla, nyt menopur kun viimeks oli puregon. Ja tosiaan haluttiin ehdottomasti kokeilla vielä inssiä.
 
kaz
onnelinen onneton Mukavaahan se olisi tietää syy tälle lapsettomuudelle. Ekassa miehen tuloksessa jotain häikkää, pesun jälkeen kuitenkin kunnossa. Aukiolotutkimus ok. Ja munasoluja kypsyny molemmilta puolin insseihin. Ei voi tietää syytä. Se menee joko hedelmöittymiseen tai kiinnittymiseen, joka selviää ekassa IVF:ssä.. Joo ei mitenkään edullista tuo puregon ku yksi ampulli maksaa yli satasen. Siitä minun lääkityksellä riittää kaksi pistoa kahteen inssiin.
 
kaz joo ei varmaa tuu halvaksi tää lapsen teko aina vitsailen miehelle että kun vauvva tulee niin heti laitetaan se töihin. mikähän ihme mulle ei ole tota johtimien aukiolo tutkimusta tehty lainkaan eikä munis ole mulla kuin yhdellä puolella ollut (yksityisellä olen) ja viimeksi tota kyselin niin sanoivat vaan että jos ei tärppää niin tehdään se sitten tuntuu vaan rahastukselta koko homma.
 
kaz
onnellinen onneton Kannattaa ilman muuta vaatia aukiolotutkimusta, sillä mitä hyötyä on hormoneista ja muista, jos johtimet on esim. tukossa. Turhaan vaan syö hormoneja, kun ei niillä ne johtimet aukea. Minulla ensimmäisessä inssissä ultrassa kypsyi oikealta ja vasemmalta, jolloin oikealla jatkoi kasvua ja ainoastaan vasemmalta sitten seuraavaan inssiin. Minä olen ihan kunnallisella, joten siellä noudatetaan tätä tiettyä kaavaa hoitojen suhteen.
 
Hei!

Meillä oli eilen eka inssi ja nyt ois pp1.. 3miljoonaa b-liikkuvaa laitettiin matkaan ja kaks munasolua oli odottelemassa eikä sattunut yhtään vaikka sitä pelkäsin, ku aukiolotutkimus oli niin kivulias..

Onnellinen onneton mä en kyl suostuis jatkamaan ennen, ku ois aukkari tehty! Ihan hullua jos turhaan syö hormoneja ja tehdään hoitoja

Tsemppiä kaikille missä tilanteessa olettekin! :) toivotaan nyt vaan niitä plussia
 
onnellinen onneton erikoista, että sulle ei ole tehty aukiolotutkimusta. Kuten jo muutkin ovat sanoneet, niin sun kannattaa vaatia sitä tutkimusta. Teidän rahojanne siinä hukataan jos annetaan vääränlaisia hedelmöityshoitoja ilman asiallisia esitutkimuksia!
 
Täällä uusi palstailija, jos joukkoon vielä mahtuu. Meidän historiasta sen verran et minä 29v ja mies 32v. Lasta alettiin yrittään 04/2001. 10/2003 hakeuduttiin hoitoon, diagnoosi pco-tyyppiset munasarjat sekä miehellä hiukan epämuodostumaa sekä hitautta simpoissa...kokeiltiin pelkkiä clomeja 4 kk + pari kuukautta pregnylin kanssa -> ei tuloksia, ja päätettiin ottaa aika lisä, koska jo tuossa vaiheessa koin hoidot henkisesti raskaiksi, ja kaiken lisäksi oltiin hoidossa yksityisellä (liian kallista oli). Yllättäen keväällä 2005 huomasin olevani raskaana, ja saimme iki ihanan tytön 01/2006. Tyttö syntyi sectiolla, jossa todettiin että minulla aika paha endometrioosi. Se siis suurin syy lapsettomuuteen. 08/2007 tulin uudestaan luomusti raskaaksi, josta ikävä kyllä keskenmeno. Sen jälkeen ei ole ollut yritystäkään. Viime keväänä hakeuduttiin hoitoon, koska endo pahentunut. Viime vuoden puolella mulle tehtiin 3 inssiä (clomit + pregnyl), kaikissa kehittyi 2 munarakkulaa -> eikä raskaus yritystäkään :/ Eilen sitten tehtiin 4.ja viimeinen inssi...josta niiiiin toivon tulosta. Nimittäin, jos ei tärppää seuraava etappi on Ivf :( Piinaviikot siis edessä. Olen aina aika ajoin käynyt lukemassa teidän juttuja, mut vasta nyt selvisin kirjoittamaan omaa stooriani. Olisi kiva jakaa ajatuksia kanssanne. Ja piinailla kohtelotovereiden kanssa :) Toivotaan kaikille runsaasti tarrasukkia ja plussatuulia +++++++++++++
 
Mukavaa kun muitakin piinailijoita :)
Täällä pp7, vatsatuntemukset kadonneet mutta tilalle tullut karmea tissikipu!!! Varsinkin nännit ihan tulessa :| Liekö mistä johtuvaa, pregnylistä? tulevista menkoista? vai....? Piinapäivät kuitenkin jo puolivälissä, että kohtahan tuo selviää...!!!
 
HaLLeBeRRy toivottavasti inseminaatio onnistui :)

HaaveitakoVain tervetuloa joukkoon!

Mä aloitin clomifenin syömisen eilen ja niitä on tarkoitus syödä kiertopäivät 5-9. Kp 10 eli ensi maanantaina olisi ultra ja toivottavasti saman viikon perjantaina (?) inseminaatio.

Clomifen on aiheuttanut päänsärkyä ja hermojen kireyttä, hieman tavallista enemmän. Toivottavasti mitään kauheampia sivuoireita ei tulekaan.
 
Tinttara83 onnea piinailuun. Sinulla kumminkin jotain "oireita", toivotaan et ois raskauteen liittyviä :heart:
Mulla tosiaan vasta pp2 menossa, miten sitä sais ajatukset pysymään poissa koko hommasta...tää tuntuu niiiin piinaavalta.
Kultapanda, mulle myös clomit aiheutti päänsärkyä, ja hermojen kireyttä :(
Mä vähän ihmettelin, ku mulle määrättiin clomit vain kolmelle pvälle elikkä 3., 5. ja 7. kierronpäivä. Ja sit kun menin kontrolliultraan kp11, ni sit jo seuraavalle päivälle elikp12 määrättiin inssi. Itsestä se tuntu kovin aikaiselta. Lääkäri ei maininnut mitään follikkelien kokoja, mut kaksi isoa siellä näkyi...ja olivat kuulemma jo kohta puhkeamaisillaan.

Ja tällä kertaa pregnyl pistettiin mulle inssi käynnillä, ku aikaisemmilla kerroilla se on pitänyt pistää jo kotona päivä tai pari ennen inssiä. Näköjään vaihtelee toimintatavat lääkärien mukaan. Joo, mut ei mitään tuntemuksia..niitä odotellessa kaikille lykkyä pyttyyn ja onnistumisia :)
 
Hahaa! Oireille rupee syy löytymään; maha sen verran kipeä että täti tulee käymään ihan kohta. Veikkaan huomista. En siis pääse edes testaamaan (to olisi vasta testipäivä). Noh, eipä kai siinä sitten muuta kun seuraavaan yritykseen..! Toisaalta sitten ei ehkä enää jännitä niin paljoa, joten ehkä mahkujakin enemmän ;)

HaaveitakoVain Jos sun "oma tuotanto" oli niin hyvää että tarvi vaan vähän kannustusta noilla clomeilla...?? Ja voiskohan toi pregnylin pisto johtua siitä, että olivat jo melkein puhkeemaisillaan? Etteivät ennen aikojaan puhkea tai jotain...?? Ajatuksia vain :)
 

Yhteistyössä