Inseminaatio

satukirjan sankari :hug: !

Tuli taukoiltua ja lomailtua ekan inssin jälkeen, ja nyt toinen menossa. Ei mitään tuntemuksia tai alitajuntaisia toivon puuskia, plääh. Pp 6 menossa. Voiko sitä edes raskautua jos ei jaksa itse uskoa, koko aikaa ainakaan?
 
Pelkkää kriisiä ja Joppu, onnea ivf-hoitoihin ja toivottavasti tärppää siellä pian!

Satukirjan sankarille voimia uuteen yritykseen!

Mulle ei mitään uutta, nyt meneillään joko DPO 6 tai 8. Rinnassa pistää siihen malliin, että olisko toi isännän lentsu tarttunut muhunkin... Toiv. ei. Olipahan aikuisessa miehessä hoituroimista vkonloppuna, heh :LOL:
 
samoin, onnea IVF-hoitoihin! Onnistumis prosentithan niissä on korkeammat. Jospa se plussa sieltä paukahtaisi! Minulla on kaveripiirissä muutamakin IVF-hoidoilla onnistunut.

Täällä pp 9. Monentena päivänä olette testailleet? Minulle lääkäri sanoi, että 2 viikon päästä.

Oireita ei minkäänlaisia. Taitaa mennä taas uuteen yritykseen. Toisaalta tuon esikoisen kanssa ei ollut alkuun kuin menkkamaisia tuntemuksia ja silti se plussa sieltä paukahti, kun kuukautiset olivat myöhässä. Ostin juuri apteekista pistoslääkkeitä ja samalla varulta raskaustestin. Olin silloin ihan valmistautunut uuteen hoitokiertoon tauon jälkeen. Ne lääkkeet meni silloin hukkaan, eikä harmittanut!

Onnea vain kaikille inssiläisille!
 
Hopeful ihanaa kun tuot toivoa tähänkin pinoon! :) Vai että pp 10 jo, vau!

Itselläkin kyllä ryhtynyt tuo IVF:n mahdollinen parempi onnistuminen houkuttamaan, tämä on vika inssikierros. Vaikka toisaalta hirvittää jos sekään ei sitten toimi. Taidan olla turhan taipuvainen etukäteen suremaan.
 
Hei hopeful onnea plussasta! ++! Ja sori, kun änkeän tänne pinoon tuolta vauvakuumepuolelta. Oliko sinulla munasolu vielä paikoillaan, vai irronnut, kun olit inssissä? Tehtiinkö luonnolliseen kiertoon, siis ilman lääkkeitä?

Mulla oli eka inssi viikko sitten ja munis oli ehtinyt irrota. Ehkä vain muutamaa tuntia aiemmin.. Ajattelin, että siemenet ei kerinny perään, mutta nyt on kuitenkin ollut tissikipua ja omituista oloa, pp vasta 7.
 
IVF-puolelle siirtyjille onnea matkaan ja voimia!

Lumis-75:lle peukkuja!

Paiju, samoja fiiliksiä ja ajatuksia täällä. Toisaalta innolla odottaa, että ryhdyttäisi "tositoimiin", mutta kauhea pelko viimeisenkin toivon menetyksestä. Meillä kanssa neljättä ja mahdollisesti viimeistä inssiä viedään (eka luomuna, loput clomeilla). Elleivät sitten saa klinikalla päähänsä vahvistaa hormoonilääkitystä ja jatkaa inssejä... No, parin päivän päästä ollaan ehkä vähän viisaampia. Alan huomenna (kp. 11) tikuttamaan ovista ja sitten taas mennään pistämään mutkat suoriksi! :LOL:

Kysymys kaikille Inssiläisille: Montako inssiä teille on tehty/suunnitteilla?
 
Solakka Silakka: Mulla ei käytetty hormoneja, ultraäänellä lääkäri totesi ke että munasolu on sopivan kokoinen, ja saattaa irrota pian. Käski kuitenkin varmuuden vuoksi ottamaan Pregnyl-pistoksen munasolun irrottamiseksi ke illalla 22.30. Ajatteli, ettei ovulaatio osu viikonlopuksi. Pe aamulla 10.30 tehtiin inssi, munasolu oli jo irronnut, uä:llä katsottiin.
Edes ovulaatiotestejä en tehnyt. Loput jätettiin solujen tehtäväksi, ja olen niin onnellinen
että ne löysivät toisensa!
 
Hopeful paljon onnea! Odotusaika on onnea ja jännitystä täynnä. Nautihan siitä ja vauvasta! Mä taisin hoitojen jälkeen keskittyä niin siihen odottamiseen ja synnytykseen, että unohdin, mitä kaikkea sen jälkeen tuleekaan. Onneksi pikkukaveri on opettanut matkan varrella.
Tsemppiä Relish, peukut pystyssä sinulle myös!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Relish:
I
Kysymys kaikille Inssiläisille: Montako inssiä teille on tehty/suunnitteilla?
Tähän mennessä on tehty siis kaksi ja hormonipolilla selviää, haluavatko vielä jatkaa inssilinjalla, kun miehen simpoissa on aika paljon häikkää. Itse toivoisin, että kolmea-neljää enempää ei tarttisi tehdä. Jotenkin on usko vähissä tähän inssin onnistumiseen, ainakin näin luomukiertoon ja ilman mitään apuja tehtynä. Nytkin siis taisi käydä niin, että inssi oli ma ja ovis vasta ke (aamulämpöjen mukaan). Jos olis tarjottu irrotuspiikkiä, olisin ottanut varmasti. Ens kerralla täytyy saada edes joku liikkuva osa vähemmän. Aika kallista lottoa tämä...

 
hopeful.oliko eka inssi..onnea..vitsit moon kade....

saas nähä jos tässä kuussa pääsis inssin.toka siis luvassa..aina joku mättää..jippii julkinen...aina joku miksi ei onnistu siirtyy kuukaudella...oli kp10 täyttä ja lääkäri lomalla ja ym ym..nyt varmaan emnee kp10 viikonlopulle...se siitä taas....no jos pääsis...alkaa toivo loppua...
 
Tervehdys kaikille,
itsekin tässä pinossa jossain vaiheessa kirjotelleena, kovasti tsemppiä kaikille hoitoihin ja mahtavaa, että niitä hyviä uutisia alkaa kans kertyä.

Relisihille vastauksenä, että meillä on hurjat 7 inssiä jo takana (alkaen maaliskuu 2008). Niistä 2 kesken mennyttä raskautta ( 7 vk ja 12 vk). Lääkäri olisi tehnyt vielä 8. inssin, mutta päädyimme ivf-hoitoon, lähinnä sen takia, että saisimme hyvällä tuurilla alkioita pakkaseenkin. Ikää kun on kertynyt jo 41 vuotta ja tätä esikoista on odoteltu nyt 6 vuotts (hoidoissa vajaa 2 vuotta).
 
Kiitos Rosmariini-74 ja puskatäti vastauksistanne. Ei siis ole lainkaan harvinaista, että näitä tehdään aikamoinen liuta ennen vahvempia hoitoja. Lottoamiselta tämä todella tuntuu ja minä kun en ole mikään Hannu Hanhi minkään sortin arvonnoissa :(

Rosmariini-74: Sopiiko kysyä, mikä tilanne teillä on simppojen suhteen? Meillä määrä ja liikkuvuus erinomaiset, mutta vain 5% muodoltaan virheettömiä. WHO:n normaalia siemennesteanalyysiä koskevissa kriteereissä niitä pitäisi olla yli 50%. Kuitenkaan lääkärit eivät pidä tätä lapsettomuutemme syynä, vaan olemme selittämättömiä. Minusta aika outoa.
 
Relish, spermadiagnoosissa normaalimuotoisten alaviiteraja oli 15 %. Mun miehellä oli 5 %.
Yhdellä mun vakipalstalla tuli just luomuplussa parilla, jossa miehellä normaalimuotoisia oli vain 2 % eli kyllä se määrä ja liikkuvuus kompensoivat joskus ihan kivasti.
Meillä miehellä häikkää muodossa, liikkuvuudessa (nyt inssissä nopeita 0 %...), tiheydessä ja kaiken lisäksi vielä määrässä.
Edellisessä eli ekassa inssissa luvut olivat nämä:
Tiheys ennen pesua 19 milj./ml (viimeksi 7,7 milj./ml), pesun jälkeen 1,4 milj./ml (> ennen pesua pitäisi olla 20 milj./ml)
- II IUI: 9,6 milj./ml ennen pesua, pesun jälkeen 1,2 milj./ml
Tilavuus ennen pesua 1 ml (viimeksi 1,5 ml), pesun jälkeen 0,2 ml (siis huomattavan pieni määrä) (ennen pesua pitäisi olla > 2 ml)
II IUI: 1 ml, pesun jälk. 0,2 ml
Kokonaismäärä 3,8 milj. (viimeksi 11,6 milj.) (> 40 milj.)
II IUI: 1,9 milj.
Eteenpäin liikkuvia yht. 3,8 milj./ml (viimeksi 3,0 milj./ml)
II IUI: 1,0 milj.
Siittiöiden liikkuvuus
a) nopeat 5 % (viimeksi 8 %), pesun jälkeen 9 % (a> 25 % tai a+b=>50 %)
II IUI: 0 %, pesun jälk, 19 %
b: hitaat 15 %(viimeksi 31 %), pesun jälkeen 73 %
II IUI: 10 %, pesun jälk. 34 %
c) paikallaan liikkuvat 19 % (viimeksi 13 %), pesun jälkeen 5 %
II IUI: 4 %, pesun jälk. 30 %
d) liikkumattomat 61 % (viimeksi 48 %), pesun jälkeen 13 %
II IUI:86 %, pesun jälk. 17 %

Nyt tokassa olivat vielä huonommat. Siksi, jos kolmanteen mennään, kokeillaan pidempää pidättäytymisaikaa, jotta määrää saataisiin suuremmaksi.

Ja lekurin mielestä näilläkään simpoilla tilanne ei ole hirveän vaikea, luomusti vaan on aika epätodennäköistä.

Tsemppiä!
 
Kysymys kaikille Inssiläisille: Montako inssiä teille on tehty/suunnitteilla?

Meille lääkäri sanoi, että 2-3 inssiä vain kannattaa koittaa (hän kyllä tekee yli 3, jos haluamme, muttei missään nimessä suosittele). Taustalla siis ehkä kiinni oleva toinen putki (mutta ehkä sittenkin auki..), välillä lyhyttä luteaalivaihetta ja jotain vihamielistä kohdunkaulan limaa, jota on yritetty jo ennen inssejä ohitella pesuhoidoilla kolmen kierron verran. Itse veikkaisin, että koska ovulaation ja simpat toimii tosi hyvin, niin he epäilevät, että vika on jotenkin itse munasoluissa, ja haluavat siksi kiireemmällä IVF:ään, mutta tiedä häntä. Ikää mulla on 34 ja 19. yk menossa. Jostain luin kanssa, että tilastollisesti mahdollisuudet heikkenee 3:n jälkeen, mutta jos ei syystä tai toisesta halua IVF:ään niin kannattaa jatkaa. Inssit on tehty luomukiertoihin irrotuspiikin kanssa silloin kun ultrassa on näkynyt sopivan kokoinen folli (kornisti antavat aina mukaan ultrakuvia folleista, samanlaisia kuin toiset saa vauvoistaan...:x )

Suunnitteilla siis ehkä vielä yksi, jos IVF ajoitus viivästyy, tai sitten ei yhtään.

[/b]Rosmariini olen samaa mieltä, että aika vaivalloista mahdollisuuksiin nähden tämä.

Relish joko ovis bongattu??
 
Laitoin huvikseni miehen simppatuloksiin myös tän kakkosinssin tulokset niin on niitä helpompi itsekin miettiä. Eli lyhyt pidättäytymisaika ei sovi meille ja jos inssiin mennään vielä, täytyy kokeilla tota pidempää aikaa ja irrotuspiikkiä. Ekassa simppatestissä pidättäytymisaika oli 4 vrk. Laatu oli ehkä vähän huonompaa, mutta onhan se eri asia kun on 11 milj. simppaa kuin 2 - isompaan määrään mahtuu enemmän aktiivisia uimareita kuin pienempään.
 
Kiitos taas kaikille vastauksista!

Rosmariini-74: Kiitos kannustuksesta simppa-asiassa, ehkä meidän 5 prossalla siis vielä onnistutaan :)

Paiju: Eipä tullut vielä tänään ovisplussaa, mutta huomenna aamulla uusiks!

Mitä ootte muuten mieltä tosta TV:ssä pyörivästä mainoksesta, missä hoetaan: "Tärkeimmät asiat elämässä ovat ilmaisia..."?!? :eek: Joka kerta nousee tukan juuri pystyyn, kun kuulen nuo sanat :kieh:
 

Yhteistyössä