Täällä uusintakierrokselle lähtevä inssiläinen ilmoittautuu mukaan.
Meillä on 08-syntynyt (inssi-)tyttö. Ja nyt yritetään toista. Tyttömme sai alkunsa luomukiertoon tehdystä 3. inssistä lahjoitetuilla sukusoluilla. Noita saman lahjoittajan sukusoluja on jäljellä vielä kahteen inssiin.
Olemme julkisella puolella hoidossa, eikä siellä tehdä enää hoitoja luovutetuilla sukusoluilla (paitsi niille, jotka saivat lapsen ennen lakimuutosta ja saivat varata saman luovuttajan sukusoluja täyssisarusraskauteen).
Itseäni kiinnostaa tällä hetkellä se, mihin vuorokauden aikaan ovistesti kannattaa tehdä. Meille sanottiin 2 vuotta sitten, että se tehdää aina aamulla. Kuitenkin, tulin itse raskaaksi nimenomaan siitä kierrosta, jossa tein testin illalla...olin jo luovuttamassa hoidoista, kun parisuhdekin kärsi, ajattelin, että käytän ovistestit kuitenkin loppuun. Tein huvinvuoksi yhden ainoan testin siinä kierrossa, joka näyttikin plussaa. Seuraavana aamuna varasin ajan inseminaatioon, joka tehtiin iltapäivällä ja unohdin koko asian. Parin viikon kuluttua tuli ruskeaa vuotoa, jota luulin menkoiksi. Parin päivän kuluttua havahduin siihen, ettei menkat alkaneetkaan kunnolla. Tein testin... oireena tuolloin alkaneesta raskaudesta oli todella kipeät rinnat. Tosin, en kiinnittänyt siihen kovin paljon huomiota, koska rintani ovat hiukan kipeät myös ennen menkkojen alkua.
Tällä kierroksella meille tehdään ensimmäinen inssi joskus lokakuun alkupuolella. Täytyy yrittää ottaa "varman päälle" ja miettiä milloin inssiin kannattaa oikeasti mennä, koska siittiöitä on vain kahteen kertaan. Pari vuotta sitten ajatuksena oli mennä inssiin vähän niinkun varmuuden vuoksi perjantaina, jos ovis sattuukin lauantaille...
Toisaalta, meillä on jo yksi ihana tyttö. Täytyy muistaa se, vaikka meille ei enää toista tulisi.
Tsemppiä ja jaksamista kaikille hoitoihin ja arkeen, muistan miten rikki olin itse 2,5vuotta sitten. Todella hajalla, eikä kenellekään voinut tai halunnut puhua siitä mitä käy läpi.