Inseminaatio

Kysymys kaikille Inssiläisille: Montako inssiä teille on tehty/suunnitteilla?

Tehty nyt yksi. Ja keväällä oli yksi ovulaation induktio lääkkeillä ja piikein. Ei ole ollut puhetta vielä, montaako yritetään. Itse ajattelen, että ainakin 3-4.

Kärsimättömyys vaivaa. Testailin pp 11 nyt negaa. Voihan se tietty vielä muuttua, mutta
en usko. Henkisesti voipi siis valmistautua toiseen inssiin nyt syyskuussa.

Simppa-asiaa. En itse asiassa edes tiedä, mikä on nyt tilanne. Ei ole testattu,muuten kuin inssin yhteydessä. Silloin lääkäri sanoi, että ihan hyvä tulos.

Käytössä inssissä puregon + pregnyl. Ei oikein annos ollut tarpeeksi iso, piikittelin vain 50 yksikköä/pv ja jonkun päivän 75 yksikköä. Seuraavassa varmaan nostetaan annosta. Tämä mun lääkäri on vähän varovaista sorttia. Mulla ei meinaa follikkelit kasvaa. Varmaan tuo ylipaino nyt rassaa, bmi kun on 35. Mutta kun en ole saanut painoa alas, vaikka kuinka yritän syödä terveellisesti ja liikkua... :headwall:
 
Hei kaikille!

Täällä ollaan ensimmäistä kertaa inssiin menossa. Kovasti jännittää..
Suunnitellusti varattu aika inssiin 11.9, jolloin olisi kp 15.
Sunnuntaina aloitan ovulaatiota testaamaan ja plussapäivänä soitto kysiin.
Clomit on mulla matkassa mukana.

Mihin aikaan vuorokaudesta olette ovulaatiota testailleet?

=)
 
Arcatha: Tervetuloa joukkoon!
Olen testannut ovulaation aina aamulla heti herättyäni. Kaipa sen voi tehdä muulloinkin, mutta suositus/varmin oikea tulos on aamusta.

Lykkyä tykö ja pidähän meitä ajantasalla! b :) d
 
Arcatha Tervetuloa ja heti kärkeen onnea matkaan.. :flower:
Mun kaikki ovikset on bongattu illalla - luinkohan tekstin väärin kun muistelen, että olisi ihan kielletty käyttämästä aamuvirtsaa? Relish, voi se sun ovis nyt tulla pian, kuukausi on piiitkä aika.

Lumis voi se vielä tulla! Jos ei nyt niin sitten tokalla. Mulla vasta pp 8, pitää jaksaa jatkaa uskomista ja odottelua..
 
Arcatha & Paiju: Vissiin siis riippuu ihan ovistestistä tuo testiajankohta. Oon käyttänyt clearblueta, koska ei tarvitse yrittää tulkita viivoja. Siellä ohjeessa on ajankohdasta mainittu näin: "Jotta virtsan hormonipitoisuus olisi riittävän suuri, että testi voisi havaita sen, on tärkeää, ettet virtsaa vähintään neljään tuntiin ennen testiä. Voit tehdä testin mihin aikaan päivästä hyvänsä, mutta se tulee tehdä joka päivä samaan aikaan. Useimmille sopii parhaiten testin tekeminen aamulla heti heräämisen jälkeen. " Eiköhän testipaketeista löydy ohje, missä mahdollinen ajankohtasuositus on sanottu.

Mun tekis mieli tehdä vielä toinen tänään, mutta kun siinä ohjeessa on ihan selvästi, että pitää tehdä joka päivä samaan aikaan. Mä NIIN toivon, että se vielä tulis ennen viikonloppua! Meinasin jo soittaa johonkin lähimpään lääkärikeskukseen, missä vaan ultralaitteet löytyis, et jos joku viittis vähän vilkasta, mitä siellä tapahtuu vai tapahtuuko mitään... mut ehkä mä nyt yritän malttaa aamuun.
 
Relish, jos et malta odottaa, hae marketista halpisovistestit ja tee ylimääräinen mittaus sillä, kun noi CB:t on niin kalliita. Mulla on riittänyt parinkin tunnin tauko vessareissuissa näyttämään ovisplussan silloin kun se on ollut tullakseen.
Ja mä testaan tokasta aamupissasta myös CB:llä ja siksi aika kyllä vähän vaihtelee. Pidätysaika on ollut pari tuntia. Usein olen huomannut ovisplussan eka liuskatestillä illalla ja sitten vielä varmistanut CB:llä. Mä tilaan CB-testejä aina useamman paketin kerralla ulkomailta, kun ovat täällä niin kalliita.
Tsemppiä oviksen metsästämiseen!
 
Kiitos Rosmariini hyvistä vinkeistä, näinpä teen ensi kerralla! Mistä muuten tilaat testejä? Kerran yritin Ruotsista verkkokaupasta, mutta ei onnistunut. Ehkä siellä oli vaan tilapäinen häiriö, tiedä häntä. En ole toistamiseen koittanut. Eilen sitten kuitenkin maltoin mieleni ja tänä aamuna ovisplussa sitten ilmestyi =).
Mutta mikä aamu... kopsaan vähän tuolta clomipinosta, kun ehdin sinne jo tarinan naputtamaan: Ukko oli lähdössä viemään arvokuljetusta klinikalle, niin autosta kumi puhki!!! Siinä sitten äkkiä hakemaan paikkausainetta huoltsikalta ja menoksi. Toivottavasti simeonit ovat sinnikästä laatua ja selviävät kommelluksista huolimatta kylpyyn saakka. Pelkään kuitenkin, etteivät ne olleet tarpeeksi lämpimässä. Tiedättekö kuinka herkkiä ne ovat lämmönvaihtelulle? Jossain luki, että niitä pitäisi pitää kehoa vasten lämpimässä, mutta nämäpä joutuivat olemaan huoneenlämmössä varmaan puoli tuntia, kun miekkonen tuolla kaatosateessa korjaili kumia. Mutta eikös tuon pitäisi olla ihan lupaava merkki näissä asiayhteyksissä, että on märkää ja kumi puhkeaa :LOL:
 
Relish jee! Meidän simpat on aina viety huoneenlämpoisinä, kun ei ole muuta opastettu :| No, ovat kyllä olleet siirrettäessä varsin viriilejä. Tiedä sitten jos ovatkin kärsineet henkisiä vaurioita, eivätkä viitsi tehdä hommiaan.

Minä olen hankkinut ovistestit ihan Suomen verkkokaupasta, ja väljästikin tulkitut viivat ovat pitäneet hyvin paikkansa. Ja olivat edullisia, suhteessa.

Eilen oli alavatsa jotenkin arka, voiskohan siitä jotenkin kehittyä ihan raskausoireiksi? Tänään ei tietysti vaan tunnu enää mitään. Menee vähän sarkastiseksi, joten hyvää viikonlopuua tältä erää.

 
Terkut klinikalta :D Simpat olivat selvinneet renkaanvaihtojupakasta, joten eivät ne ihan herkkiksiä ole! Siis varmasti Paiju teidänkin simeonit ovat selvineet ilman henkisiä vaurioita. Toivotaan, että vatta-arkuus olisi hyvä merkki!

Inssi saatiin tehtyä, eikä tällä kertaa ollut edes kivulias. Yritin juoda vielä odotushuoneessakin ihan hulluna, että rakko ois täydempi ja mutkat suorina. Lääkäri sanoi, että se voi vaihdella, onko mutkaa vai ei. Sanoi myös, että jos on oikein hyvä ajoitus, niin inseminaatio yleensä onnistuu helpommin - kohdunsuu on kaikenkaikkiaan vastaanottavaisempi. Ja nyt tuli vielä uusi jännitysmomentti: siellä oli johtofolli kummallakin puolella :eek: . Tosin toisella puolella hieman littana (!), mutta kuitenkin kuulemma ihan hyvä kokoinen. Pieni kaksoisraskauden mahdollisuus... No joo, eipä sitä nyt ihan heti "pelkää", kun ei ole ensimmäistäkään saatu tähän mennessä alulle, ei sitten millään. Mutta voiskohan tuota ajatella, että ylipäätään ois vähän paremmat mahikset, kuin yhdellä follilla? Tilastoihmeet, valaiskaa, kiitos :)

Jos ei tästäkään raskaus ala, niin vielä haluavat tehdä yhden inssin clomikiertoon ja sen jälkeen otetaan pistokset ja tehdään mahdollisesti inssi niihin. Siis yhteensä 6 inssiä!

Onnea ja jaksamista kaikille piinailuun! Lumis, sulla taitaa olla nyt kaikkein tuskaisimmat päivät, koita kestää ja pidäthän meitä ajantasalla.
 
Relish, mä olen vähän vaihdellut, mistä olen tilaillut, mutta viimeksi Englannin punta oli niin edullisessa kurssissa, että tilasin sellaisesta mestasta kuin Babymad. Muistelen, että sain kolme CB:n pakettia sillä hintaa kuin Suomesta olis saanut kaksi. Tilauskulut tietty tulevat eli en tiedä, kannattaako ihan pientä määrää tilata. Olen tykännyt niiden digitaalisesta aamulämpömittarista kovasti. Sitä kehuttiin ja siksi taisin sieltä viimeksi tilata noi testitkin.
Mieletön seikkailu teillä simojen kanssa :LOL: Mullakaan ei viimeksi tehnyt inssi kipeää ja eka kerta oli kyllä aika karsu. Nyt tärppitsemppi päälle!
 
Hei kaikille! Täältä ilmoittautuu inssiin menijä. Ikää on 33 vuotta, , apuina clomit ja lahjoitetut sukusolut. Inssejä tehty neljä, joista yksi johtanut lapsen syntymään v. -04 :heart: ja 2 keskenmenoa :( . Lääkärissä kävin perjantaina kp 10 ; ja folleja löytyi kolme, kaksi 14,5 mm ja yksi 11,5 mm. Eilen ja tänään tikuttelin ovista, tänä aamuna tuli haalea viiva. Näillä näkymin inssi varmaan alkuviikosta. Tsemppiä kaikille!
 
Moikka Moonshadow ja tsemppiä koitokseen! :wave:

Kertokaas taas kaikki kokemuksistanne: Minä päivinä teille tehdään inseminaatiot? Samana päivänä, kun saatte ovulaation tikkuun vai seuraavana? Googlailin aiheesta ja vaikuttaisi siltä, että enemmän tärppejä on tullut niistä insseistä, jotka on tehty vasta munasolun irrottua! Olen nyt aikas huolissani, kun meillä on tehty aina samana päivänä (kerran itse asiassa edellisenä päivänä, kun ovulaatio sattui lauantaille). :|
 
Relish- Mulle inssi tehty aina seuraavana päivänä positiivisen testin jälkeen. Viimeksi lääkäri kyllä totesi, että pitäisikö seuraava tehdä samana päivänä kun testi on positiivinen. Saa nyt nähdä, jos huomenna positiivista niin sit inssi ois maanantaina. Maha ollut ihan turvoksissa muutaman päivän ja hikeä puskee :/ .
 
Moonshadow - Ilmeisesti siis käytännöt vaihtelevat, tiedä sitten mistä syystä... Onko teillä monta inssiä jo takana? Mullakin on clomit vahvistamassa kiertoa ja eniten se on vaikuttanut muhun henkisesti, itkettää herkästi ja raivostuu ihan älyttömistä jutuista. Ihan maailmanloppuolo välillä. Miesparka... Nyt kolmanness clomikierrossa olikin sitten kasvanut kaksi munarakkulaa, joten vaikuttaa se onneksi muuallakin, kuin korvien välissä :). Ja tunsin muuten ekaa kertaa sellaisia selkeitä oviskipuja!
 
Täällä uusintakierrokselle lähtevä inssiläinen ilmoittautuu mukaan.

Meillä on 08-syntynyt (inssi-)tyttö. Ja nyt yritetään toista. Tyttömme sai alkunsa luomukiertoon tehdystä 3. inssistä lahjoitetuilla sukusoluilla. Noita saman lahjoittajan sukusoluja on jäljellä vielä kahteen inssiin.

Olemme julkisella puolella hoidossa, eikä siellä tehdä enää hoitoja luovutetuilla sukusoluilla (paitsi niille, jotka saivat lapsen ennen lakimuutosta ja saivat varata saman luovuttajan sukusoluja täyssisarusraskauteen).

Itseäni kiinnostaa tällä hetkellä se, mihin vuorokauden aikaan ovistesti kannattaa tehdä. Meille sanottiin 2 vuotta sitten, että se tehdää aina aamulla. Kuitenkin, tulin itse raskaaksi nimenomaan siitä kierrosta, jossa tein testin illalla...olin jo luovuttamassa hoidoista, kun parisuhdekin kärsi, ajattelin, että käytän ovistestit kuitenkin loppuun. Tein huvinvuoksi yhden ainoan testin siinä kierrossa, joka näyttikin plussaa. Seuraavana aamuna varasin ajan inseminaatioon, joka tehtiin iltapäivällä ja unohdin koko asian. Parin viikon kuluttua tuli ruskeaa vuotoa, jota luulin menkoiksi. Parin päivän kuluttua havahduin siihen, ettei menkat alkaneetkaan kunnolla. Tein testin... oireena tuolloin alkaneesta raskaudesta oli todella kipeät rinnat. Tosin, en kiinnittänyt siihen kovin paljon huomiota, koska rintani ovat hiukan kipeät myös ennen menkkojen alkua.

Tällä kierroksella meille tehdään ensimmäinen inssi joskus lokakuun alkupuolella. Täytyy yrittää ottaa "varman päälle" ja miettiä milloin inssiin kannattaa oikeasti mennä, koska siittiöitä on vain kahteen kertaan. Pari vuotta sitten ajatuksena oli mennä inssiin vähän niinkun varmuuden vuoksi perjantaina, jos ovis sattuukin lauantaille...

Toisaalta, meillä on jo yksi ihana tyttö. Täytyy muistaa se, vaikka meille ei enää toista tulisi.

Tsemppiä ja jaksamista kaikille hoitoihin ja arkeen, muistan miten rikki olin itse 2,5vuotta sitten. Todella hajalla, eikä kenellekään voinut tai halunnut puhua siitä mitä käy läpi.
 
Täti tuli kylään eilen. :'( No, se oli vasta ensimmäinen tällä erää. Toinen inssi heti tässä kuussa. Aloittelen taas piikittämisen torstaina, kp 5. Ultraan katsomaan tilanne kp 10.
Saa nähdä, miten follikkelit kasvavat. Nyt isonnettiin annosta 50 IU->75IU. Viimeksi inssi tehtiin vasta kp 17. Viikonloppu taas menee pahasti parhaimpaan aikaan. Ja silloin on juuri tulossa lauma sukulaisia kylään. Mieti ja harrasta siinä nyt sitten näitä lastenteko-aktiviteetteja varmistukseksi.

Relish, kovasti pidän peukkuja! Tuo kumin puhkeaminen oli niin hyvä enne, että...
:LOL:

Poiju, peukut myös pystyssä. Onko uusia tuntemuksia?

Aisa, kovasti tsemppiä myös. Toivottavasti tyttönne saisi täyssisaruksen. Toisen kaipuu meilläkin kova.

Onnea ja jaksamista kaikille! :)
 
:hug: kaikille vastoinkäymisiä kokeneille. Tänään käyty inssissä ja nythän se piina alkaa; JOS ei vuotoa näy niin testipäivä olis 21.9. Eli meillä oli oli nyt viides ja viimeinen inssi lahjoitetuilla sukusoluilla. Meillä on kuitenkin yksi ihana lapsi ja siitä saa olla kiitollinen että yksikin annettiin. Tsemppiä kaikille :) .
 
Relish, kiitos kysymästä: tänne ei mitään uutta. II-inssistä oli eilen kaksi viikkoa, mutta ovis taisi olla vasta keskiviikkona kaksi viikkoa sitten eli nyt mentäisiin DPO 13:ssa. Testasin eilen puhtaan negan. Onko itselläsi fiiliksiä suuntaan tai toiseen?
 
Rosmariini, eipä tässä mistään tuntemuksista voi puhua. Eilen omituiset ovulaatiokivut vasemmalla puolella, vaikka LH-huippu oli jo pe aamuna ja oikealla puolella ne oireet tuntuivatkin jo samana iltana inssin jälkeen. Jonkin verran tietysti mielikuvitusoireita ;) Toivotaan, että teillä testailu oli vaan liian aikaisin. Mitkäs ovat omat fiiliksesi? Pidän peukkuja!
 
Heips kukkuu!
Täällä odotettiin viime kierron ovista mut en saanut sitä kiinni. Yleensä kun se niin säännöllisesti tulee. En varmaan siis ovuloinut viime kirrossa. Harmittaa... Nyt on sitten menkat myöhässä 4 päivää, edelleen todella outoa. Kierto on tasan 28 päivää. Olen ollut pienessä lämmössä,nuhassa ja kurkku kipeänä, ei kiva. Joten olen ollut kotona ja nukkunut paljon. Huomenna palaan taas arkeen, oli olo mikä tahansa. Tein r-testin sunnuntaina, koska halusin varmistaa tilanteen, että voin suunnitella työvuorojamme seuraavaa ovista varten. Testi näytti negaa. Nyt juilii menkkamaisesti alaselkään, joten nyt vain odotellaan että täti tulee kylään niin päästään inssiin. Kunhan ei seuraava ovis olisi viikonloppuna, olemme olleet hoidoissa toukokuusta lähtien, mutta olemme päässeet inssiin asti vain kerran. =(
Anteeksi oma napaisuuteni. :ashamed:

Olen lukenut palstaa koko ajan ja elänyt teidän kaikkien tunteissa mukana, vaikka hiljaiseloa olen viettänytkin. Yritän parantaa tapani.

Haleja kaikille! :hug:
 
nyt ois toinen iui tehty,tämä toinen iui oli niin kivulias toimenpide et kävi ihan sika kippeetä!ja myös viimeinen,jos nyt ei onnaa siirrytään ivf ja ootan kauhulla kuin kipeää se käy! :'(
mut jospas se tästä =) onko kellään käyny kipeetä tämä iui toimenpide? vuodin ihan vertakin kunnolla |O
 

Yhteistyössä