Inseminaatio

mmm
Tunkeilen pinoonne tsemppaamaan jo "toivonsa" menettäneille inssin suhteen. Eli ystäväni odottaan onnellisesti kolmosia ja inssin ansiosta :heart: :heart: :heart: Joten välillä onnistumisprosentti taitaa ylittää reippaasti 100% :LOL: Onnea kaikille tuleviin hoitoihin!

mmm ja inssivauva 2,5 kk
 
Back in business. Lomat oli ja meni ja siinä välissä yksi tulokseton luomukierto ja nyt meneillään clomeilla vahvistettu inssikierto, pp. 9. Tosin odotukset olemattomat, koska ensinnäkin simppoja oli aikas niukasti (oltiin vähän liian tiiviisti pupuiltu kesälomalla :) ) ja lisäksi lääkärillä oli vaikeuksia saada vietyä porukkaa perille. Oli niin hankala mutka matkalla, että aika kivulias oli suoristus. Ruiskutuksen jälkeen lähes kaikki vielä pullahti saman tien pois veren saattelemana, joten jäi aika "tyhjä fiilis".

Kyseessä oli meidän 3. inssi ja kuulemma vielä kerran tätä yritetään ennen rankempia hoitoja.

Tervetuloa kaikki uudet inssiläiset ja isot onnittelut kaikille plussanneille! Ja voimia kaikille.
 
Ja täällä siis 3. inssin jälkeen pp7. Raskaalta ei tunnu yhtään (monentena päivänä pitäisi tuntua jotain...?), ja tosiaan en ole kovin toiveikas, koska mulla tismalleen sama juttu lun Relishillä: kamala mutka matkalla eikä siitä meinaa katetrilla oikein tulla mitään. Ja viimeksi tietysti simpat oli huonompia kun aiemmin ja mun mielestä kaikki tosiaan oli yhtenä läikkänä pöydällä kun siitä nousin :(... Vähän jopa ärsyttää välillä klinikankin touhut, koska niillehän se on rahaa mitä enemmän me siellä käydään. Eihän ne siis mut kohdun mutkille mitään voi, mutta vois nyt edes ruikata ne varmasti (rauhallisesti) sisään...

Mutta odotellaan nyt, rankempaa sit seuraavaksi.

Mutta mutta Vuorovesi. Todella: 3 follia ja tanskalaiset simpat, jos tolla ei tärppää niin ei sit millään!

Ja mmm, kiitos kaunis kun tulit kertomaan noin ihania uutisia.
 
StellaR ja Relish Mulla on sama juttu kuin teilläkin insseissä, sattuu kamalasti, kun on mutka kohdunkanavassa ja joudutaan sitä aina suoristamaan. Ekassa inssissä tuli verta toimenpiteen jälkeen kunnolla ja toisessa sattui pirusti, mutta säästyttiin verenvuodolta. Onko tiellä lääkärit mitenkään kommentoineet tätä mutkaisuutta? Aiheuttaako se esim. jotain hankaluuksia jatkossa hoitojen suhteen ym? Meillä lääkäri ei ole kommentoinut mitenkään ja toivon, että se ei kovasti vaikuttaisi tuleviin hoitoihin.

Kovasti tsemppiä kaikille piinailijoille! Meillä meni inssi ohi suun tällä kertaa, kun ovuloin justiin lauantaina :/
 
3. inssi tehty juuri ja pp1 menossa. Nyt jännäillään vaan. Jos tämä ei tuo toivittua tulosta, niin meillä mennään kohti ivf/ icsi. Onko muita joilla munarakkula jo puhjennut kun inssi tehty, mulla oli niin viimeksikin ja nyt taas oli lähteneet jo liikkeelle. Onkohan tuo ovulaatio silloin juuri tapahtunut, kun toisella puolella näkyi nestetä? En sitten tajunnut siinä vaiheessa kysyä...

tytti82, StellaR ja Relish: Mulla kanssa vissiin jotain ongelmia, kun ei meinaa saada sitä katetria (vai miksi sitä kutsutaankaan?) laitettua, täytyy aina käyttää jotain, mitä käytetään alkionsiirrossa. Simpat kyllä saadaan perille sen jälkeen.
 
Huomenta.

Tytti82, mulle lääkärit on kommentoineet, että joillain naisilla nyt vaan on mutkia matkassa, mutta kuulemma luomumenetelmällä ei syytä huoleen, koska elimistö kyllä ohjaa simpat perille. Noh, tämä se mua hieman huolestuttaakin, koska jos he eivät saa kunnolla vietyä simppoja oikeaan kohtaan, tuskinpa he sanoisivat, että "joo ei voida tehdä, älä käy täällä meidän yksityisklinikalla kalliissa hoidoissa". Toivon siis, että näin ei olisi, vaan että niillä pihdellään jne. olisivat onnistuneet kuitenkin yrittämään siinä kuin mutkattomienkin naisten kohdalla.

Vinkki: mun lääkäri kehoitti ennen ekaa kertaa täytämään rakon ennen inssiä, se auttaa. Ja se tosiaan auttoi vähän. Tokalla kerralla sen unohdin ja operaatio oli älyttömän verinen ja kesti yli 1/2 tuntia... Kolmannella kerralla olin todella kupla otsassa, mutta ei sattunut.

Jotain hämärää kuivunutta verta pöksyissä tänä aamuna. What's this..?! Mulla yleensä pitkä kierto eikä mun mielestä menkat varsinaisesti alkanut. Sellaista tuhrutusta tai miksi-sitä-nyt-kutsutaan ei ole koskaan.
 
Nyt on ensimmäinen inssi takana, keväällä ovulaatio osui lauantaille, eikä silloin voitu sitä enää maanantaina tehdä.
Neljäs päivä tänään. Tietääkö joku, jos hedelmöittyminen on tapahtunut, milloin alkio kiinnittyy? :hug:
 
hopeful: Mennään siis samoissa, mulla kanssa pp4 menossa inssin jälkeen. Ei mitään oireita, kuin ehkä aavistus menkkaoireita silloin tällöin. Niin kuin yleensä inssin jälkeen. Jännäillään! Kiinnittyminenhän taitaa tapahtua aikaisintaan joskus kp 4..
 
Nyt on sitte mullekin tehty ensimmäinen inssi eilen. Nyt käytän 2 viikkoa lugeja ja sit sais testata.
Joppu: Mulla näkyi myös nestettä, lääkäri sanoi että ovulaatio oli juuri tapahtunut, eli inssi tehtiin hyvään aikaan.
Relish ja StellaR: Mulla laitettiin ruiskutuksen jälkeen ilmakupla. Se estää ulos valumisen. Vasta illalla alkoi tulla ulos...
 
satukirjan sankari : No sittenhän se oli juuri hyvään aikaan tehty, jos ovulaatio juuri tapahtunut. Minä kun luulin että taas oltiin ihan liian myöhään.

hmm.. kirjoittelin tuohon äsken että kiinnittyminen tapahtuis aikaisintaan kp 4, siis pp 4.
 
Tervetuloa uusille :)

Ilmakupla..? No eipä ole tarjottu sellaista. Kai ne ajattelee, että oikeestihan yksikin pikku kaveri riittäisi...

Mulla menkkamaisia tuntemuksia, muuten mennään siis kp 28/pp 10. Katsellaan milloin täti tulla tupsahtaa...
 
Moi! Fertility friend, joka on aamulämpöjen mittaussaitti, ohjeistaa, että kiinnittyminen tapahtuu yleensä DPO 7-10. Silloin voi lämmöissä näkyä ns. implantation dip eli lämpö laskee hetkellisesti ja nousee sieltä yleensä seuraavana aamuna. DPO 10 on siis monelle liian varhainen aika plussan havaitsemiselle eli tsemppiä, Vuorovesi! Ja tietysti myös kaikille muille!

Jännä juttu toi ilmakupla, enpä ole koskaan kuullut moisesta.
 
Rosmariini: Kiitti lohdutuksesta :) Nyt on tosin dpo 12... Mut voi se liian aikanen silti olla.

Me päätettiin puolison kans, et jos täti ei tuu kyläileen lauantaina, niin mennään Serenaan ja sen jälkeen syömään hyvin jonnekin, mutta jos tulee, niin vedetään kännit kotona :p Meikä onkin ollu tässä kohta kaks viikkoo ilman tipan tippaa, joten voi olla, et niistä känneistä tulee melko halvat :D
 
Kiitos kaikille vastanneille, ihana olla täällä palstalla kohtalotovereiden kanssa!
Ei tällaisia asioita voi kenenkään muun kanssa kyl puhuakaan.

Eli siis kiinnittyminen pp4, milloin kannattais testata?
Lääkäri suositteli vasta 30.8., mutta se tuntuu niin kaukaiselta.
Onko kellään kokemuksia?
By the way, lääkäri sanoi ettei kohdusta voi tulla mitään ulos, koska se on pussimainen ja kallistunut. Satukirjan sankari: kertoisitko tarkemmin ilmakuplasta, alkoi kiinnostamaan.
:wave:
 
Hei!

Ajattelin kysäistä täältä josko te osaisitte auttaa.

Taustaa hieman
Ehkäisy jätetty pois 04/07, tutkimuksiin 05/09, aukiolotutkimus tulossa ensi kuussa ja varsinainen vastaanotto aika vasta marraskuussa.

Lähinnä mietin että onko teillä ollu aina ensin klomit sen 4-6 kierto ja sen jälkeen vasta inssi?
Kun meillä on jo tiedossa et miehen siittiöissä on vasta-aineita 80%, niin tuntuisi että jos mun tuubat on auki, niin eikö kannattais kokeilla suoraan inssiä??

Tokihan se lekuri sit kertoo mielipiteensä kun sinne päästään mutta ajattelin vaan et pitäskö pyytää suoraan inssiä, jos hän ehdottaa vain klomeja??

Kertokaa omia kokemuksianne, Kiitos :heart:
 
Moi Milli, mulla eka inssi tehtiin luomukiertoon eli ilman mitään hormonaalista lääkitystä. Samaten mennään seuraavassa inssissä. Jos sun kierrossa ei ole häikkää ja näytät ovuloivan normaalista, lääkkeitä ei välttämättä määrätäkään. Tsemppiä!
 
hopeful: Kysyin heti inssin jälkeen että pitäiskö olla hetken pitkällään, ettei valu pois. Lääkäri sanoi että ei tarvitse että hän laittoi sinne ilmakuplan joka ei kauheen helpolla lähde liikkeelle. Olin inssin jälkeen töissä ja musta tuntu että illalla ja seuraavana aamuna ois jotain tullu pois vasta. En tiedä tästä sen enempää. Mutta kyllä mulla ainakin normaalin yhdynnän jälkeen valuu... Kai se on kiinni myös jokaisen rakenteesta.

Tää odottaminen on kyllä tosi vaikeeta! Kun ei haluis liikaa elätellä toiveitakaan, ettei pettyis niin raskaasti...
 

Yhteistyössä