Inseminaatio

kp28 pp15 ei vissiin kierto lyhene vaikka inssi tehty...paskat jos kierrot silti tota 31-34.olis ees ne voineet lyhentyä....jospa se pregnyli ei vaikuttanutkaan vasta ku kp15 ku sillon oikeestaan lämmöt nousi kunnolla...no..ihan sama tuhruttanu jo 4:tä päivää..tuhrua on yleensä 3-5pv..ennen menkkoja...turhauttaa oottaa...mahikset toiseen inssiin pienenee ennen taukoja......siis syssylle menee...
 
NIMI, MONESKO INSSI

vaana 3.
Pelkkääkriisiä 3.
Verne
peppilottasikuriina
fifiris 3.
mileena 1.
Relish 2.
MisKatti 1.
Sanasa 1
Eena 3.
StellaR 2.

neganneet 26%
peppi1981 2iui
Joppu 2iui
Jastu 4.IUI
mariq 1

Plussanneet 0%
 
Tervetuloa mukaan StellaR!
Ei mullakaan ole onnistunut vaikka olosuhteet näytti hyviltä (paljon siittiöitä ja hyvän kokoiset munikset) Mutta toisaalta moni on onnistunut pienillä siittiömäärillä!! Kaikki on mahdollista! :)

Vaana, ettei vaan olisi kiinnittymisvuotoa?? Mulla tuli yhdessä plussakierrossa pp7 kiinnittymisvuotoa ja siitä oikeestaan tiesin että olin raskaana. d =) b

Mariq toivotaan että menkat alkais pian että ehtitte vielä ennen kesätaukoa!!

Mulla on huomenna ultra.. Pelkään että oon ovuloimassa liian aikaisin, koska on ovistuntemuksia jo nyt.. Mies tulee vasta perjantaina ip kotiin ja inssiä ei ehdi tehdä enää tällä viikolla. Vasta maanantaina olisi kp 14 mutta viimeiksikin kävi niin että ovuloin liian aikaisin. No ehkä se jarrupiikki taas pelastaa..
 
Moikka, mahtuuko vielä mukaan? Olen aikaajoin taustaillut ja joskus palstalle kirjoitellutkin. Nyt on takana kolmas inssi, ja piinapäiviä elellään. Pikkukakkosta meillä haaveillaan, ja kaksi vuotta ollaan nyt oltu hoidoissa. Mulla on PCO, ivf jonossa ollaan jonka pitäisi alkaa syksyllä ja julkisella puolella ollaan hoidoissa. Jotenkin vaan alkaa toiveet inssejä kohtaan olla huonot, täälläk-än ei kovin montaa plussa ole tulleut. Tosin taysissa, olikohan se helmikuussa,sanoivat että siellä oli ollut onnistumisprosentti 25% mut eipä ole arpa osunut kohdalle. Takana mulla on yksi km, jolloin hoitona oli ovulaationinduktio.
Miten teillä on ollut kun inssi on tehty, onko munasolu ollut vielä paikallaan vai irronnut?
 
Kiva kun on muitakin uusia!

Sallie, mulla kaksi kertaa munasolu vielä kiinni ja nyt viimesimmässä irronnut. Lekuri vaan totes, että jospa se olis nyt siitä sitten kiinni - sitä täällä vielä toivotaan. Lääkärin mukaan oli ihan ok ajoitus niinkin päin, vaikka olen ymmärtänyt että mieluummin pitäisi olla vielä paikoillaan... Oireet oli kyllä niin voimakkaat että tiesin jo etukäteen että on jo ehtinyt irrota.
 
Mulla menossa kp1. Tänään soittelin klinikalle ja joo sehän nyt oli tiedossa ettei inssiä tässä kuussa tehdä kun niillä alkaa kesäloma ensi viikolla. Mutta siis saan syödä clomeja 50mg tämän kuukauden ja ens kuussa kun menkat alkaa niin alotan clomit 100mg ja sitten soitan klinikalle kun se aukee 13.päivä. Niin ihanaa kun tuntuu nyt jo vaikkei hoitoja viel tässä kuussa ookkaan et tää homma alkaa todella taas eteneen!! :) :) <3 just katoin et meil on viimesin inssi ollu maaliskuussa et nega testattu ihan huhtikuun alussa. Että johan tässä on odoteltukin! huoh..
 
Hienoa, kun tänne on tullut näin paljon uusia jännittäjiä, tervetuloa kaikille! :wave:

Meillä maanantaina clomien seurantaultrassa näkyi selvä johtofolli oikealla puolella ja eilen aamulla ovistesti näytti plussaa :). Käytiin siis eilen iltapäivällä inssissä ja tänään pp 1.On tämä melkoista tunteiden vuoristorataa, kun välillä on ihan intoa ja toivoa täynnä, sitten taas tuntuu ihan toivottomalta, kun pohtii näitä onnistumisprosentteja ja ajattelee, että tuskinpa taaskaan meilläkään tärppää. Voimia kaikille neganneille ja uskoa tulevaisuuteen! :hug: Lohduttavaa on kuitenkin se, että lääkärimme sanoi 80% lapsettomuushoitoihin tulevista onnistuvan jossain vaiheessa.
 
Taidatte kaikki olla ihan experttejä, mitä on tuhrutus ja milloin sen kuuluisi alkaa menkkoihin nähden, ja mikä sitten on jarrupiikki? Taitaa olla biologian tunneista liian kauan aikaa enkä ole näitä juttuja juuri aiemmin tutkinut :) Mutta melkoista arpapelia joka tapauksessa. Vaikka kuinka lukee viestiketjua, ei saa selvää mikä takaisi onnistumisen, pieni vai suuri munis, irronnut ja vai ei, ... Itselläni ekalla kerralla oli jo irronnut, mut nyt ei. Voisin kivitella, että odottelevat siittiöt parantaisivat mahdollisuuksia. Tosin epäilen ettei se munis ollut edes inssipvnä kp15 lähelläkään irtoamista, se oli alle 20mm ja olin ottanut Pregnylinkin 36 tuntia aikaisemmin. Onko jollain kokemusta, että se ei irtoa ollenkaan tai tyyliin aivan liian myöhään...?
 
Voi kun kurjaa Mariq!! :( Ei auta kun yrittää nyt luomuna!

Ei mullakaan ihan putkeen mee.. Kävin follikkeli ultrassa (kp 10) ja kaks munista oli jo 17 mm ja 19 mm.. Ja koska mies on matkalla, tulee huomenna illalla, ei inssiä voida tehdä enää maanantaina.. Eli kotihommiksi menee. Toisaalta lääkäri sanoi että pitäisi olla yhtä hyvä mahikset kun inssissä (eli aika turhaa rahaa on mennyt näihin insseihin?). Sanoi että perjantai ja launtai-illalla pitäisi sekstailla ja pregnyl pistos lauantai aamuna. Et silleen.. ens kierto menee kokonaan ilman hormooneja ja sit ois ivf:n aika.
 
Jaksamista kesätaukoilijoille!!

Fifiris: Sullahan on hyvänkokoiset follit, tsemppiä kotikonsteihin !!

Ootteko muuten saanut minkälaisia ohjeita poleilta kesänajaksi. Mulla on sellainen et jos nyt tulee nega, niin edessä loman vuoksi välikierto, mutta kaikki reseptit on valmiina joten lääkkeet saan aloittaa jo heinäkuun lopulla ja varailla polille heti folliultran kun se aukeaa.

NIMI, MONESKO INSSI

vaana 3.
Pelkkääkriisiä 3.
Verne
peppilottasikuriina
fifiris 3.
mileena 1.
Relish 2.
MisKatti 1.
Sanasa 1
Eena 3.
StellaR 2.
Sallie 3.

neganneet 26%
peppi1981 2iui
Joppu 2iui
Jastu 4.IUI
mariq 1

Plussanneet 0%
 
NIMI, MONESKO INSSI

vaana 3.
Pelkkääkriisiä 3.
Verne
peppilottasikuriina
fifiris 3.
mileena 1.
Relish 2.
MisKatti 1.
Sanasa 1
Eena 3.
StellaR 2.
Sallie 3.

neganneet 27,7%
peppi1981 2iui
Joppu 2iui
Jastu 4.IUI
mariq 1
rosetta 3.

Plussanneet 0,5%
dinaho 1.
 
Sallie: Joo, oli ihan hyvän kokoiset follit! Harmi ettei sitä inssiä voitu tehdä, mutta toivotaan että miehen tavarat menis illalla kunnolla perille asti.. On muuten ollut jotenkin helpottavaa näissä inssi-kierroksissa ettei ole tarvinut väkisin oviksen aikaan harrastaa seksiä. On alkanut taas seksi maistua uudestaan kun ei ole ollut sitä pakkopulla-fiilistä..

Stella R, joillakin tulee tuhrutusta ennen menkkoja, eli hyvin pientä vuotoa joka vaan enteilee menkkoja. Turhuvuodosta ei vielä lasketa menkkoja alkaneeksi. Kaikilla sitä ei tule. Jarrupiikki on piikki, minkä lääkäri voi määrätä jos ovulaatio meinaa tapahtua inssiin nähden liian aikaisin. Sillä estetään ovis. Eli esim. viime kierrossa pistettiin mulle kaksi jarrupiikkiä perjantaina ja lauantaina, jotta maanantaina pystyttiin tekee inssi. Näitä asioita ei ainakaan meidän biologian tunnilla ole käyty, eli ei ole tyhmiä kysymyksiä! :) Siihen ei taida olla oikeaa vastausta koska inssi/pregnyl ym pitäisi tarkalleen tehdä. Pregnyl myös kasvattaa munista ja se irtoaa noin 36 h pistoksesta.

Mä sähläsin taas pregnyl piikin kaa aamulla.. Puristin ampullia niin kovaa et se hajos.. Koitin sit imeä neesteet ja jättää lasinsirut pulloon. Täytyy toivoa etten pumpannut kauheesti lasinsirua nassuun. :S

Relish, peukkuja!!! Tiedän todella tunteen epätoivon ja toivon välillä.. Elämä on muuttunut vuoristoradaksi.
 
Heipä hei taas! Ilmoittautuessani en tainnut itseäni pahemmin esitellä, mutta nyt löytyi hetki. :) Lapsettomuustutkimukset alkoivat siis meillä keväällä. Käytiin yksityisillä etukäteen jo tutkimuksissa (ultra + miehen siemennesteanalyysi), josta meille laitettiin lähete julkisiselle. Yritystä takana siis 1,5 vuotta. Syy löytyi miehen puolelta ja tutustumiskäynnillä meille sanottiin, että todennäköisesti mennään suoraan IVF jonoon. Yllättäen seuraavalla käynnillä sanoivat, että kokeillaan kerran inssiä kun kierto oli sopivasti kohdillaan ja jos ei onnistu, niin sitten suoraan IVF jonoon. Odotukset eivät siksi ole kauhean korkeat, mutta kummasti sitä piinailee ja kuulostelee kropastaan mitä ihmeellisimpiä oireita. Tänään on siis vasta pp4 ja aika tuntuu p-i-t-k-ä-l-t-ä. Kummasti myös juhlia yms kekkereitä on kertynyt seuraavan viikon varalle: yhdet häät, työpaikan illanistujaiset, koko firman kesäjuhlat ja juhannus.. Yhdessä viikossa! Miettii kuinka pystyy välttämään kyselyt juomattomuudesta.

Miskatti: Kuinka kävi? Vielä viimeksi hiukan jännäilit?
Päivitin listaa hiukan:
vaana 3.
Pelkkääkriisiä 3.
Verne
peppilottasikuriina
fifiris 3.
mileena 1.
Relish 2.
MisKatti 1.
Sanasa 1
Eena 3.
StellaR 2.
Sallie 3.

neganneet 35%
peppi1981 2iui
Joppu 2iui
Jastu 4.IUI
mariq 1
rosetta 3.
Tytti82 2
Sivi1

Plussanneet 5%
dinaho 1. :LOL:
 
Vaana, mulla ei yksityisellä ole pidetty mitään taukoja, vaan kolme inssiä putkeen. Julkisella kyllä olisivat haluneet tauon, mutta luulen että lähinnä toivoivat taukoa jos vaikka natsaisi luomuna sillä aikaa..
 
pelkkää on:nää..

Tänään oli sitten ultra noitten clomien ja menopurien jälkeen ja olihan siellä ihan hyvän näköinen ja kokoinen johtofolli..
Mutta, mutta.. niin oli myös se samainen nestekysta jonka jo luultiin häipyneen. Mitä vielä, kasvanut mokoma oli ja nyt jo halkaisijaltaan seitsemän senttiä. Ihmekkö tuo jos saa vessassa hypätä kun rakkoakin painaa. Päädyttiin siis siihen että katkaistaan tämä toinen inssi suunnitelma tähän ja tehdään lähetettä leikkausta varten hoitaen se alta pois ennen hoitojen jatkumista. Tuon leikkauksenhan siis voisi kuulemma tehdä vaikka raskaudenkin aikana, mutta jotenkin tuntui selvältä että yksi asia kerrallaan. Toimenpide tehdään nukutuksessa ja tähystäen. Sairaalassa yö tai kaksi ja sitten ehkä viikon sairasloma. Ei siis mikään paha eikä suuritöinen juttu tietääkseni. Ajatuksena oli että jos tuo leikkaus voitaisiin tehdä kun vl on kesätauolla, mutta pettymys.. Alustavien kyselyitten mukaan jonot leikkaukseen olis kolmesta kuukaudesta eteenpäin :eek: . Ihmettelenpä vain että jos tuo kysta tosiaankin kasvaa kuten tähänkin asti eli pari senttiä kuukaudessa, mihin se mahtuu enää syksyllä. Peukutuksia kai vain että hieman kiirehtisivät asiaa.
 
mileena: Huh, onpa harmillinen juttu tuollainen kysta. Mutta toisaalta, hyvä kun löydettiin mokomakin vaiva edes tätä kautta.

fifiris: Olen tosiaan aika noviisi näissä clomi, pp, inssi, simppa, munis -slangijutuissa :) Noh, täällähän sitä oppii. Suosittelisitteko muuten jotain kirjaa, jossa näistä kerrotaan (siis tästä vaiheesta nimenomaan, itse raskaudestahan ja lasten kasvatuksestahan sit löytyis)?

Toinen kysymys, miltä pitäisi tuntua, jos olisi raskaana? Siis tunteeko sen ennen kun plussaa? Olen joskus kysynyt raskaana olevilta tutuilta että tiesitkö heti alussa olevasi raskaana, ja suuri osa sanoo että kyllä. Itse en tiedä mitä pitäisi oikeesti tarkkailla. Viimeksi, siis ekan inssin jälkeen, kuvittelin vaikka mitä tuntemuksia.
 
Heippa kaikille!

Mahtuisko tänne vielä mukaan, kun kaipailen vertaistukea hoitojen keskellä? Pitkään olen palstaanne lukenut, mutta en vielä ennemmin ole uskaltautunut kirjoittaa. =)
Eli me ollaan mieheni kanssa lasta yritetty v.2007 alusta saakka, eli takana nyt tätä rumpaa 2,5 vuotta. Minkäänlasiat tärppiä ei ole vielä koskaan käynyt. Tutkimuksissa ollaan julkisella puolella oltu, ja kaikki kunnossa, miehellä kylläkin vain 4% normaalimuotoisia siittiöitä, mutta kaikki lääkärit ovat sanoneet ettei tämän pitäisi vaikuttaa. Nyt menossa toinen inssi, ja tänään pp9. Eilen tuli pyyhkiessä valkovuodon seassa pientä tuhrua, ja olin vähän että MITÄH? Tänään pp9 ja pientä tuhrua edelleen. Viime inssistä tuhru alkoi pp13 ja mekat pp15. Onko jollain ollut jo näin varhaisessa vaiheessa tuhrua?
Entä sattuuko jollakin olemaan kohdunkaulassa mutka? Mulla kuulemma sellainen on ja inssi on sen vuoksi ollut erittäin kivulias. Vaikuttaakohan raskautumiseen jollakin tavalla?

No tässä tämä vuodatus lyhykäisyydessään... PLUSSAONNEA kaikille!!! :flower:
 
Moi Ronja!

Mulla sama juttu; kohdunkaula kuulemma tekee 90 asteen kulman. Ei lääkäri ainakaan sanonut mitään, että se vaikuttaisi raskautumiseen, mutta kipeetä kyllä tekee inssit. Kauhulla jo odotan seuraavaa ja viimeistä inseminaatiota, kun kaksi edellistä on ollut yhtä tuskaa. Lääkäri sanoi mulle, että kannattaa tulla seuraavaan toimenpiteeseen rakko täynnä, koska se laskee kohtua ja kulma suoristuu silloin. Hän myös ouhui, että minulla ei saa käyttää tapiuisaa "piikkiä"(siisi sitä millä siittiöt ruiskutetaan) vaan se pitää olla jäykkä niin ei pitäisi sattua niin paljon.

Toivotaan, että toi sun tuhru on kiinnittymisvuotoa. Tsemppiä!
 

Yhteistyössä