Inseminaatio

Esittelen samalla vähän itseäni. Ole 42-vuotias, ja kyseessä on ensimmäinen inssini.
Olen myös tällä palstala ensimmäistä kertaa. Olen niin järkyttynyt tuosta lauantain plussasta, koska klinikka on heinäkuussa kiinni.
 
Taas näyttää vahvasti siltä ett inssi epäonnistui vaik ajoitus osuikin nappiin. Ja taas menkat alkaa etuajassa ettei saa edes toivoa, nyyh.
Miten tää voi olla näin vaikeeta? Eka lapsi sai alkunsa melko helpolla ja mitään vikaa ei ole tiedossa, niin miksei vaan onnistu???
Anteeksi omanapaisuus.
 
Heips kaikille, uusille ja vanhoille.

ronja81: Mulla toinen inssi erityisesti sattui aivan tajuttomasti, verta tuli 2 pv sen jälkeen :( Syynä useita mutkia kohdunkaulassa. Ei kuulemma vaikuta mitenkään raskaaksi tulemiseen ja lääkäri sanoi, että jos kerran synnyttää alapäästä, homma helpottaa. Kipu oli niin järkyttävä, että en tiedä haluanko enää edes sitä tuskaa! Mutta koska ekalla kerralla oli tietysti samat mutkat, mutta se ei sattunut yhtä paljon, uskon kyllä tohon rakkoteoriaan.


hopeful
Kyllä menisin kuitenkin inssiin maanantaina, jos aikakin on varattu. Voihan olla, että munis irtoaa tänään sunnuntaina ja elää sitä 24 h...(toivotaan).
 
heippa,

ronja81, siis onko sulla todella kp 9? Eli inssiä ei ole vielä tehty ja alkukierrossa siis välivuodon omaisesti tuhruttaa? Voisiko johtua lääkkeistä, jos sulla on clomit/femar tms.? Jos tarkoitit pp/dpo 9 voi toki olla kiinnittymistä, mutta olen siitä jostain lukenut että se olisi ihan kirkasta punaista verta ja vain melko vähäisissä määrin.. Mutta tiedä häntä, itsellä ei ole kokemusta.

Kohdunkaulan mutkikkuus lienee siis yleistä. Mulla oli nyt viimesimmällä inssillä eri lekuri, joka joutui vähän nitkuttamaan ja kerran vihlas ikävämmin. Varsinainen oma lääkäri ei ole kahdella aikaisemmalla kerralla puhunut mitään mutkista eikä ole sattunutkaan yhtään. Rakkoteoria voi hyvin pitää paikkaansa (itse olen tosin aina mennyt tyhjällä rakolla ja toisin toimiminen tuntuisi aika vaikealta), mutta uskon, että myös lekurin taidoilla/kokemuksella voi olla merkitystä.

hopeful, tervetuloa tänne ja tervemenoa vaan inssiin! Kannattaa toki mennä, koska kyllähän siinä ultrataan ensin ja nähdään rakkulan tilanne, jonka jälkeen lääkärikin voi sanoa mielipiteensä toimenpiteen "kannattavuudesta".

Pelkkääkriisiä, ei muuta kun apinan raivolla eteenpäin. Ei luovuteta.

Omasta tilanteesta sen verran, että vähän on alkanut jo jännittämään.. Olen antanut itselleni luvan testata aikaisintaan ensi keskiviikkona, jolloin tasan 2 vkoa inssistä. Vielä ei ole ollut mitään merkkejä menkoista, joten toivo on huolestuttavasti noussut, et olisko se kolmas kerta tosiaan nyt toden sanonut. Ei kyllä myöskään mitään raskausoireitakaan ole ollut, paitsi että kärsä on ollut tukossa pari päivää, mutta en uskalla siitäkään vielä paljoa päätellä koska flunssatoipilaana ollaan muutenkin. Aamulämmöt on heitelleet ihmeellisesti, joka toinen päivä ylös ja alas. Ei auta ku odottaa vielä pari päivää ja juosta vessassa koko ajan tarkistamassa tilannetta..
 
Heipsan!

Eena: Todellakin joo tarkoitin pp9... Oon niin piinoissani, että ajatukset eivät meinaa selkeinä pysyä... :D Eilen tuli vielä vähän punaista vuotoa, siis kirkkaanpunaista ja pieni hyytymä, tänään taas ruskeaa vuotoa. Kyllä tää on oikeaa piinailua, hitto!

Tytti82: Kiitos vastauksesta. Toivotaan , että on tosiaan kiinnittymisvuotoa, mutta jotenkin en itse usko. Ihmettelen kyllä, että miten tää tuhru/menkat jo nyt alkaa. Viime inseminaatiosta mulla alkoi vuoto pp15 ja tuhru pp13, mutta kaipa nää hormoonit saa tän aikaiseksi. Täytyypä ens kerralla mainita, että mulla on se mutkikas kohdunkaula, jos sitten huomioisivat sen. Tai ehkä ne kyllä huomioi sen jo muutenkin.
Plussatuulia ja tsemppiä kaikille!
 
Kävin tänään ultrassa, ja munasarjassa keltarauhanen oli jo kehittynyt,
eli inssiä ei voitou tehdä. Nyt siirtyi seuraava elokuulle.
Kyseessä on eka kerta, ja itkon jo tätä vastoinkäymistä!
Ajattelin, että jos alussa jo on näin rankkaa, miten tulen kestämään
mahdolliset jatkopettymykset. Oonko liian herkkis?
 
hopeful, voi harmi! koitahan jaksella kesätauolla jollain lailla. :hug:
tuntuu pahalta sanoa, mutta kun pettymystä toisensa perään riittävästi tulee niin ne kyllä karaisevat tietyllä lailla. tietysti joka kerta tuntuu pahalta ja itkua pitää tirauttaa, mutta siinä ei ole mitään pahaa. jos sinulla on jo vähän enemmän ikää, ei varmaan kovin montaa inssiä ole tarkoitus kokeillakaan, vai mitä olette suunnitelleet?

itselläkin alkaa tuntumaan siltä, että täti on tulossa eli en pääse tälläkään kertaa edes testaamiseen asti. en tiedä miten syksyllä jatkaisi. periaatteessa en haluisi ivf:ään, mutta en usko enää inssillä onnistumiseen..
 
Pp 6 ja aika matelee :|
Milloin mielestänne voisi/kannattaisi alkaa testaamaan, jos ovisplussa oli kp. 13 ja silloin samana päivänä tehtiin inssi? Kierron pituus luomuna keskimäärin 27 päivää, nyt ekaa kertaa clomeilla vahvistettuna. Mitään oireilua ei ole ollut. Tilasin näin alkuun 10 kpl herkkiä testejä (10 mlU/ml) netistä...

Hopeful: Voin vaan kuvitella, miten turhauttava olo sulla on, kun tämäkin odotus on jo tosi piinaavaa. Tämä prosessi/kriisi varmasti herkistää ihan jokaisen jossain vaiheessa, mutta toisaalta myös vahvistaa ja kasvattaa. Voimia sinne ja luomuplussatuulia kesän ajaksi ;)
 
Eena ja Relish:

Kiitos tuestanne! Nyt on vaan niin, että luomutuulia en voi odotella. Lapsettomuus on miehestäni johtuvaa, ja hedelmöittyminen mahdotonta ilman hoitoja.
Se on totta, että ikää tässä alkaa jo olla, ja siksi elokuussa on suunniteltu inssiä, ja IVF-hoitoa jo syyskuulle, ellei elokuussa tärppää.

Hassua, että kun kävin kaupassa, niin vauvan tavarat pomppivat silmille ja itku nostaa päätään. Uskon että kuitenkin tämä on ohimenevää, (toivottavasti) ja pystyn kesän nauttimaan..
 
Ronja, pidetään peukkuja et olis kiinnittymisvuotoa! Mulla oli sitä plussakierroksessa pp7..

Stella R, en valitettavasti tiedä kirjoja lapsettomuudesta mutta uskon että niitä löytyy paljon! Varmaan kirjastosta löytyy jos menee etsii.. itse oon perehtynyt aiheeseen vaan netin välityksellä.

Hopeful, tervetuloa jubailemaan! Tosi kurjaa ettei inssiä voitu tehdä! Et todellakaan oo liian herkkä! Nää hoidot on tosi raskaita monille ja pettymykset tuntuu tosi suurilta. Ite itkin viimeksi negaa tehdessä silmät päästäni. Lähin lenkille juoksee ja itkee vollotin koko matkan. Sit taas helpotti ja ajatukset käänty pikkuhiljaa tulevaan..

Relish, toivotaan että ois napannut! Ehkä noin 12 päivää inssistä vois aikasintaan testata?

Mä pistin pregnylin perjantaina ja pöllyteltiin peittoa perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina. Toivotaan että riittäis! Nyt taas ekalla piinisviikolla on hyvät fiilikset niin kuin aina ja kohta tiputaan ja korkeelta!

Jaksamista meille kaikille!
 
Pidetään peukkuja fifiris! :) Prosentit olisi ainakin sinun puolella, kun katsoo noita listoja. :) Itselläni pp9 menossa. Pelkään, että täti tulee etuajassa kylään, kun sillä tavalla juiluttaa, mutta katsotaan nyt kuinka käy. Ajattelin, että en lähde testaamaan ennen pp14, joten muutama päivä olisi vielä jäljellä. :)
 
Sanasa, toivotaan joo että olisi kiinnittymisvutoa.. alkuinnostuksen jälkeen aloin tosin masentelee että oli vähän aikaista kiinnittymisvuodolle.No, kahtellaan..

Pidän peukkuja sulle! Juilimiset voi aina olla myös raskausoireita! :)
 
Täällä menkat alkoi siis sitten lopulta jo pp 11, ruskea vuoto jo pp 8. Onneksi alkoivat jo nyt ettei kesken juhannusvieton. Toivo alkaa hiipua...
Nyt täytyy löytää muuta ajateltavaa.
Onnea teille kaikille muille yrityksiin!!!
 
Heippa vaan.

Pahoittelut kaikille, joille ei ole onnistunut edes inssiin pääseminen. Onhan tämä jännitysvaihe oma steppinsä eteenpäin...
Hopeful: mullakin on ikää nelisenkymmentä eikä mitään toivoa luomutavalla. Eka inssi meni pieleen, nyt jännättään. Täytyy vaan pysyä toivossa, vaikka toivohan se tekee kärsimättömäksi...

Mistä sanoista pp tulee? Ilmeisesti sillä tarkoitetaan aikaa inssipäivästä? Jos näin on, mulla menossa pp9. Alavatsassa erikoisia viilaisuja välillä. Viimeksi inssin jälkeen täti tuli kylään kp 37, joten menkkoja nyt en odottelekaan vähään aikaan.

Ihanaa juhannusta kaikille (ja niitä juhannustaikoja ennen kaikkea)

 
Moikka! Mahtuuko uusi vielä mukaan?

Laitetaan pieni esittely. Mulla olisi seuraavassa kierrossa tiedossa eka inssi. Ikää on 35 ja ahkeraa yritystä takana puolitoista vuotta. Keväällä tutkimuksissa selvisi, että hormonit ja simpat on kunnossa, ja tähystysleikkauksessa ei ollutkaan endometrioosia, vaikka niin luultiin, koska toinen munatorvi on jotenkin 'puoliksi tukossa' (eli aukiolotutkimuksessa ei mennyt nestettä läpi, mutta tähystysleikkauksen yhdessä sitten kyllä. Kukaan ei siis tiedä toimiiko se putki tositilanteessa..). Ollaan siis selittämättä, paitsi että mulla on jotain kohdunkaulan alueen ongelmaa, eli simpat kuolee limaan. Tuon viimeisen takia olen laittanut toiveita vähän korkealle inssin suhteen, toivottavasti en liian korkealle. Mutta syksyllä odottaa IVF, jos ei ala toimia lähikuukausina..

Pinoa lueskellessa tuli mieleen, että mistä päätellään tuleeko inssi luomukiertoon, vai laitetaanko hormoneja? Mulle on tarkoitus tehdä luomukiertoon, koska yleensä ovuloin ihan itse. Vaikka nyt en pariin kuukauteen olekaan, kait. Kannattaiskohan vielä varmistaa lääkäriltä, kun aika aina juoksee näiden juttujen kanssa..

Hieno termi tuo piinapäivä ;)
 
ollaan mieheni kanssa yritetty saada lasta kolmisen vuotta ja tämän vuoden alusta päätettiin lähteä tutkimuksiin. Miehen spermassa on häikkää,liikkuvuus huono mutta kun ollaan vielä nuoria (minä 24 ja mies 27)niin ennusteet kuulemma hyvät!¨
minua ei ole vielä sen kummemmin tutkittu mutta syksyllä olisi edessä eka inseminaatio ja kieltämättä mietityttää miten hyvin se onnistuu..koko tämä tilanne herkistää hirveesti ja välillä on epätoivoisia päiviä kun niin kovasti toivoisi lasta mutta eteenpäin mennään!ei ole toivoa vielä menetetty..onko kokemuksia miten hyvin inseminaatiolla tärppäisi?
Tsemppiä kaikille yrityksiin ja hyvää juhannusta =)
 
Minä täällä taas :wave: tulin kurkkaamaan että miten tämä mun aloittama keskustelu on jatkunut, ja näköjään on hyvinkin pystyssä :) elikkä voin tässä sen verran ilmoitella heille jotka ei enään mua muista niin mä tulin raskaaksi toisella inseminaatiolla ja nyt tuolla pinnasängyssä tuhisee pieni 5kk vanha poika :heart: me haaveillaan jo toisesta vauvasta, ja "yritetään" nyt luomuna mutta tuskinpa tärppää, mut ei pidetä kyl mitään kiirettä hoitoihin vaikka ei luomusti tärppäiskään vielä... kovasti plussa tuulia kaikille :heart:
 
Ihana kuulla onnistumisia Martzu87!! :)

Vaana, mullakin jo alkaa IVF siintää mielessä.. Nyt loppu viikosta testailen mutta ei kyllä kauheesti tunnu siltä että ois tärpännyt. Onneksi nyt on kesä ja mielessä myös muuta ajateltavaa..
 

Yhteistyössä