Inseminaatio

Hiljasta joo tuntuu olevan...

astrid täällä ollaan hiukan masentuneena, kun eilen (kp17) tuli hiukan vuotoa ja on tänäänkin tullut aina vessassa käydessä :( En kyllä mitään tässä kierrossa odottanutkaan, kun inssi jäi tekemättä, mutta ihmetyttää/ärsyttää kun kierto on niin sekaisin. Masentaa... Ens kuussa sit siirrytään ivf:ään. En vaan jotenkaan jaksanut uskoa, että sinne asti joudun :'( Sorry tää negatiivinen vuodatus... Miten sulla menee? Toivottavasti paremmin =)
 
Mä olen ollut ihan hiljaakseen tämän inssiketjun suhteen, kun meillä on nyt se välikierto meneillään. Nyt vaan innolla odotan seuraavia menkkoja alkavaksi että päästäisi tekemään se inssi. Vaarana kyllä on että joulu osuu juuri pahasti ja venyy inssi tammikuun puolelle... Tästä kierrosta en onnistunut bongaamaan edes ovista, eli täälläkin kierto kyllä jollain tavalla poikkeava. En tiedä voivatko viime kierrossa käytetyt puregon ja pregnyl vielä vaikuttaa kehon omaan hormonitoimintaan ja jotenkin viivästyttää tai lamaannuttaa normaalikiertoa...? No toivottavasti ei nyt kovin pitkäksi veny, että päästäisi joskus sinne toiseen inssiin. :)
 
Heips vaan!
Täällä on tosiaan pp10 menossa ja ensimmäinen inssi takana, joten vähän on vielä jäljellä.. pp14 ajattelin testata, jos sitä ennen ei vuotoa tule. Onneksi viikonloppuna matalalentoa niin ei ehdi juurikaan ajatella, vaikka ei kyllä nämä alavatsan tuntemukset huomaamatta ole jääneet, lienevätkö sitten positiivisia vaiko ei.. :/
 
Ricoletto
Moiccelis..
vähän apein mielin kirjoittelen. 3. inseminaatiokaan ei onnistunut..
Kevääl siirrymme jatkohoitojen puolelle. Jännää kyl, et vaikka lääkäri kehui, et simpat oli priimaa ja folleja kaksikin, niin lopulta mitään "positiivista" lopputulosta ei saatu. tai vaikka petyttiin, niin ei se silti yllättänyt enää. Ehdotetusta neljännestä inssistä kieltäydyin, ja alkuun tuntui, että hoitajan reaktio oli negatiivinen, mutta perustelujen jälkeen jäi kuva, että hän ymmärsi, miksi emme enää siihen mukaan lähde.
Kun vain jaksaisi uskoa viel että keväällä ne jatkot tuo tulosta...taukoa on kuukausia. Mitäpäs tähän enää lisäämään. Syö sisäsisesti naista niin sanoakseni.
 
Heips ja kiitos tervetulotoivotuksista!
Mulla on sellainen tilanne, että viikko sitten tein negatestin (pp 16) mutta tänään vasta alkoi kunnon vuoto. Mulla siis alkaa vuoto vasta viikko viimeisen lugen jälkeen. Eli aina viikko ylimääräistä tuskaa negatestin jälkeen ennen uuden kierron alkamista. Ja nyt kävi sitten niin näppärästi, että seuraavaa inssiä ei vissiin enää ehditä tekemään ennen joulua. Mulla kun ovis sattuu usein vasta tonne kp 20 tienoille. Eli näillä näkymin seuraava inssi menee tammikuun loppuun. Arvatkaa tuntuuko se pieneltä ikuisuudelta. Vaikka ei kai se tässä viimeisen kahden vuoden helvetissä enää paljon tunnu... Eipähän tartte jouluna jännätä ja pettyä... :(
 
Olen menossa itse tän kierron aikana inseminaatioon ekan kerran ja nyt teiltä vähän apuja kaipailisinkin. Miten homma käytännössä etenee? Mun piti varata aika gynelle kiertopäivän 3-5 välille ja siten olen sitten huomenna menossakin tohtorin luo. Mulla aloitetaan mitä ilmeisemmin hormoniavusteisena tämä hoito. Mitä kaikkea tässä on tulossa eteen ja onko mitään tietoa inssin apuna käytettyjen hormonien/lääkkeiden hinnasta?

Meillä yksi lapsi ennestään, joka sai luomuna alkunsa eli kärsimme nyt sekundäärisestä lapsettomuudesta. Kiitos kovasti kaikille, jotka kehtaavat vastata.
 
Heippa äippä67!

Kerron nyt vaikka, miten mulla on edennyt noi inssit... Eli ensin tosiaan oli gynen tarkastus (kp22) ja samalla sitten määräsi mulle hormonit, clomifenia, jota otin kiertopäivinä 3-7. (Toiset niitä syö kai kp 5-9.) Sitten kun olin nuo clomit syönyt niin oli seurantaultra kp 11, jolloin katsottiin onko munarakkula/t kasvaneet halutulla tavalla. Koska ne oli hyvänkokoisia niin sovittiin sitten inssiaika kp13 ja pistin Pregnyl-irroituspiikin, jolla varmistetaan ovulaatio, edellisenä iltana. Inssipäivänä sitten mies kävi aamulla antamassa siemennestenäytteen ja minä menin n. 2 tunnin kuluttua toimenpiteeseen. Siinä pestyt siittiöt ruiskutetaan katetrilla suoraan kohtuonteloon. Toimenpiteenä kivuton ja nopea. =) Siitä sitten alkokin 2vkon piinailut ja eka inssi ei meille tuottanut tulosta.
Toinen inssi tehtiin mulle viikko sitten ja siinä oli hormoneina edelleen clomifen kp 3-7, mutta munarakkulat ei kasvaneet tarpeeksi, joten sain boostauksena vielä piikitettäväksi Menopuria 4 päivänä.

Noista lääkkeistä ja hinnoista. Tuo clomifen on suht edullista, mulla maksoi clomifen ja Pregnyl-irrotuspiikki yhteensä noin 40eur muistaakseni., Kela korvauksen jälkeen. Tuo Menopur taas on kallista, maksoi n. 200eur se mun annostus. En muista paljonko se yksi annos maksaa sitä... Usein kai kuitenkin inssit aloitetaan kevyemmillä hormonivalmisteilla, joten sittenhän se olisi teilläkin tuo clomifen.

Toivottavasti oli jotain apua! Tsemppiä teille tuleviin hoitoihin! =)
 
Kiitos astrid kovasti vastauksestasi. Mä en syö clomifeneja nyt tätä inssiä ennen ja sitä mä hieman ihmettelen, että miksen. Sillä mulla on munarakkulat hyvin kasvaneet sen avulla mutta muuten ei sitten ole vain tärpännyt. En muista millään minkä nimistä hormonia mulle nyt määrätään (puhelimessa oli vain siitä puhetta pari viikkoa sitten) ja sitä en ymmärrä miksi mun pitää mennä näin kierron alkuvaiheessa käymään tohtorilla. Ei kai nyt ole ainakaan järkeä tehdä mitään tutkimuksia kun vuoto on mieletön.
 
Mun ei taida tarvita edes testata.. täti tuli kylään :'(
Tsemppiä vaan jastulle ja jaksetaan kohti seuraavaa yritystä, eikö vaan, vaikka nyt maailma päälle kaatuukin ja ainakin mun mies silti muistuttaa, et menkat voi tulla alkuraskaudesta normaalisti.. Eipä tunnu se ajatus nyt kyllä helpottavan eikä toiveita herättävän.. :ashamed:
 
Moikkelis kaikille!!
Nyt on clomit syöty kp 3 - 7 ja eilen piikitin ekan puregonin 75iu :) ja miestä jännitti enemmän ku mulla itellä, se oli naama valkoisena ja hyvä ettei pyörtyny :) tänään pistän vielä 75 iu ja huomenna ultra ja sovitaan koska pistän irrotus piikin. Mulla jännittää ihan pirusti :D
Missä vaiheessa sitä keltahormoonia syödään? Mulla on kierron pituus 24 - 27 ja iten olen miettiny että onko se liian lyhyt? Mun lääkäri ei ottanu kuuleviin korviin ku yritin kysellä että pitää mun syödä sitä hormoonia, voi toki johtua siitä ettei se ymmärtänyt koska on ulkomaalainen.
Peukut ja varpaat pystyyn ja joulun ja plussan odotuksia kaikille...
Ilmoittelen missä mennään ulrtan jälkeen;)
 
Halit kaikille :hug: negan testanneille ja uuteen kiertoon joutuneille :hug: Minä liityn samaan sakkiin. Viikon kerkis tuhruttamaan, kunnes tänään alkoi kunnolla menkat... Tammikuussa sit sinne ivf:n... Tsemppiä kaikille inssiin ja toivottavasti teillä muilla onnistuu =)
 
Heippa hei!

Kirjoittelin tuolla ketjun puolessa välissä viimeksi. Ensimmäinen inssi ei tuottanut tulosta. Silloin hormonihoidoilla saatiin aikaan yksi 18mm folli. Menkat alkoi silloin ihan normaalisti ja ajallaan.

Yksi kierto pidettiin väliä ihan vaan minun pyynnöstä. Nyt söin clomeja kp 3-7 ja pistin Puregonia 75 yksikköä kp 8 ja 10. Kp 12 ultrassa näkyi oikealla kaksi isoa follia 17 ja 18mm.

Tämä pregnylin pistäminen olikin sitten kummallinen juttu! Hain lääkkeen apteekista ja otin seuraavana päivänä mukaan sairaalaan. Pistin sen sitten siellä n. 5 min ennenkuin lääkäri tuli. Ennen varsinaista toimenpidettä ultratessaan, lääkäri löysi mahdollisesti kolmekin follia, mutta suostui kuitenkin jatkamaan hoidon loppuun saakka.

Nyt sitten vain taas odotellaan ja piinaillaan. Jos tulosta ei synny, aloitamme ivf:llä tammi/helmikuussa. Meidät hoitaja laittoi jonoon jo viime huhtikuussa, kun kävimme ihka ensimmäistä kertaa puhumassa koko hoidoista
 
Hei,
huomenna ensimmäinen luomuinssi, eli minusta ei ole löytynyt vikaa, mutta miehellä on simpat 98% epämuodostuneita. Nyt LH-huippu osuu lauantai- ja sunnuntaiaamuun kp13-14 (2pv LH-huippu). Lääkärin kanssa sovittiin että menemme huomenaamulla ultraamaan minkä kokoinen munarakkula on, ja jos on tarpeeksi iso niin mulle annetaan Pregynol-piikki joka irrottaa sen, mies menee tyhjään huoneeseen purkin kanssa ja inseminaatio on sitten 2h päästä kun simpat on pesty.

Näiltä palstoilta oon kuitenkin lukenut että Pregynol annetaan monille 24-36h ennen inseminaatiota. Eli onko tossa huomisessa mitään järkeä/toivoa, jos inssi on 2h Pregynolin jälkeen? Elääkö ne pestyt simpat nyt tarpeeksi kauan odottelemassa munasolua?

Mun lääkäri sanoi että sittenhän ne ovat siellä odottamassa ja jollekin toiselle näillä palstoilla oli myös sanottu että parempi että simpat ehtii kiivetä munajohtimiin. Eli mitä nyt on se totuus? Voiko Pregynolin antaa inssin yhteydessä, vai onko suurempi todennäköisyys jos piikki annetaan vuorokautta etukäteen? Kuinka kauan pestyt simpat elää?

Jessus tän faktojen puutteen kanssa.. Miksi ihmiset keksii kaikenmaailman teknisiä vempaimia, mutta näitä elämän perusasioita ei kukaan tiedä..
:/
 
Löysinkin englanniksi tietoa, aika masentavaa tietoa:
http://www.sharedjourney.com/iui/factors.html

"Another reason why timing is so important in IUI is because sperm used in this procedure is washed. Normally, unprepared sperm can live for as long as five days in fertile cervical mucus. However, washed sperm is thought to live for no more than 24 hours, with six to 12 hours being the average. Because washed sperm has such a short life span, performing IUI as close as possible to the time of ovulation will help increase the chances of success with this procedure."

Eli pestyt simpat elää keskimäärin noin 6-12h, joten on aika hakuammuntaa että osuu sen munasolun eliniän 6-12h kanssa yhteen. Ilmankos inssien onnistumisprosentti on niin alhainen... :(
 
Timjami77: Olin toisessa inssissä viime perjantaina ja pregnylin pistin vasta seuraavana päivänä eli lauantaina. Väestöliiton lääkäri sanoi, että pestyt simpat elävät kahdesta kolmeen vuorokautta ja käski vielä kotikonstein lauantaina varmistella. Joten älä vielä luovuta, tuskin jälkikäteen määräisivät ihan vaan huvin vuoksi.
 
Timjami mullekin lekuri sanoi inssin yhteydessä, että ne pesty siittiöt kyllä elelee siellä pari vuorokautta. Mä pistin tuon pregnylin kans edellisenä päivänä ennen inssiä, kuten adelaide73. Ilmeisesti käytäntö vaihtelee... Tsemppiä inssiin!

Tsemppiä inssiin myös [/b]adelaide ja piinailuihin myös kaikille inssissä olleille. =)

Mites
hubbaa, joko sulla inssi on ohi?

äippä67 mitä sulle lääkärissä sanottiin?
 
Inssi meni aamulla hyvin. Hoitaja pisti muhun Pregnylin noin tuntia ennen inseminaatiota, kun ihan aamulla taas oli ultra jossa katottiin onko folli tarpeeksi suuri (oli 16,8). Lääkäri sanoi että pestytkin siittiöt elää 2-3vkr ja että Pregnyl pistetään ihan yksilöllisesti. Enpä tiedä mikä systematiikka siinä sitten on. Piikki ja inssi ei tunnu nyt missään. Ja nyt sormet ristissä kaksi viikkoa, olisi se plussa aika kiva joululahja...
 
Tässä olis taas yksi uusi inssipiinailija joukkoonne. Huomenna olis toka inssi, ensimmäisestä tuli nega. Jännittää nyt ihan hirveesti kun tuntuu, että ovulaatio meni jo - toivotaan, että huomenna olis vielä simpoilla mahkuja löytää perille. Viime ultrassa oli kaksi rakkulaa, yksi molemmilla puolilla, toivottavasti molemmat olis kasvaneet eli mahkut raskautua olis sen 20% :)

Joko Astrid olet testaillut?

Onko kenenkään miehellä muuten ollut alle sen 3 päivää pidättäytymistä ennen luovutusta? Miten on vaikuttanut tulokseen?
 
Tervetuloa mukaanmertzik =) Toivo sulle onnea tän päivän inssiin ja hyviä tuloksia!
Meillä tässä tokassa inssissä miehen pidättäytymisaika oli 2vrk ja siittiöitä oli vähemmän, mutta ne oli parempaa laatua. Näin meillä, varmaan vaikuttaa monet asiat.

Testailin aamulla ja sain sellaisen haalean viivan tai haamun, en osaa sanoa, ehkä kuitenkin jo viiva.. Sunnuntain testin kans suht samanvahvuinen. Mutta vielä olen epäuskoinen ja koitan pitää pään kylmänä.
 

Yhteistyössä