Inseminaatio

Kiitos vastauksesta Mertzik :flower: itseasiassa en viitannut siihen sun 40 %vaan ylipäätään ku eri forkilla näkee noita lukuja mutta siis ilmeisesti he ovat ite just laskeneet noita noin =)
Mulla siis tänään kp 1 ja gyne tulee huomenna lomalta ja sillä on se puolenmetrin kansio-pinkka odottamassa että saa nyt nähdä pääsenkö inssiin tähän kiertoon :x
Missä vaiheessa kiertoa te olette käyneet niissä ööö lh-mittauksissa vai mitä ne oli? :ashamed:
 
Mertzik onnittelut plussasta :flower:

).( huomenna olis sitte munasolujen keräyspäivä. Jännittää ihan hemmetisti... On kyllä muutenkin tää ivf-hoito ollu ihan erillaista ku inssi, vaikka tähän mennessä oon vasta pistelly itseäni. Pistelinpä ekan kerran kynällä, vaik ei se sen helpompaa tai vaikeempaa ollu ku normi ruiskulla pistäessä. Mut kamalaa oli pistää kolme päivää Orgalutrania. Siinä oli tylpempi neula, mikä piti kunnolla työntää, et meni ihon alle. Ja nyt on vatsa mustelmilla niistä kohista...
 
Heippa!!

Saanko tulla kyselemään inssistä???Kun nyt syön femaria,seuraavassa kierrossa olisi tarkoitus pistää preniglyn-irrotuspiikki ja jos ei tärppää niin inssiä seuraavaksi kokeiltais.Mutta kysynkin teiltä että kannattaako inssiä tehdä jos ei ole mitään todettua vikaa kummassakaan????

Eli ehdottaisinko lääkärille suoraan josko sitä IFV seuraavaksi.

Ja mones inssi tuonut tulosta????

Kiitos kovasti ja tärppionnea kaikille
:flower: :flower:
 
shenda kyllä mä ainakin suosittelen ensin inssillä yrittämään, vaikka ei itsellä onnistunutkaan. Meissä ei myöskään vikaa. IVF-hoito on huomattavasti paljon rankempi, ainakin henkisesti kun inssi, joten jo sen takia suosittelen.
 
Mitäs tänne kuuluu?

Tässä taas päivitystä meidän osalta. Eka inssi tehtiin joulukuun alussa ja siitä tuli nega. Seuraava kierto pidettiin taukoa ja tiistaina tehtiin toinen inssi kp12. Käytössä oli clomit kp 5-9. Kp11 ultra ja folleja kolme kpl. Yksi johtofolli kokoa 25mm, kaksi muuta pienempää 16mm ja 18mm. Kp11 pistin Ovitrelle-irrotuspiikin. Simppoja lähti pesun jälkeen matkaan 22 milj. Tänään siis pp2. Toiveet eivät ole kovin korkealla ja katse on jo suunnattu IVF-hoitoihin, jotka aloitetaan näillä näkymin maaliskuussa. Päätimme, että tämä oli meidän viimeinen inssi eli enempää ei yritetä tällä metodilla. Mutta ensin pitää nyt odotella pari viikkoa tuottiko tämä toinen inssi tulosta. Peukkuja saa siis pitää :)
 
Ihanaa, tämäkin ketju taas hengissä.. :)
Susanna, pahoittelut negasta :hug:
Juu me tässä odotellaan helmikuun alkua, että mulla menkat alkais, sitten taas mennä clomeilla ja sit viel pregnyl ennen inssiä.. En tiedä, eilen illalla lueskelin kaikkia keskusteluja täällä ja alko masentaan ihan hirveesti.. :( On siihen siis taipumusta kyllä muutenkin.. Mietin että jos se eka inssi olis onnistunu niin olisin nyt 13. viikolla raskaana.. mut eipä oo näin ei :'( Mutta nyt joo odotellaan kovasti mun menkkoja kuuluviks, sit alkaa taas tapahtua! :) :heart:
 
Moikka pitkästä aikaa! :wave:
Kaikki ovat tainneet keräillä voimia uusiin koitoksiin. Täällä kp2 ja maanantaina aloitetaan kypsyttely ekaa kertaa Menopurilla. Pe labra + ultra.
Lämmintä plussatuulta meille kaikille epäuskoisille, sanoisko X kerta (meillä 3.) vihdoin toden..
 
Hei,
haluaisi liittyä joukkoon. Mietinnässä on, että josko ei jaksaisi enää koti-oloissa yrittää vaan lähtisi kokeilemaan inssiä.

Voisiko joku kertoa, että miten tuo homma käytännössä lähtee käyntiin?
Mua on hoidettu yksityisellä gyneasemalla clomeilla ja lugeilla. Nyt mies kävi Väestöliitossa testeissä ja tulos oli, että hiukan(?) on siittöissä vikaa. Lääkärin kommentti kuitenkin oli, että saattaa hieman heikentää hedelmällisyyttä. Niin tosiaan, ajateltiin että jos mentäis tonne Väestöliittoon siihen inseminaatioon. Kuinka pitkään vie että päästäät toimenpiteeseen? Tutkivatko uudelleen mut vai soitanko vaan ja varaan ajan inssiin? :)
 
Pikkuvadelma, pyydä yksityiseltä gyneasemalta kaikki potilastietosi ja toimita ne Väestöliittoon tai ota mukaasi Väestöliiton ensimmäiselle lääkärikäynnille.

Sitä en tiedä, onko pariskuntien mahdollista päästä Väestöliitossakaan suoraan inssiin, mutta asia varmasti selviää, kun soitat sinne ja kerrot asiasi. Ainakin VL:n Hesan klinikalla on tosi avuliasta henkilökuntaa, he kertovat kyllä, kuinka asiassa edetään.
 
Ricoletto
Kun on taukoa kirjoittamisesta niin toivotan ONNEA UUDELLE VUODELLE jokaiselle tällä palstalla.
Ja samalla haluan tuoda valoa ja toivoa kaikille...sillä ihmeitä tapahtuu!

Meillä oli marraskuussa kolmas inssi ja sehän ei onnistunut sekään, ja jäimme odottamaan kevättä ja jatkohoitoja. Pari viikkoa sitten soitin ajan lääkäriin ja silloin tein testin, kun tiesin että asiaa kysyisivät ja tulos oli nega.
Eilen oli sitten tämä jatkohoitojen suunnittelukäynti ja lääkäri teki vielä gyne tutkimuksen ja YLLÄTYS, hän huomasi siellä pienen mustan täplän, tehtiin testi samalla(Tosin hoitaja ja lääkäri eivät olleet vielä tässä vaiheessa kertoneet löydöstä minulle) ja testistä ajattelin että he tahtovat sen tehdä, kun en ollut kotona aamulla tehnyt.
Ja testin tulos oli plussa, jonka tulos vielä vahvistettiin verikokeella. Uskomatonta tämä on, sillä neljän vuoden ja kolmen inssin jälkeen, meille tuleekin "luomuvauva" jos nyt kaikki vain hyvin menee..sillä ihan alussahan tässä vielä ollaan.
Ei vielä pieni pää pysty käsittämään asiaa, mutta kaipa tämä tästä konkretisoituu pikkuhiljaa :O)
Toivottavasti tästä oli Teille "uskoapua" hetkiin, jolloin tuntuu että toivoa ei ole. NÄitä hetkiä mahtuu meillä neljään vuoteen monta monituista. Mutta nyt ollan sormet ristissä ja toivotaan että syksyllä päästään viettämään ekaa iskänpäivää!
 
Ricoletto onnea ihan suunattoman paljon :flower: Ihana kuulla noin pitkän yrityksen jälkeen plussasta ja vielä luomuna =) Meillä ens viikolla aika viimeisen hoidon suunnitteluun. Eli 1 ivf on takana ja nyt vielä kokeillaan jos niillä pakastetuilla onnistuis. Sit loppu hoidot. On ihan liian rankkoja... Mutta viel onnea =)
 
Ricoletto; aivan mieletöntä! Suuret onnittelut!! Oliko sulla jotain raskausoireita tai aavistelitko ollenkaan, että olet raskaana?

Mulla menossa pp8 (inssi 20.1.). Oireiluna ei ole muuta kuin, että rinnat on tosi arat. Viime inssikierrossakin oli tässä vaiheessa rinnat tosi kipeänä eli tämä ei ole ainakaan mikään raskausoire. Muitakaan oireita ei ole eli kuten jo kirjoitin niin katse on suunnattu kohti ivf-hoitoja, jotka päästään aloittamaan maalis-huhtikuussa.
 
Ricoletto
Susanna74,
En tunnistanut mitään oireita tai vieläkään niitä ole paikallistanut. Minulla oli/on yhä, tosin rinnat arat, mutta niin ne on yleensä aina olleet silloinkin, kun voi odotella menkkoja alkavaksi, joten lähinnä ajattelin syynä olevan sen.
Eli kyllä se uutinen ihan tuli puskan takaa..ja kun sitä luuli kroppansa tuntevan.
 
Voisin liittyä tänne teidän ketjuun, jos vain sallitte. =)
Olen 28 v., mies 30. Yksi lapsi (poika) minulla entisestä suhteesta, ja yksi yhteinen inssistä alkunsa saanut 05/07 tyttö. Mitään selitystä meillä ei lapsettomuuteen oikeestaan ole. Limakalvot on ohuet, ja simpat ei ihan parasta luokkaa. Kierrot on minulla tosi lyhyitä ja ovis on yleensä kp9 jo. Seuraavaa vauvelia ollaan yritetty heti seuraavan perään, eli n. 1½ v. Tänään oli toinen inssi nyt sitten piikitysten saattelemana.
Tässäpäs nyt jotain. Palailen paremmalla aikaa takaisin:)
 
Liityn nyt aivan uutena tänne teidän ketjuunne! Ihana lukea muiden kokemuksia ja saada voimaa siitä, että minulla on kohtalosisaria!

Meillä nyt ensimmäinen inssi takana clomien, menopurien ja pregnylin jälkeen. Mitään vikaa ei ole kummastakaan löytynyt, mutta silti ei ole esikoista yli kahden vuoden yrittämisen jälkeen kuulunut! Olen hieman huolissani, koska nyt viikko inssin jälkeen valkovuodon mukana tulee kuivanutta verta ja alavatsaa nipistelee kevyesti... Kellään vastaavia kokemuksia? Soitin omalle hoitajalleni, joka sanoi ettei hätää ole. Saattanut tulla haavauma toimenpiteessä ja veri vuotaa vasta nyt ulos. En voi kuitenkaan olla huolestumatta, koska en ole moista kuullut muille tapahtuneen...
 
Hei kaikille!

Olipas kiva kun löytyi tällainen palsta jossa voi lukea muiden inssiläisten kokemuksia!

Mulle oltais tekemässä ekaa inssiä nyt tähän kiertoon ja olis pari tyhmääkin tyhmempää kysymystä teille jotka jo tiedätte miten homma menee :) Söin clomeja kp3-7 1 tabl/pvä ja ultrassa kp 11 näkyi aivan liian monta rakkulaa joista suurin 13mm. Nyt sitten tänään kp22 ultrattiin uudestaan ja näkyi vain yksi munasolu 17mm. Lääkäri sanoi, että viikonlopun aikana saattais ovulaatiotesti näyttää plussaa ja inssi pystyttäis ehkä tekemään alkuviikosta. Ja nyt sit tietenkin unohdin kysyä eikä lääkärikään kertonut, että miten nuo inssin alkuvalmistelut oikein menee. Tämän päivän lääkärikäynnin piti olla suunnittelukäynti seuraavaa kiertoa varten, mutta koska siellä yllättäen näkyikin yksi munasolu, niin meni ihan pasmat sekaisin (niin mulla kuin lääkärilläkin ;) ) Sanoivat vain että soita heti kun ovulaatiotesti positiivinen. Tehdäänkö inssi siis yleensä seuraavana päivänä siitä kuin ovulaatiotesti näyttää plussaa? Ja milloin mies toimittaa sperman klinikalle? Ja mistä semmoisen purkin saa jos haluaa antaa näytteen kotona? Me nimittäin asutaan ihan klinikan vieressä joten ois miehelle kivempi siten. Soittelen varmaan vielä tänään iltapäivällä ja kyselen noita juttuja, mutta kiva jos täällä joku osaisi neuvoa :)
 
Hei kaikille pitkästä aikaa :wave:

Lumietalle pikaisia vastauksia: Elikkäs kun ovistesti on postiivinen niin soitat klinikalle ja sovit inssiajan. Meillä on tehty inssit samana tai seuraavana päivän ovisplussasta. Mies on ensin käynyt aamulla klinikalla hoitamassa oman osuutensa ja siitä yleensä muutaman tunnin päästä on inssi. En tiedä tuosta kotoa sperman tuomisesta, siitä kannattaa kysyä klinikalta.

Meillä meneillään nyt kolmas inssi ja nyt pp14. Saapi nähdä kuinka käy. Onnea kaikille matkaan :heart:
 
Hei Lumietta!

Meillä mies on joka kerta toimittanut sperman kotoa, kun tykkää, että helpompi siellä "asia" hoitaa. Purkin olen ottanut aina mukaan kun minua on ultrattu. Ohje on, että näyte on toimitettava klinikalle puolen tunnin sisällä ja sen on pidettävä lämpöisenä eli esim. ihoa vasten paitojen ja takkien alla. Eli jos on kova pakkanen niin eivät suosittele. Ja miehen on itse se vietävä.
 
Sarma
Vieläkö yksi mahtuu joukkoon jännäilemään inssejä?

Eka inssi on meillä varmaan ens viikolla tai sitten heti seuraavan viikon alussa. Tähän saakka menty clomeilla. Syynä siis mulla pco ja miehellä hieman alentunut sp laatu. Yritystä meillä on kesästä 2007 saakka, eikä siis merkkiäkään plussasta ole koskaan ollut. Jotenkin pelottaa, miten meidän loppujen lopuksi käy.. :/ Mutta niin kauan pitää toivoa kun vielä jotain mahdollisuuksia on jäljellä.
 

Yhteistyössä