Inseminaatio

Täälläkin ilmoittautuu uusi inssipiinailija tähän ketjuun mukaan :)

Kirjoittelin aikaisemmin tänne Lapsettomuus-palstalle siittiövasta-aineista.

Tässä hieman meidän taustaa; yritystä takana kohta 1 1/2 v. Miehen siittiöt ok! Minulla on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, johon sain lääkityksen elokuussa. Lisäksi mulla todettiin suuri määrä siittiövasta-aineita, joka ilmeisesti on meidän pääsyy miksei raskaaksi tuleminen onnistu. Aika vähän, tai siis ei ollenkaan, näyttää löytyvän kohtalotovereita.

Meille tehtiin viime viikon tiistaina ensimmäinen inssi. Asustelen ulkomailla eli täällä lääkkeiden nimet saattaa olla hieman eri kuin Suomessa eli älkää siis ihmetelkö jos nimet eivät ole tuttuja :) Sain clomit, jotka otin kp 5-9. Kp11 oli ultra, jossa näkyi kolme follikkelia (koko 17, 21 ja 24mm). Lääkäri kysyi, että halutaanko tehdä inssi, vaikka on noin monta follikkelia. No tietysti haluttiin!! Kp11 piikitin irrotuspiikin (Ovitrelle) ja kp12 tehtiin inssi. Nyt käytän Crinone-nimisiä progesteroni-puikkoja kp26 asti.

Ei ole ainakaan vielä minkäänlaisia tuntemuksia, että olisi onnistunut... Mutta toivoahan sitä silti saa :)

Inssi-iltana ja seuraavana päivänä oli aikamoisia mahakouristeluja eli ehkä ne oli oviskipuja. Lauantaina eli olikos se sit kp 16 oli taas muutaman kerran tosi voimakkaita nipistelyjä/kouristeluja. Sen jälkeen ei ole ollut yhtään mitään... Eikä lämpötilat ole noussut tippaakaan. Ei varmaan pitäisi mittailla ollenkaan...

Vastaus mertzikille eli meillä lähti 13 miljoonaa simppaa kyytiin. Lääkäri sanoi, että simpat oli "sitkeitä" ja siitä syystä niiden käsittely ja pesu kesti normaalia pitemmän aikaa.

Pidän peukkuja astridille!
 
Hei taas pitkästä aikaa! Kolmas inssikierros pyörähtää täällä käyntiin. Tai viimeksi ei onnistunut kun ajoittui ovis lauantaille, mutta kerraksi julkisella IVF-jonoon pääsyä odotellessa kuitenkin lasketaan kun pistelin lääkkeet.. Eli Puregon50x5+Pregnyl yhdistelmällä mennään, perjantaina eka pistos ja ens keskiviikkona ultra. Täällähän on tullut plussiakin, onnittelut sellaiset saaneille :heart:
 
astrid onnittelut plussasta :flower:

mertzik ja susanna74 tervetuloa mukaan =)

Tänne ei kuulu mitään uutta. Perjantaina meen fertinovaan läääkärinkans keskustelee seuraavasta hoidosta, eli ivf:stä. Joka sit tehään joskus tammikuussa... Toivottavasti muilla inssi tuottaa tulosta.
 
Joo niimpä, luulis et täällä olis enemmän porukkaa.. :)
Meille juu juuri soiteltiin klinikalta että sperma on varattu! :) <3 hyvä mieli sen suhteen.. nyt vaan odottaa kovasti sitä tammikuun puolta väliä.. inssi siis tuolloin suurinpiirtein.. Mut mut mä käyn kyllä ilmoilemassa kun taas edetään johonkin suuntaan! :)
 
Täälläkin on piinailtu jo kaksi viikkoa. 1. inssi tehtiin 2.12.

Nyt ei ole mitään oireita eli vähän on huonot fiilikset. Viime viikolla rinnat oli tosi kosketusarat, mutta se onkin oire, joka varmasti johtui Crinone-geelipuikoista, joita olen käyttänyt inssipäivästä lähtien. Tänä aamuna käytin viimeisen puikon.

En ole ihan varma, että koska uskaltaisin testailla. Nyt on siis kp26 ja 14 päivää mennyt inssistä. Kierto on normaalisti 25-29 päivää. Kannattaisikohan siis odotella vielä pari päivää. Vaikkakin nyt raskaus pitäisi varmaan jo näkyä testissä, mutta en uskalla testata...

Mitäs mertzikille kuuluu? Onko mitään oireita?

Onnea Peppiina78lle uuteen yritykseen!!
 
Täällä ei taaskaan inssiin päästä, ovulaatio osuu jälleen lauantaille. IVF-jonoon sen sijaan päästiin ja suunnitteluaika on todennäköisesti kesäkuussa ja IVF elokuussa. Jonon ajaksi aloitan e-pillerit endokipujen vuoksi, joten palstailukin saa jäädä tauolle (laiska sellainen tosin..). Vielä kuitenkin ylimääräinen Puregon tänään ja Pregnyl sitten huomenna ja tietenkin yhdyntöjä viikonloppuna, mutta usko tärppiin on nolla, vaikka munarakkuloita näkyikin 3. Plussatuulia ketjun muille jännäilijöille puhaltelen ja ilmoitan tietenkin, jos itselle semmoinen ihme tapahtuisi :heart: Hyvää joulunaikaa kaikille :xmas:
 
Mitäs tänne kuuluu?

Kp29/25-28 menossa ja vieläkin elän jännityksessä. Eilen oli aikamoista menkkamaista mahakipuilua ja pari kertaa oli pakko käydä vessassa tarkistamassa alkoiko menkat. Lämpötila romahti alas keskiviikkona ja se enteilee mulla kuukautisten alkua... Siitä syystä en ole vielä halunnut testatakaan, koska lämpötilan lasku on niin varma oire siitä, että kuukautiset on tulossa. Mä luulen, että Crinone-lääkitys saattaa aiheuttaa kuukautisten siirtymistä muutamalla päivällä. Minkäänlaisia raskausoireita ei siis ole :'( On tämä kauheata piinailua!!

Mitäs muille? Mertzik; sähän voit jo kohta testailla! Onko sulla jotain oireita?

Hyvää joulua ja plussatuulia kaikille!
 
Peppiina78 ja Susanna74 :hug:

Tulin kurkkimaan tähän ketjuun, kun meilläkin on nyt inssit alkamassa. Folliultraa tässä odotellaan, saa nyt nähdä onko tuolla munasarjoissa mitään tapahtunut. Toivottavasti, ettei taas siirry eteenpäin...

Mites Mertzikin kävi?
 
mertzik Ensinnäkin haluan onnitella teitä kovasti. Olen onnellinen puoestanne. Meillä on varmasti samahomma edessä päin. ja sitten haluaisin kysyä, millaisia vatsan vihlaisusi ovat? Me olemme yrittäneet vuoden luomulasta ja minulla on ollut tämän päivän vihlaisuja alavatsassa. Vihlaisut alkoivat kun tein suursiivousta ja nostelin painavempia tavaroita lattioilta ylös ja kun hain puita sisälle. Vihlaisu tuntuu kun joka kerta kun suoristan itseni. Voi tämä johtua muustakin.
 
Heipsan!
Sellasta tässä mietiskelin kun aina välillä jostain luen että jollain on sen ja sen verran prosentteja mahdollisuus tulla raskaaksi inseminaatiosta ja siis ihan eri prosenttilukuja niin sanooko hoitava lääkäri sen vai mistä sen tietää?
Tajuskohan kukaan mitä tarkotin :D
 
Onnea mertzikille plussasta!!!

Täällä menossa kp 15 ja vieläkin ruskeata vuotoa. Veristä vuotoa ei ole ollut ollenkaan. Tämä johtuu varmaankin progesteronilääkkeestä (Crinone), koska tällaista minulla ei ole ollut koskaan. Todella inhottavaa. Raskaustesti (x2) oli siis negatiivinen eli näyttää kroppa reagoivan kummallisesti näihin hoitoihin/hormonilääkityksiin. Lopetin Crinonen käytön kp1, kun ruskea vuoto alkoi, mutta silti se vuoto vaan jatkuu ja jatkuu eikä loppua näy.

Uusi inssiyritys tammikuun loppupuolella eli katse on jo taas suunnattu tulevaisuuteen.
 
Ei taideta inssiin päästä tästä kierrossa, folliultrassa ei löytynyt johtofollia. Lekuri käski kuitenkin aloitella ensiviikolla ovistestit ja soitella jos näkyy ovisplussaa. Mulla on pitkä kierto joten kuulemma periaatteessa mahdollista että vielä kasvaa.

Minkäkokoisia folleja teillä on näkynyt folliultrissa, ja kuinka pitkillä kierroilla?
 
Viimesin minkä muistan oli 2,6cm kp13/27. Sitä ennen kp8 ja 9 oli jotakin 13mm..

Ja täällä tosiaan selkeet ovislimat bongattu ("kp11"?) vaikka syön estolääkitystä endon takia :eek: että mahtaakohan tehota sit niihin tautipesäkkeisiinkään jos noin ois..? No, kai niitä limoja voi olla ilmankin ovista, en vaan muista että pillereiden aikana ois koskaan ollu.
 
Päätinpä itsekin pistäytyä täällä inssipinossa, koska se edessä itselläkin ilmeisesti, jos ei ihmettä tapahdu...Mutta ensin mun vanhalle kaksplus-tuttavalleni Gilmorelle: Mulla oli viimeisessä clomikierrossa kp 10 ultrassa kaksi follia: toinen oli 18mm ja toinen 23mm ja kp 12 oli ovis...Mun kierto on sen 25-26, mutta clomeilla se on hieman venynyt kun käytössä loppukierrosta myös terot 2tbl /vrk 12 pv ajan...Nyt mulla siis taukokierto clomeista ja tämän jälkeen vuorossa inssi. Onko täällä kuinka monelle tehty clomit + IUI vai onko yhdistetty vielä clomeihin joku irrotuspiikki?!? Mulla gyne sanoi, että mulla on niin hyvä vaste clomeille, että en tarvitsisi pistoshoitoja...? Ymmärsin, että inssi tehtäisiin vain clomeja käyttäen ja sitten terot lisätukena inssin jälkeen.
 
Heippa Vadelmaunelma, harmi että sinäkin tuut tälle puolelle, mutta kiva kuulla miten teillä etenee.

Meille ois kans suunnitteilla inssi pelkillä clomeilla (1 tbl/vrk), koska mun oviksessa ei yleensä pitäis olla vikaa. Mutta tottahan nyt sitten tähän kiertoon taitaa jäädä ovuloimatta, tai sitten on vaan pitempi kierto... Joka tapauksessa ei muita troppeja ainakaan vielä. No ehkä sitten ens kerralla.
 

Yhteistyössä