Inseminaatio

Vuokko: :hug: Vielähän on toivoa.. Vaikka kylläpä mulla itsellä kävi samanlailla ja ei sitä uskoa oikein sen jälkeen tahdo riittää. Mutta kyllähän niitäkin tapauksia on.

Viol: Eipä siinä toimenpiteessä ole mennyt montaakaan minuttia ja ihan normaalisti olen sen jälkeen mennyt töihin.

Jennyli: Ei meidän ainakaan ole tarvinnut niitä kelakorvaksia hakea erikseen vaan ne on vähennetty suoraan kassalla. Elikkäs ei tarvitse missään vaiheessa maksaa kuin se omavastuuosuus. Summat siis ei hirmuisen suuria ole olleet. Nyt kyllä mietityttää se että jos joudutaan siirtymään noihin koeputkihoitoihin, niin niissähän ollaankin sitte jo ihan eri hinta luokassa...
 
Väestöliitto voisi olla edullisempi ;)
Se hyvä puoli noissa yksityisissä on ettei tarvitse jonotella. Ainakin tuonne Ovumiaan pääsee lyhyelläkin varoitusajalla. Itse en aikaa vielä varannut koska mulla on vielä julkiselle ainakin yksi käynti jossa tutkitaan tarkemmin onko minulla kohdussa polyyppi ja jos tuokin hoidetaan vielä pois niin tovi menee ennen inssiin pääsyä!
Tässä siis ehtii jonkin aikaa säästää ;)
Toisekseen minusta tuntuu että yksityisellä henkilökunta on paljon palvelualttiimpaa ja pakkohan se on koska niistä maksetaan ihan kiitettävästi!!
 
Niin, en tiedä paljon korvauksia saa, kai ne on samaa prosenttiluokkaa eri paikoissa (?) mutta mähän katon vaan kokonaishintoja, ja sillon Ovumia (ins.) on parisen sataa halvempi kun VL. Lisäks VLssä on jotain toimisto- ja puhelinneuvomaksujakin :$ VL jos on suositumpi niin siittiöitä voi joutua jonottaan, kun Ovumiassa niitä on kuulema valmiiks varastossa, joten kai hoitus samantien..

(m)
Useinhan niitä tehdään mieluummin lääkeavusteiseen kiertoon koska on paljo tuloksellisempaa kun luomusti, vaikkei vikoja oiskaan. Yleisimmin varmaan käytössä on clomit+luget, mutta esim. mulla on vahvistettava limakalvoo menopurilla 5 päivää, joka maksaa suunnilleen 100e.
 
Jennyli: Ai jaa jaa että ne pitää siellä erikseen hakea. No joka tapauksessa mä olen kanssa kuullut että se Ovumia oisi edukkain, mutta sitten se sitoo tietty enemmän rahaa. Meille on tähän mennessä tehty inssit luomukiertoon, niin ei ole noista lääkkeistä tietoa. Tässä kierrossa piti ottaa clomit avuksi, mutta meillä ei onnistu ajoitukset miehen työreissun takia niin tulee sitten hoitotauko. Mutta varmaan riippuu ihan mitä hormoonia tuikataan kun niitä tuntuu olevan joka lähtöön..
 
eipä tarpännyt täälläkään :'( menkat alko neljä päivää myöhässä. siinä kerkesi jo toivoa kaikenlaista. pettymys suuri! :'( kerran vielä inssiin ja sitten koeputkihed. menee ensivuoden puolelle.
 
Heipähei...uusi insseilijä ilmoittautuu :wave:

Meillä ensimmäistä lasta yritetty reilu kaksi vuotta (yk26 menossa). Mulla on aina ollu säännöllinen kierto ja aukkarissakaan ei löytynyt mitään vikaa. Miehen siittiöt myös ihan kunnossa. Ollaan hoidoissa julkisella puolella. Aukkari ja simppatesti tehtii viime keväänä ja inssiin oltaisiin päästy jo silloin, mutta haluttiin antaa luonnolle vielä kesän ajan mahdollisuus hoitaa homma. IVF-jonoon lääkäri laittoi meidät jo silloin ja elokuussa soitteli hoitaja ja kyseli meidän tilannetta - oltaisiin oltu vuorossa seuraavaksi jos inssit (2kpl) olisi jo tehtynä.

Nyt on menossa kp 16. Inssi tehtiin perjantaina hormoniavusteiseen kiertoon. Söin ensin clomhexalia kp 3-7 ja sitten puregon 75 yks kp 8-9. Ultra kp 10 ja kp 11 vielä yksi puregon-annos lääkärin määräyksestä lisää. Kp 13 pregnyl ja kp 14 simpat sisään.

Toimenpide itsessään oli ihan kivuton. Nyt kuitenkin pientä huolta...muutama tunti inssin jälkeen alkoi kipu oikealla puolella (siellä johtofoll.) ja sitä on nyt jatkunut reilun vuorokauden. Välillä pysyy poissa, mutta yltyy esim. syömisen ja kumarassa istumisen jälkeen. Osaako joku sanoa, onko vaarallista? Eikai oviskaan vuorokautta kestä? Valmiiksi jo hieman epätoivoinen olo :ashamed:
 
:hug: pettyneille :heart: . Peukut pystyssä seuraavaan yritykseen! :heart:

Sarahilla tuskin huolta, munasolun irtoaminen oli mullakin aika kivulias. Vuoroin juili molemmin puolin (niitä oli molemmin puolin, vaikkakin osa "liian" pieniä ) . Yllättävän monta päivää oli aristusta.

Mulla tehtiin inssi lääketieteelliseen kiertoon, vaikkei mussa mitään "vikaa" ole havaittu. Kp 3-7 clomitabu päivässä, kp 8-9 menopuria piikki päivässä (vahvistaa samalla limakalvoa). Follikkeleja meinas tulla liikaa, joten jos seuraavaan yritykseen joudutaan, otetaan inssi luonnolliseen kiertoon. Clomeilla on kuulemma niin pitkä puoliintumisaika kehossa, että edellisen kierron clomit voivat vaikuttaa vielä seuraavaan kiertoon.

Hinnoista sen verran, että clomit ei montaa kymppiä maksa, mutta menopurista sai maksaa kelakorvauksen jälkeenkin jotain 100e, saattoi olla ylikin :whistle: .

).( Inssistä 13 päivää, vielä en ole testannut. Ehkä huomenna.. tai viimeistään keskiviikkona, jos ei menkkoja kuulu :).
 
Heippa! Voinko tulla tänne taustalle jännäilemään teidän kanssa? Itellä tilanne semmonen että aika alussa lapsettomuushoidoissa ollaan, mutta inssiin tiemme vie lääkärin mukaan. Mulle tehty aukiolotutkimus ja miehen simpat tutkittu ja verikokeet otettu. Nyt vaan odotellaan mun tätiä ja verikokeita niin seuraava askel taitaapi inssi olla. Joka toivottavasti saadaan tämän vuoden puolelle.

Millä perusteella teille on inssi tehty? Meillä on miehen simpoissa vikaa. Mulla on kaik paikat auki ja kiertokin suht säännöllinen. Oviskin tapahtuu.
 
tervetuloa dinaho mukaan jakamaan ajatuksia. Meillä oli hoitojen alkaessa jo melkein 4 vuotta selittämätöntä lapsettomuutta takana, siksi inseminaatioon. Ovulaation induktiohoidolla varmistetaan, että ovulaatio tapahtuu, siksi pistelen nyt näitä hormoneja taas. Verikokeissa aikanaan lh-arvo vähän heitteli eikä ovistestikään aina näytä sitä eli senkin takia varmistellaan. Ikääkin on jo 40 v....

Rouva Puhille kovasti plussatuulia.

 
Huomenta!

Tännehän on tullu paljon uusia. Tervetuloa joukkoon =)

Mulla ei eka inssi tuottanut sitten tulosta, menkat alkoi viikon etuajassa :'( Ei muuta kun uutta inssiä kohti... Täytyy tänään soitella fertinovaan, että pitäiskö tolle kierrolle tehdä jotain ku noin kovin heittelee. Ei oikein tuunu mahdolliselta raskautua 20:lla kp:llä... Masentaa aloittaa taas se kaamea piikittely...
 
Menkoista selvitty ja "haavat nuoltu". Ovista ja uutta inssiä odotellaan taas. Tämä kolmaskin inssi tehdään luomukiertoon, vaikken tiedä, onko tästä mitään hyötyä. Hiukan jännittää, sillä ovis saattaa osua ensi viikonloppuun, joten sitten kai inssi siirtyy seuraavaan kiertoon. Ja marraskuussa ollaan vihdoin ja viimein häämatkalla just silloin, kun oletettavasti olisi ovis. Joten huonolla tuurilla seuraava inssi olisi vasta joulukuussa.

Mulla oli kierron toinen päivä aivan uskomaton. Ihan kuin olisi ollut hana auki. Ei meinannut siteet ja tamppoonit riittää. Onko muilla samoja kokemuksia, voisko inssillä olla asiaan vaikutusta? Mulla vuoto on yleensä aika niukkaa ja enemmänkin on sellaisia hyytymiä, ja nyt sitten vuosin päivän ajan aivan tolkuttomasti.
 
dinaho: Tervetuloa mukaan! Sinun tilanne kuullostaa aikalailla samanlaiselta kuin minun. Miehen simpoissa vasta-aineita. Pesujen jälkeen sieltä löytyy erinomaisia yksilöitä paljon. Itselläni pitäisi asiat olla kunnossa, johtimet auki ja ovuloin. Kierto on lähes päivän tarkka.
Meillä tulossa eka inssi tämän kuun lopussa! Tehdään ihan luomuna eli ei lääkityksiä vielä. Vuosi takana yrittämistä ja sitten vaan ajateltiin mennä tutkimuksiin varan vuoksi. Ja syyhän sieltä tosiaan löytyi. Toisaalta se oli helpotus, kun henkisesti alkoi olla aika raskasta se yrittäminen. Nyt jännittää ihan sikana, toivoo parasta ja pelkää pahinta!!!!
 
Tänään olisi sitten h-hetki. Hui.
Viime yönä oli kyllä aika ikävä tunne oikealla alavatsassa. Siellä varmaan jo lähdettiin liikkeelle. No ihan hyvä, jos tulee sit simppoja vastaan ettei niiden tarvi uida niin pitkästi. ;)
 
Tsemppiä ja jaksamista pettyneille. :flower: Toivotaan parasta seuraavaan kertaan! :heart:

).( Näyttää vahvasti siltä, että meidän eka inssi tuotti tulosta :heart: . Useampi plussatesti testynä kolmen päivän ajalta, ja nyt aletaan odotteleen alku-ultraa.
 
kjs
Meillä inseminaatio edessä perjantaina. Jännittää valmiiksi ihan hirveästi.

Lyhyt kertomus meidän lapsettomuusmatkasta:
-04 joulukuussa pillerit pois
-06 heinäkuussä lähete naistentautien polille alue sairaalaan
-07 alkuvuodesta clomihoidot, ei tuloksia minkäänlaisia
-07 maaliskuussa lähete naistenklinikalle
-07 elokuussa aloitettiin Puregon-hoidot
-08 toukokuu neljännestä Puregonkierrosta raskaus, joka meni viikolla 7 kesken

Nyt siis viides kierto menossa. Tänään kävin ultrassa jossa oli kaksi follia irrotettavassa kunnossa. Tänä yönä Pregnyl ja perjantaina tosissaan eka inseminaatio.
 
Olen lukenut tätä ketjua ja ajattelin laittaa oman tarinamme mukaan. Olemme yrittäneet lasta yli puolitoista vuotta todella aktiivisesti. Meidät tutkittiin viime keväänä ja miehen siittiöstä löydettiin huonoa liikkuvuutta. Minusta ei ole löydetty mitään "vikaa" vielä toistaiseksi; torvet auki, kk on säännölliset ja ovuloin. 1,5 viikkoa oli eka inssi luomukierrosta. Kohtuni on niin takana, ettei katetria saatu kohtuun asti, vaan simpat ruiskutettiin kohdunkaulan kanavaan. Inssi kesti kaiken ronkkimisen jälkeen yli 40 min. Illalla kauhean kovat supistelut. Onko kellään samanlaisia kokemuksia? Seuraavaksi toimenpiteeksi kaavailtiin kohdunkaulan aukaisemista ennen toista inssiä, jos tämä ei onnistunut. Siihen taas joutuu ottamaan sairaslomaa, koska se tehdään nukutuksessa. onko kukaan kokenut tätä toimenpidettä? Laittakaa tarinoita, olisi kiva kuulla miten teilä on mennyt! tsemppiä kaikille odottajille! :heart:
 
GEMMA80 tervetuloa mukaan =)
Sullahan alkaa olee jännät paikat. Niistä supistuksista. Mulle tuli myös aivan hirvittäviä supistuksia inssin jälkeisenä päivänä. Kävin asiasta seuraavana päivänä lääkörillä, joka oli sitä mieltä, että kivut ja turvotus johtui pregnylistä. Eilen aloitin taas pistokset ja ens viikolla olis sit toinen inssi, kun eka ei valitettavasti onnistunut. Meillä on kyseessä selittämätön lapsettomuus, eli mitään "vikaa" ei kummastakaan löytynyt. Ollaan muuten suunnilleen yhtä kaun yritetty kun tekin. Toivotaan että teiän eka inssi on tuottanut tulosta
=) Koska sä meinaat testailla?
 
Hei pitkästä aikaa! Täällä taitaa olla jo ihan uudet inssiläiset, tervetuloa jännäilemään =) Meillä toinen inssiyritys pyörähti välikierron jälkeen käyntiin tämän päiväisellä Puregon-pistoksella. Ensi tiistaina ultra ja loppuviikosta sitten itse toimenpide, jos kaikki menee hyvin. Toivottavasti päästäis jo IVF-jonoon ellei nyt tärppää..
 
Heippa kaikille.
Täällä uusi inssiläinen. Ens kiertoon olis tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi. Menkojen pitäis alkaa ens viikon ti-ke. Sitten kohti inssiä.
Lääkkeenä Clomit + menopur+ pregnyl
Clomeilla kokeiltu nyt kolme kuukautta ilman tulosta.

Kummatkin meidät tutkittu ja kaikki ok.

Kaks inssiä marras ja joukuussa sit ens vuoden alussa IFV... Pelottaa. Toivotaan et sinne asti ei tarvis mennä.
 
Liitynpä minäkin tänne! :)
Eli naispari olemme, ensikäynti ja s-prog takana, psykan käynti ens viikolla ja siitä sitten katotaan eteenpäin.. :) <3 odottaa,jännittää ym.. mut silti on nyt jo niin onnellinen.. <3 :)
Tuota ihan perus kysymyksiä tosta inssistä, että tuntuuko kuinka paljon? hmm.. ei mulla sitten ainakaan muita kysymyksiä ainakaan vielä.. :D Eiku niin kertokaas mulle koskas sitä greippi-mehua nyt kannattaa alkaa lipittään? :LOL:
 

Yhteistyössä