Inseminaatio

Puhuin tänään lääkärin kanssa puhelimessa, ja hän ehdotti siirtymistä IVF-hoitoon.
Olemme yksityisellä puolella, ja mulla on ikää jo 40 ja risat.

Että semmoista, toivon teille kaikille onnistumista, ja haluan vielä pysytellä joukossanne taustalla. Hyvää joulukuun ekaa kaikille! Kyllä tänään jo oli vähän parempi mieli aamulla, eilen olin vielä kuin zombie.
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
no voi hitto :( , onni ja toivo sekä Kultapanda, molemmille iso halaus :hug:

miks pitää olla niin hankalaa tämä lapsen saanti?! miks miks miks? yrittää miettiä, mitä kaikkee vois tehdä asian hyväksi, mutta tulee vaan siihen tulokseen, että ei mitään. tässä sitä ollaan täysin vaan lääketieteen ja fortunan armoilla. tuntuu niin avuttomalta.
toivottavasti sulla onni ja toivo tuo ivf tuo toivotun tuloksen! onhan siinä paljon paremmat onnistumisprossat.

o.n.
kiitokset kaikille tsempistä! täällä ollaan kylläkin taas hieman epäilevällä tuulella. aluksi ilmaantuneet lupaavat oireet (nännien arkuus jne) alkaa taas vähentyä sitä mukaa kun pregnyl haihtuu kropasta. pp 5. aika vois kulua nopeamminkin ;)

millonkas teillä muilla on testailupäivät?
 
kaz
Kaarne alkoiko sulla sitten milloin tuo nännien arkuus? Minulla on pp7 ja nännit on tuntoherät, mutta ei ne ole arat ollenkaan, eikä ole koko inssin jälkeen olleetkaan. Osassa kierroista minulla on tosi kipeet nännin heti oviksen jälkeen ja osassa ennen tätiä. Joten sen perusteella ei voi päätellä mitään :LOL: Olen samaa mieltä, että aika vois tosiaan kulua nopeammin. Minäkin olen seuraillut noita lämpöjä on viime viikolla oli lauantaina yli 37 ja nyt on pysynyt tuossa 36.5, ku normisti mulla on lämpö jotain 35.6. Ihme juilintaa alavatsalla ja pistävää tissikipua oli toissapäivänä ja eilen. Niin elättelee noita toiveita, vaikka tietää kyllä lopullisen tuloksen, jospa ehdittäis uusi inssi tehdä ennen joulua, niin ei vanhentuisi tuo puregon tuonne kaappiin..
 
Tänään käyty ultrassa, ja eikös just nyt perhanan munasarjat ole käyneet tiuhaan. Isompi folliikkeli 14 mm, enteilee ovista sunnuntaille :( Että melko varmasti ei päästä inssiin tästä kierrosta. Ens kierrossa yhä clomit, ja tähdätään siellä sit paremmalla onnella inssiin ja sen jälkeen IVF.

Tosin, ultrassa näkyi myös 11 mm folliikkeli. Voiko sekin irrota? En huomannut lääkäriltä kysyä. Sen irtoaminen tapahtuisi 2 pv myöhemmin. Sitä ei tietty varmaan millään testillä enää saa bongattua? Jäin vaan haaveilemaan siitä inssistä tolle "pienemmälle follille". Ainut laiha lohtu on, että JOS miehen simpat on pysyneet yhtä hyvinä kuin viimeksi, on luomuna kuulemma ihan hyvät mahikset onnistua :heart:

Paljon sekavia ajatuksia... :whistle:
 
Sartsa83
onnelinen onneton piinailupäiviä aletaan laskea inssistä. Eli inssin jälkeinen päivä on pp 1. Itsellä tänään pp 8 menossa ja selkeesti menkkojen oireita havaittavissa. Ainoa mikä on outoa on palelu ja lämmöt on edelleen 37.1 ja öisin on sitten taas kuuma. Mutta aika varma olen ettei inssi tässäKÄÄN kierrossa onnistunu ja että pian alkaa uusi kierto. Ja muistathan onnelinen onneton että pp 14 kohdalla testaat raskaustestillä jos menkat eivät ole alkaneet.

onni ja toivo :hug: :heart:

Kaarne Täällä pp 8 ja tisseihin on kipuillu sivuun sillon tällön ja nännit on tuntoherkät mutta eivät arat kuten kazllakaan, palelee ja öisin on kuuma. Mahaan koskee aika ajoin viiltävin, juilivin kirpasuin ja välillä jopa kunnon äkkinäiset vihlasut nivusista. Lämmöt huitelee yli 37:n jo 6:tta päivää. Eli testipäivä ois pp 14, mutta tuskimpa sinne saakka edes mennään kun nyt jo menkkaoireiluja/olotiloja. :( Toivottavasti siellä paremmin. :heart: :hug:
 
Kiitos lohdutuksesta! Ärsyttää kun inseminaatiohoidolla on niin pieni onnistumisprosentti.

Noh, joulun aikoihin voi ainakin huoletta maistella viiniä, eikä raskauspahoinvointikaan haittaa herkuttelua B) Ja tammikuulle on suunniteltu seuraavaa inseminaatiota.

Voimia kaikille, sekä leppoisaa joulun odotusta =)
 
sartsa kiits sulle lohdutuksesta naurelen täällä kun kerkesit sanomaan taas niistä testeistä kun tänä aamulla jo testailin :LOL: no eihän siellä mitään näkynyt eikä tuskin näykkään eli perjantaina tehdään sitten se testi jos se täti ei ennen sitä tule niinkuin luulen että se olisi tulossa sieltä oireet on ainenkin sinne suuntaa mutta jotenkin nytten tuntuu siltä että siellä olisi jotain ylimääräistä toimintaa siellä masussa jos mun vilkas mielikuvitus niitä sinne tuottaa :headwall:
 
mulla nännien arkuus alkoi jo heti inssin jälkeen. eli tais olla vaan oire ovulaatiosta. sama oire on kyllä usein toistunut muissakin kierroissa, eli ei mitään poikkeavaa. nyt oon täysin oireeton. (tavallaan tietty hyväkin, ettei oo esim. suurempia sekopäisyyden oireita.) joteski vaan kuvittelen, että jos nyt olis kiinnittyminen tapahtunu, niin pitäis olla jo jonkinlaista oirettakin. höh, malttamaton minä :D ja tietty teen tästä sen yhteenvedon, että ei tärpännyt. ai miten niin ennenaikaista sanoa? :) pp 5.

Sartsa, sullapa on lupaavan kuuloiset oireet! =) lämmöt koholla ja kipuilua ja kaikkee. raskausoireethan tuntuu monilla alkuun samalta kuin menkkaoireet. hui miten jännää!

kaz toivottavasti ehditte uuteen inssiin vielä tän vuoden puolella. (mutta toivottavasti siihen ei ole tarvetta ;) hyvän kuuloisia oireita oli myös sulla.)
meillä siirtyy seuraava inssi tammikuulle, kuten näemmä monilla muillakin täällä.

onnellinen onneton voi sua kun et malta olla testaamatta :D en taidakaan olla ainoo malttamaton täällä :LOL: ehkä sun sinnikäs testaaminen palkitaankin plussalla!

Annabell eikös inssin voi tehdä vielä maanantaina, jos ovis on sunnuntaina? sehän elelee se munis n. 12-24 tuntia, eiks niin? joka tapauksessa puhtia myös luomuyritykseen. siitä ei koskaan ole haittaakaan :D

plussatuulia kaikille :whistle:
 
kaz
Annabell Meidän lääkärin mielestä simppojen tulee olla odottamassa munasolua, sillä munasoluhan alkaa heti jatkaa matkaansa kohtuun poistuakseen, ja jos kohtaa simpat vasta lähellä kohtua, niin voi olla, että se ei ole vielä niin kehittynyt, että se voisi enää kiinnittyä ja tosiaan simpathan elää monta kertaa pidempään kuin munasolut. Minulle inssissä laitettiin eka simpat ja sitten vasta hoitaja pisti pregnylin. Ja tosiaa, mikäli sinulla toinen munis jatkaa kasvuaa, niin silloin siitä voi myös tapahtua ovulaatio ja kaksosraskauden mahdollisuus on olemassa.
 
Sartsa83
onnelinen onneton nonni... menit sitte testaamaan. No, perjantaina uusiksi. :)

Kaarne Mulla oli kans aluks oireeton, poiketen edellisestä kierrosta kun oireilin koko kierron kaikkee. :D ... mutta nyt tosiaa ollu näitä.. tai voiks näitä sanoo ees mikskään oireeks. En tiiä. Kattellaan. Toivon sinne hirmuisesti plussaonnea. Sullahan on sitten mun jälkeeni 4 päivää kunnes testaat. ;) jännää! :) :heart:

Ja juu, inssin voi nimenomaan tehä maanantaina jos ovis on sunnuntaina, koska ovis kestää sen 48tuntia.
 
Ovulaatioajankohta
Kuukautiskierto lasketaan kuukautisten ensimmäisestä päivästä lähtien viimeiseen ennen seuraavien kuukautisten alkua olevaan päivään. Keskimääräinen pituus on 28 vuorokautta, mutta yksilöllisiä eroja esiintyy paljon, myös saman naisen kohdalla eri kuukausina. Ovulaatio tapahtuu useimmiten 14 päivää ennen kuukautisten alkamista. Tätä ei voi päältä päin nähdä etukäteen, vaan laskea vasta jälkikäteen kuukautisten jo alettua. Munasolu voi irrota myös vähän aiemmin tai vähän myöhemmin. Melko yleinen virheolettamus on, että ovulaatio tapahtuisi 14 päivää edellisten kuukautisten jälkeen. Näin toki on niillä, joiden kuukautiskierto on aina tasan 28, mutta hyvin harvalla näin on. Pidemmillä ja lyhyemmillä kierroilla tämä ei pidä paikkaansa.
Munasolun irtoamispäivän lisäksi tarvitaan tietoa siittiöiden ja munasolujen eliniästä: Munasolun elinikä on 12-24 tuntia. Siittiöt elävät ja hedelmöittävät noin 72 tuntia eli 3 vuorokautta, niiden maksimielinikä on 5 vuorokautta. Tämä tarkoittaa sitä, että hedelmöityminen voi tapahtua, mikäli rakastelee ovulaatiota edeltävän 72 tunnin ja/tai sitä seuraavien 24 tunnin aikana. Mikäli ovulaatio voitaisiin tarkasti ennakoida, olisi kaikki hyvin yksinkertaista. Elimistömme antaa kuitenkin tarkan viestin vain siitä,m että ovulaatio on jo tapahtunut - ei etukäteen, koska tämä tulee tapahtumaan. Siittiöiden maksimi-ikä voi olla jopa 7 päivää, joskin hyvin harvoin ja erittäin hyvissä olosuhteissa. Jos haluat olla varma, lisää näihin laskutoimituksiin vielä 2 lisäpäivää. Nämä ohjeet perustuvat siittiöiden 5 päivän maksimielinikään.

Tämä on se seikka, jonka takia tarvitaan menetelmän jokaisen osan hallintaa ja tarkkaa noudattamista. Perussääntönä voidaan sanoa, että läämön mittaus auttaa ovulaation jälkeisen ja rytmimenetelmä sitä edeltävien varmojen päivien paikantamisessa ja liman ja kohdunnapukan tarkkailun tukevan molempia ja täsmentävän ovulaation tapahtumispäivää.
 
Joo meillä ei kyllä tehdä enää maanantaina inssiä jos ovis on sunnuntaina. Se on liian myöhäistä sit... Nyt täytyy toivoa että onnistuis sitte luomusti :heart: Ja että se 11 mm jatkais myös kasvuaan :)

ja onnellinen onneton mulle lääkäri sanoi että kova tälli voi aiheuttaa istukan irtoamisen, mutta ihan alkuvaiheessa alkio yleensä on hyvin turvassa jossei isku kohdistu vatsaan. Hyvin sulla kaikki menee, dont't worry :hug:
 
Tulen taas päivittämään kuulumisia...
Kävin tiistaina folliultrassa 5päivää Puregonia pistettyäni ja siellä näkyi toisella puolella n.11mm johtofolli. Sain jatkoa pistoksille 3päivää ja huomenna uusi ultraus..
Lääkäri meinas, että jos kaikki menee putkeen, niin ens viikolla pääsis inssiin. Tarkoitus olis kuulemma tuikata irrotuspiikki joskus sunnuntaina ja tiistaina sitten inssi.
Jotenkin tuntuu, että toi irrotuspiikki ois hirmu aikasin, mutta näin ensikertalaisena parempi kuunnella asiantuntijaa :D

Jos tosiaan tiistaina olis inssi, niin kannattaako vielä sunnuntaina pupuilla kotona? Ajattelin vaan, kun inssiä varten siemensyöksy väli oli se 2-5 vrk.. Ja varmasti inssin jälkeen kannattaa vielä varuiks pupuilla vai?
Neuvokaa nyt te inssikonkarit ensikertalaista!! :hug:
 
onnellinen onneton:voimia

ja ei kai jos simpat ookoo tarvi olla ilman ennen inssiä..saa kikkelöidä niin paljon ku haluaa....

dpo12 tuhruaa ja menkka kipuaa......onko jo joulutauot...ett saako inssiä enää tälle kuulle julkisella...olis 3 ja vika inssi sitt loppu yritys....
 
Sartsa83
onnelinen onneton :hug:

ON: Hmm... mitäköhän sitä sanois? Mulla ei ole minkäänmoisia menkkaoireita. Mutta ei kyllä sen puoleen raskausoireitakaan. Muniksiin sattuu välillä. Päivisin työharjottelussa ei ollenkaan mutta aamusin ja töitten jälkeen sattuu välillä enempi ja välillä vähempi. Tissit on kipeämmät. Nyt ne on jo keskeltäkin kipeät ja kun painaa nännejä alhaalta ylöspäin, sattuu ihan törkeenä! Kellää moisesta kokemusta? Ei siis mitään vuotoja MIHINKÄÄN suuntaan. Ei rusehtavaa, ei valkoista, ei vetistä, ei mitään. Kuiva kun korppu! Kenelläkään tietoa tästäkään? Ja sit maha tuntuu koko ajan vaan täydemmältä vaikkei söiskään mitään?!? :eek: Semmonen pieni jalkapallo.. turvoksissa koko ajan. Ei ymmärrä. Ei ollenkaan. Ja en kyllä voi kuvitella että olisin raskaana... (lukekaa: en uskalla ajatella asiaa sitten pätkääkään, jottei se asia menisi taas pieleen, jos nyt vihdoin todellakin olisikin käynyt jotain). *huokaa*... jospa tästä menis viikkailee pyykkejä ja levittää märät pyykit.

PS. Niin ja väsyttää KOKO ajan ihan hulluna. Vaikka töissä onkin puuhaa niin meinaan nukahtaa koko ajan pystyyn. Se on ihan hirvee tunne. :( Joo ja närästys alko taas nyt.. eikä ole rennietä yhtään. :kieh:
 
Sartsa83 Kovasti kuulostaa siltä että sulla olis pullat uunissa! :heart:

Onko kellään tietoa/kokemuksia että voiko oviksen aikana turvallisin mielin nauttia alkoholia? Olen melkein absolutisti, mutta pikkujouluissa olen yleensä jotain ottanut. Ja sellaset olis tiedossa lauantaina, just oviksen aikana :eek: Mietin että uskataltaako sitä nauttia 5 siideriä vaarantamatta ovista? :ashamed:
 
sartsa minä uskon että sulla on nytten haikara tulossa kylään mulla ei vielä alkanut kuukautiset mutta hieman tullut keltaista limaa testaan vielä huomenna vielä sen NEGAN sieltä että saadaan tääkin pois päiväjärjestyksestä annabel77 uskoisin niin että olisi parempi pysyä alkoholista pois vaikka ei se kyllä tossa vaiheessa sikötä haittaisi luulisin
 

Yhteistyössä