Inseminaatio

voi vitsi mulla on maha kipee ja pahaolo...illalla pregnyl kl22 ja tiistaina inssi....kunpa olis toi oikeen munis hiastanu kasvua ja vasemmalla olis ees yks muna joka kerkeis mukaan, muuten menee hukkaan kaikki kärsimys...kerkeeköhän julkisella tehä vielä yhden hoidon ennen lomia????onko se heinäkuu se lomakuu
 
Mariq toivotaan nyt, että follit ei ehtisi irrota! Mulla oli ekassa Menopur -kierrossa niin hillitön kasvuvauhti folleilla, että ei ehditty inssiin ollenkaan kun irtosivat ennen kuin koko Menopur -pistosjakso oli ohi eli jo kp9! :eek:

Miten teillä on muuten inssit vaikuttaneet kiertoon? Mulla nimittäin jälleen se, että menee ihan pieleen eli lyhenee vaan... :headwall: Mulla luomuna 25-26 ja luteaali 12-13pv, mutta insseissä tulee menkat läpi terolutien, vaikka niissä mulla on tupla-annos eli ne ei toimi enää lainkaan. Nytkin alkoi jo eilen vuotamaan verta, jolloi pp10. Mulla follit kuitenkin irtosi vasta inssistä seuraavana päivänä eli käytännössä ajattelen eilisen olleen dpo9 eli aivan liian aikaisin - eihän tuolla mikään voi näin lyhyellä luteaaliajalla selvitä :headwall: Klinikalla haluavat vielä tehdä 3. inssin, mutta minä en kyllä tiedä, jaksanko enää...
 
mariq: peukutuksia kovasti sinulle
joppu ja fifiris: tässä vielä kolmaskin jännäilijä jolla inssi samana päivänä kuin teilläkin eli siis viime maanantaina. laatuaan eka sellainen..
tytti82: voi kuin tutun kuuloista nuo sun kokemukset. mulla kävi nyt eka inssissäni samoin. lääkäri yritti ja yritti ujuttaa sitä katetria -eikä se mennyt sitten millään. olin minäkin jotenkin hassussa kulmassa (90astetta meinasi lääkäri). jossain vaiheessa lääkäri sitten huomasi että painettaessa kohdun kohdalta tuo mutka suoristui hieman. avuksi hoitaja joka paineli ja liikutteli alavatsan kohdalta samalla kun lääkäri touhusi katetrin kanssa. lopulta avuksi nuo samaiset pihdit ja otetta kohdunsuulta. nipistihän se hieman, mutta mitäpä sitä ei tuon tärkeän päämäärän eteen tekisi.
 
eilen illa kl:22 pistin pregnylin, en tiä avasinko ne lasiputket oikein, oli joka paikka lasinsiruja täynnä....ja ilmoja en saanu ruiskusta kaikkia pois..varmaan mussa nyt virtaa pregnyliä lasinsiruja ja ilmakuplia :(

vitsit, että se aine kirveli laittaa...aij.....

huomenna näkee onko vasen puoli kerennyt oikean mukaan, tuskin jos kasvaa 2mm pv niin oikea olis jo 26mm huomenna ja vasen vasta 18-22mm....

luulen ett toi oikea puoli poksuu aiemmin, ku kokoinssi on..mut mitäpä siitä ei se voi hypätä minnekkään ilman torvea....
 
mariq Ei ne pienet ilmakuplat haittaa tolleen ihon alle... Tsemppiä koitokseen! :)

Niin on sitten viimeinen inssi lopullisesti historiaa. Tänään saapui täti kylään viikon etuajassa. Testipäivä olis ollu vasta perjantaina. Siis Vadelmaunelma näköjäänsä aika lailla kierto lyhenee täälläkin!

Nyt yritän saada tässä jonkinlaisen kesäfiiliksen aikaseksi ja ottaa rennosti! Elokuussa palajan uusin voimin ja jatkan IVF:llä eli kiitos kaikille tuesta ja kokemusten jakamisesta tämän palstan tiimoilta! Hirmuisesti voimia tulevaan ja toivottavasti kohdataan pian plussailijoiden puolella! :D

Aurinkoa ystävät! B)
 
Joo, mäkin oon ymmärtänyt ettei pienet ilmakuplat ihon alle ole vaarallisia (suoneen pistettynä ovat, mutta onneksi siinä masussa ei ole suonia joten ei tartte sitä pelätä)...

Pahoittelut Elenia menkoista, ihanaa että nyt on kesä ja saa relata ja ajatella muita asioita välillä!

Mileena, hauskaa jännätä yhdessä! Onko sulla ollut mitään tuntemuksia että olisi napannut? Mulla kyllä ei oo tuntunut miltään ja jotenkin nyt jo alkanut masentaa ettei se kuitenkaan taaskaan onnistunut. :(
 
Fifiris ja Mileena: Hirveästi tsemppiä teille! (ja tietty hitusen itsellekin) Mulla ainakin menkkaoireet jatkuu aivan selvänä ja voimakkaampina. ääh... tuntuu että vois lopettaa luget, kun ei tästä kuitenkaan mitään tule. mutta päivä kerrallaan ootellaan ja katellaan.
 
Joppu, mä ajattelin ehkä testailla joskus lauantaina jo ja lopettaa sitten luget jos näyttää negaa.. Tai tietty jos tulee tuntemuksia että ois natsannut niin sitten käytän lugeja loppuun saakka. Mulla luget aina lykkää menkkoja vähintään kolmella päivällä niin ei huvita yhtään turhaa käyttää niitä..

No ei heitetä vielä kirvestä kaivoon, tässä on vasta eka piinisviikko takana ja vielä ei varmaan kuuluiskaan järisyttäviä tuntemuksia olla!! :)
 
limis 11mm
siittiöitä 7milj. tai jotain
oikealla folli 23mm vasemmalla 21mm ja loput 18 alaspäin....

ei tuntunut inssi missään...

puin rääsyt päälle ja käski mennä makoilee 15min. ja huomenna kotona vielä varmistella...sopii mulle...

ja lopuksi tuumas että, ei kannatte kovin suuria toiveita laittaa tähän kiertoon ja emme varmaan ehi kesäsulkujen vuoksi uutta hoitoa vasta, kuin elokuussa.

ett silleen....masentaa...luomunako tässä pitää taas räplätä menee...prkl
 
fifiris ja joppu: mitäs jännäilijät?
täällä kyseltiin tuntemuksista. no, kolme päivää ovulaatiosta eli kaksi inssistä oikealla puolella oleva kystani kai poksahti koska en oikein muulla osaa selittää sitä alavatsakipua joka sitten meni lepäämisellä ohi muutamassa tunnissa. muuten erilaiset hämäävätkin tuntemukset ovat tuttuja jo pelkkien clomien ajalta joten en ole niitä paljoa ajatellut tai sitten ainakin järkiperäistänyt ne johtuviksi jostain ihan muusta. jos nyt silti mietin niin pregnylin piston jälkeinen kuvotus aamuisin heti herättyä ja joskus esim autossa on tuttua joka päivältä. joskus vihloo hieman molempia puolia ja viikonlopun aikana kai vilustutin sen verran itseäni että aivastelen muutamia kertoja päivässä. lisäks nenä on väliin vähän tukkoinen tai vuotaa, mut tää siis tosiaan johtuu kylmettymisestä. testata en meinaa ennen kuin menkat ovat myöhässä eli siis alkuviikosta. sinniä ja plussaonnea teillekin päin piinailuun :)
 
mileena: Ei mitään tavallisuudesta poikkeavia tuntemuksia. Menkkaoireet jatkuu edelleen ja vahvempana. Mietin vain, että lugekuurin aikanahan menkat ei pitäisi alkaa, joten kestääkö nämä oireet niin kauan, kuin kuuri on päällä... äh... tekis mieli lopettaa nekin, kun tuntuu että pieleen meni tämäkin.
 
Moi Mileena ja Joppu! Mulla on kans vähän sellanen fiilis ettei oo napannut tässä kierrossa.. Munasarjoissa tuntuu silloin tällöin jomotusta, eikä ole palellut yhtään mikä olisi varma raskausoire aikaisempien (km:ään päätyneiden) raskauksien perusteella. Pientä toivoa tässä vielä elättelen, mutta koitan jo valmistautua pettymykseen. Mä meinaan varmaan testailla lauantaina ja lopettaa sit luget. Jotenkin päästi taas toivon nousemaan lian korkeeksi ja on tosi pettynyt olo jo valmiiksi. :( Tänään iski oikeen kunnon masennus päälle, itkeä pillitin vaan autossa.. :'( Miks tän pitää olla näin vaikeeta? Niin epäreilua että kaikki muut ympärillä vaan poksahtelee raskaaksi ja meillä ei mitään edistystä..

 
peppilottasikuriina, mä oon käsittänyt että parempi olisi jos inssi olisi juuri ennen kuin munikset on poksahtanut. Toisaalta jos munikset on juuri puhjennut, inssi voi onnistua vielä hyvin. Munasolut elää ilm. noin yhden vuorokauden, siittiöt useamman vuorokauden.

Mariq, pidän sulle peukkuja!! :)

Mulla jo pp 11... Tunnelmat vähän latistuneet jo, mutta pieni toivonkipinä elää kun välillä on tuntunut vähän erilaisia nippailuja alavatsassa kun yleensä. Toisaalta munasarjoja on vihlonut kuten ennen menkkoja joten hyvin todennäköistä että tää on vaan toiveajattelua.. :S
 
Vaana, mulla on samat ohjeet (oon Fertinovassa) Tasan 36 h ennen inssiä pregnyl pistos. On toiminut niin, että kun olen mennyt inssiin on munarakkula ollut vielä ehkä mutta juuri irtoamassa.. Eli ainakin mulla se 36 tuntia tuntuu olevan oikein hyvä ajoitus. Peukkuja!! :)
 
No niin. Meillä saatiin sitten ensimmäinen koti-inssikokeilu suoritettua 24.5. Eli nyt on pp7 eikä toiveet ole mitenkään korkealla. Kummasti sitä taas vaan kyttää kehoaan ja joka nipistystä, mutta tosi on, ettei ole yhtään sellainen fiilis, että olis onnistunut. En usko kyllä sen suurempaa pettymystäkään tulevan jos/kun nega viikon päästä napsahtaa kun tää nyt oli kuitenkin vasta ensimmäinen yritys. Toki pieni toivonkipinä välillä pilkistää jostain, mutta katoaa aika pian :)

Tässä kierrossa en jaksanut niin hirveästi tikutella ovistakaan, vaikka viime kierrossa, jossa jouduttiin jättämään inssi väliin sairastumisten takia bongasin tosi hyvin oviksen. Nyt mentiin vaan sellaisella "katotaan mitä tästä nyt tulee"-asenteella. Mulla on oikeastaan sellainen fiilis, että ovis saattoi jo mennä pari päivää aiemmin ennen kuin päästiin tositoimiin.

Noh, kaikille muillekin piinaajille tsemppiä kovasti ja eiköhän täältä joku nyt voisi sen plussan päräyttää =)
 
Negan testasin ja lopetin luget eilen.. V*%# kyllä ottaa päähän, miksi mun kropan on pitänyt pettää mut näin? Miks sen pitää olla näin vaikeeta? :'( :'(

Nyt vaan odotellaan menkkoja, sit vielä yks inssi, taukokuukausi ja sit ivf. Jotenkin tää yksi inssi tuntuu iha turhalta tässä välissä mutta ei auta, tehdään kuten lääkärisetä haluaa. Oispa kristallipallo millä näkis tulevaisuuteen... ees tän asian suhteen.

Parempaa onnea muille!!!
 
ja huomenna vika inssi. Sain aikaistettua päivällä kun sanoin ett edellisillä kerroilla munis on jo puhjennut. Ans kattoo kuinka käy. Onkos tietoa kuinka on käynyt jos edelisestä siemensyöksystä on useampi viikko? Ollaan oltu niin ristiin töissä ja siskon hääjärkkäilyissä kiinni ett ei oo tullu pupuiltua :ashamed:
 

Yhteistyössä