Moikka, mäkin voisin liittyä joukkoon
Meille tehtiin eilen ensimmäinen inssi. Lääkityksenä mulla oli menopur + pregnyl ja tänään alotan lugesteronit. Menopurilla saatiin aikaan 3 hyvän kokoista follikkelia (20,0 + 20,9 + 20,1 mm) ja limakalvo oli hyvä sekä miehellä siittiöt oli myöskin hyvät, nyt sit vaan odotellaan
Mulla ei kyllä kovin paljon uskoa näihin insseihin ole, kun meidät ois jo joulukuussa pistetty suoraan ivf:ään, mutta Naistenklinikalta tuli vastaus, että inssit on pakko kokeilla ennen kuin jonoon päästään...Nyt siis kokeillaan neljä inssiä ensin. Ollaan hoidoissa julkisella, mutta inssit tehdään maksusitoumuksella yksityisellä.
Taustaa sen verran, että meillä on ennestään yksi yhteinen 3v. lapsi ja toista ollaan yritetty 9/09 lähtien. Ensimmäinen ollaan saatu luomuna reilun vuoden yrityksen jälkeen, ja toista alettiin yrittää melko pian esikoisen jälkeen, kun oltiin varauduttu siihen että yritys voi taaskin kestää. Ei vaan arvattu että siitä näin vaikeeta tulisi...Nyt toi esikoisen reilun vuoden yritys kuulostaa jo tosi lyhyeltä ajalta
Tutkimuksiin hakeuduttiin 1,5v. sitten ja diagnoosina meillä on selittämätön lapsettomuus. Clomeja kokeiltiin viime vuonna 4 kierron ajan ja niistä ei ollut apua. Mulla on melko pitkät ja epäsäännölliset kierrot, jotka vaikeuttaa tätä hommaa. Tässäkin asiassa oli vähän mielipide-eroja lääkäreillä...Julkisen lääkärin mukaan pitkät kierrot ei haittaa ollenkaan, kun mulla kuitenkin ovulaatio tulee (vaikkakin vasta n. kp 20), ja nyt yksityisen mukaan se ongelma todennäköisesti onkin juuri siinä; munasolu on laadultaan jo huono siinä vaiheessa kun mulla ovulaatio tulee ja sellaisella hedelmöittyminen on aika epätodennäköistä...Nyt siis yritetään piikityksillä kasvattaa 2-3 munasolua, että jospa niillä saataisiin edes se yksi hyvälaatuinen aikaan.
Vauvahaaveita86 kyseli piikitysten oireista, mulla ei tullut mitään vaihteluita mielialoissa. Menopurista mulla tuli suurinpiirtein viiden päivän pistelyn jälkeen alavatsa vähän araksi (samalla tavalla kuin luomukierrossa ovulaation aikaan) ja samoihin aikoihin alkoi rintoja aristaa, joka jatkuu edelleen. Ja pregnylistä mulla oli seuraavana päivänä lievää pahoinvointia ja pistokohtaa aristi seuraavan vuorokauden ajan.
Tsemppiä kaikille jännäilyyn ja
henskula toivottavasti sattuu aikataulut kohdilleen ja pääsette tällä kertaa inssiin!