Inseminaatio 2015

Mursu83 No jopas on nihkeetä toimintaa teidän hoitopaikassa :sneaky:
Ei teillä olis mahdollisuutta käydä yksityisellä tätä kiertoa? Jos lääkityskuviotkin on selvät, niin luulisi yksityisellä ottavan hoitoon tällaisessa tapauksessa nopsaankin?
Oon ymmärtänyt, että jotkut käy joka toinen kk inssihoidoissa yksityisellä, jos julkisella täytyy pitää aina välikierto.
Meidän yksityisessä paikassa lääkäri ainakin sanoi, että välikiertoa ei tartte pitää (edes gonal-f:n kanssa) ellei kypsy liikaa kerralla muniksia..

Toivottavasti saatte jotenkin hoidot tällekin kierrolle järjestyyn! (n)
 
Mursu83, tuo on todella harmillista kuultavaa. Eivät edes yritä joustaa. Jos budjetti antaa periksi, niin ainakin yksityistä puolta kannattaa harkita. Tuollaisen hoitajan pitäisi hiukan kiinnittää huomiota ammattitaitoonsa...
 
ON Täällä menkkajomotteluja ja turvonnut olo mahassa, täti taitaa kolkutella siis jo ovella. Tokihan voisi olla ekoja raskausoireitakin, mutta epäilyttävän samaan aikaan alkoi tuntemukset kuin pitäisi alkaa pian myös vuodon...
 
Täälläkin menossa nyt DPO 12 ja muutama päivä oviksesta alkanut vasemman puolen munasarja kipuilut. Eilisestä asti kävellessä painaa ja jomottaa nivuseen joka jatkunut nyt heti aamusta. Huvikseni testasin aamulla apteekin omalla mutta väritön viivanpaikka siihen tuli, ei kyllä ollut ensimmäisestä pissasta. Kaksi päivää kun vielä jaksais odottaa ja kattoo alkaako ne menkat vai ei.. :cry:
 
Miicu paljon tsemppiä piinailuun toivotaan, että viivanpaikassa on jo väriä seuraavassa testissä! On tää piinailu kyllä niin inhottavaa. :confused: Täällä nyt dpo 15 ja tosiaan perjantaista lähtien menkkajomoja... kokoajan tuntuu, et ihan just lorahtaa menkat housuun, ravaan varmaan tunnin välein vessassa. Mulla tulee sellaisia ihmeellisiä "ilmakuplavalkkareita" vähän väliä, että tuntuu kuin ilmakupla tulisi tuolta kohdunsuulta alaspäin. En osaa edes kuvailla kunnolla, sen verran outo tunne. Niiiiin outoo.... kellään muulla kokemuksia tällaisesta? :LOL:
 
Alunperin ajattelin, että testaan ma aamulla, jos sinne asti päästään ilman vuotoa... oon ollu tosi pessimisti, kai sitä jotenkin muka sillä yrittää itseään suojella. Niinkuin se muka auttaisi. :D
Mutta en ehkä malta odottaa aamuun.. nyt tässä yritän pidätellä, että ehtisi vähän aikaa olla pissi rakossa ennenkuin testaa. Kääääks, ahdistaa jo valmiiksi niin paljon sen testin katsominen. On vähän nimittäin plussahaave hiipinyt takaraivoon, kun ei heti eilen hanat auennutkaan.
 
Toivottavasti näyttää plussaa, onnea testaukseen!! :)
Heh, niin sitä kun ei tiedä, tää nivusen vihlominen on kyllä ihan uus juttu mulle ja siks oon nyt ihmeissäni kun en oo mitenkään loukannut itteeni ettei olis päässy revähtämään tmv. Olishan se aikamoista jos ekasta inssistä tärppäiskin! :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: tuuti81
Tervehdys kaikille.

Minäkin päätin nyt ketjuun kommentoida, kun olen pidemmän aikaa seuraillut keskustelua sivusta ja lueskellut aikaisempien vuosien ketjua. Ja nyt viime aikoina on alkanut tuntumaan enemmän, että kaipaisi hiukan vertaistukea tämän lapsiasian kanssa.

Hiukan taustatietoja itsestäni ja puolisostani. Itsellä ikää 35 ja miehellä 31. Meillä on taustalla yksi yllätysraskaus 03/2014, joka päättyi kuitenkin keskesmenoon 05/2014. Tuosta lähtien taustalla aktiivista uuden raskauden yritystä, joka ei kuitenkaan ole onnistunut. Viime talvena 01-05/2015 aikana söin Clomifeneja, joista kuitenkaan ei saatu toivottua vastettu. Itsellä todettu lievä PCO ja miehen simppoissa ei ole mitään vikaa.

TAYS:siin paperit vetämään 04/2015 ja sisään päästiin jo 05/2015. Munansarjojen aukiolotutkimus yritettiin tehdä 06/2015 mutta kovien kipujen vuoksi tutkimus jouduttiin keskeyttämään. Keskenmenokin oli pientä kipua tuon kivun rinnalla.

Elokuussa päätettiin, että lähdetään suoraan yrittämään inseminaatiota seuraavaan kiertoon, koska taustalla yksi kohdunsisäinen raskaus, mikä osoittaa että ainakin toinen puoli on avoinna. Eka inssi tehty tämän kuun eka päivä ja eilen negatiivinen raskaustesti. Okei, ihan kahta viikkoa ei ollut inssistä kulunut mutta hätäpäissäni menin tekemään testin ja selkeä nega tärähti ilman mitään haamuviivoja. Jotenkin tosi masentunut olo ja tekisi heittää koko ajatus mahdollisesta raskaudesta romukuoppaan. Eihän meillä ole yritystä taustalla kuin reilu vuosi mutta siitä huolimatta. Koko lähipiiri saa vauvoja kuin liukuhihnalta ja meillä tämä homma ei vaan onnistu... Olenkin jo alkanut sanomaan uteliaille kyselijöille suoraan, että meillä ei lapsia saada...
 
Heippa ryhmäläiset tänään kävin toisessa inssissä yksityisellä puolella..munarakkuloita oli yhden sijaan kaksi, lukemat oli paremmat kun ekalla kerralla..nyt piinaavat 2vko taas edessä!! Tuuti81 älyttömästi onnea ❤❤
 
  • Tykkää
Reactions: tuuti81
Onnee kaikille plussanneille!

Pienen hiljaiselon jälkeen taas kirjoittelen. Heinäkuussa oli tosiaan edelliset kuukautiset, jotka olivat normaalia pidemmät ja ehdottomasti runsaimmat koskaan. Jäin odottamaan seuraavia kuukautisia, joita ei sitten näkyny edes kp55 kohdalla.

Sain 10pv lääkekuurin millä saatiin kuukautiset aloitettu ja nyt syön Letrozoleja 1 tbl kierron 5.-9. päivinä ovulaatiota varten. Lääkäri oli sitä mieltä, että kemiallinen raskaus/varhaiskeskenmeno oli tuo ensimmäinen yritys ja sen takia vartalo ei ovuloinut normaalisti/ei tullut kuukautisia ja jouduttiin turvautumaan lääkkeisiin tällä kertaa.

Nyt perjantaina on ultra missä katsotaan mikä on tilanne sekä mihin mun ovulaatio osuu ja toivon mukaan ens viikon alussa on 2. inssi. :)
 
  • Tykkää
Reactions: tuuti81
Onnee kaikille plussanneille!

Pienen hiljaiselon jälkeen taas kirjoittelen. Heinäkuussa oli tosiaan edelliset kuukautiset, jotka olivat normaalia pidemmät ja ehdottomasti runsaimmat koskaan. Jäin odottamaan seuraavia kuukautisia, joita ei sitten näkyny edes kp55 kohdalla.

Sain 10pv lääkekuurin millä saatiin kuukautiset aloitettu ja nyt syön Letrozoleja 1 tbl kierron 5.-9. päivinä ovulaatiota varten. Lääkäri oli sitä mieltä, että kemiallinen raskaus/varhaiskeskenmeno oli tuo ensimmäinen yritys ja sen takia vartalo ei ovuloinut normaalisti/ei tullut kuukautisia ja jouduttiin turvautumaan lääkkeisiin tällä kertaa.

Nyt perjantaina on ultra missä katsotaan mikä on tilanne sekä mihin mun ovulaatio osuu ja toivon mukaan ens viikon alussa on 2. inssi. :)
Toivotaan, että letrozolit jelppii, meillä ainakin positiivinen vaikutus 5päivää aamuin/illoin otin
 
Kiitos paljon onnitteluista.
Aamupissasta tein digitestin ja kyllä sekin vaan näytti, että raskaana 1-2 :)

Käyn varmasti jatkossakin kurkkimassa täällä kuulumisia ja yritän muistaa tulla kertoon varhaisultran tulokset..

Hurjan paljon puhaltelen plussatuulia teille kaikille ja tsemppiä piinaviikoille!
 
  • Tykkää
Reactions: Petraus
Paljon onnea tuuti81!! Tämä hoitomuoto vaikuttaa todellakin toimivan sinulla/teillä! Hienoa, että esikoisenne on nyt saamassa sisaruksen. :)

Meillä meni tosiaan tämä kierto plörinäksi. Mentäis suinpäin yksityiselle, ellei se olisi logistisesti niin haastavaa (asumme paikkakunnalla A, miehen työ paikkakunnalla B, oma työ C ja klinikka D...)

Tervetuloa joukkoon, Nappeus! (Vaikkei keskustelun aihepiirimme kovin hilpeä olekaan.)
 
Tervehdys kaikille.

Minäkin päätin nyt ketjuun kommentoida, kun olen pidemmän aikaa seuraillut keskustelua sivusta ja lueskellut aikaisempien vuosien ketjua. Ja nyt viime aikoina on alkanut tuntumaan enemmän, että kaipaisi hiukan vertaistukea tämän lapsiasian kanssa.

Hiukan taustatietoja itsestäni ja puolisostani. Itsellä ikää 35 ja miehellä 31. Meillä on taustalla yksi yllätysraskaus 03/2014, joka päättyi kuitenkin keskesmenoon 05/2014. Tuosta lähtien taustalla aktiivista uuden raskauden yritystä, joka ei kuitenkaan ole onnistunut. Viime talvena 01-05/2015 aikana söin Clomifeneja, joista kuitenkaan ei saatu toivottua vastettu. Itsellä todettu lievä PCO ja miehen simppoissa ei ole mitään vikaa.

TAYS:siin paperit vetämään 04/2015 ja sisään päästiin jo 05/2015. Munansarjojen aukiolotutkimus yritettiin tehdä 06/2015 mutta kovien kipujen vuoksi tutkimus jouduttiin keskeyttämään. Keskenmenokin oli pientä kipua tuon kivun rinnalla.

Elokuussa päätettiin, että lähdetään suoraan yrittämään inseminaatiota seuraavaan kiertoon, koska taustalla yksi kohdunsisäinen raskaus, mikä osoittaa että ainakin toinen puoli on avoinna. Eka inssi tehty tämän kuun eka päivä ja eilen negatiivinen raskaustesti. Okei, ihan kahta viikkoa ei ollut inssistä kulunut mutta hätäpäissäni menin tekemään testin ja selkeä nega tärähti ilman mitään haamuviivoja. Jotenkin tosi masentunut olo ja tekisi heittää koko ajatus mahdollisesta raskaudesta romukuoppaan. Eihän meillä ole yritystä taustalla kuin reilu vuosi mutta siitä huolimatta. Koko lähipiiri saa vauvoja kuin liukuhihnalta ja meillä tämä homma ei vaan onnistu... Olenkin jo alkanut sanomaan uteliaille kyselijöille suoraan, että meillä ei lapsia saada...
Ymmärrän turhaitumisen...ekan inssin epäonnistuminen masensi ja nyt ma oli toinen, aika pessimisti fiilis nytkin..etenkin kun lääkäri korosti että 10-20onnistumus%..sanoi että 3-4krt tärppää 80%..saas nähdä..no toivossa on hyvä elää❤ tsemppiä
 
Mursu83 tosiaan näyttää toimivan tämä inssitouhu meillä! Rehellisesti sanottuna, kyllä aikalailla hirvittää, että voiko kaikki muka mennä näin helposti?! Hirmupelko keskenmenosta. :( Täytyisi yrittää vaan ottaa päivä kerrallaan ja olla murehtimatta liikaa. o_O

vane83 Meillä oli nyt eka inssi ja heti tärppäsi. :eek::D
Ja tosiaan kohta 2v pikkumies on saanut myös alkunsa heti ekasta inssistä...
 
Kummasti tuo vane83:n kommentti rohkaisee ja tuo toivoa, että 80%:lla tämä hoitomuoto onnistuu 3-4 yrittämällä. Sen voimalla seuraavaan kiertoon! :) Ja nyt meillä on se onni tässä asiassa, että tiedetään mitä tuleman pitää ja olo ei ole ihan Liisa ihmemaassa.

Paljon onnea plussanneille ja nauttikaa täysin siemauksin plussatunteesta!
 
  • Tykkää
Reactions: vane83
Täällä nyt DPO 14 ja pitäis menkat alkaa tänään. Rintojen arkuus vähtentynyt melkein kokonaan. Ainut mikä jatkuu niin on vasemman munasarjan jomotus ja tuntuu ikävältä kävellessä. Taitaa tulla kp1 tänään, ei oo toiveet korkeella.
 
Hei kaikki, oon taustalla seuraillut aihetta jo jonkun aikaa ja nyt liittyisin seuraan kun alkaa olla hurja tarve vertaistuelle. Ja yhdessähän nämä asiat tuntuu jotenkin siedettävämmiltä, mies ei kuitenkaan jaksa mun kierroista ihan loputtomiin puhua :). Lisäksi muiden hyvät uutiset tuo aina toivoa itsellekin.

Tosiaan meillä ensimmäinen inssi häämöttää eikä niin kovin kaukanakaan, tänään kp1, letrozolit pitäisi hakea ja aloittaa huomenna (kp2-6) ja klinikalle soitella ja ultraa varailla. Päässä pyörii aika paljon asioita, eikä niihin kuulu työt vähimmissäkään määrin, vaikka toimistolla istunkin :).

Taustoista sen verran että minä olen 35v, mies viitisen vuotta vanhempi. Yritystä takana jo yli kolme vuotta. Tutkimuksiin hakeuduttiin vasta tänä kesänä eikä mitään syytä kummastakaan ole löydetty. Tiedostan kyllä että todennäköisyys alkaa näin pitkän yrityksen jälkeen olla aika pieni ja kyllähän meille suositeltiinkin ivf-hoitoa heti alkuun, mutta jotenkin en siihen suoraan uskaltanut lähteä. Ehkä se kuitenkin on edesä vielä tämän vuoden pulella. Oikein ei kärsivällisyys meinaisi riittää odotteluun, miten voi kuukausista tulla yhtäkkiä näin älyttömän pitkiä, mutta ihan alussahan tässä vielä ollaan.

Tsemmpiä ja plussatuulia kaikille!
 
Onnea plussasta Tuuti!!

mar80: täällä vertaistukea..nimittäin menkat juuri alkamassa (huomenna luultavasti jollei vielä tänään...). Ja letroavusteinen eka inssi alkamassa!! Jännittää! Meillä kans nyt ainakin tää yksi inssi ja sitten ivf edessä. Mua jännittää, mitenköhän letrot toimii, tuleeko sivuvaikutuksia jne. Missä ootte hoidoissa? Toivottavasti saan itsekin huomenna soitella ultra-aikaa!! Tsemppiä sinne! Miten pitkä kierto sulla on luonnostaan?
 
Onnea Tuuti81! Ja tervetuloa Nappeus sekä mar80 mukaan keskusteluun!

Mä oon ollut täällä valitettavan ei-aktiivinen, mutta yritän pysyä kärryillä parhaani mukaan. Syksy tuo tullessaan sellaisen tohinan töissä, että väsymystä pukkaa ja flunssakin yrittää kolkutella.

Tänään kävin toisessa inssissä ja koitan suhtautua asiaan varovaisen positiivisesti. Jotenkin oon kyllä ollut nyt selvästi vähemmän täpinöissä tästä. Johtunee osittain siitä, että pistoshoito vei kauemmin kuin olin ajatellut ja jouduin viime viikolla ravaamaan ultrassa kolmesti! Perjantaina alkoi jo vähän mieli nousemaan kun vihdoin oli munasolu kasvanut ja mahdollisesti jopa toinenkin. Viikonloppu meni kuitenkin siinä mielessä pieleen, että olimme miehen kanssa eri paikkakunnilla. Tänään onneksi näytti siltä, että ovulaatio ei ollut vielä tapahtunut, joten tänään voisimme vähän auttaa prosessia ja ehkä huomennakin ;) Toive olisi tottakai, että yritys päättyisi tähän. Mahdolliset kaksi munasoluakaan ei haittais, antaa tulla vaan!

Tuuti81lle piti vielä kommentoida sen verran, että mulle noi ilmakuplamaiset tuntemukset ja vuodot on tuttuja. Ei tosin raskauden yhteydessä, mut mistä sitä tietää mistä ne oikein tulee :LOL:

Miicu, oothan kai jo testannu? Mä piinailen täällä sun puolesta, joten kovasti kiinnostaa miten sulla menee! :rolleyes:

Vane83lle tsemppiä! Me kuljetaan melkein kimpassa tän kierron suhteen. Tsemppiä myös muille piinailijoille (jos niitä on) ja tuleville piinailijoille! (y)

En tiedä päivittääkö tätä ketjua nyt kukaan, mut mulle vois päivittää 2. inssi 15.9. Lääkkeinä gonal-f ja ovitrelle. Testi vissiin 29.9.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: vane83

Yhteistyössä