Inseminaatio 2014

Oi, onnittelut Illa Tuu :flower:

Tulin juuri munanjohtimien aukiolotutkimuksesta. Luin täältä jo aiemmin särkylääkeasioista, minullehan ei lääkäri ollut maininnut asiasta. Onneksi täällä on asiantuntijoita ;). Otin yhteensä 1 g särkylääkettä hoitajaystäväni ohjeiden mukaan...mutta sattui se silti :/. Nimenomaan aineen/ilman laitto sattui. Muutaman hetken pelkäsin jopa pyörtyväni. Siinä sitten hetken puhaltelin, ja pikku hiljaa helpotti, mutta tuntui koko ajan kurjalta. Nytkin pari tuntia myöhemmin tunne on epämiellyttävä toisella puolen. Mutta nyt kuitenkin homma on ohi, ja torvet onhyvin auki :).

2-3 follikkelia on nyt muita isompia, joten tällä viikolla vielä uudelleen ultraan, jotta tiedetään onko se 3. samaa kokoa - ei tehdä inssiä, jos on. Mutta jos kaikki menee hyvin, 1. inssi olisi oletettavasti ensi viikolla.....

Mulle voisi inssiajaksi päivittää vaikka tuon 28.10. Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
äiti74 halaus myös minulta <3 Miten tämä elämä voikin mennä näin.. joillekkin suodaan onni ja toisille ei, kukalie niitä määräilee.. Tsemiä kuitenkin jatkoon ja jospa jos päädytte ivf hoitoihin niin ne tuottaisi odotetun tuloksen!!
 
illatuu Paljon paljon onnea, toivotaan että kaikki menee hyvin!!! Ihanaa taas kuulla onnistumisia.. toivotaan onnea myös meille muille!!

Minulla on edelleen piina-ajat käsillä.. huomenna saisi tehdä testin, mutta taidan odottaa viikonlopun yli, että alkavatko menkat..mitään tuntemuksia ei tällä hetkellä ole.. mutta pahoin pelkään että viim. sunnuntaina menkat tulee.. elän toivossa sinne saakka :)
 
Hurjasti onnea plussanneille ja voimia uuteen kiertoon joutuneille <3

Minä olen viettänyt hiljaiseloa kun tuntuu välillä, että tätä pettymystä on jo masennukseen asti. Olen silti ollut hengessä mukana ja lukenut jokaisen kommenttinne ja iloinnut onnistumisistanne <3

Meillä tulee helmikuussa yritystä 2.v. Päästiin jo ensimmäiseen inssiin viime kierrossa mutta sitten minulta löytyi kohdusta pieni polyyppi joka pitää ensi kierrossa poistaa. Sitten taas pitää, pitää välikierto joten me päästään seuraavaksi inssiin kai vasta tammikuussa :/

Purskahdin itkuun vastaanotolla kun kuulin, että hoidot siirtyvät juuri kun niihin päästiin. Lääkäri sanoi siihen, että kun ihmiset yrittävät ja toivovat lasta niin kovasti niin keho menee stressitilaan joka heikentää mahdollisuuksia.. kun vain voisi olla asiasta ressaamatta niin voisi tulla kuuleman itekseen. Sanoi, että kun hoitoihin lähdetään niin pitää ymmärtää, että sekin voi kestää vuosia ennen kuin onnistuu ja minulla ei ole kuuleman vielä mikään kiire vaikka kyllä minusta tuntuu, että kiire alkaa painaa kun ensi vuonna täytän 31.v.

Tuon päivän jälkeen luovutin... luovutin kaiken yrittämisen, enään en olisi varmaan jaksanutkaan. Kävin ostamassa viinipullon ja aloin katsomaan äkkilähtöjä lämpimiin maihin :) Päätimme mieheni kanssa, että enään ei yritetä. Olin elänyt jaksamisen äärirajoilla jo kauon, niin paljon tämä lapsettomuus asia on minua painanut.. tuntui ettei kohta jaksa enään töihinkään lähteä kun oli niin voimaton olo ja mikään ei oikein kiinnostanut.

Yritän elää tämän loppuvuoden murehtimatta, yrittämättä ja eheyttää itseni ja parisuhteeni taas kuntoon. Sillä kyllä tämä suru on syönyt suhdettammekin. Aloitamme hoidot taas tammikuussa ja lähdemme niihin taas uusilla voima varoilla. Tähän tuli nyt hyvä sauma pudottaa painoakin :)

Onko teillä muilla ollut polyyppeja? Miten ne on poistettu? Minut kuuleman tähystetään kun on niin pieni.

Joku kirjoitti inseminaation sattumisesta. Minullakin se sattui ja kohdunkaulaa piti juurikin vetää niillä pihdeillä. Huomasin kyllä, että riippuu se lääkäristäkin. Minultahan tutkittiin vasta sitä polyyppia jolloin kohtuun ruiskutettiin nestettä eikä se sattunut läheskään niin paljon kuin inseminaatio. Aukiolo tutkimuskaan ei juurikaan sattunut.

Ihanaa, että tänne on alkanut tipahtelemaan plussia :) Kyllä meidän muidenkin aika koittaa vielä joskus, ihan varmasti ;) Voimia teille kaikille vahvoille naisille.

Niin, enkä minä täältä palstalta mihinkään silti poistu vaikka lomaa pidänkin yrittämisestä :)
 
Lara_ pahoittelut :hug: on tää välillä vaan niin sieltä ja syvältä.

tyy84 jospa saisit plussan :) :heart:

Ruu84 jotenkin kolahti toi sun kirjoitus jaksamisesta yms.. Itse oon ollu myös tosi maassa viime aikoina eikä varmasti yhtään helpota raskautumista kun on stressi tilassa. Musta tuntuu että jos vielä hoitoja jatketaan niin pidetään kyllä taukoa ihan kunnolla. Itsellä vielä syö voimavaroja kun pitää muille näyttää iloiseslta ja että kaikki on hyvin..

Tämän päiväinen lääkäri reissu oli kyllä viimoinen tikki tähän jaksamiseen, alaselkä on tulehdustilassa ja kortisoni piikki laitettiin ja kk päästä toinen. MIKSI TÄN ELÄMÄN PITÄÄ VÄLILLÄ OLLA NÄIN KURJAA :(
 
Kiitos veerukka. Tämä on niiiiiiiin syvältä. En oikein osaa kertoa miten selvisin aamupäivän. Soitin polille ja varasin seuraavan ultra ajan jne. Iltapäivällä totaalinen romahdus ja itkua riittää edelleen. Katsotaan perutaanko vielä seuraava käynti...
 
Nyt tulee superpitkä postaus, en oo kerenny kirjottelemaan tässä välissä, mutta oon ollu hengessä mukana! Kiitos ja anteeksi.

Onnea Emppis, Illa Tuu!SUPERONNITTELUT PLUSSISTA!

Veerukka ja Lara: Pahoittelut negoista :( Tiedän niin kuin paskalta ainaiset epäonnistumiset tuntuu ja kuinka kerta kerralta pettymys ja pelko ovat suurempia. Jaksamista!

Äiti seiskanelonen: Pahoittelut negasta, meilläkin on edessä IVF-hoidot keväällä jos nyt ei tärppää. Niin kuin sanoit, hirvittää rahanmeno täälläkin, pelkkiin insseihin palanut raha ahdistaa. Vaikka kai se ahdistus loppuu, jos joskus tulisi toivottu lopputulos. Peukut pystyssä, että teillekin vielä onnistuminen tulee mikäli päädytte icsiä koittamaan!

Hedelmiina
: Minua kanssa hävettää välillä, kun soittelen klinikalle ja varmistelen hätääntyneenä, mutta kai ne on tottuneita. Onhan tämä iso ja tärkeä asia, mieluummin kysyn hölmöjä kuin jätän kysymättä ja jään hautomaan. Toivottavasti pääset inssiin ensi viikolla!

Illa Tuu
: tunsitko kiinnitymiskipuja tai oliko sinulla kiinnittymisvuotoa? Tai eikun sinulla taiskin olla, että DPO10:ssä tuli vähän tuhrua. Oisko se ollu kiinnittymisestä johtuvaa? Kirjoitit muistaakseni aikaisemmin, että sulla on migreeniä? Onko sinulle suunniteltu/puhuttu mitä lääkettä voisi käyttää kohtauksiin raskauden aikana vai oletko vaan lääkkeettä. Vaikka raskaus ei ajankohtainen itselle olekaan niin stressaan tosi kovasti sitä, jos raskautuu ja ei voi käyttää migreenilääkettä. Minulla on siis välillä ihan tosi kovia migreenikohtauksia, enkä tiedä miten selviä ilman lääkettä :/

FullMoon81: Pahoittelut negasta :/ Mä olen koittanut kovasti tutkiskella tuota melatoniinin käyttöä, sillä mulla on myös kovin hektiset ja vaikeat ajat töissä, enkä meinaa saada nukuttua...Ja kun ei nuku niin minusta taitaa tulla vähän vaikea. Hormoonit ja väsymys ei saa musta parhaita puolia esille, kuulemma :D

tyy84: Siullahan on huomenna testipäivä, toivotaan plussaa! Sulla on kyllä rautaiset hermot jos jaksat odotella vielä viikonlopun yli!

KarjalanHeili: Toi lugesteron on tehnyt aiemmilla insseillä mulle aikamoiset hormoonihuurut mielialaan, lisäksi se on inhottava käyttää ku joka paikka on tahnassa. Tähän loppukietoon mulla määrättiin lugen sijasta 2 x pregnyl 2500 UI piikillä. En oo kuullu, että pregnyliä vois käyttää noinkin! Tietysti mieluummin otan ton piikin 2 kertaa ku olisin joka päivä niitä lugeja tunkemassa! Mutta juu, äreyttä nuo toivat minullekin ja rintaherkkyyttä. Tarkkailu se on käynnissä täälläkin!

Nuolisade: Torstain inssi on teillä ollut sitten aika hyvään aikaan jos irtoaminen on tapahtunut seuraavana yönä, nyt vaan kärsivällisyyttä piinailuun :) Ja aina vaan parempi, jos on ollu tupla mahdollisuus raskautua!
Illa Tuu:han juuri plussasi tuollaisella kaavalla! Mulla aina tullu pieni vuoto kun on ovis, mut lääkäri sanoi, että se ei haittaa mitään jos limis on kuitenkin paksu. Ja sitten joskus on tullut myös toipenpiteestä johtuvaa tuhruttelua, kun joku on raapassu matkalla. Mäkin oon pettynyt jos useasti, mutta jostain se toivo aina ilmestyy, niin kuin nytkin!

marianna87
: Tsemppiä inssiin ja piinailuun!

haaveilija0
: Harmittaa varmasti tuo myöhästynyt inssi, mutta on siinä vielä mahdollisuuksia! Munishan säilyy vissiin vuorokauden hedelmöitysvalmiudessa ovulaation jälkeen, joten siinähän periaatteessa on voinut vielä ehtiä? Sormet ja varpaat ristiin!

Ruu84
: Toivon sinulle rauhaa ja rakkautta taukoiluun, niin että tammikuussa voimat taas riittää. Luovuttaminen, masentuminen, ahdistus ja epätoivo ovat niin tuttuja tunteita täälläkin. Lapsettomuuden syy on minussa ja olen yrittänyt aiemmassa suhteessa raskautua n 4 vuotta kotihoidoilla ja nyt tässä suhteessa olemme aloittaneet hoidot 1,5 vuotta sitten kesällä.
Harmittaa, kun ei oikein voi sanoa mitään lohduttavaa. Muuta kuin toivoa vain onnea tulevaan!
 
Kiitos Dominokeksi. Kyllähän tämä periaatteessa voisi onnistua, mutta kun ei miehen näytekään ollut priimaa, niin myöhästyminen + 4,5 miljoona hidasta siittiötä ei vaan kuulosta hyvältä. Ilmeisesti tuolla ei ole normaalisti inssin yhteydessä enää ultrata, mutta pyysin itse kun tuntemukset ovulaation suhteen oli niin selvät. Ja siellähän se jälki oviksesta näkyi.
Lara halaus ja jaksamista. Voi kun näitä pettymyksen tunteita ei tarvitsisi elää kuukaudesta toiseen.
äiti74 olet paljon ollut mielessäni, kun tuolla clomittarien puolella jo yhdessä oltiin. Jaksamista sinulle ja positiivista mieltä vastoinkäymisistä huolimatta. Muista nauttia äitiydestä ja lapsen tuomista onnen hetkistä, ettei kaikki energia mene tähän projektiin. Tiedän, että helpommin sanottu kuin tehty.

Itse yritän taas muistaa elää elämää, enkä koko ajan odottaa elämän alkamista. Tällä viikolla lähipiiriin on osunut kaksi kuolemantapausta, jotka molemmat tulivat yllättäen. Toisessa ystävän isä olisi jäänyt eläkkeelle vuoden vaihteen jälkeen ja pitkään elänyt ajatuksella, että sitten kun olen eläkkeelle teen sitä sun tätä: annan aikaa lapsenlapsille, reissaan ja nautin elämästä. Ja yllättäen kaikki jäivät vain suunnitelmeksi. Toisessa tapauksessa kyseessä nuori ihminen, joka ei jaksanut elämän vastoinkäymisiä ja teki oman päätöksensä. Valtava suru lähipiirille. Muutaman päivän olen yrittänyt olla ystäväni tukena, jonka pitää kannatella vanhempiaan (siis tämä menehtynyt on ystäväni veli).
Eli muistutuksena kaikille, että vaikka tämä lapsettomuus on yhtä helvettiä niin yritään kuitenkin löytää päivistä myös niitä ilon hetkiä, jookosta...
 
Viimeksi muokattu:
Dominokeksii: kiitos! =)

Illa Tuu: viitaten tuohon Dominokeksin ylempään, niin sullakin kun vissiin oli kaksivaiheinen ovulaatio, ja tunsit ensimmäisen follin puhkeamisen, niin tunsitko sen toisen puhkeamista? Jos tunsit, niin kuinka pian se tapahtui inssin jälkeen ja tuliko sekin teillä erikseen hyödynnettyä? Millä dpo:lla sä sen plussan nyt saitkaan...? Kiitti jos viittit vastata =)

Täällä ei oo oireita mihinkään suuntaan, edes rinnat eivät arista mistään kohtaa niinkuin yleensä oviksen ja menkkojen välillä. Kohtua ei jomottele tms. Vasemman munasarjan alueella tosin edelleen on kipua, samanlaista kun silloin kun sen puolen munasarjaa ultrataan sillä "kepillä" ja se tuntuu inhalta koska suoli menee siinä vieressä. Tiedäppä sitten mistö moinen.

Tsemppiä meille kaikille! =)
 
Viimeksi muokattu:
Sitten vielä omista tilanteista:

Pe 17.10 oli folliultra, jossa oli yksi johtofolli. Lauantaina pistin Ovitrellen ja ma 20.10 aamuna oli inssi, folli oli 19mm ja limis 13 mm. N. 2 tuntia inssin jälkeen oli ovis, oli aika todella tukalaa töissä, koska kivut oli aika hurjia! En pystyny istuun, enkä käveleen melki koko päivänä. Onko muilla kovia oviskipuja?

Nyt kivut on helpottanut ja ei oikeastaan ole mitään kipuja eikä tuntoja. Ainoastaan rinnat ovat tosi kipeät, johtunee Ovitrellestä. Aikaisemmin minulla käytettiin Pregnyliä ja se yhdessä lugejen kanssa sai aikaan myös kovat rintakivut.Tukihoitona luget vaihdettiin kahteen Pregnyl-piikkiin (eka 24.10 ja toka 29.10), joten raskaustestiä on turha tehdä ennen testipäivää, koska testi näyttää positiivista koko piinailun ajan pregnylistä johtuen. Yleensähän olen alkanut testaileen jo DPO10 lähtien, mutta säästyypähän siltäkin stressiltä. Lääkäri sanoi myöskin, että älä turhaan tulkitse mitään oireita, koska Pregnyl sisältää raskaushormonia ja aiheuttaa siten myös raskausoireita.

Eli eipä tässä muuta voi kuin piinailla, odotella ja toivoa :)

Mikäli siis joku päivittelee listaa niin minut voi lisätä piinailijoihin 4.IUI, Testipäivä 5.11 Lääkitys pri+lz+mp+o+pr, Syy PCO ja Anovulaatio.

haaveilija0: Aah juu siinä on vielä sellainenkin juttu sitten siittiöiden kanssa :(
Olet aivan oikeassa kyllä tuon ajattelujutun kanssa, sillä eipä se synkistely ja negatiiviset ajatukset mahdollisuuksia ainakaan paranna...se vaan on välillä vaikeaa muistaa :)
 
Dominokeksille migreenistä. Mulla on ollu tosi pitkiä taukoja, ettei tuu migreeniä ollenkaan, puol vuotta tai jopa vuosi. Nyt just viime kierron aikaan tuli kaks kertaa ja se jälkimmäinen oli 2 päivää ennen inssiä. Kerroin sille inssilääkärille, että oon ottanu migreenilääkkeen, se sanoi että ei hätää, kunhan en ota sit inssin jälkeen muuta kun 1 g panadolia. Panadolit ei oo kyllä ikinä auttanu mun päänsärkyihin. Nyt pitää vaan toivoa, että niitä ei tule ollenkaan. Yhdellä kaverilla oli raskauden aikaan hirveesti migreenejä, ei kai se oikein voinut mitään niihin ottaa. Joutu vaan kärsimään.

Jännitän ihan kuollakseni täällä, kun eilen ja tänään on paperiin pyyhkiessä tullu ruskeeta tuhruu. Tänä aamulla tais tipahtaa pönttöönkin. Ärsyttää miksi aina oon tämmönen vuotava tapaus. On ovisvuotoa, vuotoa viikko ennen kuukautisia, sit kuukautisvuoto ja nyt vielä joku saakelin alkuraskausvuoto. Googlauksella selviää, että se on ihan normaalia tai sitten se voi tarkottaa jotain. Eikä mitään voi tehdä. Muuta kun odottaa. Onneks ei juuri mitään kipuja ole.

Ja anteeks että tälle osastolle tulin tilittään. Ihanaa, että olen tässä tilassa, mutta huolet ne vaan pysyy. Ja piinaava odottelu. Kun tietäisi kaiken olevan kunnossa.

Lara_ voi surku. Olin ihan varma, että teilläkin olis nyt onnistanu. Halaus ja voimia.

Ruu84 ja Veerukka. Ihmettelen kyllä itse, että tällä stressin määrällä voi tulla raskaaksi. Ei siisi kannata stressata enää lisäksi sitä, että voi ei kun stressaan. Siitä huolimatta voi plussa napsahtaa joku kerta.

Tässä vielä tämä alkava pimeä vuodenaika. Koittakaa löytää iloa piinoihinne, suruunne, huoliinne ja jännityksiinne. Kyllä meillä naisilla on kestettävää.
 
Kun teillä monilla on kovia oviskipuja, niin liittyykö ne nyt noihin hormoneihin vai mikä se juttu oikein on? Onko teillä aina ollut? Minulla siis vasta eka inssi edessä ja olen vielä vähän pihalla kaikeasta, mutta vasta tällä palstalla olen törmännyt ekaa kertaa oviskipujen olemassaoloon.
 
Nuolisade ja Hedelmiina: Mulla ei ole aikasemmin ollut yhtä pahoja oviskipuja, kun näissä kahdessa clomikierrossa, mitä olen ehtinyt kokea. Kipua on kestäny 2-3 tuntia ja ekassa inssissä kivut alko inssipäivän iltana ja tässä tärpänneessä siis ennen ja inssin aikana oli ne kovimmat kivut, josta sanoinkin lääkärille. Eikä sen jälkeen enää sattunut uudestaan, joten yksillä kivuilla mentiin. En tiedä puhkesko se pienempi ultrassa näkyny rakkula ihan heti ultrauksen jälkeen vai miten siinä kävi. Ja kumpiko niistä nyt on lähteny itämään vai molemmat. :)

Ennen hoitoihin lähtemistä tarkasti muistellen ehkä muutaman kerran on ollut oviskipuja, mutta ei mitään näihin verrattavia.

Ja vielä, testasin siis ekan testin DPO 15 ja viiva oli vaalea, mutta seuraavana päivänä digitesti näytti raskaana 2-3 vkoa.
 
hedelmiina mulla on oviskipuja, kestää parhaimmillaan 4-5 tuntia ja tekee todella kipeetä, ei tiedä missä asennossa ois hyvä olla.
Kävin eilen lääkärissä käynnin jälkern miettii et voisko tol mun alaselällä olla osuutta tähän ettei tärppää. Se on siis vaivannut viimeiset puoli vuotta mutta nyt vasta lääkäri otti tosissaan kun tutkiessaan selkääni valui minulta kyyneeleet silkasta kivusta...
 
Oviskivuista... tämä kierto oli eka jossa kivut oli sitä luokkaa että jalat meinas lähteä alta ja niinkuin kerroi kin tämä oli inssiä edeltävänä iltana. Näissä letrokierroissa (tämä kuudes) olen ehkä joka toisessa tuntenut oviksen, mutta tämä oli eka kivulias kerta. Ennen letroja en tuntenut ovista, toki oli vaikea tunnustella kroppaa kun kierto heitteli 30-60 päivän välillä. Enkä kyllä ole varma tapahtuiko ovista tuolloin ollenkaan.
Mukavaa perjantaita. 6 tunnin päästä viikonloppuvapaat :)
 
Hieman taas taukoa ollut tästä kirjoittelusta mutta olen teidän kommentteja käynyt kyllä lukemassa. Onnittelut plussanneille, mahtavaa että näitä onnistumisia tulee. Saa itsekkin lisätsemppiä! Itselläni vielä vajaa viikko piinailua...nyt jotenkin olen pystynyt olemaan rennompi asian suhteen verrattuna edelliseen piinaviikkoon. Silloin olin niin varma että plussa tulee kun oli hyvät lähtökohdat mutta kun ne menkat sit alkoi niin tuli todellisuus vasten kasvoja ja kovaa. Joten nyt oon ollut liikkeellä varovaisin mutta toiveikkain odotuksin. Vielä ei ole ollut minkäänlaisia tuntemuksia mihinkään suuntaan...En tiedä onko hyvä vai huono asia. Ainut miinus juttu oli kun toissa yönä yhtäkkiä nousi kuume 38,3 mutta laski aamulla 37...oon tässä nyt ollut saikulla pari päivää. Toivottavasti tää ei nyt vaikuta mitenkään negatiivisesti asiaan...Kuumetta ei siis ole ollut sitten toissa yön. Nyt toivon todella että menkat ei ala, pitäisi alkaa sunnuntaina/maanantaina normaalin kierron mukaan...Testausta olis keskiviikkona...
 
Tänään tosiaan oli testipäivä ja negatiivinen tuloshan sieltä tuli ja myös tänään alkoi tuhruttelu vuoto :( En sitten tiedä onko nämä menkat vai mitä, kun alkavat normaalia kiertoa aikasemmin, päätin kuitenkin nyt viikonlopun seurata tilannetta ja maanantaina varata folli ultra aikaa. Sitten olisi meidän kolmas ja viimeinen inssi julkisella puolella. Sen jälkeen tiedossa ivf jonoon meno.

Ruu84 Sun postaus oli kuin minun suusta, siis noiden tuntemuksen suhteen..Pitäisi todellakin yrittää elää murehtimatta ja vain tätä hetkeä. Vaikka välillä sitä huomaa miettivänsä, että mitä tämä minun elämä sitten on jos lapsia ei tule?!

Voimia kaikille ja ihanaa kun on tälläisiä kohtalosisaria, vaikkakaan tätä lapsettomuutta ja näitä hoitoja ei toivoisi kenellekkään läpikäytäväksi!

Onko muuten kenelläkään kokemusta/tietoa, että kun menee julkiselle ivf jonoon niin voisiko tämän 4-5 kuukauden aikana, jonka on jonossa niin käydä yksityisellä vielä kokeilemassa inseminaatiota, vai onkohan se ihan turhaa?
 
Nyt on toinen inssi takana. En kyllä kovin toiveikkain mielin lähde piinailemaan, tänään vasta kp13 (folli oli 19mm) ja pregnylin pistin vasta inssin jälkeen eli ovis tulee aikaisintaan huomisiltana. Lääkäri sanoi, että viikonlopun takia oli pakko toimia näin. Maanantaina inssi olisi ollut myöhässä ja tänään pregnylillä aikaansaatu ovis follin ja limakalvon kokoon nähden todennäköisesti liian aikaisin, joten sitä ei voinut pistää etukäteenkään :/ Huomenna siis ahkeraa kotiyritystä lisäksi. Ei kai tässä muu auta kun ajatella, että taas ollaan asken lähempänä ivf:ää.. pöh.

Voi Ruu84 :hug: Pahoittelut myös tyy84, nega tuntuu aina yhtä pahalta :'(

Veerukka, uskon vahvasti että tulehdus voi vaikuttaa, sama juttu kuin endometrioosissa -> tulehdustila haittaa hedelmöittymistä ja kiinnittymistä..
 
Viimeksi muokattu:
Tyy 84!Missäpäin olet julkisella hoidossa?Jos saan vähän udella?????Kun sulle ilmeisesti tehdään vika inssi jo seuraavaan kiertoon?Sanon jo,kun Hgin Naistenklinikalla käsketään pitää 1 välikierto(kurjuuden lisäämistä) ennen seuraavaa inssiä..????Joka on mullakin mitä todennäköisimmin edessä.Ajattelin ekaksi että tuo välikierron pito johtuu siitä että on p a k k o pitää hormonivapaa kierto ennen seuraavaa yritystä..mutta ei taidakaan olla niin.?Hmmm...ilmeisesti Naikkarilla on vaan resurssipula.Pöh.Muuten ihan kiva paikka,mutta tiedonkulku ja aikojen saaminen mättää..En tiedä sitten onko pitkä aika esim.odotella puhelimessa 40min folliultran varausaikaa aamuysiltä(työpaikan pukuhuoneessa,onneksi mulla on ymmärtäväiset työkaverit..)"olette yhdeksäs jonossa..olette kahdeksas jonossa jne..."Lisäksi lääkärit vaihtuu.Mikä on vähän raivostuttavaa...selität samat jutut uudestaan..ja uudestaan.

Lisäksi tuo henkinen puoli siellä on vähän heikolla kantilla-mitään psykologista tukea ei ole tarjolla.Hirveesti ei ole vointeja kyselty!Viimeksi kun hoitaja soitti 3 vkoa meidän ekan inssin jälkeen,ilmaisi kuitenkin olevansa pahoillaan,kun ei tärpännyt.Olen ajatellut että kun mulla olisi työn puolesta psykiatrinen sairaanhoitaja käytettävissä(noin 3-4 käyntiä varten),voisin mennä juttelemaan.Ja jos sais miehen mukaan,niin viel parempi.

Anyway,hyvät viikonloput kaikille,koittakaahan keksiä jotain kivaa-Ai niin i s o t onnenhalit ja tarrasukkia plussanneille!!!
 
Hei pitkästä aikaa ja super onnittelut Illa Tuu!! :) ihanaa..

Pahoittelut tyy84 :(

Täällä oltiin keskusteltu oviskivuista täällä yksi jolla on ollut esikoisen syntymän jälkeen ihan selvät oviskivut joka kuukausi tän 7 vuoden ajan. Huomaan tosiaan aina et kummalla puolella tapahtuu jotain ja kipuja on 3-4 päivää ja loppuu tosiaan heti ku ovis tapahtuu.

Nyt mennään kp11 ja kävin tänään folliultrassa ja siellä oli molemmin puolin 1*17mm folli ja limäkalvo 7mm todennäköisesti sunnuntaina tehdään sitten inssi. Eikun ahkeraa tikuttelua että en myöhästy :)
 
Haaveilija1986:
Tsemppiä inssiin! Tehdäänkö julkisella (vai oletko yksityisellä) myös viikonloppuna inssejä? Yksityisellä, ainakaan meidän paikassa ei onnistu, joten stressiä siitäkin, että koko homma menee joskus ohi viikonlopun takia. Mulla oli folliultra myös tänään: 1 x 14 mm ja inssi arvioitiin onneksi vasta ti-ke. Jännittää tuleva!
 
Viimeksi muokattu:
Karjalanheili Me ollaan myös oltu naistenklinikalla ja niin vihaan sitä "olette kymmenes jonossa"... Mulla on kyllä sattunu mukavaa hoitohenkilökuntaa ja mullahan tehtiin 2 inssiä perättäisiin kiertoihin! En tiennyt, että siellä olis ollut joku sääntö ettei tehdä.

Nyt kun ajattein tarkemmin, niin se ekan inssin tehnyt lääkäri taisi kyllä olla vähän aloittelija, se soitteli ja kysyi joltain neuvoa kun pyysin keltarauhastukilääkkeet. Hän oli sama tyyppi, joka sillon päätti, että jos ei nyt tärppää, niin soita sitten heti kun menkat alkaa, uusi aika, niin päästään tekemään toinen heti perään. Ja niin tehtiin.

Olisko mulla sitten vaan käyny säkä, tai sit se on tapauskohtasta. Tai aina kiireen mukaan.

Vähän harmittaa kun tänään sain sieltä ajan varhaisultraan, joka vois olla rv 7, mutta joudutaan odottelemaan nyt nelisen viikkoa sitä vielä. Hirmusta piinaa, että onko kaikki kunnossa.
 
karjalanheili Minä olen oyssissa hoidoissa. Onpa outoa kuinka nämä ohjeistukset vaihtelee kaupunkien välillä. Tammikuusta-toukokuuhun söin clomivemejä, mutta yhtään inssiä ei päästy silloin tekemään kun lääkkeet eivät antaneet vastetta..toukokuussa kun minulla oli lääkärin soittoaika niin silloinen lääkäri sanoi, että onpa outoa kun sinun on annettu syödä 5 kuukautta putkeen noita lääkkeitä, yleensä kuulemma taukoa pitäisi olla 3 kuukauden välein?! No sitten nyt syksyllä letrozuleilla vihdoin ollaan saatu vastetta ja inssejä päästy tekeen. On se tuolla oysissakin turhauttavaa kun joka kerta on eri lääkäri ja kun eihän niillä ole aikaa lukea koko sairaskertomusta vaan täytyy itsellä olla aika skarppina kertomassa.

Edelleen tuhruttelu vuoto jatkuu ja on menkkakipujakin.. mulla on aina se ongelma, että en oikein tiedä minkä laskea ekaksi vuotopäiväksi kun menkat alkaa yleensä aika niukasti ja vain pari päivää vuotaa runsaammin.. täytyy sitten vain arpoa, että millloin aloittaa letrozul kuurit. Nyt vaan odotan,että pääsee kolmanteen inssiin ja sitten ivf jonoon.

Kyllä näin menkkojen alkaessa mieli menee maahan aina muutamaksi päiväksi.. mutta jospa se tästä taas ja pääsee uuteen nousuun..

Ihanaa viikonloppua kaikille <3
 

Yhteistyössä