Inseminaatio 2014

Ansku83 ja elisavete: Onnea plussasta. :heart:

jennica: Mulla oli kolmannessa inseminaatiossa myös rakkula jo puhjennut ja silloin lääkäri sanoi, että kyllä munasolu siellä 24 h selviää jos on ihan kunnollinen munasolu.

Chiligail: Harmi negasta :( En osaa sanoa vaikuttaako rakkulan kasvatukseen käytettävät lääkkeet jotenkin LH-tasoihin ja ovulaatiotesteihin. Itse olen enemmänkin epäillyt, että minulla lääkkeet laskevat LH-tasoja, koska luteaalivaihe on jäänyt niin lyhyeksi sellaisina kertoina kun sitä lääkkeettä on käytetty (ja Pregnyliä).

Toivonpilkahdus: Tsemppiä inssiin ja pistämiseen. Ne menee varmasti hyvin.

Stella: Hyvä, että osaat suhtautua asiaan hyvin, tai niin ettet muserru harmistuksen tai surun alle. Mutta saat myös surra.

ON: Kp1 on saapunut. Ei yhtään liian aikaisin mutta olisi voinut alkaa päivän myöhemminkin. Mutta ei mitään. Hyvä näin :) Folliultra olisi sitten kp11 ja heti pääsiäismaanantain jälkeen. Omien laskelmien mukaan, paitsi jos lääkäri tekee töitä pääsiäismaanantaina niin sitten ne on silloin. Tietysti voi olla, etten saa aikaa edes lääkärille, mutta tuskin sitä kannattaa nyt murehtia. Femar alkaa huomenna.

JOten mulle voi päivittää kp 1/30 ja folliultra 22.4. muutan sitten tuon folliultran jos se siirtyy johonkin muualle.
 
Paljon onnea kaikille plussanneille.
Eilen käyty folliultrassa. Limis oli vaan 4mm ja lääkäri ei löytäny yhtään follia. Eilen oli muistaakseni kp 10. Ei mulla yleensäkään oo tässä vaiheessa vielä kovin isoks kasvanu, mutta aina on näkyny muutama ihan pieni. Nyt jäi vähän häiritsemään että eikö siellä tosiaan ollut vielä lainkaan vai eikö se lääkäri vaan saanu niitä näkymään. Siellä on 3 eri lääkäriä ja tää on niistä uusin tulokas.
No hyvä vaan jos follit on vielä tosi pieniä. Mulla ne kasvaa aina aika hitaasti ja jos vauhti on tämä niin inssi ehkä onnistuukin tästä kierrosta. Jos aikataulu on sama kun viime kierrossa niin inssi ois heti pääsiäisen jälkeen ti tai ke. Toivotaan vaan että onnistus. Seuraava folliultra on ens tiistaina 15.4
 
Mulle nämä mitat ja muut ei kerro mitään, joten jos joku osais vähän suomentaa niin olis kiva. :)
Eli siinä ensimmäisessä näytteessä miehen simppanäytteessä oli tilavuus 6ml, siittiöitä 21 milj./ml. A-liikkuvuus 3%, B-liik. 25%, normaaleja 2%.
Mulla nyt torstaina olleessa folliultrassa (kp 10) endom. 4mm, vasemmalla DF 13x14 mm.
Eli onko nuo limakalvon ja follin mitat millasia?
Mitä tarkottaa miehen simpoissa että normaaleja on 2%?
 
Viimeksi muokattu:
Toivonpilkahdus Simppanäytteestä en osaa sanoa mitään...lukiko siellä missään lisäselvityksenä tai diagnoosina mitään mikä päättyy sanaan spermia (tai jotai tuoho suuntaa se oli)? :) Folliultraan, folli on miusta hyvän kokonen (jos siulle on oletettu ovis kp 14 tapahtuvaksi ni ehtii kasvaa siiheks kyl hyvin), mut limis miun kokemuspohjalla ehkä aika ohut! Mut toivottavasti paksuuntuu vielä! =) Eiks se lekuri sit sanonu mitää noista? o_O


Miut voi siirtää sitten plussanneisiin: Ansku83 // 1.inssi // dpo 15/16 // lääkkeet: pri+sy+pu+pr+l+m // syy: PCO // plussauspäivä (10.4) 13.4.
Eli tosiaan 10.4. tuli digiin se raskaana 1-2....ja pirulaine anto viel tänää saman! (ai meneekö järki...ei juurikaan :stick: :D ) Mut Pregcheck on kyl ihan selkeesti vahvistunu torstaista! Tosin tänään digi tulos sillä erotuksella et teksti Raskaana, tuli siihen jo n. 1 min jälkeen ja nuo viikot jossain 3min huitteilla! En tiä onks sil mitää merkitystä millekkää, mut ekaan digiin ne tuli yhtäaikaa siin 3min kohilla! :D

Kiitos kaikille onnittelijoille! =) :heart:

Iso pahoittelut negan saaneille ja jättitsempit uuteen kiertoon ja yritykseen!!! :heart:

Ja kaikille yhdessä ja erikseen oikein mukavaa kevään jatkoa ja suuria plussatuulia!!!! =)

 
Liityn seuraanne.

Minä 28 ja mues 33v. Yritystä takana 2v 7kk. Diaknoosina selittämättömät.
Tarkoitus oli tehdä inssi tästä kierrosta, mutta kuinka ollakkaan taitaa pääsiäis pyhät häiritä. Eli inssiin sitten 05/2014.

Clomifenit otettu käyttöön ja tänään kp 6/28. Ja ultraus olisi ensi torstaina.
 
Ihanaa Ansku:heart:pidetään peukkuja että kyytiläinen on ja pysyy vahvasti :)

Me eilen illalla miehen kanssa juteltiin näistä lapsi asioista.parin tunnin keskustelun ja punnitsemisen jälkeen tulimme siihen tulokseen että me teemme vielä 4. inssin toukokuussa.Sen jälkeen kesä tauko ja 1 IVF passeineen ja sit annetaan olla.Jos ei tärppi käy, rupeemme heti suunnittelemaan ulkomaille muuttoa.Meillä haaveina lähteä vuodeksi jossain vaiheessa töihin.Kuopus saa lähteä sitten mukaan ja käydä koulua paikan päällä.Eli emme varsinaisesti masennu vaikka iltatähteä ei kuuluisikaan.Mutta tokihan se olisi ihan kiva :)
 
Viiva: Kiitos kannustuksesta ja tuesta :hug: Hyvä, että teijän aikataulut osuu kohdilleen =) ¨

Hepaliini: Toivottavasti sinne joku hyvä folli vielä ilmaantuu =)

Tervetuloa maikki :wave:

Oma napanen: Ei passais nuolaista, ennen kuin tipahtaa. Kivut paheni päivä päivältä ja muuttui lopulta aivan järkyttäviksi. Päivä meni sairaalan päivystyksessä pötköttäen ja kohtutulehdus todettiin :headwall: Onneksi suht. ajoissa, niin jospa vermeet ei olis menny pysyvästi pilalle :ashamed: Tympäsee, mutta minkäs tekee. Lääkäri sanoi, ettei ole ollenkaan harvinaista kun km:n alkaessa kohdunsuu aukenee ja se kerää helpommin bakteereja sitten. Varsinkin kun mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, niin ihan kaikki ei välttämättä vuoda pois, vaan perukoille jää jotain hilppeitä. Toivottavasti seuraaviin menkkoihin eli tulevaan inssikiertoon mennessä olen toipunut tästä =)
 
Viimeksi muokattu:
INSSILÄISET 2014

Maanantai 14.4.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Mursu833.?16/28-31luomuselitm.
Toivon-
pilkahdus
1.14.0410.04.14/28lzselitm.
Läiti3.05/1414.04.14/30m+lz+mp+prPCO
Spirit2.04/1411.04.13/28-30fanovul + simpat
Hepaliini2.04/1415.0412/34-38pu+prsimpat
Karmini2.-15.04.11/30cselitt.
Moonsihn33.-11.04.10/28c+prselitm.
Maikki19851.05/201417.0407/28cselitm.
Viiva845.04-05/1422.0403/35-38f+pu+prPCO + siittiöt
Chiligail1.04/1416.0401/29lz+mp+pr+lsiittiöt
Kais2.04-05/14??

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


Taustalla: Jenett, Luis, StellaI, Juulia82

PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOLääkitysSyyTestipäivä
Zoona3.-pu+pr+lselitm.5.4.
Tuutunen801.11c+prsiittiöt16.04.
Tähtisilmä6.07lselitt.21.04
-jennica-3.04pr+lt23.04

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.04.
Elisavete2.lz+mp+pr+lanovull.10.04.
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl(13.3.) 17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.


Päivittäjät: Chiligail ja Mursu83

Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenet naiset
Lista päivitetty ja tarkistakaa tiedot.. :)

MUISTAKAA et puhelimella päivityspyynnöt vaikka tekstin loppuun ja tietsikalla lihavoitu tai punaisella niin erottuu...

Onnea vielä Ansku ja Elisaveta plussasta, mukavasti joko kk tie meidän plussanneiden lista vaan kasvaa! Ihanaa.

Onnea tämän vk ultraan ja inssiin menijöille.

ON: Täti kylässä ja uutta kiertoa kohti, keskiviikkona ultra ja sit katsotaan miten ja millä hormoonikombilla tämä kierto mennään. Toivotaan et pääsiäinen ei hirveesti sekoita meidän inssi suunnitelmia ja vihdoin päästäis siihenkin.

Mukavaa päivää
 
Blääh..ultrassa käyty.Nyt sieltä löytyi sitten 3kpl 13mm...omasta päätöksestä siirretään seuraava inssi toukokuulle.
Meinaan tarjosivat ultra aikaa keskiviikolle ja ehkä inssiä torstaille...tosin inssiähän ei edes tehtäisi jos folleja olisi edelleen 3kpl...että jepa jee.nyt on sit oma valinta käytetäänkö luomuyritys hyväksi...suurella todennäköisyydellä teemme näin.
Oikein mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille tasapuolisesti :)
Ei mene kuin elokuvissa ei.
 
Viimeksi muokattu:
Heiii! Anteeksi hiljaisuus. Lomailin poissa koneen äärestä ja olin siinä uskossa, että voin hyvin puhelimella tänne huudella. Mutta eipä onnistunut, ei ainakaan minun luurilla :(

Valitettavasti ei ole ilouutisia kerrottavana. Loman aikana pärähti menkat eli sitä se vuoto enteili. Minusta tulee taustailija, kun en taida sopia mihinkään taulukon lokeroon. Inseminaatiot on osaltamme ohi ja joudumme/pääsemme ivf:ään. Pöyrin täällä silti teitä seuraamassa:D
 
Heipähei!

Viikonloppuvieraat ja muut kiireet vieneet ajatuksia ainakin jossain määrin etäämmälle inseminaatiosta, tai ainakin tietokoneesta ;), joten kirjoittelu on jäänyt.

Suuret onnittelut plussanneille! :flower: Positiivinen raskaustesti pitkän odottamisen ja lukuisien pettymysten jälkeen saa varmasti aivan käsittämättömän tunnemyllerryksen aikaan. Kaikkea hyvää odotusaikaan!

Mulla oli mahdollisesti eilen ovulaatio. Luteaalivaiheeni kestää laskelmieni mukaan 15 pv, joten "testaaminen" ajoittuu vappuun. Lainausmerkit siksi, että inseminaation ja lääkityksen puuttuessa, en tässä kierrossa pahemmin piinaile. Testejäkään ei ole kaapissa kiusaamassa. Odottelen kesää ja lisätutkimuksia. Koska haluaisin täällä vielä olla menossa mukana, minut voi siirtää piinailijoihin:
Mursu83 / luomu / dpo 1 / - / selitm. / 1.5.
 
Mulle nämä mitat ja muut ei kerro mitään, joten jos joku osais vähän suomentaa niin olis kiva. :)
Eli siinä ensimmäisessä näytteessä miehen simppanäytteessä oli tilavuus 6ml, siittiöitä 21 milj./ml. A-liikkuvuus 3%, B-liik. 25%, normaaleja 2%.
Mulla nyt torstaina olleessa folliultrassa (kp 10) endom. 4mm, vasemmalla DF 13x14 mm.
Eli onko nuo limakalvon ja follin mitat millasia?
Mitä tarkottaa miehen simpoissa että normaaleja on 2%?
En mikään asiantuntija ole, mutta yhden siemennestetutkimuksen raportin ja muutaman inseminaation jälkeisen potilaskertomuksen, ml. sperman tiedot, lukeneena tulkitsen seuraavaa (toivottavasti ei mene pahasti pieleen ja pahoittelut, jos toistan itsestäänselviäkin asioita):
* Tilavuus 6 ml (melko paljon nestettä), siittiöitä 21 milj./ml --> siittiöiden kokonaismäärä on edellisten tulo eli 126 milj. (hyvä)
* A-liikkuvuuden arvo ilmoittaa, kuinka suuri osuus siittiöistä on nopeasti suoraan liikkuvia (eli "parhaat" siittiöt)
* B-liikkuvuuden arvo ilmoittaa, kuinka suuri osuus siittiöistä on hitaasti eteneviä
* A+B:n tulisi suosituksen mukaan olla yli 32 % (omalla siipallani tämä luku on vaihdellut melko paljon näytteestä toiseen, joten liikkuvuus ei ole mikään kiveen hakattu arvo)
* "Normaaleja" viittaa siihen, kuinka suuri osa siittiöistä on niin sanotusti normaalinmuotoisia. Meidän analyysituloksissa tässä kohtaa on tyhjää eli asiaa ei ole tutkittu lainkaan (!). Viitearvona lukee > 4 %. Kuitenkin, jos on tämän alle, en olisi kovin huolissaan, koska usein sitä ei tosiaan edes nähdä tarpeelliseksi tutkia. (Nyt kyllä alkoi kiinnostaa, miksi ei tutkita ja pitäisikö sittenkin tutkia...)
 
INSSILÄISET 2014

Tiistai 15.4.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Läiti3.05/1414.04.15/30m+lz+mp+prPCO
Spirit2.04/1411.04.14/28-30fanovul + simpat
Hepaliini2.04/1415.0413/34-38pu+prsimpat
Karmini2.-15.04.12/30cselitt.
Moonsihn33.-11.04.11/28c+prselitm.
Maikki19851.05/201417.0409/28cselitm.
Viiva845.04-05/1422.0404/35-38f+pu+prPCO + siittiöt
Chiligail1.04/1416.0402/29lz+mp+pr+lsiittiöt
Kais2.04-05/14??

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


Taustalla: Jenett, Luis, StellaI, Juulia82, Zoona

PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOLääkitysSyyTestipäivä
Tuutunen801.12c+prsiittiöt16.04.
Tähtisilmä6.08lselitt.21.04
-jennica-3.05pr+ltendo.23.04
Toivon-
pilkahdus
1.02.lz+prselitt.28.04
Mursu833.02luomuselitt.01.05

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.04.
Elisavete2.lz+mp+pr+lanovull.10.04.
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl(13.3.) 17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.


Päivittäjät: Chiligail ja Mursu83

Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Tänään käyty folliultrassa. Limis vielä 4,5mm ei siis juurikaan ole viime kerrasta kasvanut. Folleja oli 7mm, 10mm ja pari pienempää. Riskillä jatketaan piikityksiä pääsiäisen yli. Tiistaina 22.4 seuraava folliultra ja jos ei ole liian moni folli kasvanut isoksi ja jos johtofolli ei ole vielä irronnut niin keskiviikkona olisi inssi. Onneksi follien kypsyttely on minulta yleensä vienyt pitkään niin uskoisin että keskiviikon inssi onnistuu, toivottavasti.

On kyllä kiva kun on inssiläisille tämä oma ryhmänsä. Kavereille en ole kertonut että toinen lapsi on haaveissa ja että taas jouduttiin hoitoihin. Ja kun yksi parhaista kavereista tuntuu raskautuvan pelkän ajatuksen voimalla aina ekasta yrityksestä niin sellaiselle on jotenkin vielä vaikeampi puhua näistä jatkuvista epäonnistumisista.
 
Tämä ryhmä on kyllä tosi ihana. Meilläkään ei kukaan tiedä toisen lapsen yrityksestä. Edes,paras ystäväni (koka aina kyllä kaiken muun tietää) ei tästä tiedä. Myöskään vanhemmilleni en ole kertonut, vaikka kuuten hyvin läheisissä väleissä ollaankin. He eivät myöskään tiedä 2009 saamastani keskenmenosta. Liian arkoja aiheita kertoa eteenpäin. On helpompaa "esittää" ettei toista lasta edes olla ajateltu. :|
 
Stella :hug: toivotaan et kierto pysyy tasaisena eikä rupea ryttyilemään :)

Onnea plussanneille!

Ite pitäny vähän taukoa palstalta ja ehkä hyvä niin,ultrassa tänää oikealla puolella 20mm ja vasemmalla 15-16mm!! :O Ikkää aikasemmin tullu tollasta! Nyt vaan pitää toivoa et ovistesti näyttää huomenna plussaa ni kerkee vielä torstaina inssiin..
 
Vau, KARMINI, tosi hyvä johtofolli sulla ja hyvä kakkonen myös! Lupaavalta vaikuttaa loppuviikkoa ajatellen. :) Muistahan raportoida, miten kävi.

Minun kohdalla taulukossa on muuten 3. IUI, vaikka tässä kierrossa ei tehty inssiä. Mutta voin hyvin itsekin muuttaa tuon jokin päivä, kun oon puhelimen sijaan tietokoneen ääressä. Nou hätä. Pääasia että itse muistaa, montako inssiä itselle on tehty. :D
 
Heipsis,

Olen lueskellut tätä teidän foorumia muutamia päiviä ja ajattelin nyt liittyä mukaan keskusteluun. Olen itse 28 ja mieheni 30v. Meillä yritystä takana 1,5v ja aloitettu hoidot viime vuoden loppupuolella yksityisellä klinikalla, koska oma kiertoni epänormaalin pitkä (35-45pvä). Muuten ei ole löytynyt kummastakaan mitään vikaan.

Söin 5 kieroa Letrozolea, mutta ei siitä huolimatta tärpännyt ja nyt ensimmäisen inseminaatio tehty 31.3. eli reilu 2 viikkoa sitten. Menkat eivät ole alkaneet, mutta en halua vielä testailla kun on niin monta negatestiä takana. Ajattelin odotella loppuviikkoon, ja testailla sitten jos menkkoja ei kuulu ennen sitä.
 

Yhteistyössä