Inseminaatio 2014

StellaI: on todella hieno taulukko!!! HYVÄ tuosta on helppo seurata kuka on milläkin kiertopäivällä ja kyllä niiden perusteella me kokeneet testaajat ja piinaajat jo hyvin tiedetään millo jännittää kenenkin puolesta!!
Juuri tuollaista taulukkoa tarkoitin... Minä peukutan...
Ja stella, älä ole säälittävä tai sit ollaan yhdessä, luulen et minäkin istun pytylle jo dpo 10 kohdalla ja ainakin haikailen et tulisko ne II viivaa näkyviin.. Ihanaa et olet samanlainen.:hug:

Mursu: eee EEn usko, ku nää tuntuu niin pitkiltä.. |O

Moonsihn3: tervetuloa joukkoon, me olemme aika aktiivisia tätä nykyä

Viiva: älä huoli kyllä ne varmasti sinne kerkeää ja asetellaan niin lähelle et noin vilkkaat simpat kerkeää kyllä

ÄitiL: mä luulen et minä ja Stella ainakin voidaan taulukkoa päivittää muutaman kerran viikossa, hyvä taulukko vaan imee enemmän kävijöitä ja voidaan tukea toisiamme paremmin. Kyl päivittäjät varmasti löytyy vai mitä Stella.
 
Viimeksi muokattu:
VIIVA: Ymmärrän huolesi, mutta uskoisin myös, ettei ollut liian myöhäistä, koska ovulaatiosta joka tapauksessa alle vuorokausi ja siittiöille annettiin hyvä lähtövauhti. Kai siihenkin on syynsä, että Pregnyl tosiaan pistetään usein 36 h ennen inssiä. Jos ois tärkeää saada siittiöt kytikseen ennen kuin puhkeaa, niin kai aikataulutuskin olisi toinen. Mene ja tiedä. Jälleen kerran vain luotettava lääkärin arvioon ja toivottava parasta mahdollista lopputulosta. Jaksamista piinailuun!

METSÄTÄHTI: En millään malttaisi oottaa testiuutisiasi! Voi kun saataisiin taulukkoon vuoden eka plussa!!!

CHILIGAIL: Huomasin, että mulla oli jäänyt vastaamatta limakalvokysymykseesi. Mulla oli ekassa inssissä (vain) 7,7 mm. Lääkäri ei kuites moittinut mutta ite jäin asiaa pähkäileen, kun sain paperin postissa. Joskus tutkimuksessa ollut 13 mm, mutta silloin puolestaan johtofollin koossa ollut toivomisen varaa. Taitaapi olla melko ailahtelevainen tämä elimistö.

Nyt unta palloon. Huomisia päivityksiä odotellessa. :)
 
Täällähän on ihanan aktiivista keskustelua, harmi ku en ole ehtinyt kirjottelemaan ja nytki vaan pikasesti tabletilla päivitän itsekkäästi omaa napaa.. Yritän illalla ehtiä kunnolla kirjottelemaan! :)

Meinasin jo siirtää testaamista, koska virallisesti menkat ei ole vielä myöhässäkään (nyt kp 27/23-26). Mutta koska mieski oli vielä kotona, päätin kuitenki tehä testin. Ensin katottiin, että siinä on vain yksi viiva. Mutta ku tarkemmin katso ja tikkua valossa pyöritteli, näky sellasta, mitä r-testissä ei ole koskaan vielä näkyny: toinen, hyvin haalea viiva :eek: Vielä en uskalla kovin iloita (älkää vielä ainakaan plussanneisiin siirtäkö), mutta jotain ilmeisesti tapahtuu tai ainakin yrittää tapahtua ja se on jo jotain :) Nyt oottelen ainaki pari päivää (jos maltan!) ja jos menkkoja ei ala kuulua, teen uuden testin.
 
Kylläpäs täällä on paljon keskusteltu! En meinaa perässä pysyä kun totuin siihen hiljaiseloon tällä palstalla! :D

metsätähti, IVF:n on puolen vuoden jonotusaika. Toukokuulle tuli jo aika lääkärille, ehkäpä joku suunnittelukäynti tai vastaava.

Minulla on tämän kierron ensimmäinen folliultra huomenna ja inssi todennäköisesti ensiviikolla. Ärsyttää vaan jo valmiiksi kun lääkäri olisi aina tuputtamassa tuota follikkeleita stimuloivaa hormonia (Menopuria) mutta itse en halua sitä enää käyttää. Viimeksikin sanoi ettei ovulaatiota tule ja vaadin kuitenkin päästä vielä ultraan ja kyllähän se ovulaatio sieltä tuli. Ensimmäisessä inssissä, mistä siis tärppäsi, lääkäri oli myös samaa mieltä. Huoh. Miä en ymmärrä miksi inssi luomukiertoon on ainakin tämän lääkärin mielestä mahdotonta?!? Itsellä kuitenkin kierto keskimäärin 32 päivää ja silloinhan on ihan selvä asia ettei ovulaatio ole kiertopäivä 14. Itsellä muutenkin follit kasvavat alussa hitaasti ja ottavat sitten hurjan kasvuspurtin loppua kohti. Inhottaa vaan "tapella" lääkärin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitti murut :flower: Kyllähän tuohon semmonen "folliultra" -sarakekin näköjään mahtuu. Ja juu, me voijaan Chiligailin kanssa tuota päivittää =)

Chiligail: Ihanaa kun voi olla säälittävä jonku kanssa yhessä :LOL: :hug:

Metsätähti: Jännässäpä pitää :popcorn:
 
Mulla tänään KP 3/30 ja Folliultra on 13.3

Jos noi kiertopäivät tonne merkkaa niin sit melkeen pitäs näkyä ylhäällä esim Tiistai 4.3.2014... Meinaan noissa kiertopäivissä menee kyllä äkkiä sekasin...:popcorn:
 
INSSILÄISET 2014

Tiistai 4.3.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliultraKpLääkitysSyy
Jenett3.?pu+pr+lselitm.
Luis3.03/14g+pr+lselitm.
Zoona3.03/14pu+pr+lselitm.
Tähtisilmä5.03/145.3pr+lselitm.
Spirit1.03/14fPCO + simpat
Mursu832.03/1410.3c+pu+prselitm.
Karmini1.03/14?selitm.
Läiti2.03/1413.33/30m+lz+mp+prPCO
Juulia822.03/14g+o?selitm.
Kais2.04-05/14??

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran

PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIKpLääkitysSyyTestipäivä
Metsätähti842.27/23-26c+g+prsiittiöt?4.3
Moonsihn31.c+prselitm.12.3
Stella1.19/28c+pu+prendo + ovl14.3
Chiligailluomu11/29mp+pr+lsiittiöt14.3
Viiva843.f+pu+prPCO + siittiöt17.3

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä


Päivittäjät: Stella & Chiligail

Päivityspyynnöt punaisella! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Puuh, olin eilisin inssin jälkeen jotenkin niin maassa, että suurimmaksi omanapailin, mutta nyt vähän paremmalla mielellä. Illalla kun porasin sitä, että tää ei onnistu. MUtta totuus on, ettei kukaan voi tietää milloin ne rakkulat ovat sieltä puhjenneet:

Stella: Hieno taulukko :) Mäkin pääsin sit piinailijoihin ja just eilen jo mietin, että tekisin Pregnyl-testin, en ole koskaan nähnyt kahta viivaa raskaustestissä. Että kyllä meitä muitakin säälittäviä täällä on.

Juulia82: Tervetuloa vaan mukaan :) Aina mahtuu kanssasisaria, kokemuksia mukava vaihdella.

Moonsihn: Samoin tervetuloa sinulle. Hyvät on ollut simpat teidän tapauksessa, ei luulisi ainakaan siitä olevan kiinni onnistuminen. Ne selittämättömät taitaakin olla niitä ikävämpiä.

Mursu83: Kiva, että ensi viikolla sulla folliultra, kohti uutta hoitoa vain :)

METSÄTÄHTI: OI KUULOSTAA LUPAAVALTA :heart: Huomenna toivottavasti hyviä uutisia. Tarvittaisiin niin tähän ketjuun tonne plussanneet osioonkin joitakin.

Tähtisilmä: Tsempit tulevaan folliultraan :)

Kiva kun jaksatte päivittää upeeta taulukko Stella ja Chiligail :)

ON: Kuten jo mainitsin, parempi mieli, piinapäivä 1 menossa. Toivottavasti tästä onnistuisi. Päätettiin sitten lääkärin kanssa, että tehdään vielä 4. inseminaatio suoraan tämän perään jos tästäkään ei onnistu. Sitten mietitintään tulevaisuus....mutta sen aika ei ole nyt vaan nyt jännitetään tämän hoidon tulosta :)
 
Viiva: Mukava kuulla, että oot jo paremmalla mielellä =) Mulla on peukut pystyssä, että nyt onnistaisi =)

ON: Nyt sen konkreettisesti vasta kunnolla tajuaa, mistä tulee sana PIINApäivä!! Ai että kun nyt on vasta pp4 menossa |O
 
Metsätähti:?????

Stella & Viiva. Ensi kierrossa täytyy kokeilla myös tuota konstia nähdä edes kertaalleen se kaksi viivaa.

Stella: Hyvältä näyttää. Vielä kun saataisiin kannustimeksi joku plussaaja tuonne!

Oih! Musta olisi kiva piinailla yhtä aikaa muiden kanssa. Noh, ensi kierrossa meitä näyttää olevan aika monta inssiläistä. Tässä luomukierrossa (kp 26/29) ei kyllä ole sellaista piinanmakua kun inssikierroilla on ollut. Silti vähän toiveikkuutta.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä riepu nyt laittoi raskaustestejä tilaukseen.. :ashamed: :D

Zoona: Sanoppa muuta! =) Kyllä se plussalista alkaa kasvamaan täälläkin, miulla on semmonen kutina :D Viime vuosi oli niin epäonnekas monin puolin sekä itellä että yhessä kerhossa, mutta tälle vuodelle siellä on plussapisteet ropissu hyvään tahtiin! Toivottavasti siis täälläkin =)
 
Viimeksi muokattu:
Olen uusi täällä ja käynyt taustalla lukemassa teidän kuulumisia ja jännittämässä miten hoidot toimii. Sain juuri kolmannesta inssistä plussan, eli inseminaatiolla voi onnistua :)

Ensimmäisissä insseissä sain tarkat tiedot simpoista ja follikkeleista ja limakalvon paksuuksista. Toiveet oli noilla kerroilla todella korkealla. Nyt viimeisimmässä inssissä en saanut mitään yksityiskohtaisia tietoja ja ovulaatiotestien mukaan ajankohtakaan ei ollut oikea, mutta silti plussasin.
 
Kiitos kun pääsen kanssanne jännäilemään, vertaistuki todella on tärkeää :heart:

Stella: Hieno taulukko! :)

Metsätähti: Kuulostaa lupaavalta, toivottavasti viiva vahvistuisi kunnon plussaksi!:heart:

Johma81: Onnittelut plussasta!

Zemppiä kaikille piinailijoille piinapäiviin. Itse odottelen vaan ensiviikkoa ja menkkoja alkaviksi, jotta pääsen varaamaan uutta ultraa, vaikka saisihan ne menkat jäädä toki tulemattakin... ;)

Tää läppäri ei nyt jostain syystä anna maalata tätä päivitystä punaiseksi (rasti ton värivalikon päällä?) mut kiertopäivä on nyt 25/32-34
 
INSSILÄISET 2014

Keskiviikko 5.3.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliultraKpLääkitysSyy
Jenett3.?pu+pr+lselitm.
Luis3.03/14g+pr+lselitm.
Zoona3.03/14pu+pr+lselitm.
Tähtisilmä5.03/145.3pr+lselitm.
Spirit1.03/1414.31/28-31fanovul + simpat
Mursu832.03/1410.3c+pu+prselitm.
Karmini1.03/14?selitm.
Läiti2.03/1413.34/30m+lz+mp+prPCO
Juulia822.03/1426/32-34g+o?selitm.
Kais2.04-05/14??
-jennica-2.03/1412.34/26-29pr + ltendo

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran

PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIKpLääkitysSyyTestipäivä
Metsätähti842.28/23-26c+g+prsiittiöt?4.3
Moonsihn31.c+prselitm.12.3
Stella1.20/28c+pu+prendo + ovl14.3
Chiligailluomu12/29mp+pr+lsiittiöt14.3
Viiva843.f+pu+prPCO + siittiöt17.3

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä


Päivittäjät: Stella & Chiligail

Päivityspyynnöt punaisella! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Johma81: Onnea :flower:

Juulia82: Sanoppa muuta ko asiaa :heart: Ei sitä "yksin" jaksais piinailla hullukaan :D

Ei tuossa listan päivityksessä lopun perin kauaa mene kun taulukko on valmiina. Ainakin jos päivittäin sen tekkee, ettei päivitettävää pääse kasaantumaan ja piä alkaa laskemaan kiertopäiviä, vaan voi aina vaan lisätä yhen päivän kullekin.

ON: Kaikki kiva loppuu aikanaan, niin myös 5 päivän työvapaa. Nyt alkaa 10 pv putki yhellä vapaalla puolivälissä. Mun työmatka on 130km suuntaansa, niin mikkään ykkösvapaa ei tunnu juuri missään : / Noh, onpahan muutakin tekemistä kuin tämä PIINAilu! :D

Muoks: Metsätähti mielessäin :heart: :popcorn: Toivottavasti saadaan plussatili tähänkin ketjuun auki!
 
Viimeksi muokattu:
Stella : täällä myös tilattu testejä :D. Jokin vaan hakkaa päässä, että et sinä niitä pääse käyttämään. Viimeksi kesällä plussasin kp10, mutta se meni kesken sitten. Näin jo painajaisia tuhruvuodosta. Mikä kirosana tuo onkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Johmille onnea plussasta! :) Mukava kuulla, että inseminaatiollakin voi onnistua :)

Minulle voisi päivittää: Spirit kp 1/28-31 folliuä 14.3. syy: anovul.+simpat (tuolla on nyt PCO, mutta sitä mulla ei ole kuitenkaan, jostain muusta syystä vaan ovuloimisongelmaa)
 
Minäkin voisin liittyä uutena tänne, vaikka olen palstaanne jo pitkään lueskellut. Muille palstoille olenkin jo kirjoitellut, mutta tämä vaikuttaa tällä hetkellä niin aktiiviselta ja itselle ajankohtaiselta, että voisin tännekin kirjoitella.

Itsellä on todettu viime syksynä laparoskopiassa lievä endo ja osa endosta saatu puhdistettua. Miehen simpat ja omat hormonikokeet ok. Ovuloin normaalisti, mutta raskautta ei vain kuulu. 1,5v yritystä kohta takana. Yhden ainoan kerran olen plussannut heti laparoskopian jälkeen seuraavasta kierrosta, mutta sekin alkanut raskaus vuoti pois parin viikon sisällä. :(

Nyt yksi inssi jo takana. Itsellä usko näihin insseihin on huono tuosta endosta johtuen. Epäilen, että munanjohtimet ovat taas tukossa, joten siinä tapauksessa inssistä ei ole meille hyötyä. Nyt kuitenkin toinen inssi mahdollisesti vielä yrityksessä tähän kiertoon.

Nyt menossa kp 4/26-29 ja folliultra tulossa 12.3. Lääkkeinä ainoastaan Pregnyl+Lutinus viime inssissä.
 
Heips!
Mut voi nyt lisätä listalle eli
Karmini kp 1/30, 1 iui, folliuä 14.3, clomit (5 kerta) ja selittämätön

Osaatteko te jotka olette jo kokeneet inssin niin vähän valottaa miten se operaatio oikein tapahtuu? :)
Äääh,meneepä tää aika hitaasti :D
 
Johma, Onnittelut plussasta! :)

Tervetuloa uusille!

Hyvät kanssasisaret.. Ette kyllä usko! Tän naisen kroppa yllätti kyllä tässä kierrossa ihan täysin.. Kävin tän kierron ekassa folliultrassa ja sieltä löytyi johtofolli 17,4 mm ja limis 10 mm ja kiertopäivä VASTA 11! Inseminaatio on huomenna! :) Pregnyl pistettiin heti ultran jälkeen. Inssi olisi muutoin ollut perjantaina mutta aikaistettiin sitä koska lääkäri ei perjantaina ole paikalla. Miä en voi uskoa tätä todeksi.. Nyt sieltä on varmaan tulossa se super munasolu! :) Eilen tuli vaan miehen kanssa vähän touhuiltua eikä pidättäytymispäivät ole nyt sitä mitä ne toivois mut viimeksikin oli vain kaksi päivää ja simpat silti ihan ok.
 
Karmini, inseminaatio on ihan simppeli toimenpide. Ultrilla seurataan follikkeleiden kasvua, limakalvon paksuutta ja selvitetään inseminaatiolle otollisin ajankohta. Inseminaatio itsessään ei tunnu, ainakaan minulla, mitenkään kummoiselta. Mies toimittaa simppanäytteen ennen inssiä, täällä ainakin noin 45 min ennen inssiä. Näyte pestään eli parannetaan jonkinverran sen laatua ja toimenpiteessä se ruiskutetaan kohtuonteloon. Jos olet käynyt aukiolotutkimuksessa niin tuntemukset ovat aikalailla samantyylisiä kuin siinä mutta itsellä ainakin kymmenen kertaa lievempiä. Viimeksi se ei tuntunut miltään. Tsemppiä tulevaan inssiin! :)
 

Yhteistyössä