Inseminaatio 2014

Tervetuloa Karmini! :wave:

Viiva: Sori mua huvitti tuo paukku juttu :D Mutta ymmärrän huolesi ja että kuinka turhauttavaa on ko ei voi ite asiaan nyt mitenkään vaikuttaa :hug: Toivottavasti maanantaina vielä ehtii :heart:

metsätähti: Kiitos =) Ja kyllä ne raskausuutiset, vauvat yms. kirpasee, ei sille voi minkään.. : / Ihan inhimillistähän se on =)

Edellytyksenä inssiin on yli 1 miljoona liikkuvaa siittiöitä. Vähimmäismääräsuositus on kuitenkin 5 milj. Tiiän kuitenkin ihmisiä, jotka ovat onnistuneet kun siittiöitä on ollut luokkaa 2,5 milj. Joten toivoa metsätähti ja muutkin on! =) Ja nuo kaikki arvot on siis pesun jälkeisiä.


Nämä on niin hellyttäviä, etten kestä! :`)
imgur: the simple image sharer
 
Viimeksi muokattu:
StellaI: mä oon samaa mieltä et limis ois hyvä olla päällä 7 mm miel. lähenpänä 10mm mut joka tapauksessa lisäksi sen koostumis pitäisi olla sellainen 3-kerroksinen. Mites Mursu sulla sit on ollu?
Mulla se folli oli perjantaina 20 mm, limis 8 mm ja kolmikerroksinen, loppukiertoon ajattelin ottaa kuitenkin tueksi Luget..

Mites muut piinailijat ja tikuttajat. Mitä kuuluu?
 
Chiligail: Mulle lääkärit ei oo ikinä maininnu erikseen limiksen koostumuksesta, siis että onko kolmikerroksinen. Mutta oletan sen olevan kun ei ole muuta mainittu ja lääkärit ovat olleet erittäin tyytyväisiä. Pitää ihan uteliaisuuttaan kuitenkin seuraavalla kerralla kysyä asiasta. Mulle ei muuten edes tarjottu lugeja tai mitään muutakaan tukea loppukiertoon ja hoksasin sen vasta illalla kotona. Mutta kokeillaan nyt näin. Ja jos seuraava kerta tulee, niin kysyä sitten lääkäriltä, että katsooko sen tarpeelliseksi.
 
Heippa!

Mahtuuko vielä mukaan kuumeilemaan? :) 3,5 vuotta raskauden yritystä jo takana ja näitä keskusteluja on tullut vuosien aikana luettua useinkin, mutta nyt vasta uskaltauduin itsekkin kirjoittamaan.
Mulle tehty julkisella kaikki mahdolliset tutkimukset, joista ei löytynyt mitään syytä ja miehen simpatkin ok, vaikkei ihan valioluokkaa olekkaan, mutta silti lasta ei vaan kuulu. :(

Yksi inseminaatio Tammikuussa takana, pistoshoitona Gonal-f 25ml ja irroituspiikkinä Ovitrelle. 20milj. uimaria lähti matkaan ja muutenkin lähtökohdat ihanteelliset lääkärin mukaan, mutta ei vaan se inssi tuottanut valitettavasti tulosta... Nyt välikierto menossa ja parin viikon päästä jos menkat alkaa, niin uudet pistokset ja toista inssiä (ja näillänäkymin myös viimeistä) kohti.
 
INSSILÄISET 2014

Nimimerkki......Inssi........Ajankohta......Lääkitys........Syy

Jenett..............3.IUI.......tammi-helmikuu?....pu+pr+l...........selitm.
Luis.................3.IUI.......maaliskuu............g+pr+l.............selitm.
Kais................2.IUI........huhti-toukokuu......?....................?
Viiva84............3.IUI........03.03.................f+pr................PCO+simpat
Zoona.............3.IUI........maaliskuu?..........pu+pr+l..........selitm.
Tähtisilmä........5.IUI........maaliskuu...........pr+l................selitm.
Spirit...............1.IUI........maaliskuu...........f.....................PCO+simpat
Mursu83............2.IUI........maaliskuu...........c+pu+pr.........selitm.
Karmini..............1.IUI........maaliskuu?..........?..................selitm.
Läiti.................2.IUI........maaliskuu?..........m+lz+mp+pr?...PCO
Juulia82............2.IUI........maaliskuu?..........g+o?..............selitm.

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran


PIINAILIJAT :popcorn:

Nimimerkki......Inssi......................Testipvä.........Lääkitys........Syy

metsätähti84......2.IUI...................04.03.............c+g+pr.........selitm.
Stella...............1.IUI........................14.03.............c+pu+pr........endo.
Chiligail...........ei inssiä/luomuna.......14.03..........mp+pr+l..........simpat.


PLUSSANNEET :heart:

Nimimerkki.......Inssi.....Plussauspvä......Lääkitys........Syy


PLUSSANNEET 2013
Tähtisilmä*...........1.IUI.........27.8...........pr+l......……...selitm. (kkm)
Daysleeper...........2.IUI.........19.10..........f+m+pr……...PCO+simpat
haave31...............3.IUI.........25.10..........?+pr.............selitm.
Tulppu83..............3.IUI.........27.10..........g+o+l..........selitm.


Listaan tulevat PÄIVITYS PYYNNÖT PUNAISELLA
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut ja edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta. Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Viimeksi muokattu:
Maanantai huomiset naiset...

Kiitos Stellalle päivityksestä, minut voit laittaa piinailijoihin:
Chiligail..........ei inssiä/luomuna....14.03. ............mp+pr+l........simpat

No niin olisi sit uusi viikko ja uudet kujeet. Mukavasti aktivoitunut tämä alue jee hyvä :heart:

Juulia82 ja Karmini: tervetuloa mukaan.

Kukas tällä viikolla testailee ovista ja ketkäs menee folli ultraan?

Metsätähti: onko R-testi tuloksia??
 
Viimeksi muokattu:
Chiligail: Lisäsin siun muuttuneet tiedot tuohon äsken päivitettyyn. Mehän piinaillaan ihan käsi kädessä, sama testipäiväkin! Iiik! :D

Metsätähtiiiiiii: :D :popcorn:

Viivalle vielä hurjat tsempit inssiin!! :heart:
 
Metsätähdelle Isot peukutukset , jotta plussa pärähtäis testiin:heart:
Uusille tervetuloa:wave: Vaikka Karmini mehän tunnetaan entuudestaan :D

Mä soitin äsken klinikalle ja varasin ultran...viimekshän mä söin letrot 5 pv ja pistin menopuria perään sen 5 päivää..tässä kierrossa se ei sitten onnistukkaan....
Meinaan varattiin ultra ensviikon torstaille ja siinä vaiheessa on pistoja takana vasta 4 päivää....tämä on lähes pakollista jotta EHKÄ inssin pystyis tekemään.
Pakollinen pelivara on kuitenkin pakko olla ja jos kaikki menis hyvin ja oikean kokosta hyvää follia löytyis jo tuolloin torstaina niin äkkiä vaan Pregnyliä pistämään ja Inssi olis sit perjantaina...
Mutta mikäänhän ei ole niin varmaa kuin epävarmuus tässä hommassa, joten jos käy huono tuuri, niin pistelen pregnylin perjantaina ja luomusti vedettävä viikonloppuna...
 
Tulin kuulostelemaan olisiko plussia ilmestynyt

Sekava kommentti: oon ihan sekaisin niiden simppatulosten kanssa. Välillä mulle puhutaan miljoonista per millilitra, määrästä siiten pesun jälkeen, prosenteista paljonko liikkuu. Äh. Molemmilta kerroilta on vaan jäänyt päähän, että simppojen määrästä tai laadusta ei ole juttu kiinni. Haluaisin saada aina kaiken tiedon itselle paperilla ja viitearvoineen. Inssitilanteessa olen ihan hömelö eikä päähän jää mitään.

Chilgail: millimetreissä tiedot ja niitäkään en ole huomannut kirjoittaa ylös.

Viivalle stemppiä!
 
Viiva: miten meni miten meni miten meni.... nimi. miten niin hätähousu.. :LOL:

Zoona:On varmaan niin monta asiaa pyörimässä päässä että jos ei noita saa/jouda kirjoittaa paperille niin varmasti unohtuu yhdeltä sun toiselta. Mut hyvä et simppojen laatu on ollut kunnossa niin ei jää siitä kiinni. Vaikka jos inssiä ei voidakkaan tehdä niin vois sit luomunakin yrittää...

StellaI: no niin ON, ja taas punnitaan meidän hermot, kumpi aiemmin kyykkii tikkupissalle :LOL:

Läiti: NO sit aletaan jännäämään miten sun käy!! Toivotaan et kaikki sujuisi..

Mietin tuota listaa: Voiskohan sinne päivittää kiertopäivät niin vähä paremmin pysyis mukana kuka on menossa missäkin kiertoa. Nyt on niin reipasta kirjoittelua et sivut vaihtuu nopsaan. Oisko hyvä esi tyyliin:

Nimimerkki......KP........Inssi....... Ajankohta..............Lääkitys...........Syy
Chiligail...........10/29...3.IUI.......tammi-helmikuu?....pu+pr+l...........selitm.
Nyt ku noi kiertopäivät näkee niin aikas nopsaan tietää kuka odottaa folliultraa, kuka menossa inssiin, kuka piinailee ja kuka kyykkii R-testin kanssa pöntöllä.
Miltä vaikuttaa?
 
Inseminaatio on ohi. Molemmat rakkulat olivat jo puhjenneet :/ Lääkärin mielestä ei mitään hätää kuitenkaan kun mulla oli voimakkaita tuntemuksia vielä myöhään eilen illalla. Itsellä kuitenkin jotenkin paha mieli. Limakalvo 11 mm ja siitä kolmikerroksisuudesta, sehän näyttää vähän huulilta, kohtu limakalvoineen :) Olen sitä aina katsellut kun lääkäri näyttää limakalvon.

Ehkä omaan pahaan mieleen vaikutti se, että yhtäkkiä sanottiin, ettei Kelan suorakorvausta meille anneta vaan pitää hakea erikseen KELAsta. Jäi sitten lasku saamatta ja itselle jotenkin hassu olo, kyllä se saatiin tammikuussa ja joulukuussa. Miksi ei nyt.

Tällä kertaa siittiöitä oli 40 miljoonaa pesun jälkeen ja 55 % osaa uida eteenpäin.

Zoona: Ne määrät ja prosentit menee niin helposti sekaisin. Uskon, että sulle olisi sanottu jos olisi epäilystäkään, että niitä on liian vähän tms. :)

Chiligail ja Stella Tsempit piinailuun :)

Läiti: Mua niin ärsyttää viikonloput näiden hoitojen suhteen! Eikö voisi aina säätää niin, että kaikki tärkeät hetket inssin suhteen osuisi arkipäiviin...

Joku joka osaa päivittää listaa (itse kun vieläkään en sitä osaa tehdä) nin mut voi siirtää piinailijoihin.

Viiva84.........3.IUI.........17.3.......f+pu+pr......PCO+simpat


Alkoi nyt hiukka masentaa jos tää ei onnistu. Illalla varmaan taas parempi mieli.
 
Chiligail: Oouuuuuu! :LOL: Mie saatan olla niin säälittävä, että tuun testaamaan melko aikaisin Pregnyl -plussan, että näkisin edes kerran ne kaks viivaa.. :ashamed: Tai no onhan se myös toki oikeesti mielenkiintoista nähdä (mahdollisia tulevia kiertojakin varten), että mitä vauhtia se mun kropasta poistuu..

Listaan vois päivittää kiertopäivät, hyvä idea =)
 
INSSILÄISET 2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliultraKpLääkitysSyy
Jenett3.?pu+pr+lselitm.
Luis3.03/14//g+pr+lselitm.
Zoona3.03/14//pu+pr+lselitm.
Tähtisilmä5.03/14/pr+lselitm.
Spirit1.03/14//fPCO + simpat
Mursu832.03/14ma 10.3/c+pu+prselitm.
Karmini1.03/14//?selitm.
Läiti2.03/14//m+lz+mp+pr?PCO
Juulia822.03/14//g+o?selitm.
Kais2.04-05/14//??

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran

PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIKpLääkitysSyyTestipäivä
Metsätähti842./c+g+prsiittiöt?4.3
Moonsihn31./c+prselitm.12.3
Stella1.18/28c+pu+prendo + ovl14.3
Chiligailluomu10/29mp+pr+lsiittiöt14.3
Viiva843./f+pu+prPCO + siittiöt17.3

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä


Päivittäjät: Stella & Chiligail

Päivityspyynnöt punaisella! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Hei. Mulle tehtiin eka inssi 26.2.14. Clomit 1 kpl kp3-7 ja irrotuspiikki Pregnyl oli "lääkkeenä". Miehellä ihan "tajuttoman" hyvät simpat. Meillä on jo yksi lapsi ja viime kesänä tuli keskenmeno 6+ viikolla. Nyt koko lantio ollu tulessa jo monta päivää, en tiedä johtuuko se noista lääkkeistä. Mielikin on ihan kivasti herkillä, tänäkin aamuna kunnon itkukohtaus. Eli piinaviikot itselläkin, testin saisi tehdä 12.3.
 
Viimeksi muokattu:
Vautsivau, pikkasen hiano taulukko!!! Kiitos, StellaI!

Kiertopäivien ylläpitäminen ajantasalla voi olla vähän haastavaa, mutta eipä tuon sarakkeen olemassaolo mitään haittaakaan. Ehkä kp 1:n päivämäärän tai folliultran pvm:n kirjaaminen voisi auttaa seurantaa, mutta on tosiaan tuollaisenaan hienonhieno taulukko.

Sain folliultra-ajan ma 10.3. Ei muuta kuin hormoneja popsimaan.

Kiva, että joukkomme on kasvanut, tietää aina lisää tiedon ja tunteiden jakomahdollisuuksia. :)

Erityistsempit piinailijoille! Uskokaa tai älkää, mutta päivät kuluu eri kuukauden aikoihin aina samaa tahtia :D
 

Yhteistyössä