Inseminaatio 2014

Olipas mukavaa löytää kerrankin kohtalotovereita nykyhetkestä eikä aina vain menneiltä vuosilta, joskin niistäkin kirjoituksista saa tietoa toisten kokemuksista.

Minulla oli 12 päivää sitten ensimmäinen inseminaatio ja nyt pohdiskelen, voisinko testata jo ylihuomenna sillä verukkeella, että olen menossa hammasleikkaukseen johon liittyy kaiken maailman lääkitystä. Esitietolomakkeessa kysytään mm. oletko raskaana: Kyllä vai Ei. Joskus toivoisi vastaavista lomakkeista löytyvän myös kohta: "Todennäköisesti en, mutta toivottavasti kyllä!!!"

Hoitajahan neuvoi testaamaan vasta, kun kuukautiset ovat viikon myöhässä, mutta kukas ihmenainen sellaiseen kärsivällisyyteen taipuu?! :D
 
Mursu83 :) Tekisin testin tänään ja vielä leikkauspäivän aamulla. Varmuuden vuoksi. Mahdollisen alkion luulisi kuitenkin olevan tässä vaiheessa vielä hyvässä turvassa. Kun kävin röntgenissä törmäsin tuohon oletko raskaana -kysymykseen. Hieman piti öööö-ö-tellä ja sanoa, että etten tietääkseni, vaikka toivoisin olevani. Se ettei ollut varmaa tietoa riitti hoitajalle. Kuvat otettiin.

Onko teillä ihmiset tietoa/kokemusta keltarauhasen jomotuksesta? Missä vaiheessa sellainen voisi alkaa ja missä päin se tuntuu? Onko paikallista vai kokonaisvaltaista?
 
Mursu: Tekisin varmuuden vuoksi testin. Jos on nega niin sitten ei ole mitään hätää, vaikka raskaus olisikin alkamassa, koska alkio elelee vielä munasolussa olleella ravinnolla.

Zoona: Mulla ei valitettavasti ole kokemusta eikä tietoakaan keltrauhasen jomotuksesta, joten en osaa auttaa asiassa. Toivottavasti joku muu osaa.

Stella: Iik, jännää ja ihanaa, että pääset perjantaina inseminaatioon :heart:

ON: Näyttää siltä, etten itse pääse TÄLLÄKÄÄN viikolla inseminaatioon :/ Tänään taas folliultrassa kun Puregon pistoksia oli nyt takana neljä iltaa. Kaksi 11 mm rakkulaa vasemmalla ja yksi 10 mm oikealla (näytti kuulemma huonolta). Puregonin annostusta nostettiin nyt kolmeksi illaksi ja sitten perjantaina katsotaan taas tilannetta. Voi kun mua ärsyttää, tuntuu että lähdin tähän kolmanteen inssiin ihan liian pollealla asenteella ja nyt sitä kostetaan. Suunnittelin jo miten inssi tehtäisiin samoihin aikoihin kun 1. ja 2. inseminaatiossa. No, täällä porskutellaan jo kiertopäivää 17. Inseminaatio kuulemma aikaisintaan kiertopäivänä 23 eli maanantaina. Limakalvo oli sentään 10 mm :) :)
 
INSSILÄISET 2014

Nimimerkki......Inssi........Ajankohta......Lääkitys........Syy

Jenett..............3.IUI.......tammi-helmikuu....pu+pr+l...........selitm.
Luis.................3.IUI........maaliskuu............g+pr+l.............selitm.
StellaI............. 1.IUI.......28.02.................c+pu+pr..........endo.
Kais.................2.IUI........huhti-toukokuu......?....................?
Viiva84............3.IUI.........03.03...............f+pr................PCO+simpat
Zoona.............3.IUI.........maaliskuu?...........pu+pr+l..........selitm.
Tähtisilmä.......5.IUI.........maaliskuu.............pr+l................selitm.
Spirit..............1.IUI.........maaliskuu.............f.....................PCO+simpat
Chiligail...........1.IUI.........03.03................mp+pr+l..........simpat

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran


PIINAILIJAT :popcorn:

Nimimerkki......Inssi........Testipvä.. ......Lääkitys........Syy

Läiti..................1.IUI............26.02.........m+lz+mp+pr.....PCO
Mursu83............1.IUI............26.02...................................
metsätähti84.....2.IUI............04.03..........c+g+pr............selitm.


PLUSSANNEET :heart:

Nimimerkki.......Inssi.....Plussauspvä. ....Lääkitys........Syy


PLUSSANNEET 2013
Tähtisilmä*...........1.IUI.........27.8...........pr+l......……...selitm. (kkm)
Daysleeper...........2.IUI.........19.10 ..........f+m+pr……...PCO+simpat
haave31...............3.IUI.........25.10 ..........?+pr.............selitm.
Tulppu83..............3.IUI.........27.10 ..........g+o+l ..........selitm.


Listaan tulevat PÄIVITYS PYYNNÖT PUNAISELLA
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut ja edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta. Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaiset naiset listaa päivitetty ja laitettu tarkempi aika kun inssi on, mikäli on liian henkilökohtaista niin pyydätte vaan niin poistan, mut toisaalta näin voi paremmin seurata missä vaiheessa kukin sinne menossa on. Toivottavasti parannus on mieleinen. :flower: =)

Viiva84: voi hitto noita folleja, ei se keho vaan aina mene kuten itse suunnittelee... Mutta onneksi pääset noin usein ultraan, ilmeisesti asut lähellä lekuria niin näin päästään seuraamaan kasvua. Ja jos ultrat menee meillä kummallakin nappiin niin se ois INSSI-samana päivänä, jännää.. Minulla eka ja sinulla 3. olet kokemuksen konkari =) Hyvä et sun limis näyttää kuitenkin jo noin hyvän paksuiselta.
Puhuit pistämisestä, minulla ei pistäminen ole ongelma, mutta Menopur ampullin rikkominen on :mad: lähes aina haava sormessa joten nyt rikon sen aina niin et vessapaperia on välissä niin ei pienet lasinsirut törkkää sormeen.
Mites oletko Ovitrelleen jo tutustunut? Vai käytätkö Pregnyliä?

Läiti: joko testit on tulleet, päivä lähestyy :)

Esikko83: Onnea IVF:ään.

Kestoyrittäjä: Kiitos kannustavista sanoistasi, lämmitti. Ehkä toivoa on ja ehkä tämä inssi olisi se meidän tie onneen.

StellaI: Jee sulla on inssi perjantaina ja me tullaan Viiva84, kans perästä si maanantaina. Hyvät folli tiedot. Super paljon onnea!!

Mursu83: ilman muuta testaat niin sitten saat rauhan tai ilon... Lisäsin sut listalle.

Zoona: ei ole tietoa keltarauhasen jomotuksesta, Hmm en ole edes kuullut mitä tarkoitat sillä.... Pitääpä kans vähä googlettaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mursu: Miekin tekisin testin varmuuden vuoksi leikkauspäivän aamuna. Luulisi, että jo pp14 jotain näkyy. (Ihmeen myöhään hoitaja kehottanut testaamaan :confused:) Mutta jos ei näy plussaviivaa tai menkkoja, onko mahollista sanoa lääkärille, mikä on tilanne? Silloin voisivat valita semmosia puudutus yms. aineita, että niitä on turvallista käyttää jos onkin raskaana..?
 
Viiva: Iiik :D Voi harmi! :( :hug: Peukkuja perjantaihin ultraan! =)

Chiligail: Kiitos! :heart: Hyvältä näyttää lista ainakin miun silmään =)

Onkos teillä muilla ollut aina loppukiertoon joku tukilääkitys?
 
Hei, kaikki! Kiitos vastauksista kysymykseeni, joka oli lähtökohdiltaan melko turha: eihän testaamisesta koskaan periaatteessa mitään haittaa ole, jos ymmärtää suhtautua tulokseen kriittisesti, ja leikkaavalle lääkärillehän minun on joka tapauksessa hyvä kartoittaa tilannettani. Mutta mutta, kai tässä on kyse siitä, että olen niin monet kerrat päättänyt, etten enää testaile, koska siinä saa sitten taas tuntea itsensä ihan hölmöksi, että on mennyt jotain kuvittelemaan. Testiarsenaaliaakaan en ole hetkeen täyttänyt, mutta ehkä nyt olisi hyvä syy käyttää kaapista se viimeinen kappale pois kiusaamasta. Maallikkona uskoisin, ettei leikkaukseen liittyvällä puudutuksella ole tässä tapauksessa mitään merkitystä, mutta kenties kipulääkityspommeja voisi vähän valkata. Niin ja sellainen tarkennus vielä, että vaikka inssistä tuleekin huomenna kuluneeksi jo 14 pv, se tehtiin aikatauluhaasteista johtuen jo kp 13, vaikken normaalisti ovuloi niin aikaisin; pregnyl pistettiin heti inseminaation jälkeen, vaikka täällä päin ainakin normaalikäytäntö on pregnyl --> +36 h inseminaatio. No, se siitä. Tänään oon ollut jo havaitsevinani enteitä tulevista kuukautisista.

Zoona: Minullakaan ei ole valitettavasti mitään tietoa keltarauhasen jomotuksesta... Mutta pidän silmät ja korvat auki, jos jostain jotain infoa tulee vastaan.

StellaI: Minulla ei ole koskaan annettu loppukiertoon mitään lääkitystä, ja olen itsekin pohtinut sen merkitystä. Itse asiassa minulle ei ole edes tehty mitään loppukierron hormonimääritystä (ainoastaan alkukierrosta prolaktiini ja TSH), mikä myös ihmetyttää.

Jaksamista kaikille!!! Sitähän tässä tarvitaan, kun kaiken muun lisäksi pitää säätää oikean lääkeannostuksen ja -yhdistelmän löytämiseksi, puhumattakaan aikataulujen synkronointihaasteista!

Tietoja listaan: c+pu+pr; selittämätön
 
Viiva84: Voi, kylläpä sinua nyt koetellaan noiden follien kanssa :hug: Pidetään peukkuja, että "hiljaa hyvä tulisi" ja pe näkyisi sopivan kokoiset follit ja että inssi siten toteutuisi! Ovitrellesta ei ole kokemusta, ei edes kuulopuheita. Kumman hintava kyllä on Pregnyliin verrattuna. Onko sinulle selvinnyt jostain muualta sen ja Pregnylin ero?

Esikko83:lle tsemppiä IVF:n, jos täällä vielä käyt!

Stella: Vou, teillähän on sitte mahollisuus kolmosiin :O Mahtavaa, että ensimmäinen inssipäivä on jo tiedossa, kohta se sieki jo piinailet :) Muilla ilmeisesti tukilääkityksiä, minulla ei. Yritin 2. inssissä OYS:sta pyytää, mutta meinasivat ettei ole tarvetta kun omat hormonit toimii, toisin kuin IVFssä. (Noh, toimii ja toimii, jos 1. inssin jälkeen ovisplussa bongattu kp13 ja kierto vain 24 päivää. :confused:)

Mursu83: Tervetuloa mukaan! Ihmeen myöhäinen testipäivä sinulle sanottu, mieki varuilta testaisin ennen leikkausta :)

Zoona: Keltarauhasen jomotuksesta ei ole virallista tietoa, mutta minulla usein jonkin verran ovulaation jälkeen tuntuu munasarjojen kohdilla jotain jomotusta/tuikkimista ajoittain. Olen miettinyt, että mitä lie tuntemuksia, mutten ole asiaan enempää vielä perehtynyt.. Pitääpä googlettaa kun ehtii :)

Chiligail: Kiitoksia taas listan päivittämisestä, hyvältä näyttää minunkin mielestä! :) Tsemppiä ekaan inssiin jo tässä vaiheessa, kohtapa sieki liityt piinailijoiden joukkoon ;)

Läiti: Testipäivä lähestyy, toivotaan, että testissä näkyisi kaksi viivaa! :heart:

ON: Paljon on täällä piikityksestä puhuttu. Pitänee paljastaa, että mie oon valjastanu miehen ainaki toistaseksi siihen hommaan. Vierastan itteni piikittämistä, vaikken piikkejä sinänsä kovin pelkääkään. Ompahan miehelläkin jotain tehtävää, vaikkei hormoneja tarvitsekaan käyttää :D

Liekkö seesteisyys oli Pregnylin mukava sivuvaikutus, harmi että viikonlopusta lähtien ei ole enää näkynyt :ashamed: Mitään oireita ei ole, paitsi rinnat on totutusti kipeytyneet, kuten lähes joka kierrossa ennen menkkoja.
 
Testipäivä lähestyy, mutta mä täällä tänään tajusin että lääkäri katto varmaan väärin tuon testipäivän.Meinaan huomennahan on vasta dpo 13...jos tätiä ei näy, niin taian testailla vasta viikonloppuna..Tai sit kun ne testit on tullu... :) Jännitellään täällä siis vielä hetki :)
 
Läiti: miten ihmeessä maltat olla testaamatta, minäkään mikään aivan mahroton hätähousu ole mut kyllä ekat pisut tikkuun pitää vetäistä jo dpo 12:LOL: Mieletön kärsivällisyys sinulla :hug:

StellaI: Minulla on aina omat hormoonit toimineet ihan ok mut silti aina on loppu kiertoon annettu jottain. Aluksi kun vedettiin ns. luomuna niin Terot ja nykyään on luget. Hmm, taitaa olla käytännöt vähä erilaiset eripuolella Suomen neidon maata.

Metsätähti84: Toivon II viivoja sinulle, eihän täällä ole aikoihin kukaan listan mukaan plussannut niin eiköhän ole neidit jo aika laittaa plussia tännekin listalle. Aloita sinä ni me muut tullaan perässä.
 
Pregnylin pistämisen ajankohdasta mun pitikin seuraavaksi kysyä :D Eli millainen käytäntö teijän muitten poleilla on: missä vaiheessa pistetään? Mulle annettiin ohjeeksi ottaa paketti inssipäivänä polille mukaan, jotta pistetään sitten siellä. Monet pistää ilmeisesti kotona ennen inssiä?

Mursu: Testitulosta ootellessa :popcorn: Samoin kuin Läiti. Ja muuten mullakaan ei oo tehty kierronkartoitusta verikokeilla ollenkaan! Siis että alkukierrossa FSH & LH ja loppukierrossa S-Prog. TSH:ta seurataan kilpparin vajaatoiminnan takia muutenkin ja prolaktiini otettiin työterveydessä kahdestikkin kun rinnoista on tullut maitomaista vuotoa, mutta molemmilla kerroilla arvo oli normaali.

metsätähti: Jo vain, kolmosiin on toillaan mahollisuus :O Toivottavasti ei kuitenkaan. Kaksosista oon aina haaveillut, mutta olen aivan äärimmäisen kiitollinen & onnellinen jos yksikin tulee hedelmöittymään ja pysymään matkassa =) Ja jännä, että miten meillä nimenomaan tavotellaan 2-3 follia, mutta monelle muulle vastaavassa tilanteessa ei edes aleta inssiä tekemään :confused: Tsemppiä siulle piinailuun! :heart:

Chiligail: Käytännöt tosiaan vaihtelee monessakin suhteessa eri puolilla Suomen maata =) Mie en itse asiassa vielä tiedä, että onko jotain tukilääkitystä luvassa itelle. Meijän lääkäri on semmonen "yksi asia kerrallaan" -tyyppi. Mutta se on toisaalta hirmu hyväkin asia, ettei mee sekaisin ja/tai tuu liikaa informaatiota kerralla =)
 
Stella: Mulle ei myöskään ole annettu loppukiertoon mitään tukilääkitystä. Ensimmäisen inseminaation kiertopäivänä 21 minulta testatiiin progesteroniarvo. Se oli hyvä, joten tukilääkitystä inseminaatiohin ei tarvita. Kehon oma hormonitoiminta ilmeisesti riittää. Pregnylin pistämisestä, itselleni hoitaja pisti Pregnylin 24 h ennen inssiä. Tämä oli siitä syystä, että ovulaatiotesteillä testaaminen oli liian myöhäistä kun rakkula olikin 2. inseminaatiossa niin iso jo follikkeliultrassa. Olen kuullut myös siitä, että annetaan 36 h ennen ja vasta inseminaatiossa. Ilmeisesti se jotenkin vaihtelee.

Chiligail: Oi miten jännää olisikaan jos inseminaatiot olisivat samana päivänä :) Viime kerroilla olen niin kaipaillut piinaseuraa, se on yksin niin puuduttavaa. Ovitrelleen en ole vielä tutustunut, tiedän ainoastaan ettei ole KELA-korvattava. Kun olen netistä tietoa imenyt niin saanut sellaisen käsityksen, että se on kynällä pistettävä lääke (eli helppo) eikä ´siinä tarvitse mitenkään sekoitella mitään. Viimeksi sain Pregnylin hoitajalta ja hinta oli aikalailla halvempi. Mielummin matkaisin hoitajan pistettäväksi työmatkalla kun ostaisin sikakalliin lääkkeen itse :) Mutta katsotaan nyt jos koskaan päästään Ovitrelle-vaiheeseen asti.

Metsätähti: Ilmeisesti Pregnylin ja Ovitrellen ero on, että Ovitrelle on sellainen kynä jolla pistetään eli ilmeisesti helpompi. Lääkäriltä en vielä ehtinyt kysyä :) Oon miettinyt itsekin, että jos mies pistäisi minua, mutta ensimmäisellä kerralla sanoi "Onpa iso neula, kauheeta". Häädin pois ja päätin pistää itse :D

Mursu: Tsemppiä leikkaukseen ja toivottavasti inseminaatiosta toivottu tulos :)

Läiti: Jänniä aikoja elellään.

ON: Täällä ei mitään ihmeellistä. Tänään pitäisi hakea uusi Puregon-pakkaus apteekista. Perjantainen on alkanut jännittää, entä jos siellä onkin kolme isoa munarakkulaa. Sitten inssiä ei tehdä. Kaksi olisi vielä hyvä.
 
viiva: Kahdelle jättifollille siis peukut pystyyn! =)

Onkohan tuo meijän poli ainut, jossa aletaan kolmella follilla tekemään :confused: Mie en jaksa uskoa, että itellä kaikki kolme hedelmöittyis ja jatkais kasvuaan. Pitää olla äärimmäisen hyvä tuuri, että saa "edes" yksösraskauden aikaiseksi - varsinkaan ensimmäisellä hoitokiekalla. Mutta huikeeta kuitenkin ajatus, että kolmosraskaus on kuitenkin mahdollinen! :rolleyes: Vaikken sitä tavallaan toivokkaan kun sisältää isoja riskejä...
 
Viimeksi muokattu:
Mä näin kuulkaas viimeyönä unta että saatiin pieni tyttövauva....:heart:
Synnytin sen veljeni luona,kotitalossa:LOL:

Tällä hetkellä ei ole oloja suuntaan eikä toiseen, tosin ei ole kyllä tissitkään kipeytyneet(kipeytyvät yleensä 7-4pv ennen menkkoja)...Jospa sitä huomen aamulla sitten kokeilis...testit ovat saapuneet...pahoinpa vaan pelkään että negaa näyttää...
 
Läiti: Kyllä sun tilanteessa kantaisin varmaan testiä joka paikassa mukana siltä varata etten enää keeestäisi olla tietämättä ja pitäisi syöksyä vaikka kesken palaverin tarkistamaan tilanne. Voisit virtuaalisesti levittää tuota rauhaa kanssakeskustelijoihinkin :p

Olen yhden ainoan kerran nähnyt unta, jossa olin raskaana. Se oli hoitojen alkutaipaleella ja siinä unessa sen lapsen isä oli nuoruuden rakkauteni :kieh:

StellaI: Itsellä on ollut jokaisella kerralla tarkka kellonaika jolloin Pregnylin pistän, että aikaa kuluisi se 36 h inssiin. Toinen ohje on ollut, että heti kun ovis viiva vahvistuu niin pistetään Pregnyl tukemaan kehon omaa toimintaa, mutta tätä en ole kummallakaan kerralla tarvinnut.
 
Viimeksi muokattu:
Mursu83: Mikäs tilanne, testasitko ennen leikkaukseen menoa? Toivottavasti saataisiin vuoden ekat plussat pinoon! :heart:

Läiti: Tuntuu nuo testipäivien määrittämisetkin riippuvan lääkäreistä. Minua ohjeistettiin testaamaan tasan 2 viikkoa inssistä, vaikka ovulaatiosta ei inssin aikaan ollut vielä tietoa. Toivotaan, että uni oli enneuni ainaki vauvan suhteen ;) tsemiä testailuun sitten kun sen aika on ja toivotaan plussa-aaltoa!

Viiva84: Ompa hintaeroa jos vain piikin "mallissa" eroa! Kysy ihmeessä lääkäriltä kun ehdit. Meillä mies pistellyt nyt vain kynämallilla, nähtäväksi jää miten suhtautuu jos myöhemmin toisenlaisia piikkejä käytetään :D Ja pidetään peukkuja kahdelle follille! :)

Stella: Toivotaan, että ainakin yksi tärppäisi tulevasta inssistä, miksei kaksikin jos siitä olet haaveillutkin :) Täällä ainakin tavoitteena 1-2 johtofollia, muuten inssi peruuntuu.

Mulle laitettiin Pregnyl heti inssin jälkeen polilla, liekkö tapana sitte täällä pohjosessa.. Tuntuu, että käytännöt vaihtelee alueittain ja lääkäreittäinkin. Mie en 1. inssiin saanu ees Pregnyliä, kun inssilääkäri halus "antaa luonnon tehdä tehtävänsä". Tätä sitte folliultrassa toinen lääkäri ihmetteli ja kirjotti itse reseptin Pregnyliin 2. inssiä varten :)

Mistään kierron kartoituksestakaan ei ole täällä puhuttu mitään. Alussa on vain otettu pieni verenkuva, kilpirauhanen ja prolaktiini. Lisäksi testattiin sukupuolitauteja. Höh, kiva ois tietää tarkemmin ainaki loppukierrosta, tuo luteaalivaihe kun on mielestäni aika lyhyt..
 
Hyvää iltaa, arvon naiset! Mukavasti kertynyt tänne uutta luettavaa, kiitos. :) Itse kirjoittelen nyt kännykällä, mikä on hieman kömpelöä, joten yritän kirjoittaa tiiviisti.

Aamulla käytin vihoviimeisen testini, ja yksi orpo viivahan sieltä vain ilmaantui. Ei yllättänyt eikä järkyttänyt. Pitäisiköhän olla huolissaan omasta kyynistymisestä, kun ei enää tuu itkuraivareita...?

Eiköhän sovita, että Läiti ja metsätähti tuovat pikapuoliin kirjaimellisesti positiivisia uutisia kehiin! Kuten joku joskus kirjoittikin, täällä plussauutisten kuuleminen on jotain täysin muuta kuin "reaalimaailmassa". Päädyin muuten toisen keskusteluketjun kautta sarjakuvablogiin "meinasinkaatua", jossa kuvattuihin tilanteisiin oli niin helppo samaistua - esim. hyviä vinkkejä joulukorteiksi vaivanaamojen sijaan. ;D (edit: vauvanaamojen - kännykkä sooloilee tekstin tuottamisessa)

Stellalla ja Chiligaililla eka inssi lähestyy kovaa vauhtia, jännää! :) Hyviä follikasvuja molemmille! Meidän muuten annettiin ymmärtää, että kolme isoa follikkelliakin ois vielä ok, mutta enpä tiiä, mitä tosi paikan tullen sanoisivat. Menneessä yrityksessä oli 21, 17 ja 14 mm, joista pienintä ei pidetty lainkaan potentiaalisena ja keskimmäinenkin oli aika epätodennäköinen. Suurin oli kuites kuulemma just passeli, mutta jokin jälleen mättäs.

Jaahas, enpäs onnistunutkaan kirjoittamaan kovin tiiviisti. :D
 
Viimeksi muokattu:
Metsätähti: jos teillä siellä pohjoisessa luotetaan äiti luontoon ja metsänneitien voimaan.:LOL:, ei vaan, anteeksi mustahuumori, mut kyllä se niin on et käytäntöjä on melkeen yhtä monta ku lääkäreitäkin. Ja jalat maassa oleva rauhallinen lääkäri on luotettavampi ku sellainen huithapeli...
Kyllä Pregnyl on hyvä pistää niin varmasti follit irti oikeaan aikaan.

Tuosta pistämisestä niin kai teillä on siihen pistoon käytössä se PIENIN NEULA?? eli se harmaa... älkää kullanmuruset menkö pistämään sillä vaaleanpunaisella, se on ihan muita paikkoja varten. Harmaa on ihonalaisiin tai lihakseen ja se pienin ns. insuliinineula.

Zoona: sun uni tais olla melkein painajainen, öö eka rakkaus ja lapsi, hmm ois kyllä mullakin kylmähiki selässä... hui

Läiti: Nyt toivon huomiselle sit II viivaa, jooko jooko jooko, infoot heti.... ja mites sen Mursun kävi, saitko minkä tuloksen testiin?

Onko muilla inssi päiviä selvillä ja entäs piinailijat, ilmoittakaa niin päivitän listaan.
 
Nyt oma napanen röyhkeästi ensin. En voi keskittyä, ennen ko saan purettua tämän. Voi kilin v*ttu!! Kaikki viittaa siihen, että ovishetket on NYT käsillä! Sori ällöily, mutta aamulla havaittu semmoset ovulaatiolimat, ettei semmosia ole kuuna päivänä lääkkeettömissä kierroissa nähty. Ja alavatsaa jomottaa nimenomaan oikeelta puolelta niin, ettei asiasta voi erehtyä. Digi hymyilee ja puhelimen kalenterisovelluskin näyttää "estimated ovulation day" :headwall: Mie oon ulvonu täällä ko susi, että huomenna on liian myöhäistä!! |O Ja mies rauhoittelee naureskellen, että eikä oo :LOL: Kumpikaan ei voi perua töitään tältä päivältä näin lyhyellä varoitusajalla, etenkin kun molemmat ollaan anottu nimenomaan huominen vapaaksi. Ja vaikka voisikin, niin polilta tuskin järjestyis aikaa. Voi ei!
 
Viimeksi muokattu:
Mursu: Pahoittelut negasta :hug: Tsemppiä hampileikkaukseen! =)

Chiligail: Siis tarkotat vissiin kynäpistoksia? Ihmettelin vähän itekkin, että missä harmaat, kaikista pienimmät neulat on kun niitä ei ollut paketissa mukana. Niitä vaaleanpunasinetillisiä neuloja (0,33 x 12,7mm) ainoastaan oli matkassa. Niillä oon kuitenkin sitten ihan hyvällä menestyksellä pistäny. Varsinkin kun mulla sitä ihonalaiskudosta vatsan alueella vähän reippaammin löytyy :D Eri asia varmaan jos on erityisen hoikka. Varmasti olisin joko polilta tai omalta työpaikalta niitä harmaitakin saanu, mutta näillä menin :D

Kiitti kaikki, jotka Pregnylin pistämiskysymykseen vastasitte. Käytännöt tuntuu tosiaan vaihtelevan kovasti poleittain =) Mie kun kysyin, että kannattaako testata ovista, niin lääkäri oli sillä kannalla, ettei tarvi kun Pregnyl pistetään joka tapauksessa. Nyt kuitenkin tälle aamulle halusin testata kun ovisoiretta pukkaa niin selvästi. Ja huomenna inssiaamuna testaan kans ihan mielenkiinnosta. Toivottavasti digi hymyilee vielä silloinkin, ettei peli oo ihan menetetty!

Läiti: Hööh.. :hug:
 
Voi körmyjen körmy sentään, Läiti. :( Vuodon odottelu negatiivisen testituloksen jälkeen se vasta hilpeää aikaa onkin... huoh. Sinun kohdalla pieni toivonkipinä lienee vielä mahdollinen, kun et aamupissasta testannut (?). Oli miten oli, toivottavasti piina loppuu pian. Ja nyt jos ei tärppää, niin eiköhän tilata kasapäin plussauutisia huhtikuun alkuun!

Stella, ei kai vielä kannata heittää kirvestä kaivoon? Vaikeahan täydellistä hetkeä on tunnin tarkkuudella määritellä. Ja sperman pesussa nopeimmat kaverit jäävät peliin ja kun vielä avitetaan ruiskulla lähes perille asti, niin eiköhän niillä oo vielä tsäänssit ehtiä. Lääkäri varmaan selostaa tilanteen. Tsemppiä!
 
StellaI: Mulla oli sama tilanne II inssissä. Ovulaatioireita oli ollut aikaisemmin ja olin illalla ihan varma, että nyt se puhkeaa yöllä. Inssissä munrakkula olikin jo puhjennut, mutta siitä ei ollut kovin kauaa. Ajoitus oli lääkärin mielestä oikein loistava. Munasoluhan taisi olla kuitenkin hedelmöittymiskykyinen n. 12-24 h irtoamisen jälkeen...

Läiti: stemppiä. Pahin paikka on tuo ennen vuodon alkua tai plussaa
 

Yhteistyössä